Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Autoverzekering op basis van taxatie

  1. #1

    Standaard Autoverzekering op basis van taxatie

    heeft er iemand van jullie een Autoverzekering op basis van taxatie, maar geen oldtimer?

    mijn auto is "pas" 9 jaar oud maar gezien de staat van onderhoud veel meer waard dan de dagwaarde.

    Ben dus op zoek naar een verzekering die uitkeert op basis van de reele waarde.

    heb al wel gezocht op het forum maar niet gevonden want ik zocht
    "Something very fast. Audi S8, something that can shove a bit."

  2. #2
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Hmmm da's wel interessant.. (ik denk even aan m'n VTR :wink: )

    Ik heb wel eens een klassieker laten taxeren en daarop een All-risk verzekering afgesloten.

    Ik zie niet in waarom dat met een "non-klassieker" niet mogelijk is.. (het is idd niet echt gebruikelijk.. maar ook zeker geen slecht idee)

    Moet je nog wel een taxateur zien te vinden die verstand van zaken heeft..
    One liter, driver's licence eater...


  3. #3
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Je moet vooral een verzekeringsbedrijf hebben die zou willen betalen op basis van taxatie.... Ik heb dat wel op mijn bedrijfsinventaris,, zal eens navragen morgen bij mijn verzekering of dit mogelijk is.. Heb dat idee ook voor mijn auto,, Ik verwacht haast dat ze zeggen, je moet ongeveer een zelfde wagen van de leeftijd en kilometers terug kunnen kopen..

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  4. #4

    Standaard

    tja maar ik hoef jou natuurlijk niet uit te leggen dat auto's dezelfde leeftijd en km stand kunnen hebben maar totaal verschillende auto's kunnen zijn.
    een uitgewoond hok vs een bijna in nieuwstaat verkeerde auto.
    "Something very fast. Audi S8, something that can shove a bit."

  5. #5

    Standaard

    Daar heb ik ook wel interesse in. Heb hier ook wel eens kort naar gezocht (puur op internet) maar niets kunnen vinden. Ik zou zoiets ook wel willen afsluiten.


  6. #6

    Standaard

    heb inmiddels een partij gevonden die het voor Porsche doet ... dus wellicht ook voor Audi's ... wordt vervolgd.
    "Something very fast. Audi S8, something that can shove a bit."

  7. #7

    Standaard

    Ik heb mijn hobbywagen en mijn motor ook moeten laten taxeren om de dagwaarde opnieuw vast te stellen voor de verzekering.

    Als je wilt heb ik wel adres voor de taxatie.


    Jeroen5

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Posts
    685
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rplagmeijer
    tja maar ik hoef jou natuurlijk niet uit te leggen dat auto's dezelfde leeftijd en km stand kunnen hebben maar totaal verschillende auto's kunnen zijn.
    een uitgewoond hok vs een bijna in nieuwstaat verkeerde auto.
    Daar wordt per saldo ook wel rekening mee gehouden hoor. Het is niet altijd zo dat ongezien de dagwaarde wordt uitgekeerd. De dagwaarde is een gemiddelde, op basis van gemiddelde kilometerstand, opties en gebruik. Bij schades boven een bepaald bedrag (geschat door de taxateur van het schadeherstelbedrijf) komt een taxateur van de verzekeringsmaatschappij langs om te kijken of dat bedrag klopt. Blijkt zo'n wagen echt mooi te zijn geweest vlak voor de schade, dan wordt daar rekening mee gehouden. Het is tenslotte zo dat je als niet-schuld dragende schadeloos moet worden gesteld en niet alsnog met een (geld)schade blijft zitten.

    Ik heb dat zelf ook meegemaakt met mijn vorige coupé GT. Die werd aan de achterzijde opgestroopt. Ik had geen schuld aan het ongeval, maar zag de bui al hangen: "Sorry, meneer. Dat ding staat niet eens meer in mijn taxatieboekje, dus dagwaarde is nul, goedemiddag". Niets daarvan. De taxateur van de tegenpartij nam het advies van de schadehersteller over. Die gaf aan dat het lastig werd een GT in een vergelijkbare staat terug te vinden. Uiteindelijk heb ik een bedrag gekregen, dat het gemiddelde was van een aantal nette GT's die op dat moment op internet te koop werden aangeboden.
    "Ik weet het zeker! ...., denk ik"

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koepie
    Daar wordt per saldo ook wel rekening mee gehouden hoor.
    Als de auto gestolen is wordt dat al een stuk lastiger ...
    "Something very fast. Audi S8, something that can shove a bit."

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Posts
    685
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rplagmeijer
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koepie
    Daar wordt per saldo ook wel rekening mee gehouden hoor.
    Als de auto gestolen is wordt dat al een stuk lastiger ...
    Klopt. In dat geval kun je misschien een eind komen door foto's, rekeningen e.d. te bewaren, zodat je die kunt overleggen.
    "Ik weet het zeker! ...., denk ik"

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •