Goed geregeld dan! Kan me inderdaad voorstellen dat je dit nu niet meer voor elkaar krijgt. Maar mooi dat het jullie ooit gelukt is.
Dat zul je moeten overleggen. Ik heb het dus 10 jaar geleden meegemaakt met die 80, Ik heb geen rekening of kosten gezien. Mocht ik ook niet weten (weet het wel via garagehouder, iets van 12.000 guldens toen nog). er kwam iedere week keurig een verzekeringsagent kijken wat er gebeurde aan de auto en de kosten werden nauwlettend in de gaten gehouden, maar er werd niet bezuinigd. Ze hadden waarschijnlijk een veel lager bedrag uitgekeerd indien ik 'm niet liet maken, dus enige 'verplichting' is er wel want men gaat er in die polis vanuit dat je je auto als nieuw terug wil.
Of dat nu nog is in verzekeringsland lijkt me niet, want die put is 'droog' in de crisistijd... Vandaar dat ik blij ben met de taxaties. Die heb ik achter de hand!
ik denk dat het ook te maken heeft met een stukje loyaliteit naar de verzekeraar, als je er lang verzekerd bent met een goeie polis kunnen ze je weinig maken wat ik gewoon belangrijk vindt is dat schadeherstel goed gedaan wordt en niet afgeraffeld door een stel lompe boeren beunhaasjes van het "schadeherstelbedrijf" op de hoek. Zeker in geval van lakschade is het fijn als je een professionele partij hebt die werkelijk de moeite neemt om jouw kleur opnieuw te mengen en niet maar te gokken wat het is.
Ik hoop dat ik de mijne in de loop van volgend jaar ergens kan laten taxeren, als ze hem nu taxeren komt er weinig uit, de binnekant is ver af... maar de buitenkant laat nog te wensen over
Thnx voor de bruikbare reacties. Ik heb diks ook gevonden. Maar weet het nog niet zeker, ga eens wat informatie zoeken op het web omtrent afhandeling e.d.. Heeft er hier nog iemand ervaring met hun wat dat betreft? Het opbouwen van schadevrije jaren is wel jammer, maar voor dat bedrag ook wel te overleven. Zolang je je huidige maar houdt, dat is wel fijn. Via achmea kwam ik erachter dat ik mijn auto all-risk kan verzekeren voor nog geen 40 euro per maand, dat kost 'ie nu ook ongeveer, maar dat bij achmea is dus incl ruit/diefstal/aanrijdingen etc. En nu niet. En nog niet tegen oldtimertarief. Mede dankzij 21% korting via werkgever, dat dan weer wel. Maar dat is ook niet slecht. Het is lastig om een keus te maken tussen goedkoop en duur... Want een goedkopere verzekering zal ook minder snel of niet uitkeren bij bijv. aangereden worden, ruitschade etc. Maar de afgelopen 7 jaar ben ik ook niet aangereden, en als ik me daartegen verzekerd had had ik de reparatiekosten al wel extra betaald ondertussen...
Je weet nooit zeker of je de goede keus maakt. Daar kom je altijd pas achter als je ooit schade hebt. Je moet voor jezelf kiezen tussen WA, WA-casco en All Risk. En dan zou ik persoonlijk in die categorie een van de goedkopere kiezen. Bel eens met de klantenservice en kijk hoe vriendelijk ze zijn en stel een paar kritische vragen. Leg ze een paar lastige vraagstukken voor en kijk wat hun handelswijze daarbij is.
En die 10 of 20 euro die je dan per maand bespaard stop je in een apart potje mocht je ooit schade rijden of gebruik je voor een rechtbijstandsverzekering. Want die zijn heel goed in zorgen dat je krijgt waar je recht op hebt!
@Shifu: de RS2 is ook verzekerd als oldtimer bij Diks, en had afgelopen jaar een kleine schade aan de bumper die nergens op kon worden verhaald. Kwam terug op de parkeerplaats en zag diepe krassen op de zijkant van de bumper zitten. Diks heeft zonder mokken zeer snel betaald. Tot op heden prima ervaringen hier dus.
Thanks arnout! hoe heb je dat geregeld? telefonisch, per email, per post. meer als in de zin, of ze je telefonisch ook graag willen helpen of doorverwijzen naar een adres of email adres
Mag ik vragen wat je ongeveer betaald voor de S2 bij Diks? het hoeft niet uiteraard
Telefonisch en per mail. Prima te bereiken per telefoon.
De kosten vallen mij mee, hangt af van de kilometers, stalling en of je voor taxatiewaarde verzekerd. Ze hebben een mogelijkheid dit op de site uit te rekenen.