Pagina 1 van 19 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 369

Onderwerp: Het is weer eens zover -->> Zoektocht naar A6 4F FL avant 2.8 of 3.0

  1. #1

    Standaard Het is weer eens zover -->> Zoektocht naar A6 4F FL avant 2.8 of 3.0

    Jawel ... het is weer eens zover! Het wordt tijd voor de 11e auto in mijn autohistorie!

    Het zat er een beetje aan te komen natuurlijk; Afgelopen 1 oktober heb ik voor woon/werk de Audi omgeruild voor een extra lange gele limousine waar ook nog andere mensen inzitten en die nooit in de file staat. Was even wennen, maar ik moet zeggen dat ik het tot dusver erg fijn reizen vind.
    Dus sinds 1 oktober heeft met name de A4 een érg lui leventje gekregen; In het weekend een ritje supermarkt, duingebied of familiebezoek en dat was het dan wel. Waar we in het verleden nog wel eens wisselden tussen A3 en A4, omdat we toen samen naar het werk reden, is dat nu niet meer zo, de A3 rijdt 4x per week op en neer van Assendelft naar IJmuiden. Ook niet erg schokkend qua kilometrage. En dat wordt ook duidelijk uit de jaarstatistieken 2015;
    A3; 7000km
    A4; 5300km

    En dat zal nog minder worden, want alleen het laatste kwartaal was volgens de huidige situatie. Kortom; Eigenlijk onzin om 2 auto's te behouden hiervoor. Niet dat het de kosten zijn (we tanken gemiddeld eens per 2 maanden geloof ik), maar de wegenbelasting loopt wel gewoon door, en met 10 en 17 jaar oud verwacht ik eerdaags toch ook wel wat onderhoud.
    Dan telt er nog een ander ding mee; Ruimte. Met 3 kindjes aan boord heb je dat wel nodig natuurlijk. Niet dat het nu niet past, maar om nou te zeggen dat er ruimte over is ... nee niet echt! Ook iets om over na te denken dus.

    Zodoende even met de mrs overlegd. Want je kunt als man 1001 leuke ideeën hebben, maar het gaat uiteindelijk om de mening van de vrouw natuurlijk Die was het absoluut eens over het feit dat er geen 2 auto's meer nodig zijn, en dat er wat meer ruimte kan komen. Ruimte die de A3 en A4 in te beperkte mate hebben, dus Wat je hier ook meteen uit begrijpt, is dat de A3 én de A4 ons gaan verlaten. Vind ik met name in het geval van de A4 erg jammer, want dat is (echt waar!) de beste en fijnste auto die ik ooit gehad heb!

    Na een kwartiertje bomen met mijn vrouw hadden we al snel een rijtje opvolgers bedacht.
    Audi puristen; Stop hier met lezen!
    Er is een aardige kans dat de opvolger géén 4 ringen op de neus heeft staan We waren het wel snel eens over het feit dat het VAG moet blijven.
    Ik zet hier voor de grap even de resultaten neer van dat gesprek. Overigens heeft mijn vrouw de meeste zeggenschap, want die rijdt het meest in de auto, ik doe alleen die eerdergenoemde weekend-ritjes en mag tanken en poetsen
    - Audi Q7 -->> Veto door de mrs, te groot
    - Audi A6 -->> door naar de volgende ronde, wel als avant
    - Audi A4 (en alles ervoor) -->> te klein
    - Audi Q5 -->> door naar de volgende ronde
    - Volkswagen ... -->> Voordat ik een type kon noemen was er al een veto door de mrs, ze wil géén VW rijden ..
    - Seat ... -->> Zie volkswagen. Maar vul dan mijn naam daar in.
    - Skoda Octavia (en alles ervoor) -->> te klein.
    - Skoda Roomster -->> te lelijk.
    - Skoda Superb -->> Door naar de volgende ronde, wel als combi
    - Soda Yeti -->> Twijfelgeval, lijkt te klein

    Blijft er toch een leuke shortlist over dacht ik zo;
    Audi A6 Avant, Skoda Superb Combi, Audi Q5 en wellicht een SKoda Yeti (maar ik denk echt dat die gaat afvallen).

    Een paar aanvullende zaken en hersenspinsels;
    - We willen in principe over naar een automaat. Daar heb ik geen bal verstand van, dus ik moet mee gaan verdiepen in de wereld van multitronic, s-tronic, DSG en weet ik wat meer.
    - Aangezien we terug gaan naar 1 auto, moet er naast het praktische oogpunt, ook een fun-factor inzitten in de vorm van leuke opties en mogelijk ook een potente motorisering. Zo viel na het instellen van de shortlist en wat wensen op mobile.de ons oog op o.a. een Skoda Superb 3.6 V6 DSG 4x4 .... wow!

    Is daarmee de zoektocht losgebarsten? Nee nog niet. We hebben er geen haast mee (altijd fijn om niet overhaast te hoeven zoeken). Plan nu is om de hele shortlist eerst eens te gaan proefrijden en -passen. Daar zal dan een goede kandidaat (of 2) uit gaan komen. Vervolgens gaan we ons focussen op de motorisering en hopen we een probleemloze benzinemotor te kunnen selecteren (kans is natuurlijk groot op een 2.0TFSI met olieproblemen, dat moet goed bekeken worden). Als die beslissing gemaakt is, gaan we rustig aan zoeken in Duitsland en het importavontuur ook eens beleven . Al met al moet dit hele gebeuren zo'n beetje voor de zomer rond zijn, maar da's geen keiharde deadline. Als er wat leuks op het pad komt, kan het zomaar eerder worden, en zoniet, dan kan het ook later in het jaar worden.

    Ik houd jullie op de hoogte!
    Lekker discussiëren natuurlijk toegestaan, maar ga maar niet lopen miepen over een Touran of Sharan of Seat-apparaat, dat gaat 'm écht niet worden
    Laatst gewijzigd door Bob; 04-02-16 om 13:18.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  2. #2

    Standaard Re: Het is weer eens zover ...

    Gewoon een oude Ford Mondeo Station afraggen in het weekend!? .

    Ik zou voor een leuke A6 Avant gaan, haha! (ik bedoelde S6. maar goed!)

    Je bent er altijd nog uitgekomen, zal nu ook wel lukken.! Succes!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  3. #3

    Standaard Re: Het is weer eens zover ...

    Haha, grappig dat je die noemt Frank, kennis van me is in de markt voor een nieuwe compacte auto n wil van z'n mondeo af ...

    Ja, A6 avant staat op de lijst. Eerst maar eens e.e.a. proefrijden.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  4. #4

    Standaard Re: Het is weer eens zover ...

    Met een paar duizend km per jaar zou ik me niet te veel zorgen maken om 't verbruik. Eerder over opwarmen en dergelijke, en die weinige kilometers mogen dan ook wel leuke kilometers zijn. Een V6 is dan eigenlijk het enige dat overblijft. Rust, ook voor de kids, fun (voor jou), en zeer 'rijdbaar' vergeleken met een turbomotor (vooral na chip). Een Superb is qua ruimte onovertroffen, qua looks zeker de moeite waard, en als 't binnen budget valt zou ik zeer zeker de 3.6 DSG niet afdoen. Bij rustig rijden moet je daar wel 1:9 mee kunnen halen; als je je inhoudt misschien wel meer. Vaak zie je dat dit soort motoren uitnodigen tot rustig cruisen, veel A8 4.2 rijders scoren 1:11 of beter.

    De A6 is ook erg mooi, je kan dan de 3.2 V6 of misschien zelfs een 4.2 V8 kiezen.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #5
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is weer eens zover ...

    Begrijp je zoektocht goed en ben benieuwd naar jullie bevindingen. Zou zelf niet weten welke benzinemotor ik (over een poosje) zou willen nemen als ik definitief aan meer ruimte toe ben. Over de shortlist:

    -heeft een Q5 achterin meer ruimte dan een A4 of octavia (breedte)?
    -Superb heeft me nooit bekoord qua stijl, ding is stevig uit balans ofzo. Maar dat is smaak.
    -een 6 dus. De latere C6 vinnik echt heel geslaagd. Kent de 3.0 dezelfde problematiek als de 2.0?
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw


  6. #6

    Standaard Re: Het is weer eens zover ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Haha, grappig dat je die noemt Frank, kennis van me is in de markt voor een nieuwe compacte auto n wil van z'n mondeo af ...
    Haha. hij PBde mij om speciaal DAT neer te typen, natuurlijk (not..)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  7. #7

    Standaard Re: Het is weer eens zover ...

    @Bastet: Juiste benadering over dat verbruik. Neem daar nog even in mee dat de auto's die ik gereden heb (A4, S6, 80Q) qua verbruik vergelijkbaar zijn met een moderne variant die qua cilinderinhoud het dubbele heeft, of bijna. Zo rijdt de A4 ongeveer 1 op 9 / 1 op 10, dat zal bij een modernere V6 niet veel anders worden. En feitelijk mag het ook wel wat meer, de A3 is eigenlijk prima, maar als je het bij benadering bekijkt, ook echt wel traag hoor (zeker als je er met meerdere personen in zit). Dat begint zelfs C op te vallen nu. Die was zelfs ook positief over een 3.6 V6, leuk! Een V8 vind ik eerlijkgezegd nog iets te ver gaan. Misschien bij een volgende

    @grollie; Qua ruimte heb ik nog werkelijk géén idee bij een Q5, dat zal de proefrit moeten uitwijzen. Achterin is makkelijk, maar breedte is het belangrijkste idd.
    Ik vind de Superb qua styling eigenlijk prima, maar inderdaad wel in een juiste uitvoering, met 16-inch-compromis wieltjes ziet het er inderdaad niet uit, dat moet dan wel minimaal 17 inch, of zelfs 18 inch zijn.
    Qua A6 zit je goed qua aanname, dat wordt dan inderdaad een C6/4F in ons geval, die latere zijn zeker mooi, maar wat ik nu bij zoeken al merk is dat je vervalt in ouder, hogere KM's en minder opties in vergelijk met een Superb. Motoren heb ik daarbij nog geen idee van. 2.4, 2.8, 3.0, 3.2 ... we zullen zien!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Het is weer eens zover ...

    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #9

    Standaard Re: Het is weer eens zover ...

    Leuk topic om te volgen @Bob !! Hou wel van die zoektochten. Al vind ik het persoonlijk jammer dat je je beperkt tot VAG waarbij de helft al afvalt en je uiteindelijk maar 2 merken overhoudt. Terwijl er zoveel meer is in autowereld

    Al een (grof) budget voor ogen?

    Over je lijstje:
    - Q5: vind ik nog steeds een erg mooie auto. Zou echter bij mij al geen optie zijn gezien de 2.0 TFSI problematiek.
    - A6: nog steeds nette auto, maar ik vind hem nu eigenlijk wel verouderen. Niet zo gek als je bedenkt hoe oud het model al is.
    - Superb: tsja, niet mijn ding.

    Eigenwijs toch wat alternatieven met genoeg ruimte:
    - Mondeo (maar vind ik interieur mwah mwah)
    - V70
    - Mercedes E-klasse
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  11. #10

    Standaard Re: Het is weer eens zover ...

    Geen idee van je budget, maar de V70 is een geweldig fijne reiswagen...

    http://link.marktplaats.nl/m1001939782

    En met de magistrale 5 pitter:
    http://link.marktplaats.nl/m1009467124
    Laatst gewijzigd door Bastet; 11-01-16 om 16:42.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #11
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is weer eens zover ...

    Volvo staat echt mijlenver van mij af, heb er met het jaar minder mee. Alleen een 480 turbo lijkt me nog wel eens leuk maar niet echt als riante familiebak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    En met de magistrale 5 pitter:
    Echter dit blok vind afaik je ook in een mondeo. Zou voor mij een zéér serieuze kandidaat worden, naast o.a. (and now, for something completely different) een outback.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  13. #12

    Standaard Re: Het is weer eens zover ...

    Geen idee of dat ook in een Mondeo is geleverd; in elk geval wel in de (oude) Focus ST en RS. V70 met het S80 interieur = erg fijn, mooie materialen, ziet er erg goed uit en werkt zeer prettig. Kan Audi nog wel iets van leren hoor.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  14. #13

    Standaard Re: Het is weer eens zover ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    En met de magistrale 5 pitter:
    http://link.marktplaats.nl/m1009467124
    Je brengt me op ideeën..

    Ik weet dat Bob niet op zoek is naar een MPV achtige auto, maar als het er dan toch een moet worden: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/f...reviousPage=lr
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  15. #14
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is weer eens zover ...

    Leuke zoektocht Bob 👍

    Ik zeg A6
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  16. #15
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    546
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Het is weer eens zover ...

    Tjeemig, wat een uitdaging ...als "voormalig" Passat (V6 4-motion) rijder een beetje teleurgesteld dat mijn oude liefde niet in de scope zit maar goed..smaak&voorkeur is nu eenmaal persoonlijk. Budget vraag is nog niet beantwoord maar hoe ziet dit eruit?
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...on=eyeCatcher#
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  17. #16
    Joop Stoeptegel
    Guest

    Standaard Re: Het is weer eens zover ...

    @Bob je wordt goed geholpen.

  18. #17
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Het is weer eens zover ...

    ik zou een keer verstandig doen en niet zo koppig zijn, koop een gezinsbus dat is het enige waat je 3 koters VEILIG en comfortabel in passen plus alle accesoires die met vrouw en kinderen meekomen. leuk rijden moet je helemaal niet willen met je gezin, je moet ze VEILIG in je auto kunnen vervoeren. Van je lijstje valt dus eigenlijk alles al af, buiten een q7 7 zitter misschien.
    '01 rs4 641 ps

  19. #18
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is weer eens zover ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    ik zou een keer verstandig doen en niet zo koppig zijn, koop een gezinsbus dat is het enige waat je 3 koters VEILIG en comfortabel in passen plus alle accesoires die met vrouw en kinderen meekomen. leuk rijden moet je helemaal niet willen met je gezin, je moet ze VEILIG in je auto kunnen vervoeren. Van je lijstje valt dus eigenlijk alles al af, buiten een q7 7 zitter misschien.
    Daar valt nogal wat op af te dingen. Jaren terug in Australië geweest. Aldaar gesproken over het veelvuldig gebruik gebruik van grote auto's (inderdaad, ook daar vaak met argument 'veiliger' gebruikt). Meen dat de helft van de verkeersongevallen waarbij kinderen betrokken zijn daar gebeuren op eigen erf, veelal doordat ze met manoeuvreren/in- en uitstappen/etc over het hoofd gezien worden. Zeg niet dat je dat jouw kinderen niet zou laten overkomen.

    Het getuigt van grote fantasie dat transport (van kinderen) in een A4 of passat per sé onveilig zou zijn, laat staan een A6 of Superb. Heeft 0,0 met koppig te maken.

    Mijn referentie is o.a. een veelzits galaxy, xc90 en previa. In alle gevallen (veel) slechter zicht op kinderen om de auto heen dan in mijn A4 (of A6). Wil niet zeggen dat het ongeschikte auto's zijn, zeker niet, maar ook zeker niet alleen maar veiliger.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    35
    Posts
    312
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is weer eens zover ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    ik zou een keer verstandig doen en niet zo koppig zijn, koop een gezinsbus dat is het enige waat je 3 koters VEILIG en comfortabel in passen plus alle accesoires die met vrouw en kinderen meekomen. leuk rijden moet je helemaal niet willen met je gezin, je moet ze VEILIG in je auto kunnen vervoeren. Van je lijstje valt dus eigenlijk alles al af, buiten een q7 7 zitter misschien.
    Owh wacht ff, een A6 of Q5 is niet veilig?

    haha.

  21. #20
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is weer eens zover ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    ik zou een keer verstandig doen en niet zo koppig zijn, koop een gezinsbus dat is het enige waat je 3 koters VEILIG en comfortabel in passen plus alle accesoires die met vrouw en kinderen meekomen. leuk rijden moet je helemaal niet willen met je gezin, je moet ze VEILIG in je auto kunnen vervoeren. Van je lijstje valt dus eigenlijk alles al af, buiten een q7 7 zitter misschien.
    Hoe kom je aan deze wijsheid ?, slaat echt helemaal nergens op.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

Pagina 1 van 19 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •