Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 49

Onderwerp: En toen was mijn Audi kapot

  1. #1
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard En toen was mijn Audi kapot

    Gisteren onderweg naar onze vakantiebestemming in Luxemburg wilde ik een stop maken op een parkeerterrein langs de snelweg. Helaas bleek het terrein door regenval bij temperaturen van -7 graden spekglad te zijn en omdat de weg bergafwaarts ging is het niet goed afgelopen . Eerst kwam ik in de linkerberm terecht en niet lang daarna gleden we over het wegdek naar de rechterberm, recht op een paal van een vuilnisbak af die vervolgens het linkerwiel ontzette en flink wat schade aanrichtte. Er lekte motorolie en een rode vloeistof op de weg (stuurbekrachtigingsolie? versnelingsbakolie?)

    Nu heb ik geen ervaring met dit soort schade en is mijn vraag aan jullie: wat kan ik ik dit geval het beste doen? Kan ik het beste rekenen op de ervaring van de dealer om dit soort grote schade goed en kundig aan te pakken of ben ik net zo goed af bij een onafhankelijk schadebedrijf wat volgens mijn onderbuikgevoel voordeliger uit zal pakken? Ik doe het reguliere onderhoud op de auto normaal zelf. Graag jullie advies.

    Hier nog wat foto's van de schade.




    90 km/h-astronaut

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Ai, dat is geen lekker begin van het jaar. Ik hoop maar dat je hiermee de ellende gehad hebt, en dat je verder een prima jaar gaat hebben...
    Nou ben je er niet met alleen plaatschade. In hoeverre de technische kant beschadigd is, kan ik zo niet beoordelen, maar het is wel een flinke klapper geweest, nieuwe voorwielophanging (draagarmen) lijkt me het minste. Als je een parkeerplaats opreed, zal het geen wereldsnelheid geweest zijn, maar ik heb een keer een Porsche 944 bij ijzel het voorwiel 20 cm naar achter zien vouwen toen ie bij 40 km/h bij ijzel tegen een stoeprandje gleed. En mijn vriendin heeft afgelopen week bij 10 km/h op een velg krom gereden op de hoek van mijn straat... een ongeluk zit in een klein hoekje.

    Het kan zijn dat de aandrijfas uit het differentieel is gekomen (of het diff gescheurd) en eventueel kan die rode vloeistof volgens mij zowel remvloeistof (remleiding afgescheurd?) zijn als hydraulische olie van de stuurbekrachtiging. Dat kun je beter eerst bij een goede garage laten bekijken. Hoeft niet perse een dealer te zijn. Maar voor de verdere beslissing moet je wel weten wat er allemaal gerepareerd moet worden. Dan is de vraag of er verder nog wat ontzet is.

    Een garage/dealer zonder eigen schadeafdeling besteedt het plaatwerk ook uit. En als het geen verzekeringswerk is, zou ik idd zelf bij een paar FOCWA bedrijven een offerte opvragen. Ik neem aan dat je auto naar een garage gebracht is/wordt. Maar op basis van de foto's kunnen ze vast een inschatting maken van de plaatwerkschade. Met een beetje geluk rekenen ze voor particulier werk daluurtarief. Soms klust een van die jongens voor particulieren buiten werktijd bij....

    Zorg dat je eerst een totaal overzicht hebt van de schade, en maak dan een afweging waar je wat laat repareren.

    Veel sterkte met de afhandeling in ieder geval, ik hoop dat het allemaal meevalt.
    Marinus.
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  3. #3
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.583
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atjong Bekijk Berichten
    Gisteren onderweg naar onze vakantiebestemming in Luxemburg wilde ik een stop maken op een parkeerterrein langs de snelweg. Helaas bleek het terrein door regenval bij temperaturen van -7 graden spekglad te zijn en omdat de weg bergafwaarts ging is het niet goed afgelopen . Eerst kwam ik in de linkerberm terecht en niet lang daarna gleden we over het wegdek naar de rechterberm, recht op een paal van een vuilnisbak af die vervolgens het linkerwiel ontzette en flink wat schade aanrichtte. Er lekte motorolie en een rode vloeistof op de weg (stuurbekrachtigingsolie? versnelingsbakolie?)

    Nu heb ik geen ervaring met dit soort schade en is mijn vraag aan jullie: wat kan ik ik dit geval het beste doen? Kan ik het beste rekenen op de ervaring van de dealer om dit soort grote schade goed en kundig aan te pakken of ben ik net zo goed af bij een onafhankelijk schadebedrijf wat volgens mijn onderbuikgevoel voordeliger uit zal pakken? Ik doe het reguliere onderhoud op de auto normaal zelf. Graag jullie advies.
    Holy shit das geen goed begin van t nieuwe jaar!
    Zou zeker de expertise bij dealer uit laten voeren, zij weten tenslotte goed wat eea kost. Mogelijk kun je dan bij een ander laten herstellen en wat "in the pocet" houden. Schrale troost.... maar toch
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  4. #4
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Erg zuur


    Sterkt ermee in ieder geval...
    One liter, driver's licence eater...


  5. #5
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Nou moe, wat een pech!
    Hoop voor je dat de rest van het jaar wat beter verloopt...
    RS6 C5
    A3 TDIe


  6. #6
    patrick36's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    192
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Dit komt me bekend voor heb zoiets een keer met de vrachtwagen gehad.Spekgald parkeerplaats afloopend mijn einige keus was toen een grote sneeuwhoop,gelukkig toen geen schade alleen 2,5 uur lopen graven om hem weer een beetje uit de sneeuw te krijgen.
    Je weet gewoon niet wat er gebeurd op z`n moment totaal geen controle.

    Succes met de afwikkeling.

  7. #7

    Standaard

    Jezus, balen zeg... Ik hoop dat het allemaal relatief gaat meevallen voor jullie, en dat de rest van het jaar beter zal uitpakken. Sterkte!

  8. Ad
  9. #8
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Wij hadden verder niets en de kindjes waren niet eens onder de indruk . Ik vond het vervelender dat de zo zorgvuldig gekoesterde auto kapot is dan dat de vakantie niet doorging. Inmiddels heb ik contact gehad met een schadebedrijf die voor mij de schade in kaart gaat brengen. Binnenkort meer.
    90 km/h-astronaut

  10. #9
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atjong Bekijk Berichten
    Wij hadden verder niets en de kindjes waren niet eens onder de indruk . Ik vond het vervelender dat de zo zorgvuldig gekoesterde auto kapot is dan dat de vakantie niet doorging. Inmiddels heb ik contact gehad met een schadebedrijf die voor mij de schade in kaart gaat brengen. Binnenkort meer.

    Ja das een duur grapje als je alleen WA verzekert bent... Geen best begin... Sterkte en succes..

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  11. #10
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Balen, succes met de afhandeling.
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  12. #11
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard

    Zie ik het nou goed dat je geen winterbanden erop hebt?

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Mwa, winterbanden en ijzel zijn ook geen vriendjes hoor... Zoals gezegd, paar weken geleden is mijn vriendin bij 10 km/h de bocht uitgeschoven. Er lag een heeeeel dun laagje bevroren nattigheid op de weg, ijzel of opgevroren mist, in ieder geval een mooie ijslaag. Nette winterbanden eronder, maar geen houden aan. Velg krom, vriendin chagrijnig.
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  14. #13
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marinus Bekijk Berichten
    Velg krom, vriendin chagrijnig.
    ben er nog niet wat het ergste is....

    mooi klote zeg zo'n aanrijding,maar gelukkig hebben jullie zelf niks..
    Audi A2 1.4 aua

  15. #14

    Standaard

    Dit lijkt me enorm vervelende zaak. Blij dat jullie niks hebben natuurlijk, maar het schrik effect en de schade vormen al genoeg leed om je dag(en) flink te verpesten. Ik zou zeggen, houdt de moed erin, zodra je alles weer een beetje kunt relativeren zal de situatie zich wel oplossen, hoe rot en duur het ook is nu.

  16. #15
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Blij dat iedereen ongedeerd is. Was zo te zien een laag paaltje want de motorkap is niet erg krom. De grootste klap is zo te zien op je ophanging terecht gekomen..

    Die weg rij ik ook regelmatig, en meestal kun je daar erg hard..
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  17. #16
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc RS4 Bekijk Berichten
    Zie ik het nou goed dat je geen winterbanden erop hebt?

    BF Goodrich WinterG banden liggen eronder, op LM velgen. Maar het heeft me weinig geholpen. Nu ja, de neus stond nog in de goede richting. Dat was met winterbanden misschien niet gebeurd.

    Hier nog een foto van onder het motorruim; ik hoop dat mijn 3 maanden oude Denso aircocompressor nog bruikbaar is...
    90 km/h-astronaut

  18. #17
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Ik vind dit erg zuur voor je, het was een mooi exemplaar A6 die helemaal was opgeleukt.

    Ik ben echter huiverig voor het antwoordt van de verzekering. Je zu zo maar eens tegen een totalloss kunnen zitten. Reden omdat het voorwiel de klap heeft opgevangen zal er mogelijke een groot gedeelte van de energie die in de auto zat zijn opgenomen door diff en versnellingsbak. Wat is dus de schade hieraan. Hierdoor moet megelijkerwijze de versnellingsbak ook mee vervangen worden en dan wordt het toch hele andere koek. Laat je goed informeren door dealer, enof een goede schade hersteller.

    Want dan plaatwerk ± 1000 euro, ophanging ±500 euro, richten ±250euro, versnellingsbak ±3000 euro, arbeidsloon ±750euro, nieuwe aircopomp ±300 euro(inclusief afvullen), kleine dingen die je nog niet kan zien ±1000euro (koplamp 259,- chroomstrip onder de koplamp 30,-nieuwe bumper 350,-). Zit ik zo al op 7000 euro schade... ik hoop dat het fors minder is voor je maar houdt er wel rekening mee..
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  19. #18

    Standaard

    Ik denk dat het nog wel eens meer kan zijn dan 7000 euro. Ikzelf heb ook zoiets dergelijks meegemaakt met mijn eerste Audi A4
    Zie hier het resultaat.





    Het zag er in eerste instantie niet zo erg uit, maar de auto was wel krom, zo bleek later.
    Die was ook totallos.
    Is een hoop gehannus met de verzekering.

    Erg zuur voor je. Ik hoop dat het meevalt.

  20. #19
    ricardo964's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.616
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Het doet altijd pijn om een auto zo geschaad te zien! Succes met de afwikkeling.

    even offtopic: Wat een mooie kleur heeft je A6! Welke kleur is het?

    @bandit: die motorrijder is er nog goed afgekomen dat ie er gewoon naast staat met de helm op het hectometerpaaltje.

  21. #20
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Balen! Ik hoop voor je dat het gaat meevallen........Succes met de afwikkeling.
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •