Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Trekhaak montage

  1. #1

    Standaard Trekhaak montage

    Hallo,

    Ik heb een Audi A3 SB uit 2009 (2.0 TDI). Nu willen wij graag een trekhaak laten monteren? Heeft iemand hier ervaring mee, ook qua kosten en de keuze voor wel of niet door de Audi dealer laten doen.

    Graag jullie reacties.

    Gr,

    Dennis

  2. #2
    DR.007
    Guest

    Standaard Re: Trekhaak montage

    Ik heb een afneembare laten plaatsen van Bosal op mijn 3 deurs, kosten waren 400 all-in
    Voor de sportback waren de kosten 375 all-in

    De vaste haken zijn nog eens goedkoper.

    Ik heb dit in belgie laten doen bij Rocaparts. (http://www.rocaparts.com/)

    Gr
    Laatst gewijzigd door DR.007; 22-02-10 om 08:48.

  3. #3

    Standaard Re: Trekhaak montage

    Ik ben ook van plan een (afneembare) trekhaak te laten plaatsen. Nu heb ik gelezen dat je dan ook aanpassingen moet doen in je VAG-com. Klopt dit of is dit niet nodig.

    Gr Nick
    Laatst gewijzigd door nicx; 22-02-10 om 12:32.
    Audi A3 SB Ambition '06 1.9TDI Phantomzwart

  4. #4
    MenW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Posts
    500
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Trekhaak montage

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk Berichten
    Ik heb een afneembare laten plaatsen van Bosal op mijn 3 deurs, kosten waren 400 all-in
    Voor de sportback waren de kosten 375 all-in

    De vaste haken zijn nog eens goedkoper.

    Ik heb dit in belgie laten doen bij Rocaparts. (http://www.rocaparts.com/)

    Gr
    Heb mij wel eens laten vertellen dat een trekhaak bijgeschreven moet worden op je autopapieren ivm keuring/apk.
    Als je dit in het buitenland hebt laten doen, hoe zit dat daarmee dan?
    Woaaaww, wat een power!!!

    Audi 4 ever

  5. #5
    DR.007
    Guest

    Standaard Re: Trekhaak montage

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicx Bekijk Berichten
    Ik ben ook van plan een (afneembare) trekhaak te laten plaatsen. Nu heb ik gelezen dat je dan ook aanpassingen moet doen in je VAG-com. Klopt dit of is dit niet nodig.

    Gr Nick
    Dit was bij mij niet nodig.
    Ik heb 2 modules erbij laten plaatsen tegen storingen e.d


  6. #6
    DR.007
    Guest

    Standaard Re: Trekhaak montage

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MenW Bekijk Berichten
    Heb mij wel eens laten vertellen dat een trekhaak bijgeschreven moet worden op je autopapieren ivm keuring/apk.
    Als je dit in het buitenland hebt laten doen, hoe zit dat daarmee dan?
    Ik woon in Belgie en ben vorige week naar de keuring geweest.
    De beste man heeft serieus waar één keer aan de trekhaak getrokken om te kijken of hij vast zat en toen was het goedgekeurd...

  7. #7
    MenW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Posts
    500
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Trekhaak montage

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk Berichten
    Ik woon in Belgie en ben vorige week naar de keuring geweest.
    De beste man heeft serieus waar één keer aan de trekhaak getrokken om te kijken of hij vast zat en toen was het goedgekeurd...

    ;-) In België schoppen ze bij de jaarlijkse keuring tegen de banden en rukken ze aan je uitlaat, beetje spugen op de ramen om te zien of dat wordt weggeveegd en dan is ie goed gekeurd!!!

    Heb toch liever de APK met een erkende keurmeester ;-)

    -------------------------------------------------------

    In het verleden moest voor alle registratieplichtige aanhangwagens een aanvullingsblad aangevraagd worden. Dit is sinds april 1998 niet meer van toepassing. Het maximum aanhangwagengewicht, zoals dat voorheen op het aanvullingsblad gespecificeerd stond staat nu standaard vermeld op het kentekenbewijs deel I van nieuw geregistreerde voertuigen.
    Voor eigenaren van voertuigen die voor maart 1998 een kenteken hebben gekregen, en waarvoor nog niet eerder een aanvullingsblad afgegeven is, geldt de volgende procedure:
    Van personenauto's met geel kenteken dient het originele deel I van het kentekenbewijs met begeleidend schrijven opgestuurd worden naar de RDW in Veendam. In plaats van een begeleidend schrijven kan ook het formulier gebruikt worden waarmee in het verleden het aanvullingsblad aangevraagd kon worden.
    De eigenaar ontvangt een nieuw deel I, waarop het te trekken aanhangwagengewicht vermeld staat.
    Van voertuigen met grijs kenteken (bedrijfsauto's met een maximum toelaatbare massa van minder dan 3500 kg. dient het originele deel I van het kentekenbewijs samen met het aanvraagformulier voor het aanvullingsblad naar de RDW gestuurd te worden. Door de RDW zal in de meeste gevallen zonder verdere keuring een nieuw deel I verstrekt worden, waarop het te trekken aanhangwagengewicht
    vermeld staat.
    Het is echter ook mogelijk dat een aanvullende keuring vereist is. Hierover wordt de eigenaar door de RDW geïnformeerd.
    Laatst gewijzigd door MenW; 22-02-10 om 18:57.
    Woaaaww, wat een power!!!

    Audi 4 ever

  8. Ad
  9. #8
    helldesker's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak montage

    Kheb een afneembare Westfalia bij de Audi dealer laten plaatsen. Kostte iets van 850 euro, maar daarvoor werd dan ook een andere bumper met afneembare klep gemonteerd en in kleur gespoten.
    Audi A3 1.9 TDI 77KW SPORTBACK Ambition S Line Mauritius blauw
    Aprilia RSV4

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •