Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: oriënteren naar Audi A4 3.0 V6 (23/09/03)

  1. #1
    RldU3B
    Guest

    Standaard oriënteren naar Audi A4 3.0 V6 (23/09/03)

    Hoi Audi liefhebbers,
    Ik ben nieuw hier, ik heb anderhalf jaar terug mijn jaguar xjr 4.0 V8 (2000) 380000km mee gereden, veel elektrische storingen aan gehad was dat helemaal zat dus ingeruild op een peugeot 307cc 2.0 (2005), die op m'n pad kwam. Jullie begrijpen het al ik mis de power enorm, de fun van het met een open dak rijden is echter geweldig. Dus ben ik me aan het inlezen en oriënteren op de markt naar de fraaie Audi A4 cabrio.

    De verkoper geeft aan dat deze Audi 3.0 V6 (2003) dealer onderhouden is, 117545km op de teller.
    Er zijn 6 eigenaren geweest, hij komt oorspronkelijk uit DE is in 2007 naar Nederland gehaald.

    http://www.autobedrijfronald.com/Aud...zoek=&so=lijst

    Ik lees veel over de automaat bij deze audi's ik kom er veel tegen met een 2.4 L motor heb zelfs een heel mooi inruilbod gekregen op een audi A4 2.4i Cabrio Pro Line Automaat uit 2003, 184000km op de teller.
    Is dit de zo gevreesde multitronic automaat?

    http://www.autozieleman.nl/occasions...t-1674881.html

    Ik zoek een youngtimer omdat ik de wagen als zakelijke auto wil gaan rijden, rij zeker 35 a 45dzd km per jaar.

    Hoe zie ik overigens dat het om de juiste automaat gaat als ik deze auto's ga bekijken, kan ik dat ter plaatse checken, zijn er goede adressen waar je evt een goede check up kan laten doen? Ik weet je koopt een gebruikte auto dus wil er best een x bedrag meteen in het begin in investeren als ik weet dat ik vervolgens nog 2 ton mee kan rijden.

    Ik hoor graag jullie adviezen

    Groet Ray

  2. #2

    Standaard Re: oriënteren naar Audi A4 3.0 V6 (23/09/03)

    Die eerste is import met een echte import km stand.

  3. #3
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: oriënteren naar Audi A4 3.0 V6 (23/09/03)

    Multitronic is wel uitkijken, google het maar eens.

  4. #4
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: oriënteren naar Audi A4 3.0 V6 (23/09/03)

    Automaat kun je checken; als het een quattro is zit je (relatief) veilig, anders sowieso niet. Simpel as that. Vertrouw dan voor het quattro-gehalte niet op een logo'tje meer of minder, maar buk even om te kijken of hij aangedreven achterwielen heeft

    Vanaf 8K is er redelijk wat keuze in 3.0tdi quattro, meestal B7. Meestal ook wat hogere kilometerstanden, maar dat zou met een goede historie niet meteen een probleem hoeven zijn.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  5. #5
    RldU3B
    Guest

    Standaard Re: oriënteren naar Audi A4 3.0 V6 (23/09/03)

    Top dank jullie wel voor deze info, ik heb wat visjes uitgegooid naar verschillende aanbieders zal daar morgen wel response op krijgen.
    Ik las inderdaad dat multitronic ook wel multitrauma genoemd wordt mits de historie goed op orde is.;-(
    Ik denk wel dat ik voor een 3.0 ga benzine of diesel (denk dat ik dan kies voor benzine met LPG G3) is 9990 veel voor een 3.0 V6 Pro Line Automaat met 120000km?
    fijn de snelle reacties
    grtz Ray
    Laatst gewijzigd door RldU3B; 31-01-17 om 21:22.


  6. #6
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: oriënteren naar Audi A4 3.0 V6 (23/09/03)

    Zou de multitronic persoonlijk altijd vermijden, zelfs met 0km op de klok en de beste historie, maar de kans kun je wagen, sommigen komen er best ver mee.

    10k is wel redelijk hoog, maar goed 120k is dan ook weer weinig aan km. Auto's met 80.000 km meer kun je kopen voor grofweg de helft van die prijs.

  7. #7
    RldU3B
    Guest

    Standaard Re: oriënteren naar Audi A4 3.0 V6 (23/09/03)

    Super thx, ik heb een nette 3.0 V6 Quattro Pro line automaat gevonden nu hopen op een nette prijs. Mede dank zei jullie input op het goede spoor gezet thnx
    grtz Ray

  8. Ad
  9. #8
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: oriënteren naar Audi A4 3.0 V6 (23/09/03)

    Geen probleem laat maar weten wat het wordt. Ik heb ook een tiptronic en daarvan is als enige kwaal dat rechtsvoor speling op de flensas kan komen van de aandrijfas, maar die lager is relatief gemakkelijk te vervangen mocht het ooit nodig zijn, onder de auto. Is een geperste naaldlager.

    Van de 3.0 zelf zijn de katalysatoren nog weleens storingsgevoelig. Je leest ook weleens wat over gescheurde blokken maar komt meer door trappen met koude motor. Distributieriem moet om de 5 jaar is een prijzig klusje.

    Mijn b6 had wat oppervlakkige roest her en der maar mijne heeft ook een tijd stilgestaan. Worden ze niet beter van. Wielkasten achter en onder de accu zat ook een boel oppervlakkige.

    Succes.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  10. #9
    RldU3B
    Guest

    Standaard Re: oriënteren naar Audi A4 3.0 V6 (23/09/03)

    Morgen heb ik een afspraak een paar auto's te bekijken ik kwam zojuist ook deze tegen, wordt geschreven nieuw motorblok ivm lekkage olie etc.
    http://ww3.autoscout24.nl/classified...377?asrc=st|as
    of deze maar beter laten staan....
    Zijn er afbeeldingen hoe dat eruit ziet achteraandrijving?
    Zodra ik een keuze heb kunnen maken stuur ik foto's van de aanwinst.

  11. #10
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: oriënteren naar Audi A4 3.0 V6 (23/09/03)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RldU3B Bekijk Berichten
    Morgen heb ik een afspraak een paar auto's te bekijken ik kwam zojuist ook deze tegen, wordt geschreven nieuw motorblok ivm lekkage olie etc.
    http://ww3.autoscout24.nl/classified...377?asrc=st|as
    of deze maar beter laten staan....
    Zijn er afbeeldingen hoe dat eruit ziet achteraandrijving?
    Zodra ik een keuze heb kunnen maken stuur ik foto's van de aanwinst.
    Zou wel goed kijken hoe de bevestiging tussen de achterruit en het doek is. Is een zwak punt (fabrieksfout) bij A4 cabrio's jaargang t/m 2004 (ik spreek uit ervaring), raakt los en dan krijg je lekkage. Kijk ook onder de achterbank (gewoon omhoogtrekken) of daar sporen van een lekkage zijn door de genoemde ruit. Als je een kitrand ergens rond de ruit ziet weet je genoeg. Dat is een provisorische reparatie die hooguit 2 jaar houdt en dan kan je alsnog een nieuwe kap kopen.

    toevoeging: de windvanger lijkt mij niet origineel (de mijne was opvouwbaar tot een pakket van circa 50-60 cm. breed).
    Laatst gewijzigd door meeuw; 01-02-17 om 15:44. Reden: toevoeging

  12. #11
    RldU3B
    Guest

    Standaard Re: oriënteren naar Audi A4 3.0 V6 (23/09/03)

    hoe weet je 100% zeker dat het een Quattro is? Moet dat op het kentekenbewijs staan?

  13. #12
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: oriënteren naar Audi A4 3.0 V6 (23/09/03)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RldU3B Bekijk Berichten
    hoe weet je 100% zeker dat het een Quattro is? Moet dat op het kentekenbewijs staan?
    Bij RDW gegevens opvragen via hun website. Dan zie je ook dat de auto al 6 eigenaren heeft gehad.

  14. #13
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: oriënteren naar Audi A4 3.0 V6 (23/09/03)

    Het linkje is 100% zeker geen Quattro. Hij noemt zelf al de multitronic. Daarnaast is er veel werk aan gedaan, terwijl de auto een paar maandjes in bezit is. Dan vermoed je dat er meer aan de hand kan zijn.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  15. #14

    Standaard Re: oriënteren naar Audi A4 3.0 V6 (23/09/03)

    Op 1 van die fotos zie je dat het voorscherm niet gelijk staat met de zijdeur plus er lijkt wel een dikke lasnaat aan de onderkant te zitten.
    zegt ie ook maar het is wel heel slecht gemaakt imo

  16. #15

    Standaard Re: oriënteren naar Audi A4 3.0 V6 (23/09/03)

    Is de onderkant van de markt dus dan is er vaak wel wat op de auto aan te merken.

  17. #16
    RldU3B
    Guest

    Standaard Re: oriënteren naar Audi A4 3.0 V6 (23/09/03)

    Dank allen voor de input,
    Ik ben vandaag een stuk wezen rijden alle punten die ik van jullie heb gekregen en via website nagelopen. Deze quattro ziet er erg netjes uit, komt uit Zwitserland en is van een dame (advocate) die laat haar auto via deze garage verkopen, geen enkel spotje roest wel twee komplampunits die dof zijn is dat te herstellen of kun je beter vervangen, welke adressen kun je onderdelen goed inkopen? Ik heb even via de facturen inderdaad haar gegevens kunnen achterhalen.
    Ik heb even een filmpje gemaakt van de lopende motor. Facturen zitten erbij. Ook van periode zwitserland. Daar is het vnl algemeen onderhoud geweest, olie, lagers een keer vervangen.
    In NL in 2016 :remblokken vervangen, banden voor, distributie vervangen, waterpomp vervangen,multiriem & spanner vervangen, spanner distributieriem vervangen, 2x klepdekselpakking vervangen, stuurpomp vervangen, hydr pomp vervangen.

    Hoe kan ik hier foto's en het filmpje bij posten?

  18. #17
    RldU3B
    Guest

    Standaard Re: oriënteren naar Audi A4 3.0 V6 (23/09/03)

    Ik heb twee filmpjes van de draaiende motor gemaakt een keer flink wat gas erop. Tweede rustig stationair.
    Ik ga morgen voorstellen een aankoop keuring te laten doen bij een anwb station in de buurt. Stemmen ze daarmee in dan denk ik dat ik morgen een Audi A4 rijker ben ;-)

    https://youtu.be/JvuqTy0vd7w
    https://youtu.be/p0qA-XKJbjU
    Laatst gewijzigd door RldU3B; 02-02-17 om 18:21.

  19. #18
    RldU3B
    Guest

    Standaard Re: oriënteren naar Audi A4 3.0 V6 (23/09/03)

    Hallo
    Ik kwam net nog een mooi exemplaar tegen uit 2005 alleen wel met 225000km op de teller. Volg advertentie in nieuwstaat.
    http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/a...Page=mympBuyer
    Net wel even geweest in de kofferbak thv slot schimmel op de bekleding, kan denk ik geen goed teken zijn. Opgetild maar zie eigenlijk niets vreemds. Heeft lichte plaatschade rechtsachter.
    Voorzien van Full options. Maar ik twijfel toch temeer omdat de verkoper me vertelden dat de vorige eigenaar de auto altijd heeft laten onderhouden bij kwikfit. Ik krijg als het goed is de facturen nog te zien, distributie etc is vervangen , automaatbak gespoeld ... ik twijfel
    Ik heb ook nog een andere quattro 3.0V6 gezien en gereden. !45dznd km en een 3.0 V6 met 118dzn km waarvan ik het telefoonnummer gekregen heb van de vorige eigenaresse mocht ik eea willen navragen en verifiëren. Deze audi heeft alle historie erbij zitten,
    En wat ik nu lees over de quattro versus 3.0 zit het hem vnl in verbruik en onderstel. Quattro's met rond de 150dzn km zijn dun bezaaid en de 2.4 durf ik niet aan vanwege het multitronic / trauma verhaal
    Hoop dat ik hier verstandig aan ga doen.
    Laatst gewijzigd door RldU3B; 03-02-17 om 16:28.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •