Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Op zoek naar Audi A4 B8, meningen gevraagd

  1. #1

    Standaard Op zoek naar Audi A4 B8, meningen gevraagd

    Hallo ,

    Ik ben weer terug op het forum na 7 jaar geloof ik.
    Ik rij nog steeds met mijn audi a3 8l en word nu tijd voor wat nieuwers.

    Ben opzoek naar een b8.
    Twijfel nog tussen 1.8tfsi motor en 2.0tfsi quatro. En of ik een sedan zal.nemen of station.wil.nu ook een automaat rijden.

    Wat vinden jullie en waar moet ik op letten.
    Wil.volledig.s line interieur en exterieur..nog nooit in een a4b8 gereden dus al jullie ervaringen mogen jullie delen.kan ik alleen maar waarderen.

    Ik hoor het wel

  2. #2
    Max82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    182
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Op zoek naar Audi A4 B8, meningen gevraagd

    Het is nu vrij algemeen en een aantal keuzes zijn zeer persoonlijk. Ik denk dat je een verschil kan maken tussen aandachtspunten bij aankoop (technisch) en functionaliteit (opties). De opties zijn natuurlijk persoonlijk maar verschillen veel per voertuig, wil je bijvoorbeeld parkeersensoren voor, automatisch dimmende binnenspiegel, B&O geluidssysteem, etc. De technische aandachtspunten zijn dan weer meer generiek maar wel afhankelijk van de keuzes. Bijvoorbeeld wel of geen quattro en wel of geen automaat.

    De avant en de limousine zijn beide mooi alleen zou ik zelf de avant kiezen zowel voor de looks als de functionaliteit. S line is denk ik niet eens een keuze dat moet gewoon bijna standaard zijn :-) en persoonlijk heb ik ook graag een automaat. De motorisatie is weer een persoonlijke keuze en misschien ook budget gedreven maar een 2.0 tfsi quattro is wel lekker. Misschien dat de 2.0 tfsi (zonder quattro) ook al voldoende is maar veel grip is ook voor het optrekken wel fantastisch.

    Misschien dus de vragen die je hebt wat specifieker moet verwoorden.
    In bestelling: A4 2.0 TFSI ultra s-tronic S line - Scubablue - MMI+ - comfortsleutel - pdc / Huidig: A3 1.4 s-tronic proline s - gletsjerwit - zwarte rotors - MMI+ - comfortsleutel - pdc

  3. #3
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Op zoek naar Audi A4 B8, meningen gevraagd

    De twijfel tussen motorisatie kan je alleen wegnemen door er in te gaan rijden. Wat rij je nu ? Mis je daar wat in ? Avant of Sedan is ook lastig , persoonlijk vind ik de Avant mooier en praktischer. Maar dat is persoonlijk.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  4. #4

    Standaard Re: Op zoek naar Audi A4 B8, meningen gevraagd

    Avant
    1.8 TFSI 170 is voldoende zeker door zijn koppel van 300+
    Ga voor een 2013 of jonger versie. Anders aantoonbaar zuiger update gehad
    Liever een jonge 1.8 170 dan een oudere 2.0 met olie problemen
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  5. #5

    Standaard Re: Op zoek naar Audi A4 B8, meningen gevraagd

    Ik heb gisteren een proefrit gemaakt in een a5 sportback uit 2010 2.0 tfsi quattro. Van binnen erg mooi en voelde me daar ook helemaal in thuis. Buitenkant ook mooi op de schade van de velgen na. Olieprobleen opgelost door hartog. Enigste waar ik mee zit is aantal eigenaren op papier 8ste ofzo terwijl die na zeggen de 4de is,maar dmv vrijwaren enzo word dat ook telkens gezien als eigenaar. Vermogen viel mij ietswat tegen had meer verwacht van 211 pk.duurtff voordat de turbo aangrijpt.maar goed door te chippen zal die ook stuk vlotter worden. Distributie is ook nog niet vervangen dus dat is ook een kostenplaatje. Aankomende dinsdag waarschijnlijk proefrit een a4 2.0tfsi quattro sline binnen en buiten dus ben erg benieuwd


  6. #6

    Standaard Re: Op zoek naar Audi A4 B8, meningen gevraagd

    A4 2.0 tfsi quattro limo. Gekocht donderdag 😃
    Wat ben ik er blij mee zeg.

    Nu alleen nog paar kleine vraagjes.
    Kan ik beter euro 95 of euro.98 tanken? En welke olie kan ik het beste gebruiken?

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Op zoek naar Audi A4 B8, meningen gevraagd

    Onder je tankklepje staat welke bezine je moet tanken, olie is een VW-norm, staat waarschijnlijk op de vuldop.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Op zoek naar Audi A4 B8, meningen gevraagd

    Turbo's vinden de Ron 98 lekkerder (BP Ultimate) maar 95 mag.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  10. #9
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Op zoek naar Audi A4 B8, meningen gevraagd

    Olie heb ik nog niet op de vuldop zien staan. Maar staat wel in je instructieboekje.

  11. #10

    Standaard Re: Op zoek naar Audi A4 B8, meningen gevraagd

    Rij nu 95 maar ga idd die bp ultimate proberen. Pedro raad ook 98 aan.
    Olie vroeg ik omdat bijv Pedro zegt 5w30 kendall en audi dealer 5 w 40. Daarom benieuwd naar ervaringen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •