Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 37

Onderwerp: A6 3.0 Bitdi Competition?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard A6 3.0 Bitdi Competition?

    Beste audi liefhebbers. Mijn oog is gevallen op een prachtige A6 3.0 bitdi competition uitvoering.
    Volgens de audi informatie zou deze auto nog 6 pk meer hebben dan standaard (326 ipv 320) en dmv een overboost functie zelfs tijdelijk 346 pk?
    Is dit een broodje aap, audi marketing prietpraat of is dit daadwerkelijk een andere motor met andere software? :-)

    Dit is wat de officiele audi mededeling zegt, hier hebben ze het over 'modifications in charging and camshafts':

    "The Audi A7 Sportback 3.0 TDI competition features the 3.0 TDI biturbo clean diesel with a capacity of 2,967 cc. Modifications in the charging and camshafts have boosted its power by an additional 5 kW (6 hp) compared with the standard model, to 240 kW (326 hp). When the driver accelerates in full, a boost function provides an additional 15 kW (20 hp) on top for a brief period. The maximum output when this function is active is 255 kW (346 hp). The maximum torque of 650 Nm (479.4 lb-ft) is available between 1,400 and 2,800 rpm. The emissions rating is Euro 6."

  2. #2
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 3.0 Bitdi Competition?

    Waarom zou die niet 6pk meer kunnen hebben? Het is zo opgegeven toch? Nota bene, met enkel stage 1 tuning komt er al ~50pk/~100Nm bij.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 3.0 Bitdi Competition?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Waarom zou die niet 6pk meer kunnen hebben? Het is zo opgegeven toch? Nota bene, met enkel stage 1 tuning komt er al ~50pk/~100Nm bij.
    Omdat het exact hetzelfde blok zou moeten zijn als de 'normale' 3.0 bitidi met 320 pk.
    De competition uitvoering is voornamelijk andere looks. Maar mogelijk dat iemand meer weet?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    45
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 3.0 Bitdi Competition?

    Je geeft zelf het antwoord al. OVERBOOST.. hij zal wel minipinie meer turbodruk (overboost) draaien dan even om die 6 pk ( wat nix is) extra te halen.

    In mijn ogen de dikste bullshit ooit, want wow 6 pk die ga je niet merken en zoals Grolle al zegt met een chip heb je zo al 50pk en 100nm erbij.

    Dus voor die grap van overboost en 6 pk dit en dat hoef je echt geen competition te kopen en voor 6 pk ontwikkelen ze ook niet een andere motor , maar dat had je zelf hopelijk ook wel door.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 3.0 Bitdi Competition?

    Audi heeft het niet over die 6 PK in overboost maar zelfs 20 PK (!) (tov 326 standaard). Zie de tekst van Audi die ik heb ingekopieerd.


  6. #6

    Standaard Re: A6 3.0 Bitdi Competition?

    Geen andere motor, wel andere motorcode en andere software!

  7. #7
    tim captein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    846
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 3.0 Bitdi Competition?

    en een ander uiterijk

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: A6 3.0 Bitdi Competition?

    overboost werd al door enkele tuners opgemerkt, omdat de motors ver boven de 326 pk uitkwamen op de testbank

    dat vermogen is wel verslavend,
    maar na enkele maanden wordt je alles gewoon
    en begint het natuurlijk te kriebelen om te gaan tunen

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 3.0 Bitdi Competition?

    ok, interessant, welke tuners waren dat? Heb je daar een linkje van?
    In het artikel van audi lees ik dat er ook motorisch aanpassingen zijn: 'Modifications in the charging and camshafts'.
    Iemand die daar meer van weet? Is het dus echt een andere motor?

  11. #10
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard A6 3.0 Bitdi Competition?

    Beste @RS4dude ik heb zelf de BiTurbo 313pk motor welke inmiddels voorzien is van JD Stage 3.2 met 450pk/900nm maar ik kan je vertellen dat die overboost verhaal op de facelift (lees competition uitvoering) vooral een marketing verhaal is. Mijn blok had standaard uit de fabriek zelfs al 340pk ipv 313.

    Het verschil tussen de 313pk en de 320/326pk motoren is euro5 en euro6 specificatie. Euro6 heeft ook een Ad-blue toevoeging welke de euro5 niet heeft.

    Verder kan ik je JD echt aanraden voor deze motor. Ik ben zelf van oem naar Stage 2 gegaan en later naar 3.1 en inmiddels zit ik op 3.2 wat een enorm fijne afstelling is. Vanaf Stage 3 komt er enkel en alleen een Wagner Intercooler en een RS6 luchtfilterbox met K&N sport filter erin erbij. Verder is het dan alleen maar maatsoftware op de bank.
    Laatst gewijzigd door AudiBlackPanther; 25-02-17 om 10:07.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 3.0 Bitdi Competition?

    Dat van die overboost en dat dat een marketing verhaal was, dat was ook mijn vermoeden :-)

    JD Stage 3 klinkt erg goed! 450 pk/900nm ehh wat doet dat met de bak? Of veranderen ze daar ook de software voor?

    Ik kan me herinneren toen ik de 313 PK test reed, dat ik de bak nog wel wat soepel vond schakelen, dat dat wel wat 'heftiger' mocht.

    Bij concurrerende merken heb je in de sport/dynamic mode een iets sportiever schakelgevoel.

    Wat zijn ongeveer de kosten voor stage 3 incl luchtfilter, K&N Sportfilter en Intercooler?

  13. #12
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard A6 3.0 Bitdi Competition?

    Bak is helaas nog niet te tunen. Beveiliging is erg goed van deze bak. Bak is overigens dezelfde als op de RS6 4G zit. Dit betreft een versterkte bak van ZF die dergelijk vermogens heel goed de baas is.

    Voor prijzen over Stage 3 moet je even contact met JD opnemen.

    Verder rijd deze bak enorm goed. Beste bak die ik ooit gehad heb. Wel hoop ik deze ook nog eens te kunnen aanpassen en te zien hoeveel er nog geperfectioneerd kan worden.

    Wat je zegt over soepel rijden heeft te maken met dat het een bak met koppelomvormer betreft. Bij een S-tronic heb je dat niet omdat hij direct aan de motor zit maar daarom rijd dat in de file ook veel zenuwachtiger dan deze bak.
    Laatst gewijzigd door AudiBlackPanther; 25-02-17 om 11:30.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  14. #13

    Standaard Re: A6 3.0 Bitdi Competition?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Wat je zegt over soepel rijden heeft te maken met dat het een bak met koppelomvormer betreft. Bij een S-tronic heb je dat niet omdat hij direct aan de motor zit maar daarom rijd dat in de file ook veel zenuwachtiger dan deze bak.
    S-tronic zit direct aan de motor? Dan vergeet je twee koppelingen en een tweemassavliegwiel.

  15. #14
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 3.0 Bitdi Competition?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    S-tronic zit direct aan de motor? Dan vergeet je twee koppelingen en een tweemassavliegwiel.
    Nee hoor maar you get the point toch?
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  16. #15

    Standaard Re: A6 3.0 Bitdi Competition?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Nee hoor maar you get the point toch?
    Zenuwachtig rijden in file herken ik niet eerlijk gezegd. In D rijdt de auto bij rustig rijden bijna altijd weg in z'n 2 en na een dot gas zie je tot je verbazing dat je binnen no-time in 4 zit. Terugschakelen bij remmen merk je in D ook niet. S is een ander verhaal, maar is ook niet logisch in een file.

    Offtopic:

    Een S-tronic is in het begin vaak wat onwennig. Het is natuurlijk eigenlijk een geautomatiseerde handbak, waarbij je afhankelijk bent van de gedachtegang van de mechatronic. Dat merk je als je afremt voor een stoplicht die ineens op groen gaat. Eerst denkt en werkt de mechatronic aan terugschakelen, als je dan plots toch gas geeft heb je een kleine vertraging te pakken.. Dat soort situaties doel jij denk ik op. Je moet 'm wat langer ervaren, de werking begrijpen en de trucjes kennen voordat je ervan gaat houden. Elke bak heeft zo z'n charmes.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 3.0 Bitdi Competition?

    Eigenlijk zou je dus de software van de RS4 bak moeten kunnen overzetten naar de bak van de Bitdi.

  18. #17
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 3.0 Bitdi Competition?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Zenuwachtig rijden in file herken ik niet eerlijk gezegd. In D rijdt de auto bij rustig rijden bijna altijd weg in z'n 2 en na een dot gas zie je tot je verbazing dat je binnen no-time in 4 zit. Terugschakelen bij remmen merk je in D ook niet. S is een ander verhaal, maar is ook niet logisch in een file.

    Offtopic:

    Een S-tronic is in het begin vaak wat onwennig. Het is natuurlijk eigenlijk een geautomatiseerde handbak, waarbij je afhankelijk bent van de gedachtegang van de mechatronic. Dat merk je als je afremt voor een stoplicht die ineens op groen gaat. Eerst denkt en werkt de mechatronic aan terugschakelen, als je dan plots toch gas geeft heb je een kleine vertraging te pakken.. Dat soort situaties doel jij denk ik op. Je moet 'm wat langer ervaren, de werking begrijpen en de trucjes kennen voordat je ervan gaat houden. Elke bak heeft zo z'n charmes.
    Ik mijn A4 3.0 TDI had ik de 7 traps S-tronic waar ik bijna 2 jaar mee gereden heb. Het is niet dat ik het een vervelende bak vind ofzo. Helemaal niet zelfs. Hij voelt sportiever dan mijn huidige TipTronic 8traps. Echter rijd mijn huidige bak in de file gewoon echt beduidend prettiger. Op de lange baan zijn ze voor mij wat dat betreft gelijk aan elkaar en heb ik niet percee een voorkeur aan deze 2. Kwa schakelsnelheid doet de TipTronic niet echt onder bij de S-tronic. De tip bak is ook ongelofelijk snel met schakelen wat niet echt veel langer is dan de S-tronic doet.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  19. #18
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 3.0 Bitdi Competition?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS4dude Bekijk Berichten
    Eigenlijk zou je dus de software van de RS4 bak moeten kunnen overzetten naar de bak van de Bitdi.
    Haha ja eigenlijk wel maar dat zal technisch echt niet kunnen
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  20. #19

    Standaard Re: A6 3.0 Bitdi Competition?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Ik mijn A4 3.0 TDI had ik de 7 traps S-tronic waar ik bijna 2 jaar mee gereden heb. Het is niet dat ik het een vervelende bak vind ofzo. Helemaal niet zelfs. Hij voelt sportiever dan mijn huidige TipTronic 8traps. Echter rijd mijn huidige bak in de file gewoon echt beduidend prettiger. Op de lange baan zijn ze voor mij wat dat betreft gelijk aan elkaar en heb ik niet percee een voorkeur aan deze 2. Kwa schakelsnelheid doet de TipTronic niet echt onder bij de S-tronic. De tip bak is ook ongelofelijk snel met schakelen wat niet echt veel langer is dan de S-tronic doet.
    Nou moet ik zeggen dat de oorspronkelijke mechatronic-software bij mij ook zo z'n kwalen had en dat originele updates hierbij hebben geholpen. Is er voor jouw bak niet gewoon een originele update?

    Edit: ik zie versie 1005 in deze post. Er is een versie 1006 beschikbaar.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 25-02-17 om 18:48.

  21. #20
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 3.0 Bitdi Competition?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Nou moet ik zeggen dat de oorspronkelijke mechatronic-software bij mij ook zo z'n kwalen had en dat originele updates hierbij hebben geholpen. Is er voor jouw bak niet gewoon een originele update?

    Edit: ik zie versie 1005 in deze post. Er is een versie 1006 beschikbaar.
    Hmmm ok. Ben benieuwd wat wat er voor verbeteringen in zitten. Zal binnenkort eens bij een dealer navraag doen of ze een releaselog hebben
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •