Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Aankoopadvies Audi Q5 Adrenaline Sport 2.0 TFSI Quattro

  1. #1

    Standaard Aankoopadvies Audi Q5 Adrenaline Sport 2.0 TFSI Quattro

    Beste Audi rijders,

    Ik heb vorige week woensdag een nieuwe Audi Q5 Adrenaline Sport 2.0 TFSI 180pk Quattro gekocht. Er moest uiterlijk woensdag getekend worden omdat de auto in 2017 geleverd wordt en je anders op hogere kosten komt met de nieuwe bpm regels en de prijsverhoging van 1%.

    Ik ben echter nog niet helemaal zeker van alle opties en of ik eventueel dingen vergeten ben die wel nuttig zijn, ik hoor graag jullie ervaringen erover. Nu kan ik het nog aanpassen!

    Ik heb specifiek voor het huidige model Q5 gekozen omdat ik deze mooier vind dan het nieuwe model, en wij een zeer hoge korting hebben gekregen.

    Het is de Adrenaline Sport 180 pk 2.0 TFSI quattro met de tiptronic 8 bak automaat in de kleur Daytonagrijs pareleffect.

    S-line exterieur
    S-line interieur
    Zwarte dakrails en sierlijsten
    Standaard onderstel, geen S line aangezien de auto dan lager staat en stugger is
    19 inch s line velgen
    MMI navigatie plus
    Reservewiel met opvouwbare band
    Trekhaak
    Slotbouten
    Xenon

    Verder alle opties van het Adrenaline Sport pakket.

    Graag hoor ik ervaringen van andere Q5 rijders met eventueel aanvullende opties die goed bevallen.

  2. #2

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Q5 Adrenaline Sport 2.0 TFSI Quattro

    Ik zou de elektrisch opklapbare spiegels nog toevoegen
    En Hold assist sowieso ook
    En ADS, dan kun je het sturen op dynamic zetten, dat stuurt net iets prettiger.

    S-Line onderstel zou ik gewoon houden, is naar mijn mening niet te stug.
    Heb je met beide versies v/h onderstel proef gereden ?

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #3

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Q5 Adrenaline Sport 2.0 TFSI Quattro

    Beste Peeet,

    Bedankt voor je reactie.

    Elektrisch opklapbare spiegels zitten er inderdaad bij.

    Hold assist vind ik zelf niet zo prettig, en aangezien het een automaat is vind ik het niet perse nodig.

    ADS zou ik nog even moeten proberen bij de dealer of dat het geld waard is.

    S-line onderstel heb ik mee gereden, normaal onderstel niet. Ik vond het toch vrij stug rijden en het standaard onderstel is toch 30mm hoger, dat is ook wel prettig voor wat ruiger terrein.

  4. #4

    Standaard Aankoopadvies Audi Q5 Adrenaline Sport 2.0 TFSI Quattro

    Zeker met een automaat, is hold assist een onmisbare optie. Zou het zeker doen, bovendien de goedkoopste optie in de lijst

    ADS , kun je evt later zelf gratis vrijcoderen met VCDS, met MMI plus geen hardware knop nodig
    Hardware knop kun je evt zelf aansluiten

    ADS DIY topic -> http://www.audiforum.nl/forum/model-...ml#post1522008

    Peeet


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  5. #5

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Q5 Adrenaline Sport 2.0 TFSI Quattro

    Geweldige how-to Peeet! Bedankt voor de info. Hold assist ga ik nog een keer proberen bij de dealer!

    Start stop compleet uitschakelen is ook mogelijk met VCDS begreep ik? Kunnen koplampsproeiers ook worden uitgeschakeld?


  6. #6

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Q5 Adrenaline Sport 2.0 TFSI Quattro

    Yep kan ik alleen maar beamen bij een automaat altijd hold assist nemen, zo fijn in de file en bij het stoplicht, je merkt pas dat er op zit als hij uitstaat, dan denk je hè dat is vervelend steeds die voet op rem houden om het kruipen tegen te houden. Het enige dat je hoeft te doen bij vertrek is weer gas geven, de auto heft dan zelf vloeiend de remdruk op zodat je soepel weg rijdt.

  7. #7

    Standaard Aankoopadvies Audi Q5 Adrenaline Sport 2.0 TFSI Quattro

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FR8 Bekijk Berichten
    Geweldige how-to Peeet! Bedankt voor de info. Hold assist ga ik nog een keer proberen bij de dealer!

    Start stop compleet uitschakelen is ook mogelijk met VCDS begreep ik? Kunnen koplampsproeiers ook worden uitgeschakeld?
    Ik heb mijn start/stop functie omgedraaid, nu altijd niet actief, en als je op de knop drukt, wordt het actief.

    Inderdaad, sproeien kan worden uitgeschakeld

    Peeet

    PS lees ff het stukje over de werking/techniek van hold assist in mijn DIY


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Aankoopadvies Audi Q5 Adrenaline Sport 2.0 TFSI Quattro

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    PS lees ff het stukje over de werking/techniek van hold assist in mijn DIY
    @FR8

    Hier -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1629766

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  10. #9

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Q5 Adrenaline Sport 2.0 TFSI Quattro

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Duidelijk informatie stukje Peeet! Geweldig hoeveel verstand je van vagcom hebt, kan ik tegen betaling bij je langskomen voor het uitschakelen van start stop en koplampsproeiers? Dan kunnen we tegelijk ADS vrijschakelen, die hardware knop lijkt mij niet echt nodig.

    @JINXED

    De ervaring die ik ermee heb, is dat indien je een beetje vlot weg wil remmen, ik het idee heb dat de auto een beetje in zijn remmen blijft plakken, dat vond ik helemaal niks! Verder rij ik al lange tijd automaat en heb ik opzich geen probleem met voet op de rem. Indien het echt lang duurt zet ik hem wel in de neutraal.

  11. #10

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Q5 Adrenaline Sport 2.0 TFSI Quattro

    Vlot weg wil remmen? Wegrijden bedoel je dan? Voet van de rem en meteen op het gas is in onze beide Audi's met automaat en hill hold iets waarvan je niks merkt zodra je gas geeft (A3 8V / A4 8K) gaat de rem er af. Mogelijk gaat er dan toch iets mis, de enige keer waarbij ik dat heb is als ik probeer weg te rijden zonder de gordel om te doen dan blijft de auto op de rem/ handrem staan. Handrem met de knop lossen of gordel omdoen lost dit op. Ik zou het alleen al bestellen om de auto voor wederverkoop interessanter te maken. Achteraf inbouwen is vaak een crime.
    Laatst gewijzigd door JINXED; 04-11-16 om 20:59.

  12. #11

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Q5 Adrenaline Sport 2.0 TFSI Quattro

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten
    Vlot weg wil remmen? Wegrijden bedoel je dan? Voet van de rem en meteen op het gas is in onze beide Audi's met automaat en hill hold iets waarvan je niks merkt zodra je gas geeft (A3 8V / A4 8K) gaat de rem er af. Mogelijk gaat er dan toch iets mis, de enige keer waarbij ik dat heb is als ik probeer weg te rijden zonder de gordel om te doen dan blijft de auto op de rem/ handrem staan. Handrem met de knop lossen of gordel omdoen lost dit op. Ik zou het alleen al bestellen om de auto voor wederverkoop interessanter te maken. Achteraf inbouwen is vaak een crime.
    Excuses haha, inderdaad bedoelde ik: vlot weg wil rijden. Mbt de verkoopwaarde, daar heb je zeker gelijk in. Ik ga anders nog wel even langs de dealer om in een Audi te rijden met hill assist, ik moet zeggen dat de audi waar ik toen in heb gereden ook wat ouder was dus wellicht is de techniek verbeterd.

  13. #12

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Q5 Adrenaline Sport 2.0 TFSI Quattro

    De Q5 is inmiddels binnen! Aflevering 10 januari


  14. #13

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Q5 Adrenaline Sport 2.0 TFSI Quattro

    De eerste kilometers bevallen erg goed. Gelijk nog een setje SQ5 20inch velgen gekocht met Pirelli winterbanden.

    Audi Drive Select zat er toch al affabriek op! Hill assist heb ik toch niet voor gekozen, na een aanvullende proefrit was ik er toch niet van gecharmeerd.

    Gelijk een aantal dingen met VCDS 10.6 aangepast:

    Start stop uitgeschakeld
    Verborgen menu vrijgeschakeld
    Olietemperatuur weergeven


    Echter staat er in de vagcom handleiding (versie 1.91) dat de acculaadtoestand weergeven niet mogelijk is in facelift MMI plus, klopt dat? Heeft niemand nog een methode gevonden?

    Verder heb ik geprobeerd om de koplampsproeiers uit te schakelen volgens de handleiding: coding 07 > kanaal 20 en dan de waarde wijzigen in 00 maar er staat in kanaal 20 bij mij niets over koplampsproeiers, wel in kanaal 18, kan ik dat vinkje van koplampsproeierinstallatie gewoon uitschakelen?

    Alvast bedankt.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Q5 Adrenaline Sport 2.0 TFSI Quattro

    En hoe bevalt de Q5 nog steeds blij met de keuze?

    Ik ben alleen benieuwd waarom je de koplamp sproeiers uit wilt zetten?

  16. #15

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Q5 Adrenaline Sport 2.0 TFSI Quattro

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blancmeister Bekijk Berichten
    En hoe bevalt de Q5 nog steeds blij met de keuze?

    Ik ben alleen benieuwd waarom je de koplamp sproeiers uit wilt zetten?
    De Q5 bevalt prima! Uiteindelijk zeker een goede keuze.

    De koplampsproeiers heb ik uitgeschakeld omdat het een vrij nutteloze optie is die ervoor zorgt dat je complete voorkop telkens onder de ruitensproeiervloeistof zit en je vaak moet bijvullen. Aangezien ik toch zeer regelmatig de auto door de wasstraat haal, zit er weinig vuil op de koplampen.
    Laatst gewijzigd door FR8; 08-05-17 om 14:56.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •