Goedenavond heren (en dames!),

Ik ben sinds kort op zoek naar een nieuwe auto. Sinds jaren ben ik al een audi fan, waarbij ik veel in de autos van mijn ouders heb gereden (80, A3, A4 , Q5). Het is nu tijd dat ik zelf ook de overstap ga maken en we hebben de A4 Avant 2.0 TDI (na facelift 2012) op het oog.

Het totaal budget is ~17.000 euro en daarvoor zijn er voldoende opties te vinden.
We rijden 17k/jr, stadsritjes afgewisseld met langere (+100km) ritten op snelweg. Ook zijn we beiden lang dus stoelen met verstelbare bovenbeen steun hebben een voorkeur. Additioneel gewenst:
- xenon verlichting
- navigatie + multimedia/bluetooth
- sportonderstel

Nu zagen we er een bij Leaseplan Moordrecht staan (2.0 TDIe, nav + Xenon, 150kkm), maar die heeft verschillende keren kleine (<2000 euro) schades gehad.
Het is natuurlijk altijd de vraag of een auto goed is behandeld, maar door de schades hebben we onze vraagtekens bij de kans op problemen.
De vraag is nu, is dit terecht (gezien: lease auto)?

Daarnaast, weten jullie een goede locatie (omgeving moordrecht) voor een keuring en/of zou dat niet nodig zijn (aangezien dealer onderhouden/leaseauto & extra Onderhoudspakket bij aankoop)?

Alvast hartelijk bedankt!