Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: 2.0 TDI slechte cilinderkoppen ook in 2005 modellen?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard 2.0 TDI slechte cilinderkoppen ook in 2005 modellen?

    Weet iemand of het probleem met de 2.0 TDI BKD motoren (scheur cilinderkoppen, koelvloeistof verlies) ook terugkomt bij Audi's uit 2005?

    Dus bij bijv een audi a4 of a6 2.0 TDI uit 2005?

    Of zijn dit compleet andere motorblokken? En zo ja, vertonen deze dan ook het bekende probleem?
    Audi A3 8P S-Line 2.0 TDI

  2. #2
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI slechte cilinderkoppen ook in 2005 modellen?

    De BKD ligt bij de audi's enkel in de A3, van 2004 - 2008.
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: 2.0 TDI slechte cilinderkoppen ook in 2005 modellen?

    Oke want ik dacht ooit gehoord te hebben van A4 en A6 modellen met hetzelfde probleem bij de 2 liters TDI.
    Audi A3 8P S-Line 2.0 TDI

  4. #4

    Standaard Re: 2.0 TDI slechte cilinderkoppen ook in 2005 modellen?

    BKD is BKD, is dit je motortype dan kun je er dus last van hebben.
    » E-Tron Quattro Advanced ιι Pro Line S » A1 SB 1.4 TFSI S-Tronic ιι Pro Line S » OEM Ross-Tech VCDS »
    ————————————————————————

  5. #5
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI slechte cilinderkoppen ook in 2005 modellen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door younxta Bekijk Berichten
    Oke want ik dacht ooit gehoord te hebben van A4 en A6 modellen met hetzelfde probleem bij de 2 liters TDI.
    Dat kan goed zijn, ben niet echt thuis in de A4 en A6 modellen.
    Maar als ze dezelfde problemen hebben, dan zijn er meerdere motortypes dan enkel de BKD...
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden


  6. #6

    Standaard Re: 2.0 TDI slechte cilinderkoppen ook in 2005 modellen?

    Geld dit ook voor de BMM ??

  7. #7

    Standaard Re: 2.0 TDI slechte cilinderkoppen ook in 2005 modellen?

    Volgens mij niet. Dat is de 2.0TDI 8V met roetfilter. Ik heb me laten vertellen dat het een 1.9 BLS is met grotere slag en verstuivers. Niets mis mee.

  8. Ad
  9. #8
    a3audi73
    Guest

    Standaard Re: 2.0 TDI slechte cilinderkoppen ook in 2005 modellen?

    Hallo,

    is er al iemand op dit forum met zijn Audi en dit probleem van de kop terug gegaan naar een dealer om in aanmerking te komen voor garantie? Mijn A3, 2006 2.0 TDI komt net van de 1e eigenaar uit Belgie en is daar altijd bij de dealer onderhouden. Hij gebruikt ook wat vloeistof. Bij het afpersen geen lekkage kunnen vinden. Zouden ze dat in NL bij de Audi dealer onder garantie vervangen? Hoor van jullie.

  10. #9
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI slechte cilinderkoppen ook in 2005 modellen?

    5 jaar na productie, zal er niets vervangen worden onder garantie.
    In het beste geval zal de dealer een deel van de kosten dragen (coulance).
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  11. #10
    a3audi73
    Guest

    Standaard Re: 2.0 TDI slechte cilinderkoppen ook in 2005 modellen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Wale Bekijk Berichten
    5 jaar na productie, zal er niets vervangen worden onder garantie.
    In het beste geval zal de dealer een deel van de kosten dragen (coulance).
    Thnx Wale.Ik ga nu eerst onderzoeken hoeveel hij werkelijk verbruikt. groet

  12. #11
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI slechte cilinderkoppen ook in 2005 modellen?

    Wanneer de radiateur niet lekt en er verdwijnt wel koelmiddel ben je gewoon de sigaar. ALLE 2,0 16vtdi´s kunnen last hebben van gescheurde koppen. Vreemd genoeg komt het bij de 170pk versie nooit voor, terwijl deze kop eigenlijk hetzelfde is. Ik heb hier al koppen vervangen van een 2007 auto...coulance kun je dus wel vergeten.

    Jos.

  13. #12
    a3audi73
    Guest

    Standaard Re: 2.0 TDI slechte cilinderkoppen ook in 2005 modellen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos_br Bekijk Berichten
    Wanneer de radiateur niet lekt en er verdwijnt wel koelmiddel ben je gewoon de sigaar. ALLE 2,0 16vtdi´s kunnen last hebben van gescheurde koppen. Vreemd genoeg komt het bij de 170pk versie nooit voor, terwijl deze kop eigenlijk hetzelfde is. Ik heb hier al koppen vervangen van een 2007 auto...coulance kun je dus wel vergeten.

    Jos.
    Hallo Jos,

    bedankt voor je mail. Een garage heeft het koelsysteem een paar uur onder druk gezet, maar helaas geen lekkage i.o.d. gevonden. Komt de volgende vraag bij mij op, stel dat het idd een defecte kop/pakking is, bij hoeveel koelstofverbruik zou je hem dan moeten vervangen? Het vreemde is dat ik er nog totaal niets van merk. De motor loopt voorlopig nog prima. Wat zijn de risico's? Nog een vraag, weet iemand wat een andere cilinderkop kost? Ik zag een totaal bedrag van 2500,- euro langskomen voor de hele operatie, maar ik neem aan dat je dit bedrag als totaal bij de dealer kwijt bent. Ik word steeds wijzer.... maar dank voor de info. gr Niels

  14. #13
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI slechte cilinderkoppen ook in 2005 modellen?

    Je kunt een gescheurde kop afpersen tot je een ons weegt, dit ga je niet zien. Wanneer de auto van tijd tot tijd in noodloop gaat weet je al genoeg, anders de uitlaat er eens afpakken. Hier kun je meestal wel sporen zien van opgedroogd koelmiddel. Aangezien ze de prijs van de kop bij de dealer even met € 300,= verhoogt hebben schrik je je dood wat de prijs aangaat. Je bent domweg een, anderhalve dag aan het sleutelen wanneer je het vaker gedaan hebt, de dealer rekent twee dagen.....

    Jos.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Red face Re: 2.0 TDI slechte cilinderkoppen ook in 2005 modellen?

    Ik zal me hier ook even melden ,gezien er al meerdere topics over de A3 2.0 TDi met kv verlies lopen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos_br Bekijk Berichten
    Je kunt een gescheurde kop afpersen tot je een ons weegt, dit ga je niet zien. Wanneer de auto van tijd tot tijd in noodloop gaat weet je al genoeg, anders de uitlaat er eens afpakken. Hier kun je meestal wel sporen zien van opgedroogd koelmiddel. Aangezien ze de prijs van de kop bij de dealer even met € 300,= verhoogt hebben schrik je je dood wat de prijs aangaat. Je bent domweg een, anderhalve dag aan het sleutelen wanneer je het vaker gedaan hebt, de dealer rekent twee dagen.....

    Jos.

    Wat bedoel je met van tijd tot tijd in noodloop gaat ???

    Gevonden ... auto is niet meer vooruit te branden
    Laatst gewijzigd door dierkx36; 26-08-11 om 14:15.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI slechte cilinderkoppen ook in 2005 modellen?

    Hier mijn vraag maar even neergooien inplaats van een nieuw topic openen.

    Sinds 2 weken ben ik in het blij bezit van een A3 2.0Tdi uit 2003 (09-2003)
    Hiervoor een A3 1.9 Tdi gehad die ik na 13 jaar en 324500km op de teller toch maar eens heb ingeruild.

    De 2.0 TDi is geimporteerd uit Belgie en hierdoor ook een 100Kw variant (motorcode AZV ,gelijk aan BKD)

    Nu heeft deze auto dus ook last van koelvloeistof verlies ,alleen ook hier is het niet zichtbaar waar ze lekt.
    Bij deze auto is wel de radiator al vervangen.
    Nu heb ik zelf om de nabij 1600 km met de 2.0 TDi gereden en inmiddels rond de 0,7 L aan kv bijgevuld.

    Zoals gezegd ,ook hier geen externe lekkage te zien.
    Motor rookt ook totaal niet.
    Absoluut niks te merken aan het hele rijgedrag niet ,geen noodloop etc.

    Wat wel opvalt ,en dat is iets wat ik uit andere topics zelf niet zo kan halen is dit :
    Zolang je rustig rijd ,zeg netjes 130 ,niet doortrappen ,is er geen kv verlies.
    Alleen zodra je wat flexiber met de maximale snelheid omgaat en verder door ga trekken zie je het koelvloeistof niveau dalen.
    Ook als je bij het kv reservoir de dop eraf draait merk je dat er veel druk op staat.
    (iets wat dus stukken minder is als je rustig rijd)
    Als je de reservoir dop eraf draait stijgt het kv niveau ook direct een centimeter

    Is dit conform wat je zou hebben met een gescheurde kop/interne lekkage van de EGR klep ???
    (hebben mensen met de gescheurde kop/lekkende EGR-klep ook last gehad van een hoge druk op het kv reservoir ? )
    Laatst gewijzigd door dierkx36; 26-08-11 om 14:43.

  17. #16

    Standaard Re: 2.0 TDI slechte cilinderkoppen ook in 2005 modellen?

    Hallo dierkx, ben je nog achter het probleem gekomen?
    Heb namelijk exact hetzelfde probleem. Ik rijd in een A6 2,0 TDI van 2009.

    Dealer kan geen drukverlies bij afpersen vinden, toch verlies ik kv. Bij hogere snelheid meer dan bij rustig rijden.
    Bij koude motor zit er druk in reservoir en bij opendraaien van de dop stijgt vloeistofnivo.
    Voor de rest loopt motor prima.
    Snap er niets van en kan me toch bijna niet voorstellen dat motoren van 2009 ook nog steeds haarscheurtjes vertonen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •