Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Algemene info/ervaring a8 4.0 TDI 2005

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    54
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Algemene info/ervaring a8 4.0 TDI 2005

    Hallo liefhebbers,

    ik heb nog steeds serieuze plannen om tot aankoop te gaan voor een A8l 4.0 TDI
    het model dat ik op het oog heb heeft de 200000km bereikt,mag voor een diesel geen punt zijn,ziet er allemaal nog keurig uit maar ik wil ook niet voor onverwachtste dure verassingen komen te staan.
    Ik ken bepaalde problemen bij m'n vroegere A4 en de huidige A6 zoals de ophanging etc.
    zijn er specifieke problemen te verwachten die bij en A8 passen of is het echt een limo van hoge kwaliteit die dat soort problemen niet kent?mij werd wel eens gezegd dat een A8 met geen enkele andere Audi vergeleken mag worden!
    Wat is de ervaring met jullie bolide wat betreft onderhoud etc.
    Ik heb een poos terug een reactie mogen ontvangen maar ben wel benieuwd naar meerdere. ti's immers niet zomaar een autootje;-)
    ben benieuwd!

    gr.Olphie

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Algemene info/ervaring a8 4.0 TDI 2005

    Welkom. Ik heb je vraag verplaatst naar Aankoopadviezen, kijk hier eens rond voor meer informatie.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Algemene info/ervaring a8 4.0 TDI 2005

    Hey olphie,

    Ben zelf nu bijn 1 jaar eigenaar van een A8 3.0 TDI en bevalt me prima.
    A8 rijders zijn hier zeer dun gezaaid en dus zal je niet veel reacties krijgen, natuurlijk niet negative bedoeld!!
    Ik heb er zelf bijna 1 jaar erover gedaan voordat ik overging tot koop van zo'n bolide.
    In die tijd heb ik me zo goed mogelijk geinfomeerd wat betreft deze auto, qua motoren en zeker onderhoud, wegenbelasting vezekering en de rest er om heen
    Deze auto's zijn qua aanschaf redelijk betaalbaar, maar dan begint het.
    Alle onderdelen beginnen met 4E......... en daar zit duidelijk een hoger prijskaartje aan dan als er 8E of 6F enz enz op staat, terwijl de meeste cijfers gelijk zijn, maar toch past het niet of werkt het niet qua modules.
    Kort samen gevat, rij je A8 betaal je ook A8, simpel!!
    Mijn 8 heb ik voor een goede prijs en km stand (122.000) kunnen kopen zonder garantie bij van Mossel, maar wel al meteen grote beurt laten doen bij CD in Veghel, nieuwe verstuivers, wiellager links achter, ruitenwisser motor,en wat kleine dingen, koste bij elkaar, ruim 3 mile!! ja ja. je leest t goed.
    Wat betreft de motor raad ik je de 4.0 af en denk dat ik niet de enige ben, zover ik weet en gelezen heb hier en op auto-talk.de zijn daar toch wel wat problemen mee, maar alles heeft ook mede te maken met onderhoud.
    Let op de aantal eigenaren die de auto al heeft gehad, hoe meer, hoe groter de vraag is of de beurten wel optijd, laat staan wel gedaan zijn.
    Ik ben van de mijne 2de eigenaar, boekjes erbij en ingevuld, maar wel vantevoren hier bij de dealer voledige uitdraai gevraagd van mijn 8 wat betreft onderhouds historie, is landelijk bekend en op te vragen, mits bij de dealer onderhoud gehad.
    Met name nokken assen en de distrubutie ketting en spanners geeft bij dat 4.0 blok wel eens de geest.
    De 3.0 heeft ook wel last van die ketting en spanner, maar beduidend minder als de 4.0.
    De ketting spanners zijn een probleem omdat die worden met gevuld met olie en dus de ketting spant.
    Na verloop van km's gaan deze lekken (zweten) en verliezen ze wat druk waardoor bij koude start de ketting ff klapert, niks ernstigs zolang het maar na ongeveer 2 sec weg is. (zijn dan weer gevuld)
    Had voor mijn A8 een A4 B6 en die ramelde ook ff na koude start, maar dat waren de klepstoters die ff moesten vullen met olie. (2.0 ALT blok)
    Weet niet zeker, maar met 2ton op de klok denk ik dat de turbo ook eens nieuw moet, teminste dat zou ik voor mijn gevoel doen, waarom? nou een vriend van mij heeft een X5 snitzel :-) waar de turbo van vast gelopen is, nou dat wil je niet zien of schoonmaken laat staan betalen!!
    De 3.0 TDI blok is ook in de meeste Audi's te vinden, van cabrio tot een Q7, noem de modellen maar op en de auto is te krijgen met de 3.0 TDI, dus dat wil wel wat zeggen over de betrouwbaarheid.
    De 4.0 TDI is alleen maar toendertijd gebruikt in de A8, daarna dus niet meer, wel is nu de 4,2 TDI, die schijnt wel weer goed te zijn.
    Heb die van mij laten kietelen bij Hartog Tuning en kan je vertellen dat dat een wereld van verschil is.
    Weet verder zo niet meer te vertellen over de 8, maar als je er eenmaal 1 gehad heb wil je niets anders meer lijkt me, kijk voor meer info ook ff op motor-talk.de , die duitsers zijn helemaal gek met en van die auto's en dus meer info te verkrijgen, enigste nadeel, je moet een beetje duits leren lezen, maar dat went.
    Dus wil je goedkoop rijden koop dan een lupo 3l, wil je luxe en spass en rust koop een 8.
    Ik wil niet zeggen dat een 6 of een 4 minder is, zeker niet, dit zijn ook hele fijne auto's om te rijden en zeker te onderhouden.
    Kan je veel zelf dan is een 8 te doen, ben je afhankelijk van een garage laat m staan als je een doorsnee salaris hebt.
    Nogmaals, een 8 kopen is geen probleem, maar onderhoud en de rest des te meer.
    Suc6 met je overweging, wat ik wel nog wil zeggen is dat je er ook wat geluk mee moet hebben.

    Gr Frank.

    P.s het rijd héérlijk!!! :-)

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    54
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Hè thx :-)

    Hallo Frank,

    dank voor je uitgebreide verhaal en ervaring,hier heb ik wat aan.
    Ik ben op allerlei markten thuis maar auto's ..........?
    Daarbij als er bepaalde dingen aan staan te komen is nog daar aan toe ,maar dat bepaald voor mij gewoon ook de aankoop prijs ergens.er wordt ook geen garantie gegeven op deze auto,destemeer m'n nieuwsgierigheid wat betreft de te verwachten onderhoud die 'er aan komt'
    ik heb er uiteraard al een proefrit in mogen maken en ben uiteraard al helemaal verkocht.
    Maar net wat jij zegt,aanschaffen is niet het punt,het onderhoud! Net als een groot huis:-)
    Ik ga er zeer zeker ook mee naar m'n dealer voor een inspectie.waarna ik ook m'n keus etc ga maken.
    Wat ik wel heb gehoord is dat het gaat Om een Belgisch exemplaar!

    Gr.Olphie
    Laatst gewijzigd door tom; 29-01-12 om 11:36.

  5. #5
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Algemene info/ervaring a8 4.0 TDI 2005

    Hallo Olphie,

    Wat je ook kan doen is om evt naar Coen Donkers te rijden voor een soort aankoop keuring cq check, wel ff bellen waneer dat mogelijk is.
    Dat heb ik toen ook gedaan tijdens de proefrit, alleen was waalwijk - Veghel snel te doen, weet dus niet waar jij vandaan komt.
    Verder ook ff op automaatbak olie letten, heb mijne na aankoop laten verversen bij ZF-getriebe in Duitsland, bak wordt daar gemaakt, dus weten precies wat ze doen.
    Bij ZF spoelen ze de bak, maken ze alles schoon, nieuw filter, pakkingen, en vullen ze de bak weer terug met olie.
    Voor een geringe meer prijs doen ze ook meteen de olie in het achter dif vervangen, heb ik ook maar meteen gedaan. (380,- euro totaal)
    Nogmaals, probeer onderhouds historie te achterhalen, zeker als het om import gaat.
    Suc6 ermee.

    Gr Frank.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •