Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Lease tips A4 B9 Avant

  1. #1

    Standaard Lease tips A4 B9 Avant

    Hallo,

    ik heb lang gewacht op de nieuwe A4 B9 zoals waarschijnlijk de meeste van jullie! Momenteel heb ik de b8 Avant 2.0TFSI (180pk). Dit is nu mijn privé auto. Ik mag echter gaan leasen, maar heb daar nog weinig ervaring mee. Wellicht kan ik hier wat tips krijgen!

    Huidige auto
    Als ik mijn huidige auto ga inruilen voor de B9 en die ga leasen, hoe werkt dat dan met de inruil? Wat kan ik het beste doen denken jullie?

    Motorkeuze
    Momenteel heb ik in de Avant de 180pk sterke 2.0TFSI. Ik lees dat daar een ultra variant met 190pk van komt en een andere variant met 252pk. Wat raden jullie aan? Ik vind deze auto super prettig, maar extra kracht is natuurlijk altijd leuk! Iemand een idee hoe deze twee motoren in de bijtelling vallen voor de lease in de Avant B9 of is dat nog onduidelijk?

    Nu leasen of 2016?
    Wordt de B9 Avant nog in 2015 geleverd denken jullie? En heeft iemand ide wat voor beide motoren er in de bijtelling gaat veranderen tussen dit jaar en 2016? In principe krijg ik vanaf volgend jaar een auto, maar als het een groot financieel verschil maakt, kan ik vast wel regelen dat ik hem een maandje eerder kan krijgen...

    Laatste minder belangrijke vraag; ik heb nu een setje winterbanden op lichtmetaal voor mijn B8 (18"). Het lijkt mij dat ik die op de B9 ook kan gebruiken toch?

    Sorry voor de hoeveelheid vragen al zo vroeg na de aankondiging! Ik ben een tijd niet meer op het forum geweest, maar hoop dat er wat fanatiekelingen al wat uitgezocht hebben!

    jD

  2. #2
    VroemTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    889
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Lease tips A4 B9 Avant

    @JohnDoe77: Inruilen en dan gaan leasen zou interessant kunnen zijn als je bij de leasemaatschappij van de dealer klant wordt. Dan heb je een sterkere positie in je onderhandelingen.
    Als je de huidige auto alleen inlevert en de leasemaatschappij bepaalt waar de nieuwe vandaan moet komen (Direktlease, Leaseplan Direct)) dan heb je kans op een vrij lage restwaarde.

    Qua motor moet je meenemen dat de meeste nieuwe motoren niet meer zijn te chippen, of in ieder geval niet binnen een jaar. Dus als je power wilt, dan kies je voor de sterkere versie. Je portemonnee zal hier ook inspraak willen

    De B9 zal zeker nog in 2015 worden geleverd. Audi wil graag snel naar de kritische massa om zichtbaar te zijn op de weg. En de leasemaatschappijen hebben niet al te beste jaren, dus die leveren veel langer door dan vroeger.

    Die winterwielen passen zeer waarschijnlijk 1:1 op de B9. Steek van Audi B8 is 5 x 112, naafdiameter 66,5. ET-waarde 47 zou nog kunnen afwijken. Misschien nu gelijk aan A6.
    [COLOR="#006400"]A4 Avant FL 1.8 TFSI Sport Ed. Black, Bj. 2014, PQ1, [/COLOR] Ben vreemdgegaan...VW Polo Blue GT 1.4 ACT, Candy White, 5-drs, 17" Montani antraciet, xenon, stoelverw, navi, PDC

  3. #3

    Standaard Re: Lease tips A4 B9 Avant

    Dank je voor het antwoord! Enig idee wat het prijsverschil zou moeten zijn tussen de 2 2.0 TFSI's? En is verder het verschil alleen ok?

  4. #4

    Standaard Re: Lease tips A4 B9 Avant

    Niemand?

  5. #5

    Standaard Re: Lease tips A4 B9 Avant

    @VroemTFSI ET-waarde A6 is gelijk aan de huidige A4. Dus mogelijk ook van de nieuwe. Maar dit blijft voorlopig nog onzeker.

    Inruilen
    Op de weg naar lease inruilen kan best lastig worden:
    1. Marge is voor de dealer bijna volledig weg. Of je werkgever moet bijvoorbeeld via de dealer leasen
    2. Reden van Vroem ... heb je dan wel dealer keuze en kun je er de beste deal uit slepen

    Misschien kun je de afspraak maken dat zij hem voor je willen verkopen voor een bepaalde vergoeding. Of anders privé verkopen. Gaat vast lukken want is nog steeds een gewilde auto. Wat wel handig kan zijn om duidelijkheid te hebben over het olieverbruik bij een 2.0 TFSI

    Motor
    Ik denk dat de 190 met minder gewicht zeker goed uit de verf zal komen. Dus niet direct doorstappen naar de 252. Maar meer is altijd leuk. Maar doe mij dan maar wat opties

    Nu of 2016

    Hij komt nog in 2015 dus dat kan. Maar dan moet je waarschijnlijk al snel praten over de levertijden en bestel momenten. Echter LM zal pas nadat de prijzen bekend zijn de prijzen berekenen en dus duidelijkheid kunnen geven. Zo gauw alle specs bekend zijn kun je dan ook de afweging maken wat er nog in de huidige bijtelling structuur past. Maar ook hier heb je wel de echte gegevens nodig wat betreft de CO2 uitstoor in de verschillende configuraties.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1


  6. #6

    Standaard Re: Lease tips A4 B9 Avant

    Hej! Inmiddels lees ik dat hij ergens in augustus te configureren is, dan wordt er vast een hoop duidelijk! Volgens mij kun je de 2.0 HUltra dit jaar nog in de 20% leasen.

    Ik kan aangeven bij welke dealer ik wil dat de lm hem gaat bestellen, dus dat kan wat ruimte bieden! Iemand toevallig ervaring met her verkopen via de dealer of zelf?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •