Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Assistentie pakket; of toch niet?

  1. #1

    Standaard Assistentie pakket; of toch niet?

    Ik ben bezig met het uitzoeken van een nieuwe leaseauto en m'n keuze is gevallen op de A3 limousine lease edition met s-line pakket. Nu heb ik in de configuratie het assistentie pakket opgenomen onder het motto: dat is lekker relaxt in de file waar ik me helaas best vaak in bevind. De auto waarin ik heb proefgereden had dit systeem jammer genoeg niet en natuurlijk is het tijdens zo'n uurtje op zaterdag ook best moeilijk om erachter te komen hoe goed dat nu echt werkt. Dus dacht ik: ik gooi het hier even in de groep, aangezien hier vast wat mensen zitten die er wel ervaring mee hebben.

    Verder heb ik niet zoveel ruimte voor opties, dus buiten s-line en assistentie heb ik alleen nog het audio pakket extra. Dus wat zouden jullie doen: assistentie pakket of toch eerder een paar andere losse opties? Ik realiseer me dat deze vraag een persoonlijk antwoord heeft, dus het gaat me vooral om de afweging: is dat systeem goed genoeg om er elke dag meer plezier van te hebben dan bijvoorbeeld een klimaat upgrade?

  2. #2

    Standaard Re: Assistentie pakket; of toch niet?

    Heb je een automaat gekozen of niet?

  3. #3

    Standaard Re: Assistentie pakket; of toch niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Heb je een automaat gekozen of niet?
    Met s-tronic is ACC inderdaad een fraaie optie!

  4. #4
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard Re: Assistentie pakket; of toch niet?

    ACC en side-assist zijn hele fijne opties, lane assist kan me nog steeds gestolen worden.
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  5. #5

    Standaard Re: Assistentie pakket; of toch niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUGOVDW Bekijk Berichten
    ACC en side-assist zijn hele fijne opties, lane assist kan me nog steeds gestolen worden.
    Same here, dat heen en weer getiktak in de rijbaan is nergens goed voor. Zelfs als je 'm instelt op 'vroeg' reageren blijf je heen en weer pingpongen. Het lijkt haast te zijn ontworpen als noodingreep als je zwaarvermoeid rijdt of als het ontvangen Whatsapp-berichtje zo lang is dat je even afgeleid was Zet dan gewoon even je auto ergens stil

    @repsaj
    Voor meer comfort (ook in files) zou ik een automaat i.c.m. wegrijassistentie (zodat je je rem los kan laten bij stilstand in stop&go) aanraden. Eventueel uitbreiden met assistentie-opties, maar ik weet niet wat het budget toelaat. ACC werkt bij een handbak overigens niet onder de 30kmph.


  6. #6

    Standaard Re: Assistentie pakket; of toch niet?

    Ik heb inderdaad de s-tronic versie uitgekozen, dat lijkt me sowieso al een stuk fijner in de file. Lane assist staat inderdaad niet hoog op de wensenlijst maar dat hoort dan weer bij dat pakket. Hoe instelbaar is de adaptieve cruisecontrol qua afstand?

    Wegrijassistentie ga ik even naar kijken, niet bekend mee.

    *edit* dit is de huidige configuratie: http://www.audi.nl/AZRUKF0M

    Die wegrijdassistent is prima betaalbaar dus die gaat erop.
    Laatst gewijzigd door repsaj; 02-11-16 om 20:47.

  7. #7

    Standaard Re: Assistentie pakket; of toch niet?

    ACC is in te stellen in 4 afstanden met grofweg 1sec, 1.3sec, 1.8sec of 2.4sec afstand op de voorganger. De ACC in het volledige assistentiepakket heeft dacht ik ook nog een nieuwe 'file-modus' om het zo maar even te noemen. Kan files herkennen en daar dan ACC anders op laten reageren dan op normaal verkeer. Of de losse ACC optie dat ook heeft weet ik niet..

    Zelf zou ik de blanke sierlijsten nog meenemen en anders voor het optiekpakket titaanzwart gaan. Nu heb je voor chrome (grill), achter chrome (uitlaatpijpje), maar aan de zijkant zwart. Wat mij betreft is het of het een of het ander. Ach, kwestie van smaak.

    Verder vind ik de schakelpaddles op 't stuur nog een heel fijne optie. De dubbele koppelingsbak schakelt natuurlijk heel snel, maar toch vaak wel iets aan de milieuvriendelijke kant (lees; laag in toeren blijven). Even een tikkie op je schakelpaddle om terug te schakelen en je inhaalactie uitvoeren vind ik in druk verkeer erg prettig. Soms geeft je dat net wat meer controle om tussen 2 auto's met dezelfde snelheid mee te komen zonder dat zij daar 'hinder' van hebben. Natuurlijk kun je de flippers ook gewoon gebruiken in volledige handmatige stand..

    Succes met je keuzes!

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Assistentie pakket; of toch niet?

    Ik dacht, deel nog even het eindresultaat. Enige wat niet volgens plan is gegaan is de chromen raamomlijsting; die had ik wel besteld maar niet gekregen. Dus nog maar even in discussie met de lease maatschappij... Erg blij mee; de adaptieve cruisecontrol is even wennen maar zeker in de file toch wel heel fijn.

    IMG-20170330-WA0005.jpg

  10. #9
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard Re: Assistentie pakket; of toch niet?

    Mooie auto hoor; wellicht dat je een zwarte SFG kunt overwegen ter compensatie? Staat wel zo stoer en eenvoudiger te monteren volgens mij dat de chromen raamomlijsting. Veel plezier ermee in ieder geval!
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  11. #10

    Standaard Re: Assistentie pakket; of toch niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUGOVDW Bekijk Berichten
    Mooie auto hoor; wellicht dat je een zwarte SFG kunt overwegen ter compensatie? Staat wel zo stoer en eenvoudiger te monteren volgens mij dat de chromen raamomlijsting. Veel plezier ermee in ieder geval!
    Heb als compensatie een grote skikoffer + dakdragers gekregen. Vond ik geen slechte deal

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •