Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 169

Onderwerp: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

  1. #1

    Standaard Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Mijn audi A4 avant B8 uit 2008 met 138.000 km is aan vervanging toe en ben al een tijd aan het kijken naar een waardige vervanging. Eerst naar wederom een a4 gekeken maar uiteindelijk toch besloten dat het tijd is voor wat anders. Na de nieuwe A5 te hebben gezien besloten dat het een goede kandidaat is. De ruimte van de avant is wel lekker maar in de praktijk blijkt dat dat toch weinig gebruikt wordt dan behalve een trip naar schiphol. Design van de nieuwe A4 avant vind ik nog altijd erg mooi maar iets sportievers is denk ik net even mooier. Heb de a6 avant ook overwogen maar het feit dat het binnekort vernieuwd zal worden maakt het niet interessant. De Q5 ook nog overwogen maar op dit moment belachelijk duur en na een proefrit weet ik niet of zo een hoge zit mij bevalt tov de "skelter" zit.

    Uitgaande van de nieuwe A5 twijfel ik momenteel nog vooral aan de kleur. Na jaren floretzilver wil ik donker. Dit zal dan daytona grijs, moonlightblue of scuba blue worden. Ik twijfel dan ook enorm over het zwart optiek pakket. Altijd lastig te beoordelen in een configurator.

    Verdere tips altijd welkom. Het zal in ieder geval een launch edition worden met afgevlakt stuurwiel, b&o, elektr. Verstelbare en inklapbare buitenspiegels, alcantara bekleding, Grey Oak inleg (of standaard houden en dan later carbon van de s5 inleggen), Comfortsleutel (twijfel), dab+ (twijfel), getint glas (twijfel), matrix led, mono pur interieurelementen in kunstleder, assistentiepakket parking of los Parkeerhulp plus en achteruitkijk camera.
    Laatst gewijzigd door Marrone; 16-02-17 om 13:09.

  2. #2
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Wat is je vraag? D'r zijn twee uitgebreide showroomtopics waarin zo ongeveer alles over de A5 launch edition terug de vinden is. De rest is in het A5 topic terug te vinden.

    Ik zou gaan voor een kleur naar klantenwens. En anders een Scuba met al het chroom erop wat je aangevinkt kunt laten staan en zonder donkere ramen. Echt waar.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  3. #3

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Wat is je vraag? D'r zijn twee uitgebreide showroomtopics waarin zo ongeveer alles over de A5 launch edition terug de vinden is. De rest is in het A5 topic terug te vinden.

    Ik zou gaan voor een kleur naar klantenwens. En anders een Scuba met al het chroom erop wat je aangevinkt kunt laten staan en zonder donkere ramen. Echt waar.
    Mijn vraag is of men tips heeft m.b.t. De twijfel punten die ik heb. Ik had hierover in een andere topic gepost maar toen werd mij verzocht een eigen topic te maken. Dus dat heb ik nu hier gedaan. Welke topics bedoel je precies? En verder snap ik niet precies wat je bedoelt. Bedoel je juist nergens chroom of juist wel?

  4. #4

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Verplaatst naar showroom

  5. #5

    Standaard Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Bij de dealer in Goes, staat een A4B9 avant in scuba blauw met zwart optiek.
    Weet niet of dat in de buurt voor je is ? Maar daar zou je ff kunnen kijken, om een ideevorming op te doen.

    Ik vind het geweldig eruit zien.

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld


  6. #6

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Bij de dealer in Goes, staat een A4B9 avant in scuba blauw met zwart optiek.
    Weet niet of dat in de buurt voor je is ? Maar daar zou je ff kunnen kijken, om een ideevorming op te doen.

    Ik vind het geweldig eruit zien.

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Hey! Dat is toevallig! Zoals ik aangaf keek ik voor de nieuwe A5 naar de A4 avant b9 en toen was ik een keer online al een scubablauwe a4 tegen gekomen met zwart optiek. Die zocht ik nu omdat ik niet meer wist op welke pagina of dealer ik die gezien had maar nu weet ik het weer. Poppe! Dat is hem. Helaas is goes ver voor mij. Zit in het noorden. Maar desondanks bedankt!

    Ben ook weer van plan wat projectjes te starten zoals op mijn a4 destijds (in alweer 2010) http://www.audiforum.nl/forum/model-...-al-heeft.html op nieuwe auto. Ben wel handig en een techie. Alleen tijd vinden is altijd een uitdaging maar een mooie goede tutorial moet wek meer mogelijk zijn.

  7. #7

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Staat op de in mat titanium 19 inch PQI velg, zag er gaaf uit, in de combi met scuba en zwart optiek

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  8. Ad
  9. #8
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marrone Bekijk Berichten
    Mijn vraag is of men tips heeft m.b.t. De twijfel punten die ik heb. Ik had hierover in een andere topic gepost maar toen werd mij verzocht een eigen topic te maken.
    Dat was mijn idee inderdaad.
    Een eigen aankoop / showroom topic om samen met de lotgenoten tot de voor jou ideale samenstelling te komen

    Je kent mijn voorkeuren inmiddels

    Ik ben zelf niet van de assistentie systemen m.u.v. parkeerhulp.
    En de camera laat ik achteraf monteren door Audiwereld.

    Privacy glass is iets waar ik ook over twijfelde.
    Mocht je het niet kiezen dan is achteraf tinten een uitstekende keuze. Heb ik nu ook en het is niet te zien dat het folie is.
    Comfortsleutel heb ik nooit gehad maar lijkt mij heerlijk. Ook omdat de paddel mij wel erg handig lijkt als je met volle handen staat.

    Over kleur valt niet te twisten.
    Maar donker past dit model imho het beste.

    Succes met de keuzestress.
    Ik ben er vanaf
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  10. #9

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Staat op de in mat titanium 19 inch PQI velg, zag er gaaf uit, in de combi met scuba en zwart optiek

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dit is ze https://autopoppe.nl/occasion/audi-a...ort-pro-line-s




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  11. #10

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Klopt had hem net ook al gevonden. Toch erg mooi zo..... Mmmmm

  12. #11
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Ik zeg doen!
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  13. #12

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Mooi, ook voor @FASt
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Leeftijd
    40
    Posts
    92
    Kudos
    0

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Meeste punten zijn denk ik vooral smaakgevoelig, maar op één punt kan ik je in ieder geval budget-technisch van advies voorzien:

    "assistentiepakket parking of los Parkeerhulp plus en achteruitkijk camera."
    Als je kijkt naar puur de leaseprijs zit het ongeveer zo in elkaar: parkeerhulp plus ca € 8,70 parkeercamera achter € 10,30 = € 19 per maand.
    Volledige assistentie pakket parking of city (waar dus nog veel meer in zit) = ca € 15,50.
    Dan is de keuze snel gemaakt denk ik.

    Ten aanzien van comfortsleutel: het gemak is enorm, ik zou niet zonder willen. Gewoon de sleutel in je jaszak of tas is voldoende om de auto te bedienen. Ideaal toch? Storend eigenlijk dat het niet standaard is.

    Succes met alle keuzes. Ben benieuwd waar je op uitkomt!

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marrone Bekijk Berichten
    Verplaatst naar showroom
    Verplaatst naar Aankoopadviezen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marrone Bekijk Berichten
    Bedoel je juist nergens chroom of juist wel?
    Wel chroom! Ten eerste vind ik de neus van de A5 erg geslaagd. En dat wordt alleen maar beter benadrukt door horizontale chromen lamellen. Ten tweede is scuba in combinatie met chroom (en zonder raamtint) sowieso een bijzonder frisse en luxe verschijning

    Dan nog de eindpijpjes, zelfs type-aanduiding laten staan als je wilt, übersjiek!
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  17. #16

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Staat op de in mat titanium 19 inch PQI velg, zag er gaaf uit, in de combi met scuba en zwart optiek

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Inderdaad erg mooi. Als ik naar deze fotos kijk denk ik dan toch die nieuwe A4 avant is toch ook erg mooi. Aaaah keuzestress haha. En bedankt peeet! Haha. Waarom ben jij eigenlijk overgestapt naar de a5 en hoe is die keuze uiteindelijk bevallen? Jij kwam wel van de b8 limo volgens mij toch?

  18. #17

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door foxtrotc Bekijk Berichten
    Meeste punten zijn denk ik vooral smaakgevoelig, maar op één punt kan ik je in ieder geval budget-technisch van advies voorzien:

    "assistentiepakket parking of los Parkeerhulp plus en achteruitkijk camera."
    Als je kijkt naar puur de leaseprijs zit het ongeveer zo in elkaar: parkeerhulp plus ca € 8,70 parkeercamera achter € 10,30 = € 19 per maand.
    Volledige assistentie pakket parking of city (waar dus nog veel meer in zit) = ca € 15,50.
    Dan is de keuze snel gemaakt denk ik.

    Ten aanzien van comfortsleutel: het gemak is enorm, ik zou niet zonder willen. Gewoon de sleutel in je jaszak of tas is voldoende om de auto te bedienen. Ideaal toch? Storend eigenlijk dat het niet standaard is.

    Succes met alle keuzes. Ben benieuwd waar je op uitkomt!
    Ja bij mij wordt het waarschijnlijk geen lease en dan scheelt het 700 euro waar je dan parkeerassistent er bij krijgt. Had laatsts een proefrit in een auto met parkeerassistent. Heb gelachen. Fileparkeren ging perfect maar in vakken naast elkaar had hij moeite met parkeerplaats herkennen. Hij probeerde nota bene tussen een boom en een plaats op de stoep te parkeren omdat hij dacht dat het een plaats was. Hilarisch. Comfort sleutel lijkt mij aan de ene kant relaxed, aan de andere kant hoor ik verhalen van mensen die sleutel kwijtraken omdat je hem niet nodig hebt om te starten en dus op een gegevem moment lang niet ziet. Verder verhalen over achterklep die open gaat vanwege sleutel in zak en die virtual peddel die nog altijd niet goed werkt/reageerd. Ik heb er zelf geen ervaring mee helaas dus kan er niks zinnigs over zeggen.

  19. #18

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Wel chroom! Ten eerste vind ik de neus van de A5 erg geslaagd. En dat wordt alleen maar beter benadrukt door horizontale chromen lamellen. Ten tweede is scuba in combinatie met chroom (en zonder raamtint) sowieso een bijzonder frisse en luxe verschijning

    Dan nog de eindpijpjes, zelfs type-aanduiding laten staan als je wilt, übersjiek!
    Duidelijk. Ja die raamtint twijfel ik over omdat dit mij soms te donker lijkt waardoor a het verschil groot is tussen voor en achter en b je een stuk optisch ruimteverlies hebt doordat er geen doorkijk is.

  20. #19

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marrone Bekijk Berichten
    Waarom ben jij eigenlijk overgestapt naar de a5 en hoe is die keuze uiteindelijk bevallen?
    Jij kwam wel van de b8 limo volgens mij toch?
    Klopt,
    Had de A4B8 sedan in 2009 gekocht -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1132076

    Rij meestal 4-5 jaar en dan weer wat nieuws, nog getwijfeld over demo facelift A4B8 sedan 2.0 quattro
    Maar was eigenlijk net of ik in mijn eigen A4 zat van binnen -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1516835

    Avant heb ik niks mee, nog bezig geweest met wat Q5's,
    Maar net als met de A4q 2.0 en de Q5, durfde ik niet voor de 2.0 tfsi te gaan, met alle smo zuip verhalen


    Toen voor de facelfit A5/SB 1.8 tfsi black optiek gegaan -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1518797

    En dat bevalt prima, is toch net even meer auto dan een A4
    En zoals @Quest altijd zegt, het is echt een nekke trekker, waar je ook rijd, je ziet iedereen kijken.
    Ook hoe Audi de coupe ramen, (zonder boven en zij dorpels) heeft geconstrueerd is gaaf.

    Wel wat problemen gehad, met de wangen van de S-Line stoelen, die zijn nu 3 keer vervangen onder garantie

    Enige nadeel is eigelijk, dat het wel een lage in en uitstap is.

    Als jij kan kiezen, zou ik altijd gaan voor de A5/SB ipv de A4


    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  21. #20

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Bedankt voor je toelichting! Ik heb inderdaad inmiddels besloten voor de nieuwe A5 te gaan. Ben alleen nog enorm aan het puzzelen met alle opties. Lastig. Was even in het buitenland en ga er nu echt serieus werk van maken. Kom er gauw op terug.

Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •