Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 25

Onderwerp: Lange mensen en een Audi A3

  1. #1

    Standaard Lange mensen en een Audi A3

    Ik wacht nog steeds op mn Audi A3 die binnen nu en 2 weken moet komen.

    Ik las ergens dat lange mensen in een Audi A3 snel krap achter t stuur zitten.
    Nu ben ik zelf 1.86 m lang (niet gek lang, maar ook niet klein).
    Vroeg me af of lengtegenoten last hebben met deze lengte in de Audi A3?
    Wat zijn jullie ervaringen, met welke lengte pas je echt niet in de Audi A3?

  2. #2

    Standaard Re: Lange mensen en een Audi A3

    Ik ben 1.93 en zit opzich prima in de S-line stoelen. Stoel op de laagste stand en niet helemaal achteruit is voor mij prima

  3. #3

    Standaard Re: Lange mensen en een Audi A3

    Kom jij met je hoofd dan niet tegen het plafond aan of met je voeten tegen het dashboard aan? (absoluut niet onaardig bedoeld hoor!)
    Want ik zag op de Audi A3 afbeelding dat de lengte van de stoel tot aan het plafond 999 mm is. Ik rij nu in een Golf 6 en daar is de lengte 1003 mm.
    Ik heb in de Golf 6 helemaal nergens last van en heb voldoende hoofdruimte over.

  4. #4

    Standaard Re: Lange mensen en een Audi A3

    ik heb niet super veel ruimte over nee, ik denk 4-6 cm hoofdruimte :-] Voeten nergens last van.

    Ik denk dat het ook wel met je verhoudingen te maken heeft natuurlijk..
    Laatst gewijzigd door p1eter; 04-02-11 om 20:04.

  5. #5
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lange mensen en een Audi A3

    1.90m hier. Het is de auto van mijn vrouw, als ik erin moet gaat de stoel wel in de laagste stand, vreemd genoeg hoeft de stoel niet in de verste stand. Ik heb wel het idee dat ik vrij ver naar achteren zit. Maar ook ik zit prima in de 'S-line stoelen!
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -


  6. #6

    Standaard Re: Lange mensen en een Audi A3

    1m80. Als ik de stoel in de verste stand plaats kom ik arm en beenlengte te kort om te kunnen rijden. De beenruimte achteraan is in elk geval vrij ruim. Er zou dus nog wel wat ruimte moeten overblijven voor een passagier die daar plaatsneemt. De hoogte achteraan valt wel tegen, voor mij lukt het echter nog wel. Aangezien ik verondersteld wordt de wagen te besturen heb ik daar alvast geen last van, ook mijn kinderen komen alvast nog enkele jaren geen ruimte tekort achterin :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=NcYVHy5ErHk
    De reviewer is zelf ook vrij lang en spreekt uit eigen ervaring
    Laatst gewijzigd door Soplarist; 04-02-11 om 21:56.

  7. #7

    Standaard Re: Lange mensen en een Audi A3

    Dan ga ik de kroon spannen met 1,98. En ik kan mijn stoel nog verder naar achter zetten. Stoel wel op z'n laagste stand. Zit heerlijk ruim.

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Lange mensen en een Audi A3

    Mijn broer is 1.92 en zit prima in zijn 8P. Het ligt er overigens aan waar je lichaamslengte zit: ik ben maar 1.82, maar moet in de meeste auto's de stoel helemaal naar achteren zetten omdat ik anders mijn benen niet kwijt kan. Hoofdruimte is zelden een probleem.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard Re: Lange mensen en een Audi A3

    Ik rijd A3 Sportback, ben 1,83 lang, en heb de stoel in de achterste stand staan, en dan ook de stoel vrij laag. Ik snap niet hoe andere mensen die langer zijn dan ik de stoel verder naar voren plaatsen.

  11. #10

    Standaard Re: Lange mensen en een Audi A3

    Als je de stoel niet op de laagste stand hebt staan dan komt hij ook meer naar voren he
    Laatst gewijzigd door p1eter; 05-02-11 om 08:56.

  12. #11

    Standaard Re: Lange mensen en een Audi A3

    In een A1 past dat nog wel TS. Ik ben rond de 1.85 en heb in de A1 nog zeeen van ruimte over (voorin dan he), dus in een A3 moet dat helemaal geen probleem zijn.
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  13. #12
    AUDIStefan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    82
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Lange mensen en een Audi A3

    ik ben 2,05 en rijd een a3 zonder problemen alleen je rijd niet met gestrekte benen en bij mij kan er haast niemand achter behalve als hij/zij annorexia heeft :P
    8P 2004 2.0 TDI Ambition

    90 coupe 1990 2.3 20v
    Project

  14. #13
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Lange mensen en een Audi A3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door purk_7 Bekijk Berichten
    Ik rijd A3 Sportback, ben 1,83 lang, en heb de stoel in de achterste stand staan, en dan ook de stoel vrij laag. Ik snap niet hoe andere mensen die langer zijn dan ik de stoel verder naar voren plaatsen.
    Zit je dan ook niet met gestrekte armen te rijden? Idealiter moeten je ellebogen een hoek tussen 60 en 90 graden maken (optimale controle), en dat heeft als resultaat dat je vrij dicht op je stuur komt te zitten, vergeleken met wat mensen tegenwoordig gewend zijn..

    Ik zie heel veel mensen die ver van het stuur zitten, en met gestrekte armen het stuur op 'kwart voor 3' vast hebben.. Levensgevaarlijk

  15. #14

    Standaard Re: Lange mensen en een Audi A3

    Rug recht tegen de stoel, arm uitstrekken, pols komt op de bovenkant op het stuur. Zo heeft vaders het mij geleerd.

  16. #15
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Lange mensen en een Audi A3

    Rug recht tegen de stoel, arm ontspannen in 60-90 graden, pols op 't stuur. Zo heeft Pro Drive het ongeveer geleerd .

    Wat je zegt is niet verkeerd hoor, maar zorgt er wel voor dat je fors afstand houdt met het stuur, en zodoende de stoel ook verder naar achteren moet zetten dan werkelijk nodig is op basis van je lengte.

  17. #16

    Standaard Re: Lange mensen en een Audi A3

    Paps heeft rally gereden. Ik zit prima in m'n auto(A).

  18. #17

    Standaard Re: Lange mensen en een Audi A3

    186 centimeter in 2011 krijgt volgens mij niet meer de kwalificatie lang in NL. Dit is gewoon gemiddeld.

    Hier 3 centimeter langer en ik zit prima in de 8P. Bij lang na trouwens niet eens op de laatste stand.

  19. #18

    Standaard Re: Lange mensen en een Audi A3

    1,79 cm (SB Sline, Open Sky System) Heb 2 cm hoofdruimte over.

  20. #19
    MenW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Posts
    500
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Lange mensen en een Audi A3

    Zit met 1.88 en wat flinkere buikomvang prima in de A3, las ook een reactie van iemand in een A1 maar daar kan echt de stoel voor mij niet ver genoeg naar achteren.
    In de uiterste stand kun je er niet meer achter zitten, en past het mij net.
    Maar de A3 is ruim genoeg voor lange(re) bestuurders, of je ruimte overhoudt voor de passagiers op de achterbank (net als in een A4 of BMW).
    Zit niet in de laagste stand, en heb nog 3-4 cm. over, en daarbij is je stuurverstelling ook ruimschoots voldoende.

    Wat ik overigens niet begrijp uit je bericht, is dat je je A3 over 2 weken krijgt en je niet weet of je erin past????
    Woaaaww, wat een power!!!

    Audi 4 ever

  21. #20

    Standaard Re: Lange mensen en een Audi A3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deccoa3 Bekijk Berichten
    Dan ga ik de kroon spannen met 1,98. En ik kan mijn stoel nog verder naar achter zetten. Stoel wel op z'n laagste stand. Zit heerlijk ruim.
    Hier ook 1.98 in een A3-SB, past prima-de-luxe.
    Ik heb de stoel op de laagste en achterste stand staan en de rugleuning zéér rechtop (actieve rijhouding, vind ik persoonlijk erg fijn)
    M'n meissie rijdt er ook vaak in (1.68), die heeft de rugleuning wat schuiner staan.
    Als ik de rugleuning niet weer in mijn stand terugzet, kan ik niet meer goed bij het stuur en zou ik voor het goede de stoel naar voren moeten zetten.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •