Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Audi S5 vragen (tuning / verfraaiing)

  1. #1
    Geoff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Audi S5 vragen (tuning / verfraaiing)

    Beste Audi liefhebbers,

    Ik sta op het punt om een audi s5 4.2 v8 aan te schaffen, Waarschijnlijk een uit 2008.

    Ik ben al langere tijd helemaal wild van dit model alleen valt het me op dat de verschillende occasions onderling best
    wel verschillen qua algehele look. Sommigen zijn op de foto's echt zo dik om te zien terwijl het bij anderen lijkt alsof ze
    gewoon een stuk minder mooi gevormd zijn. (lees kont iets te ver omhoog in combinatie met te kleine velgen / banden) Ik denk
    inmiddels wel redelijk te weten waardoor dit komt, maar het leek me toch verstandig om de experts hier even om bevestiging en raad te vragen.

    Ik wil qua look en lijn ongeveer dit creëren:






    Volgens mij is de ideale velggrootte 20inch. Bij kleiner komt de wielkast teveel over de band te hangen / blijft er teveel ruimte
    over. Bij groter dan 20inch doet het geheel al snel een beetje ''over the top'' of zelfs aso aan vind ik.

    Is het daarnaast nodig om de standaard S5 voor het verkrijgen van deze look ook nog verder te verlagen ? En zo ja, welk materiaal kan ik daarvoor
    het beste gebruiken om zo minmogelijk comfortverlies te lijden ? Mogelijk dat jullie hiervoor ook een gerenommeerd adres weten ? Ik ben namelijk
    redelijk blanco op dit gebied en zou het prettig vinden als één bedrijf mijn auto na aankoop onder handen kan nemen.

    Verder zit ik eraan te denken om mijn s5 te laten chiptunen. Ik hoop dat iemand hier op dit forum dit al een keer gedaan heeft met een S5 en mij kan
    vertellen of dit de moeite waard is.


    Mogelijk dat jullie ook op andere vlakken nog tips hebben waar ik (voor en na aanschaf) nog op moet letten want dan hoor ik dat uiteraard graag.

    Alvast bedankt !

    groet,

    Geoffrey

  2. #2
    henkarts's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S5 vragen (tuning / verfraaiing)

    HJA_112120110620817!.jpg
    heb "maar" een A5 ;-) looks "geupgrade" naar S5
    niet extra verlaagd, zou ik ook niet doen... (denk aan je nieren), 20 inch velgen...

    suc6!

    Henk
    audi A5 SB

  3. #3
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Audi S5 vragen (tuning / verfraaiing)

    Geoff, de S5 is 'maar' een gewone auto met wat meer pk's erin, dus alles is al wel eens voorbij gekomen . Verlagen kan, er zijn sets voor bij de meeste bekende merken. Chiptuning is hier volgens mij ook al wel een paar keer voorbij gekomen. Sterker nog, volgens mij is er op dit moment nog een draadje actief hierover.

    Edit: andere draadje is de 3.0T, geen V8.

    Voor al jouw vragen kan je terecht bij de zoekmachine, er is echt wel het een en ander te vinden.

    Het ligt er natuurlijk aan waar je woont in het land, maar één van de betere adressen is en blijft Hartog Tuning te Alkmaar. Zij kunnen je auto tunen, een verlagingsset monteren, advies over problemen geven.. en wat nog niet meer. Daarnaast kan je via Coen Donkers (montage/reparatiebedrijf te Veghel, ook zéér goed bekend hier) tuning van Hartog krijgen (dealer), mocht dat dichterbij zijn voor je.

    Beide bedrijven kan je even een belletje geven (Coen reageert doorgaans niet of laat op mail, Hartog gaat daarin vaak veel beter) en om advies vragen.
    Laatst gewijzigd door muizenissen; 20-06-11 om 13:28.

  4. #4

    Standaard Re: Audi S5 vragen (tuning / verfraaiing)

    Om hem wat stoerder te maken zou ik zowiezo spacers plaatsen, ik heb 10mm voor en 15mm achter gezet en dat maakt hem in mijn ogen 'stoerder', zeker omdat standaard de achtervelgen best ver de wielkas binnen vallen.

    Hierbij mijn reactie uit een eerder topic mbt S5 tuning:

    Even een berichtje van mij kant. Ik ben dus ook bij JD engineering geweest met mijn S5, meerdere malen zelf vanwege allerlei problemen met mijn auto. Altijd zeer netjes geholpen, ze nemen de tijd voor je. De grootste irritatie die ik had was dat de auto bij mij altijd zo rond de 2700 toeren iets wat stotterde. Veel gelezen over dit probleem, met name in Amerika maar helaas in Nederland via de Audi dealer geen oplossing voor gevonden. Uiteindelijk de stap genomen om dit euvel door JD er uit proberen te halen aangezien het er op leek dat het een motormanagement probleem was. Na een aantal pogingen kan ik zeggen dat men het toen voor 90% er uit heeft weten te halen. Superblij dus! Wel na chippen nog even op de rollerbank gehad resultaat 298PK !!! Na chippen dus....

    Dat kan niet goed zijn dus terug naar originele software en als resultaat nog minder vermogen. Om een lang verhaal kort te maken is mijn uitlaat(middendemper kapot), inlaatspruitstuk, brandstoffilter en alle drie de brandstofpompen vervangen. Op de uitlaat na heb ik dit alles zelf uitgevoerd, daarnaast heb ik alle koolaanslag uit de motor weg gehaald en een zogenaamde catchcan ingebouwd om dit koolaanslag te verminderen. Na al deze stappen reed de auto echt een heel stuk beter maar nog steeds het stotteren bij 2700 toeren.

    Wederom naar JD geweest, ongechipped deed hij nu 344PK en volgende JD was dit zeer netjes aangezien ze tot nu toe alle V8 blokken (S4, S5, A6, A8) niet boven de 330 hadden gezien, vermoedelijk door koolaanslag. Na het chippen kwam het vermogen op 367PK.

    Uiteraard is het verschil tussen 344PK en 367PK niet heel erg merkbaar maar toch voelt de auto anders aan. Het gasrespons is verbeterd en je voelt wel dat het koppel eerder aanwezig is. Maar het belangrijkste verschil voor mij is dat hij veel soepeler loopt en doorschakelt. Voor 98% is het stotteren weg, alleen bij koude motor soms voelbaar.
    Jaguar F-Type R AWD - Audi S5 Cabriolet
    Audi A7 Sportback | Audi RS6-R MTM
    Mercedes C63| Audi S5 Coupé

  5. #5

    Standaard Re: Audi S5 vragen (tuning / verfraaiing)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TonCoronel Bekijk Berichten
    Om hem wat stoerder te maken zou ik zowiezo spacers plaatsen, ik heb 10mm voor en 15mm achter gezet en dat maakt hem in mijn ogen 'stoerder', zeker omdat standaard de achtervelgen best ver de wielkas binnen vallen.
    Spijker op z'n kop. DE reden waarom sommige A5's er dikker uit zien dan andere is het gebruik van spacers. Ik zou overigens kiezen voor 19" en niet voor 20", 19 is al redelijk aan het randje qua zoekerigheid, 20 vind ik persoonlijk er overheen. Als je nog velgen moet uitzoeken zoek dan naar iets met ET waarde tussen de 37 en de 40-42. Dan kun je namelijk 20 en 25 mm geschroefde spacers monteren en dat is altijd nog weer net een tandje fijner dan niet geschroefde van 10 of 15 mm.
    A5 Coupé 2.0 TFSI Multitronic Proline Yellowstone - verkocht


  6. #6
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S5 vragen (tuning / verfraaiing)

    Mij lijkt het dat de grootte van de velg niks met het zoekerigheid heeft te maken. De bandbreedte daarin tegen wel.

  7. #7

    Standaard Re: Audi S5 vragen (tuning / verfraaiing)

    Ik had er eerst 20mm voor en 25mm achter op zitten maar de voorkant kan dat in mijn ogen niet hebben, de wielen stonden toen buiten de wielkast, dat ziet er niet uit. Omdat ik geen groot verschil wilde tussen voor en achter toen maar terug gegaan naar 15 voor en 20 mm achter. 1 dag met alleen 25mm achter gereden, dan wordt de auto dus flink zoekering haha, niet fijn om mee te rijden!
    Laatst gewijzigd door TonCoronel; 20-06-11 om 14:52.
    Jaguar F-Type R AWD - Audi S5 Cabriolet
    Audi A7 Sportback | Audi RS6-R MTM
    Mercedes C63| Audi S5 Coupé

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Audi S5 vragen (tuning / verfraaiing)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TonCoronel Bekijk Berichten
    Ik had er eerst 20mm voor en 25mm achter op zitten maar de voorkant kan dat in mijn ogen niet hebben
    Dat ligt mede aan de ET waarde van je velgen. De standaard 19" Audi velgen hebben ET32 en dan is 20 mm vooraan inderdaad teveel en 15 precies goed. Ik heb precies dezelfde

    Maar als je een aftermarket velg kiest die 5mm meer ET heeft dan kan het weer wel met een 20 mm spacer, je komt dan precies op dezelfde stand uit.
    A5 Coupé 2.0 TFSI Multitronic Proline Yellowstone - verkocht

  10. #9
    Geoff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S5 vragen (tuning / verfraaiing)

    mannen bedankt !! Met deze info ben ik al een stuk verder. Ga morgen contact opnemen met Hartog Tuning.

    Als ik hem krijg zoals deze hoef ik nooit meer een andere auto !

    http://www.youtube.com/watch?v=I83RHlNQAH8&NR=1

    Tering wat een bak zeg !
    Laatst gewijzigd door Geoff; 20-06-11 om 18:56.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Audi S5 vragen (tuning / verfraaiing)

    Zou ivm de "zijwaartse overhang" idd voor 20" velgen gaan (heb ik nu ook, dan ziet het er zonder spacers oid ook stoer uit, had hiervoor de coupe met 19" en dat klopt optisch gewoon niet als je de achterwielkast ziet waar de velg dan veel te ver naar binnen zit).

    Spacers plus 19" kan, maar let op: de S5 is zeer gevoelig voor stuur/wiel vibraties, met name tussen de 90-110 km/u (en dat rijdt je nog al eens) en er zijn hier al vele threads over geschreven (bij de nieuwste is het mogelijk iets minder door toepassing betere onderdelen) maar met spacers is de kans aanwezig dat je dit "vibratie" probleem verder uitvergroot. Zou dus altijd eerst gaan rijden zonder en dan kijken of ie perfect stuurt bij 90-110 km/u en dan pas aan spacers denken en die door een echte pro laten monteren.

    Chiptuning heeft bij de V8 zeker ook zin, heb een eerdere S4 V8 ook laten doen, in PKs scheelt het niet veel, maar in soepelheid wel en ook het verbruik wordt er beter van (dat is sowieso al beter dan dat van de V6T.....)
    Laatst gewijzigd door HAWKiS5; 20-06-11 om 21:33.
    RS5

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.844
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S5 vragen (tuning / verfraaiing)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jelle.. Bekijk Berichten
    Mij lijkt het dat de grootte van de velg niks met het zoekerigheid heeft te maken. De bandbreedte daarin tegen wel.
    Probleem is alleen dat grotere velgen ook een breder velgbed hebben.
    Ik heb gereden in een A5 met 20", vond er totaal geen stuurgevoel meer inzitten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S5 vragen (tuning / verfraaiing)

    Dat hoeft niet altijd het geval te zijn. Je hebt 17'' velgen met een 8'' velgbed maar ook 19'' met een 8'' velgbed. Het is meestal ook wel dat de breedte ook mee groeit met de diameter. Maar om nu te zeggen dat een grotere velg meer zoekerig rijd is niet het geval. Misschien is het mierenneuken van mij, maar wou even duidelijkheid scheppen.

  14. #13
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Audi S5 vragen (tuning / verfraaiing)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HAWKiS5 Bekijk Berichten
    Zou ivm de "zijwaartse overhang" idd voor 20" velgen gaan (heb ik nu ook, dan ziet het er zonder spacers oid ook stoer uit, had hiervoor de coupe met 19" en dat klopt optisch gewoon niet als je de achterwielkast ziet waar de velg dan veel te ver naar binnen zit).

    Spacers plus 19" kan, maar let op: de S5 is zeer gevoelig voor stuur/wiel vibraties, met name tussen de 90-110 km/u (en dat rijdt je nog al eens) en er zijn hier al vele threads over geschreven (bij de nieuwste is het mogelijk iets minder door toepassing betere onderdelen) maar met spacers is de kans aanwezig dat je dit "vibratie" probleem verder uitvergroot. Zou dus altijd eerst gaan rijden zonder en dan kijken of ie perfect stuurt bij 90-110 km/u en dan pas aan spacers denken en die door een echte pro laten monteren.

    Chiptuning heeft bij de V8 zeker ook zin, heb een eerdere S4 V8 ook laten doen, in PKs scheelt het niet veel, maar in soepelheid wel en ook het verbruik wordt er beter van (dat is sowieso al beter dan dat van de V6T.....)
    19" in dezelfde breedte als 20" vult net zo mooi op..

    @ Jelle: jij snapt 'm! Wat echter wel kan, is dat een 20" band bij gelijke omtrek minder meegeeft met het wegdek, en dus eerder geneigd is om in z'n geheel in de geul getrokken te worden. Al denk ik dat het verschil wel mee zal vallen, de breedte zal niet heel andes zijn (255/35/19, of 255/30/20). Ik wilde ook net een opmerking plaatsen over het verschil dat een 19 of 20 inch velg maakt in de wielkast. Dat kan namelijk simpelweg niet zo gezegd worden: een 19" velg kan breder zijn dan een 20" velg, en zo de wielkast beter of juist te veel opvullen..!
    Laatst gewijzigd door muizenissen; 21-06-11 om 07:04.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Audi S5 vragen (tuning / verfraaiing)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    19" in dezelfde breedte als 20" vult net zo mooi op..
    Dat geloof ik best

    Had het hier alleen over de standaard Audi velgen, en dan zie je dat alle originele 18" en 19" velgen op A5/S5 er in de achterwielkast niet uit ziet ivm deze "overhang". Bij de originele 20" is dat niet zo. Tuurlijk ook op te lossen door bij kleinere velgen spacers te nemen (met vibratie risico zoals genoemd tot gevolg) of niet standaard velgen die wel al vreder zijn en dus geen "overhang" hebben van de wielkast.
    RS5

  16. #15
    Geoff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S5 vragen (tuning / verfraaiing)

    Ik krijg net bericht van Hartog Tuning dat ze me alleen kunnen helpen met de tuning en het inbouwen van een voertuigvolgsysteem. Het verlagen, plaatsen van velgen/banden en ledlichten kunnen ze niet voor me doen.

    Weet iemand anders nog een adres die wel alles in één keer kan pakken ?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •