Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Kiezen tussen A4 en A6 S-Line edition

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Kiezen tussen A4 en A6 S-Line edition

    Zoals de titel al zegt, heb ik hulp nodig bij een mooie keuze, ga ik voor een volle en modernere A4 of een iets minder volle "oude" A6. Beiden benzine, automaat en avant voor rond de 60k.

    Situatie: Rij nu sinds 1.5 jaar in een BMW X1 (diesel nieuw model). Bevalt prima, maar ivm fors minder KM kan ik overstappen op benzine. reed hier voor A4 S-Line. Gevoel dat ik bij Audi had is toch niet aanwezig bij BMW, dus gaan weer terug naar Audi. Ondertussen ook een wat ruimer budget en een mooie A6 is binnen bereik. Situatie: rijdt ongeveer 20-25k per jaar, zakelijk veelal korte ritten (woon-werk) en paar keer per maand langere ritten (100km), af en toe richting buitenland voor werk (Duitsland, Frankrijk, Denemarken). Prive een mix van korte en langere ritten en vakantie naar buitenland. 2 kleine kinderen, 1.5 en 4 jaar oud.

    Budget zoals gezegd rond de 60k aanschafprijs, gedreven door leasebudget en eigen voorwaarden aan max bijtelling.

    2 verschillende opties geconfigureerd, een A4 Avant S-Line edition, 2.0 TFSI, automaat, 19", Virtual cockpit, B&O, Leder/Alcantara, MMI+, Comfort Access, en nog wat kleine zaken


    https://www.audi.nl/A9V3YQ3S

    En een A6 Avant S-line edition. 1.8 TFSI, Automaat, Audi Sound (B&O en Digitale radio)


    https://www.audi.nl/AR0EPWS7

    Belangrijkste zaken die de A6 "mist": 19" Virtual Cockpit, Comfort Access, Alcantara

    Graag zou ik advies en tips krijgen over beide configuraties (rekenind houdend met budget) en de pro's en contra's voor een van de twee van ervaringsdeskundigen. Ga zelf nog in beide rijden uiteraard.

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Kiezen tussen A4 en A6 S-Line edition

    Herkenbaar dilemma
    Ik zou zeker in beide auto's gaan proefrijden.

    De A6 rijdt erg comfortabel dat weet ik wel.

    De A6 die jij hebt geconfigureerd is al heel compleet. Velgen kun je eventueel ook zelf achteraf doen (ik ga ervan uit dat je gaat leasen).

    Ik doe ook altijd (te) veel achteraf. Maar het scheelt bijtelling en een hobby mag imo wat kosten. Zo heb ik ook leer achteraf via de dealer voor aflevering laten doen.

    Bij de A6 heb je geen virtual cockpit maar wel de grote virtuele navigatie tussen de klokken.
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  3. #3

    Standaard Re: Kiezen tussen A4 en A6 S-Line edition

    Zelf niet heel uitgebreide ervaring met de B9, maar m'n eerste indruk was toch wel dat ik niets te klagen heb met de A6 Avant C7. Ga inderdaad proefrijden. Over de A6 Avant C7 kan ik (en ook anderen hier) je wel een hele hoop vertellen. Ik heb even snel naar je configuratie van de A6 gekeken, rekening houdend met het feit dat je niet heel veel extra vinkjes kunt zetten. Je noemt het pakket Audi Sound 'inclusief B&O en dab', echter Audi Sound is met Bose, niet met B&O. B&O is in de A6 een €7k optie. Verder zou ik het Audi Comfort pakket overwegen, Kessy is fijn en stoel met geheugen is ook prettig als er wel eens iemand anders bestuurder is. Verder vond ik de 1.8tfsi wat tam voor de A6, maar andere opties heb jij denk ik niet. De S-tronic versnellingsbak vind ik fantastisch, echter is de software normaal gesproken wel zo dat je vaak vrij laag in toeren zit. Bij even snel inhalen vind ik het fijn (zelfs bij de 3.0tfsi en ondanks dat S-tronic zeer snel schakelt) even met de flippers aan het stuur terug te kunnen schakelen om het inhalen of invoegen op meest linker baan voor te bereiden. De flippers aan het stuur zou je dus nog kunnen overwegen. En tja, de grote brandstoftank vind ik wel prettig, blijkbaar is die bij de non-quattro niet standaard.

    Virtual Cockpit vind ik persoonlijk weinig toevoegen aan het A6 C7 FL instrumentenpaneel met groot kleurenscherm waar je ook je navigatie op kunt zien.

  4. #4
    willempieb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    42
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Kiezen tussen A4 en A6 S-Line edition

    Zou voor de a4 gaan, veel moderner met de laatste stand van zaken kwa ontwerp en technieken.
    Betere restwaarde na een aantal jaren schat ik ook in.

  5. #5
    1HXV110's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Kiezen tussen A4 en A6 S-Line edition

    @Andre Avant heeft beide modellen gereden en kan je dus wellicht verder helpen.
    Audi A6 4G 3.0 TDI Daytona grey met weinig opties.... die ontbreken.
    VW Passat CC 2.0TSI Exclusive Deepblack Perl met veeeeeul opties.


  6. #6
    lscholten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    528
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Kiezen tussen A4 en A6 S-Line edition

    normaliter zou ik zeggen bij 20-25k per jaar: diesel. Kan vaak vanaf 15.000 al uit. Hoe dat exact met nieuwe auto's zit weet ik echter niet... maar zal het zeker overwegen.

    En een diesel die je 20-25k per jaar rijd schrijf je lang niet zoveel af als een benzine. Mijn inziens is een diesel die naar 5 jaar nog maar een ton op de klok heeft vele malen minder gezakt in waarde dan een benzine variant.
    2010 Audi Q5 3.2FSI Quattro Exclusive Cherry Black Pearleffect

  7. #7
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.506
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Kiezen tussen A4 en A6 S-Line edition

    Ik zou geen A6 met 1.8 motor nemen.

    Dan zeker de A4 2.0 met inderdaad wat modernere look en feel.

    Tenzij je de ruimte achterin van de A6 nodig hebt, en dan nog geen 1.8

    Maar ik heb een A6 3.0 TFSI en 2.7 TDI gereden. Een jaartje een 2.4 Benzine, maar die heb ik snel weg gedaan, veel te weinig power.

    Suc6 met je dilemma.
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Kiezen tussen A4 en A6 S-Line edition

    Let wel, de 2.0ultra van de A4 waar het hier om gaat is weinig sneller dan een 1.8 in de A6. A6 1.8tfsi kan ook nog naar 240pk getuned worden.

  10. #9
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kiezen tussen A4 en A6 S-Line edition

    Projecteer het even op mezelf; hoofdlijn lijkt mij dat je kiest tussen een grotere of een minder grote auto. Dat kan allesbepalend zijn voordat je over motorisering en configuratie etc moet gaan nadenken.

    1. Hoeveel ruimte denk je voor de vakantie met je kinderen minimaal nodig te zullen hebben?
    2. Zit en rijdt je vrouw ook lekker in de 6?

    Deze twee vragen kunnen veel overige vragen overbodig maken.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Kiezen tussen A4 en A6 S-Line edition

    Bedankt voor de reacties zover. Ruimte van de A6 altijd handig maar niet echt nodig, gaat mij meer om rijervaring en de rust dande extra ruimte. Wat betreft vermogen danwel snelheid, meer is leuk, maar voor die 2 keer per jaar dat ik in Duitsland rij niet noodzakelijk. Keyless entry heb ik nu ook en zou ik graag weer hebben, maar 1000 euro extra ruimte zit er bij de A6 simpelweg niet meer in. Audi sound idd met Bose ipv B&O, maar ook dat goed genoeg.

    Blijf nog even doorpuzzelen en binnenkort met beide rijden😀

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.842
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Kiezen tussen A4 en A6 S-Line edition

    Verplaatst naar Aankoopadviezen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •