Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Zoekende naar een A4 B8 sedan

  1. #1
    Martin1988's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Zoekende naar een A4 B8 sedan

    Beste allemaal,

    Na al enige tijd op dit forum hebben gestruint zonder iets te posten. Komt de aankoop van mijn volgende auto (1e Audi) toch wel dichtbij.
    Na wikken en wegen tussen A3 of A4 sedan heb dan toch gekozen voor een A4. Dit zou dan een auto moeten zijn die voldoet aan:

    - Audi A4 B8 sedan
    - Bouwjaar 2010 of later
    - S-line (i.v.m. de stoelen en de donkere hemel)
    - Xenon plus
    - Middenarmsteun
    - Parkeersensoren achter
    - Voorkeurkleur Daytonagrijs
    - Budget ca. 15k€

    Dan zijn er nog een aantal zaken waar ik nog niet uit ben. Misschien wat advies van de forumleden.

    - 1.8TFSI of 2.0TFSI ? Beide hebben het olieprobleem en liefst zoek ik er dan ook één die de revisie al ondergaan heeft.
    - Handgeschakeld of automaat? Ik kan met beide overweg en heb geen overduidelijke voorkeur en is ook geen showstopper, maar moet ik één van de twee uitsluiten van een zoekopdracht door b.v. de betrouwbaarheid van een automaat na 6 jaar?
    - Het Audi Soundsystem, heb het helaas nog niet kunnen beluisteren. Nice to have, of is het meer dan dat?

    Nu ben ik al een beetje aan het rondkijken geweest, echter bij de Audi dealers staan ze (bijna) niet te koop in mijn budget range en zal dus moeten uitwijken naar andere aanbieders. Ik focus me grotendeels op de S-editions vanwege de kleur daytonagrijs.

    Deze vond ik bij een Audi dealer https://www.dewaalautogroep.nl/occas...rol-968416179/

    Verder heb ik geen haast, wil ergens in het eerste kwartaal de aankoop gaan doen.
    Misschien dat het aanbod in januari nog wel wat groter wordt. In ieder geval dagelijks opzoek naar het nieuwe aanbod.

    Opmerkingen of tips over de zoektocht/aankoop van deze auto zijn welkom (tenslotte hebben diverse leden al ervaring met een A4 B8).
    A4 (2012) 1.8 TFSI 170pk/125kW - Handgeschakeld - Limousine - Pro Line S - Daytonagrijs - Bang & Olufsen - MMI+

  2. #2
    miTchel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.184
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoekende naar een A4 B8 sedan

    Heb je al wat op het oog ?
    Ik ga dit jaar ook op zoek naar een b8, alleen ga ik wel voor wat een nieuwere.
    Ga jij voor een 1.8 of 2.0?
    Audi A4 2.4 v6 '03 Nu ; Audi A4 1.8T limited S '14

  3. #3

    Standaard Re: Zoekende naar een A4 B8 sedan

    S-line zijn er niet in overvloed. Aanbod is erg beperkt.

    Helaas is die van mij een avant en te nieuw voor je budget. Of er moet aardig wat rek in zitten.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  4. #4
    Martin1988's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoekende naar een A4 B8 sedan

    @miTchel. Nee nog niet iets concreets op het oog. Ik Houd het allemaal wel in de gaten. Aankoop moet tussen nu en in maart ergens gaan plaatsvinden. Dus geen al te grote haast.

    @FASt. Hoeft niet per sé een S-line exterieur te zijn, zijn idd zeldzaam. S-edition of Pro line S zou ik leuk vinden.
    Budget is rekbaar, maar ik denk niet voldoende als ik de jouwe zo zie. Mooie bak!
    A4 (2012) 1.8 TFSI 170pk/125kW - Handgeschakeld - Limousine - Pro Line S - Daytonagrijs - Bang & Olufsen - MMI+

  5. #5
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoekende naar een A4 B8 sedan

    In Duitsland is er op het moment behoorlijk aanbod voor een B8 vanaf 2011 vanaf €13.000. Hier eigenlijk nog niet.

    Komt bij dat allerlei 'standaard' zaken als PDC, middenarmsteun, stoelverwarming, leder, Xenon etc veel meer gebruikelijk zijn dan hier. En vaak lagere kilometerstanden.

    Dus ik zou het in dit geval wel weten.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw


  6. #6

    Standaard Re: Zoekende naar een A4 B8 sedan

    Die periode was S-line exterieur onderdeel van de actiepakketten vanaf zomer 2011.

    Blijft binnen 2x je budget hoor
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  7. #7
    Martin1988's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoekende naar een A4 B8 sedan

    @grollie. Ik heb wel eens nagedacht om over de grens te zoeken, maar de onbekendheid hiermee schrikt me toch af. Als ik het al zou doen zou dit lijkt mij toch via een erkend bedrijf moeten ivm je garantie etc. Even een ritje terug naar duitsland zie ik niet zo zitten.
    A4 (2012) 1.8 TFSI 170pk/125kW - Handgeschakeld - Limousine - Pro Line S - Daytonagrijs - Bang & Olufsen - MMI+

  8. Ad
  9. #8
    Martin1988's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoekende naar een A4 B8 sedan

    Het eventuele olieprobleem houdt met toch bezig.
    Nu kijk ik naar een 2012 model met de 1.8TFSI 170pk editie. Kan over deze motor ondertussen al iets zinnigs worden gezegd?

    Kan er tot nog niet veel negatief qua olieverbruik over vinden. @FASt Kun jij hierover als ervaringsdeskundige van de 170pk motor iets vertellen?
    Laatst gewijzigd door Martin1988; 23-01-17 om 21:13.
    A4 (2012) 1.8 TFSI 170pk/125kW - Handgeschakeld - Limousine - Pro Line S - Daytonagrijs - Bang & Olufsen - MMI+

  10. #9

    Standaard Re: Zoekende naar een A4 B8 sedan

    Die van mij heeft de eerste 90.000 km weinig tot niks verbruikt. Om en nabij 0,5 liter tussen de beurten in. Normaal. Want geen verbruik is ook niet goed. Heb ik me ooit door @pedro sr. laten vertellen
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  11. #10
    miTchel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.184
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoekende naar een A4 B8 sedan

    De 120pk motor heeft er ook het meeste last van toch?
    Audi A4 2.4 v6 '03 Nu ; Audi A4 1.8T limited S '14

  12. #11

    Standaard Re: Zoekende naar een A4 B8 sedan

    De 2.0 TFSI pre-facelift is de grootste last hebber. Maar de 1.8 TFSI is ook regelmatig slachtoffer
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  13. #12
    Martin1988's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoekende naar een A4 B8 sedan

    A4 (2012) 1.8 TFSI 170pk/125kW - Handgeschakeld - Limousine - Pro Line S - Daytonagrijs - Bang & Olufsen - MMI+

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •