Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: A4 cabriolet 1.8T of de 3.0V6

  1. #1

    Standaard A4 cabriolet 1.8T of de 3.0V6

    Advies gezocht!

    Ik ben op zoek naar een A4 cabriolet, na wat lezen heb ik besloten om in ieder geval voor een handbak te gaan omdat ik anders met mijn budget op een multitronic automaat uitkom...

    Nu rest de volgende vraag; de 1.8T, prima prestaties, redelijk verbruik en nog te chippen naar +-190PK. Of de 3.0V6, nog betere prestaties, het geluid, maar het verbruik lijkt me pijnlijk als je een paar keer bij de pomp hebt gestaan?

    Hieronder twee mogelijkheden ter voorbeeld:

    https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...sPage=lr&pos=7

    https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...Page=mympBuyer

    Wat zouden jullie doen???

  2. #2
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: A4 cabriolet 1.8T of de 3.0V6

    3.0 v6 rijdt lekker ik had er een als station. a4 b6. gemiddelde verbruik is toch al snel richting de 1 op 8, snelweg 1 op 10 a 11. Ligt eraan hoeveel je rijdt en hoeveel geld jij kwijt kunt/wilt aan benzine. Per persoon verschillend.

  3. #3

    Standaard Re: A4 cabriolet 1.8T of de 3.0V6

    Rijd niet heel veel, denk dat zo'n 15k per jaar de max gaat worden... Het is alleen zo pijnlijk bij de benzinepomp nu ik geen leaseauto met tankpas meer heb...

  4. #4
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 cabriolet 1.8T of de 3.0V6

    Je kiest twee mooie voorbeelden uit. Wel allebei import, let daar op.

    De 1.8t is tot véél meer dan 190pk te plussen, vergt wel wat aanpassingen. Maar als je dat leuk vindt, dan kan dat. Een V6 heeft vooral een heel ander karakter, ik zou zeggen, ga rijden en kijk wat je smaak is. Verbruik is een non-issue; geheel afhankelijk van je rijstijl, verschil if at all zal binnen de 10% liggen, 150 liter/jaar, €5/week. Laat dat niet het meest zwaarwegende argument zijn bij aanschaf, 2 verse bandjes kosten meer dan dat (om maar wat kleins te noemen).
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  5. #5
    Teejeemmm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    3.784
    Kudos
    375
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 cabriolet 1.8T of de 3.0V6

    heb de cabrio in 3.0 versie gehad. Weliswaar met MT maar dat had als voordeel dat ie gemiddeld op 8.5 l/100 km zat over 4,5 jaar en 55k km gemeten. Rustig rijdend is dat idd zoals @grollie zegt tov 1.8T te verwaarlozen. De 1.8T is een heerlijk blok (heb een A6 en een A3 gehad met dat blok). Maar het blijft persoonlijk EN afhankelijk van het onderhoud. Bij 1.8T is een dichtgeslibte oliezeef vaak een probleem maar als ie goed onderhouden is...........
    Audi RS4 B5 2000, Audi RS6 C5 Avant 2003, Audi A3 SB 45 TFSIe 2021


  6. #6
    pacific's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Posts
    314
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 cabriolet 1.8T of de 3.0V6

    Ik heb zelf destijds voor de 1.8T gekozen in verband met verbruik.
    We reden ook zo'n beetje 15K per jaar.
    Wat ik veel belangrijker vond zijn de opties, hoe hij eruit ziet en wat de algemene staat van de auto is.
    Stoelverwarming, parkeersensoren, sport/lederen interieur, BOSE, etc. zijn opties die je niet misschien niet wilt missen.
    Ik zou eerder kijken wat je aan staat, dan me specifiek op de motor blindstaren.
    Mvg,

    Frank

  7. #7
    Teejeemmm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    3.784
    Kudos
    375
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 cabriolet 1.8T of de 3.0V6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pacific Bekijk Berichten
    Ik heb zelf destijds voor de 1.8T gekozen in verband met verbruik.
    We reden ook zo'n beetje 15K per jaar.
    Wat ik veel belangrijker vond zijn de opties, hoe hij eruit ziet en wat de algemene staat van de auto is.
    Stoelverwarming, parkeersensoren, sport/lederen interieur, BOSE, etc. zijn opties die je niet misschien niet wilt missen.
    Ik zou eerder kijken wat je aan staat, dan me specifiek op de motor blindstaren.
    zeker zijn de opties van belang.Ik had dat hele rijtje .
    Zonder stoelverwarming zou ik sowieso niet nemen, dat verlengd gewoon het gebruik bij wat minder warm weer. Bose idem omdat je toch meer last hebt van omgevingsgeluid. En verder is onderhoud doorslaggevend.......
    Audi RS4 B5 2000, Audi RS6 C5 Avant 2003, Audi A3 SB 45 TFSIe 2021

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: A4 cabriolet 1.8T of de 3.0V6

    Thnx voor de tips, qua opties en algehele staat is de 1.8 zeer zeker in het voordeel, tikt het complete rijtje af en heeft ook Xenon... Maar een ander vraagje, hoe koud is zo'n auto in de winter????

  10. #9

    Standaard Re: A4 cabriolet 1.8T of de 3.0V6

    Hoe is het rijden in de winter met deze auto????
    Laatst gewijzigd door Marshall80; 28-04-17 om 16:35.

  11. #10

    Smile Re: A4 cabriolet 1.8T of de 3.0V6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Je kiest twee mooie voorbeelden uit. Wel allebei import, let daar op.

    De 1.8t is tot véél meer dan 190pk te plussen, vergt wel wat aanpassingen. Maar als je dat leuk vindt, dan kan dat. Een V6 heeft vooral een heel ander karakter, ik zou zeggen, ga rijden en kijk wat je smaak is. Verbruik is een non-issue; geheel afhankelijk van je rijstijl, verschil if at all zal binnen de 10% liggen, 150 liter/jaar, €5/week. Laat dat niet het meest zwaarwegende argument zijn bij aanschaf, 2 verse bandjes kosten meer dan dat (om maar wat kleins te noemen).
    Tot hoeveel en met welke aanpassingen is de 1.8 dan verder te tunen dan de eerste standaard chiptuning? En waar moet ik op letten bij import?

    Thnx again for your help!

    :-)

  12. #11

    Standaard Re: A4 cabriolet 1.8T of de 3.0V6

    De A4 is absoluut een 4 seizoenen cabrio (goed geïsoleerd dak en glazen achterruit(die bij de eerste bouwjaren 2002/2003/2004 nog wel eens los wilde komen van de kap)) ik ken mensen die ze destijds nieuw kochten en er rustig 50duizend km per jaar op zetten (dat waren dan wel diesels) die reden het hele jaar door zonder enig probleem. De multitronic uit de B7 (de facelift versie vanaf 2006 met singleframe grille) met 7 lamellen multitronic is overigens ook best te overwegen die is stukken beter / probleemlozer dan de A4 B6 cabrio (2002-2005)met oude 6 lamellen multitronic.

    Er was destijds de keuze (tegen meerprijs) uit een normaal dak en een zogenaamde akoestische kap, die laatste kreeg een extra laag isolatie mee af fabriek. Grote verschillen heb ik nooit kunnen ontdekken. Wat bij iedere auto van belang is, de afstelling van de ramen en de kwaliteit van de rubbers. Ramen moeten niet fluiten / wind geruis op de snelweg produceren en absoluut waterdicht zijn.
    Je kunt met een A4 cabrio probleemloos door de wasstraat zonder dat er een druppel water binnenkomt (met een goede dan ;-)) (neem iig nooit wax in een wasstraat dat schijnt niet goed te zijn voor je dak).
    Laatst gewijzigd door JINXED; 29-04-17 om 07:59.

  13. #12

    Standaard Re: A4 cabriolet 1.8T of de 3.0V6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten
    De A4 is absoluut een 4 seizoenen cabrio (goed geïsoleerd dak en glazen achterruit(die bij de eerste bouwjaren 2002/2003/2004 nog wel eens los wilde komen van de kap)) ik ken mensen die ze destijds nieuw kochten en er rustig 50duizend km per jaar op zetten (dat waren dan wel diesels) die reden het hele jaar door zonder enig probleem. De multitronic uit de B7 (de facelift versie vanaf 2006 met singleframe grille) met 7 lammelen multitronic is overigens ook best te overwegen die is stukken beter / probleemlozer dan de A4 B6 cabrio (2002-2005)met oude 6 lammelen multitronic.
    Thnx voor je antwoord, in de winter dus ook goed te doen... Het wordt onze tweede auto, de andere is een degelijke Volvo station, ruimte zat, voornamelijk in deze zullen we ons nieuwe kleintje gaan vervoeren. Maar het kan natuurlijk voorkomen dat het kinderstoeltje even in de Audi wordt gezet zodat papa op pad kan :-) Wind, herrie en kou zijn dan niet te doen...

  14. #13

    Standaard Re: A4 cabriolet 1.8T of de 3.0V6

    Maar ik lees overal dat je met een cabrio niet door de wasstraat mag?!

  15. #14

    Standaard Re: A4 cabriolet 1.8T of de 3.0V6

    Dat is geen enkel probleem alleen niet het verkeerde programma kiezen er zijn mensen die beweren dat wax niet goed is voor het dak, hoewel ik binnen de bekenden groep een A5 cabrio heb zitten die al bijna 8 jaar door de wasstraat wordt gehaald 2 wekelijks en ik weet zeker dat de eigenaar zich nog nooit heeft bekommert over welk programma hij zou moeten nemen. Volgens mij valt het dus allemaal nogal mee, nog steeds het eerste dak en die auto ziet er nog keurig uit.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •