Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Het geheim van goedkope brandstof

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    38
    Posts
    25
    Kudos
    0

    Standaard Het geheim van goedkope brandstof

    Ik zat vandaag in de auto te luisteren naar Radio 1, toen kwam er een erg interessant reportage over de prijzen van de brandstof. Waarom brandstof bij de ene pomp goedkoper is dan bij het ander.

    Voor de geïnteresseerden? check hier de radiofragment:
    http://www.eo.nl/programma/ditisdeda...ticle=12384899
    Laatst gewijzigd door SamyG; 06-04-11 om 00:20.
    Audi A3 1.9TDI, 2001 Pompverstuiver 130pk

  2. #2
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Het geheim van goedkope brandstof

    Dat is toch al langer bekend? Het enige dat de grotere merken doen is een additievenmix toevoegen volgens mij, en dat werd laatst al duidelijk in een ander topic uit een reportage door Radar: het mengen gebeurt echter pas bij de tankwagen, en niet bij de fuel dumps..

    Edit: wel het fragment afluisteren Stephan... Commentaar zegt inderdaad dat er op het laatste moment additieven worden toegevoegd bij de auto, en niet in de reservoirs. Volgens de opslagmeneer is er wel verschil in de opslagvaten, dus er *kan* verschil zijn volgens hem.. Al met al vind ik het weinig schokkend, het is gewoon marktwerking, met een leverancier die verschillende producten levert aan verschillende maatschappijen, en net als met internetwinkels wordt er op marge bezuinigd.
    Laatst gewijzigd door muizenissen; 06-04-11 om 12:20.

  3. #3
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het geheim van goedkope brandstof

    Geef mij het kwartje van kok maar gewoon terug, dan hoor je mij voorlopig niet meer zeuren !! Diesel rijden is tegenwoordig ook niet leuk meer !
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  4. #4
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Het geheim van goedkope brandstof

    Ik vind diesel anders nog altijd leuk, 1.35 is voor mij nog steeds goedkoop (was 1.68 gewend), en 1:18,5 vs 1:7,5 is ook lekker, lol!

  5. #5
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: Het geheim van goedkope brandstof

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Ik vind diesel anders nog altijd leuk, 1.35 is voor mij nog steeds goedkoop (was 1.68 gewend), en 1:18,5 vs 1:7,5 is ook lekker, lol!
    Klinkt goed... Het zou wel vervelend worden als de wegenbelasting daarvoor 2x zo hoog zou zijn Althans, voor mijn huidige kilometrage van ~1500 per maand wel.


  6. #6
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Het geheim van goedkope brandstof

    110 euro per maand. ik haal het er in elk geval makkelijk uit

  7. #7

    Standaard Re: Het geheim van goedkope brandstof

    ook al haal je het er niet helemaal uit, het psychologische effect werkt bij mij sowieso al. Nog maar 1 keer per maand tanken ipv. 2 keer en dan nog goedkoper volgooien ook. Dit strookt totaal niet met de auto die ik morgen ga bekijken/kopen...
    my first quattro was a wilkinson

  8. Ad
  9. #8
    D190's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    993
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het geheim van goedkope brandstof

    Audi A4 B7 Avant 3.0TDI Quattro Tiptronic.
    Recaro DTM interieur|Bose soundsysteem|Zwarte hemel|Carbon inleg|RNS-E|black19inch RS4|etc....

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •