Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: coating uitlaatspruitstuk en turbo en pijp

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard coating uitlaatspruitstuk en turbo en pijp

    Uitlaat spruitstuk 200 002.jpg

    Welk bedrijf kunnen jullie of kan me iemand adviseren voor dat werk te laten doen, dus coating van uilaatspruitstuk, turbo, pijp naar uitlaat en wastegate.

    Dank alvast en als het al iemand heeft graag de ervaringen over dit had ik graag geweten.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 22-08-12 om 12:06.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.842
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: coating uitlaatspruitstuk en turbo en pijp

    Beetje ongeduldig om meteen een tweede topic te openen... de forumreglementen gelden voor iedereen, dus ook voor jou.

    Mijn advies: niet coaten. Coating verandert de eigenschappen als het gaat om hitte afvoeren, als een spruitstuk daar niet op is gemaakt heb je meer problemen dan je probeert op te lossen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: coating uitlaatspruitstuk en turbo en pijp

    Moterrevisie zegt het helpt waarschijnlijk en ik neem aan dat je het nog nooit gedaan hebt Tom?
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  4. #4
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: coating uitlaatspruitstuk en turbo en pijp

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Moterrevisie zegt het helpt waarschijnlijk en ik neem aan dat je het nog nooit gedaan hebt Tom?
    bij "onze" tubbies, is er zo al een hitte probleem, daarom scheuren ze ook allemaal. (geld ook voor de 2 delige alleen duurt het bij deze langer omdat ze pas vanaf 1990 en later gemaakt zijn)
    het coaten maakt het geheel alleen maar mooier en werkt voor de rest niet mee aan het probleem, net zoals bv het tapen hiervan.
    bewijzen dat dit bij ons zal werken zijn er niet, ervaring dat dan de scheurtjes niet meer zichtbaar zijn wel
    bij de gewone uitlaatspruitstukken zal dit niet echt een issue zijn, maar bij onze dus _helaas_ wel.
    dus behalve voor de looks is het eigenlijk zonde van het geld.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.842
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: coating uitlaatspruitstuk en turbo en pijp

    Zorg ervoor dat je motorsteunen in goede staat zijn, dan krijgt het spruitstuk minder te lijden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: coating uitlaatspruitstuk en turbo en pijp

    Tom motersteuen zijn in goede staat, mij werd verteld dat het hoodzakelijk komt door het snelafkoelen ervan en dat wou ik oplossen door die coating aan te laten brengen, niet voor prestatie verhoging dat hoefd immers niet want harder als 230 wat ik gereden heb ermee gaat toch niet.
    Want dan word hij van voren lichtvoetig.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.842
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: coating uitlaatspruitstuk en turbo en pijp

    Snel afkoelen is geen issue bij een vijfcilinder 10VT. Wie dat advies gaf, had geen kennis van dit motortype.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: coating uitlaatspruitstuk en turbo en pijp

    Het is immers mijn eerste turbo maar ik kan me wel iets erbij voorstellen dat dat gietijzer vlugger afkoelen kan als de rest.

    De KU als ik hem neerzet staat ook gedurende een tijd in het uilaatspruitstuk te tikken, bij deze hoor je het bij de turbo heb ik het nog niet gehoord maar zal hij ongetwijfeld ook doen.
    Omdat ik hem nog maar pas aan het gebruiken ben hoor ik die geluiden nog niet, zette wel bij thuiskomst de moterkap open om het een en ander af te laten koelen, kwam dan vaak naar 1 uur naar buiten legde de hand op het kleppen deksel of turboteken op de inlaat en brande mijn handen dan vaak nog eraan.

    Met dat spruitstuk als ik niet dacht dat hij gelijk had dacht ik er helemaal niet over na.

    En Tom als het mogelijk is verplaats me deze naar het Moter en aandrijving topic graag?
    Laatst gewijzigd door johnny666; 22-08-12 om 16:37.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  10. #9
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: coating uitlaatspruitstuk en turbo en pijp

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Zorg ervoor dat je motorsteunen in goede staat zijn, dan krijgt het spruitstuk minder te lijden.
    vergeet de baksteunen niet, die helpen ook een handje mee.

    wbt de afkoeling, gewoon ouderwets de laatste 10 a 15 km rustig aan doen; parkeren en eerst alles afdoen/uitdoen behalve de motor, die mag echt als laatste.
    het scheuren komt ook door het verouderen van het gietijzer, de (als ik het zo goed zeg) samenstelling hiervan veranderd door de tijd en warmte ontwikkeling
    en gaat dan kapot.
    daarom dan ook dat de 2 delige nog niet echt bekend staat hiervoor en die kan ook makkelijker iets uitzetten, maar ook die blijven niet vrij van scheurtjes.
    zelfs bij degene die de montage gaatjes iets opgeruimd hadden, zodat er nog iets minder spanning op kom te staan, hebben al geconstateerd dat daar dus ook weldegelijk scheurtjes ontstaan.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: coating uitlaatspruitstuk en turbo en pijp

    Viermaal wat denk je hoe die uitziet van onderen, hij heeft 75000 op de teller bij de rdw werd me verteld hij is van onderen nieuw ik werd zelfs in de put geroepen kom maar kijken.
    Daarom was of ben ik ook zo kwaad op die van audi dealer in duitsland.
    Of hij goed gelagerd is geweest betwijfel ik, hij hoord dan ja immer vrij van het wegdek te staan niet op de wielen, rondom ziet hij minder uit is immers een Franse of komt uit Frankrijk.
    Ik had hem ook laten staan als ik niet onder de moterkap gekeken had.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: coating uitlaatspruitstuk en turbo en pijp

    Heb maar besloten om niet te laten doen, kijken hoelang het goed gaat en anders maar voor zoiets dan gaan in de toekomst.
    Laat me er wel aan eentje maken voor het geval dat.

    1.jpg
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  13. #12
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: coating uitlaatspruitstuk en turbo en pijp

    Heb je al een goed uitlaatspruitstuk gevonden?
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: coating uitlaatspruitstuk en turbo en pijp

    Als het goed is zijn ze dat al aan het plaatsen Marc ze haden beloofd er deze week nog aan te beginnen maar of er niks tussen komt is de vraag.

    Die allereerst foto is die van het spruitstuk wat er nou op gaat komen.

    Die tweede foto van RVS dat spruitstuk heb ik van iemand van het duitste forum gestuurd gekregen samen met de link waar het te bestellen zou zijn.
    Ben ook nog op de foto van EPS aan het wachten maar daar heb ik nog steeds niks van binnen.
    Zoek ook nog een bodemplaat voor onder de moter van een C4 al is het maar even voor te kijken dan bouw ik me wel eentje van pvc plaat.

    Heb vandaag trekhaak onder de DS gezet, en tevens een flush gedaan.
    Misschien laat ik hem wel uit op 2 sept was het geloof ik de meet, kan die ook nog eens los gereden worden.
    Heb nou nog een trekhaak liggen en die komt op de KG dan vind ik het goed geweest voor een tijdje.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 30-08-12 om 19:59.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  15. #14
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: coating uitlaatspruitstuk en turbo en pijp

    Mooi jan dat ze er al aan bezig zijn.
    Zou lsuk zijn als je a.s. Zondag 2 september met je 100 ds naar de meeting in de meern komt.
    Kan ik m ook eens bekijken.
    Succes
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •