Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Tips onderhandelingen lease

  1. #1

    Smile Tips onderhandelingen lease

    Hi all,

    Binnenkort start ik bij een nieuwe werkgever. Ik heb recent ook de lease voorwaarden gekregen en hierin staat vermeld dat ik vrije autokeuze en vrije dealerkeuze heb voor de aanschaf van een auto. Nu is alleen het leasebedrag wat scherp gesteld. M.a.w. de A3 waar ik nu in rijd zal wat moeilijker (of misschien helemaal niet) realiseerbaar zijn.

    Ik heb wel eens gehoord dat er meer onderhandelingsmogelijkheden zijn wanneer je vrije dealerkeuze hebt en zodoende je leasebedrag en offertes nog wat kan aanscherpen (dit t.o.v. corporate lease). Daarnaast least men bij een kleine leasemaatschappij.

    U enige ervaring met dit soort onderhandelingen?

    Bedankt alvast

  2. #2
    edraket31's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    872
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard

    De marges zijn tegenwoordig zo scherp dat je met flinke onderhandelingen blij mag zijn als je er een setje matten uitsleept.
    Of denk aan wat korting op een duurdere navigatie of zoiets, maar zeker niet in die vorm dat een A3 ineens wel bereikbaar zou zijn.

    Voor mij is het al gauw een jaar of 5-6 geleden dat ik die onderhandelingen heb gevoerd, toen al werd het steeds lastiger. Toen kon je er nog wel eens een gratis trekhaak of zo uitslepen, maar dat gaat je nu niet meer lukken.

  3. #3
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Wil je perse nieuw rijden? Dan sluit ik me aan bij bovenstaande.

    Overweeg anders stocklease te gaan rijden, ofwel de voorraad die een leasemaatschappij heeft staan uit terugenomen auto's of auto's voor korte leaseperiodes. Daarvan zijn de prijzen aanzienlijk scherper (immers deze auto's zijn voorraad, voorraad kost geld).
    Ik rij zelf nu een A4 B7 Avant 2.0 Tdi in een redelijke complete uitvoering voor de prijs van een standaard 1.9 Tdi Golf.
    Maar idd: niet zelf uitgezocht, hij is wel 3,5 jaar oud en heeft wat kleine gebruikssporen. Ligt eraan wat je dus belangrijk vindt .
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edraket31 Bekijk Berichten
    De marges zijn tegenwoordig zo scherp dat je met flinke onderhandelingen blij mag zijn als je er een setje matten uitsleept.
    Of denk aan wat korting op een duurdere navigatie of zoiets, maar zeker niet in die vorm dat een A3 ineens wel bereikbaar zou zijn.

    Voor mij is het al gauw een jaar of 5-6 geleden dat ik die onderhandelingen heb gevoerd, toen al werd het steeds lastiger. Toen kon je er nog wel eens een gratis trekhaak of zo uitslepen, maar dat gaat je nu niet meer lukken.
    True...

    De leasemaatschappij knijpt de dealers al zo erg uit, dat er nauwelijks meer iets overblijft. Volgens mij heeft Audi 11% marge voor een dealer en de leasemaatschappij eist een korting van 9 a 10%.

    Ik kreeg op een auto van 39.000 euro met moeite, heeeeel veel moeite, 300 euro korting op een multifunctioneel stuurwiel.

    Wat wel nuttig kan zijn (als de keuze van leasemij. ook vrij is) is verschillende leasemaatschappijen tegen elkaar uitspelen. Dat leverde mij ook een flink voordeel op. Maar ik weet niet of je dat mag van je werkgever?
    Laatst gewijzigd door PeterSB; 21-07-09 om 11:37.
    Ik heb veel geld uitgegeven aan alcohol, vrouwen en snelle auto’s. De rest heb ik
    gewoon verbrast.

  5. #5

    Standaard

    mijn eerste reactie hier...

    Ik ben zelf ook in onderhandeling ik heb de volgende ervaring met een A3 SB 1.4 tfsi + toeters en bellen.

    via TB lease was ik 60 euro duurder uit.
    via Directlease was 5 euro duurder uit.
    via Terberg Leasing was het goedkoopst.

    Dus dealer gebeld (TB dus) en die gaan mij morgen bellen of ze wat aan de prijs kunnen doen.
    Dus de tip van PeterSB is echt goed.


  6. #6
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Audi heeft zelf ook een lease afdeling. Die kan soms ook wel eens interessant zijn, aangezien de reparaties tegen kostprijs worden gedaan. Bij andere leasemaatschappijen ligt hier meestal nog een marge op.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •