Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Multitronic A6 C7 en A4 B8 verschillend?

  1. #1
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Multitronic A6 C7 en A4 B8 verschillend?

    Hallo mannen,

    De A4 is verkocht en ben op zoek naar een A6 , is de multitronic anders van de A6 als die van me oude A4 b8 1.8 TFSI ? Na dit type zijn er geen andere meer toch dacht ik? Scheelt namelijk heel veel met de advertenties 4 met hand schakel en 20 met multitronic. Maar blijf het toch altijd een tricky ding vinden, het rijd super comfortabel als je eenmaal gang hebt. Maarja als er wat mee is is het niet alleen effe koppelings platen of olie.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  2. #2
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Multitronic A6 C7 en A4 B8 verschillend?

    Dat een handbak ook niet alles zegt kwamen we gister achter. Met rijden schakeld de auto heel hakerig. 'Normaal' is de gang tussen de versnellingen wel trefzeker. Hier zat er nog een hikje tussen de verzetten in. En dan nog iets, ik weet niet of het van de bak kwam of van de motor. Op de snelweg een stukje gereden, vanaf 120km/h rustig gas geven om te versnellen en dan begint de hele auto te resoneren. Zou dit aan (dubbele) vliegwiel kunnen liggen of toch iets in het blok wat niet helemaal lekker gaat met het inkomen van de turbo ?

    Voor de rest is het wel een andere klasse als de A4 b8 , ruimer , stiller comfortabeler. Was wel geen S-line (onderstel) dus dat scheelt ook wel. En met audi drive select waren er 3 opties bij manual beschikbaar, dan heeft deze niet alle opties wbt audi drive select dan ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  3. #3
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Multitronic A6 C7 en A4 B8 verschillend?

    Wordt nog een lastige klus, in nederland staan er 5 hand bakken te koop, en in duitsland ook maar stuk of 8 die aan de criteria voldoen. Meerendeel heeft leren bekleding, dat is echt iets wat ik niet wil, En al helemaal niet in het beige.

    Degene die in nederland staan zijn ook zeer karig qua opties, enige met redelijke opties heeft dan weer cognac leren bekleding

    Ligt het aan de tijd van het jaar of staan er sowieso weinig te koop in die richting zoals ik zoek ? Lastig wel , als je 2 auto's gewend bent haha luxe probleem.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    141
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Multitronic A6 C7 en A4 B8 verschillend?

    Ik rij een A6 C7 met multitronic. Zalige automaat vind ik zelf, lekker comfortabel. Maar ik ben dan ook geen racer, dus mis het schakelgedrag niet. En ik heb een jonge met weinig kilometers en geen trekhaak dus ik verwacht minimaal 100.000 probleemloze kilometers. Volgens Coen Donkers is dit een "goede" multitronic, voor wat het waard is.
    Persoonlijk vind ik dat een luxe auto een automaat moet hebben. Als je geen multitronic wilt kun je in Duitsland naar een quattro zoeken, die hebben s-tronic. Of een 3.0 TFSI maar die zijn wat duurder.

    Wat is er verder mis met zwart leren bekleding? Zou me daar niet blind op staren, restwaarde is ook wat gunstiger. Mits het inderdaad geen cognac of beige is

    Mijn drive select heeft efficiency, dynamic, auto, comfort en manual. Dat zijn meen ik alle standen (5 dus). Bij manual kan ik de andere 4 ook afzonderlijk instellen.

  5. #5
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Multitronic A6 C7 en A4 B8 verschillend?

    Bedankt voor je bericht. Tja het is en blijft toch een slijtage gevoelig onderdeel. Dat is de werking van de bak. Het valt niet mee om zonder MT te vinden ben ik bang.

    Leren bekleding vind ik gewoon echt niet fijn. Je glijd meestal alle kanten op. In de winter is het ijskoud en in de zomer moet je een handdoekje neer leggen anders zit je aan de stoel geplakt van de hitte.

    In Duitsland staat er ook niet veel te koop helaas. Niemand doet hem weg zo lijkt het ?

    En met drive select op manual had ik met de auto waar ik zondag mee gereden had 3 opties die afzonderlijk in te stellen zijn. Misschien is dat dan zonder lucht vering?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition


  6. #6
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Multitronic A6 C7 en A4 B8 verschillend?

    Bij mij zonder luchtvering ook 5 standen. Manual heet dan wel 'individual'.

  7. #7
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Multitronic A6 C7 en A4 B8 verschillend?

    Ik denk dat ik de naam door elkaar haal. Als je in 1 van die standen gaat kan je als het goed is dingen afzonderlijk instellen, klopt dat ? Daar zag ik toen 3 dingen staan. Misschien dat er dan een optie van de ADS niet op zit.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  8. Ad
  9. #8
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Multitronic A6 C7 en A4 B8 verschillend?

    Er komen maar geen hand schakels op de markt.

    Vraag blijft nog steeds, zit in de A6 dezelfde multitronic als in mijn oude A4 B8 ? Kan er niet zo heel veel over vinden helaas. Maarja er staan wel 20 met die bak te koop en 3 met handschakel..
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  10. #9
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Multitronic A6 C7 en A4 B8 verschillend?

    Ik blijf gewoon lekker door gaan met tegen mezelf te praten :-)

    Heb in de tussentijd wel een mooie handschakel bekeken : https://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/a6/34901018

    Valt me alleen wel op dat deze auto volgens zo'n kenteken check bv 53k waar zou zijn, en dan zie ik andere types met minder opties bv geen S-line , geen xenon die dan uit 2011 komen en als waarde rond de 59k.

    Kan het zijn dat er dan weer die S-Line acties waren ? Dat ze uitgebreider uitgerust zijn voor een gunstiger prijskaartje ? Want hij is jonger en heeft wel die S-line buiten en binnen en dan xenon.

    Wel jammer inderdaad dat er zo'n gameboy BIS in zit. Maar die is samen met die basic navi neem ik aan.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  11. #10

    Standaard Re: Multitronic A6 C7 en A4 B8 verschillend?

    @witalik
    Zelfde bak als multitronic van de B8, wel wat verbeterde onderdelen. Ben van mening dat het zonde zou zijn als je nu een handbak kiest in een A6, ook voor de restwaarde.

    MMI 3g+ zou bij mij opnieuw bovenaan het wensenlijstje komen. Weet je verder al welke opties je wil beslist WEL wil? De A6 C7 prijslijst is erg lang en opties kunnen de auto dubbel zo duur maken, staar je dus niet blind op de cataloguswaarde.

    In D'land is er heel veel diesel, geen idee of je met jouw km/jaar in de buurt komt van een diesel.. Maar als ik zo bij de Duitse dealers kijk (dan heb je hier ook garantie) zit er ook wel wat tussen met automaat en benzine voor ~27-30k met minder dan 100kkm op de teller.

  12. #11
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Multitronic A6 C7 en A4 B8 verschillend?

    Bedankt voor de reactie !

    Tja , aan de ene kant is de luxe van een A6 misschien teniet gedaan door een handschakel. Maar iets wat ik zeker wil is de auto laten chippen. Maar die Multitronic is toch weer zeer slijtage gevoelig. Je moet haast 3k op de bank laten staan voor als je eventueel wat heb met die bak. Voor een handschakel is dat wat minder.

    MMI 3g+ sim is eigenlijk wel wat ik sowieso graag wil. Maar dit kan eventueel ook later ingebouwd worden. Eigenlijk zijn er , mede omdat er zo weinig staan, eigenlijk meer dingen waarvan ik weet dat ik het sowieso niet wil als wat ik wel wil, omdat er zo weinig staan is er niet zoveel te willen zeg maar.

    Dingen die ook fijn zouden zijn als ze er al op zitten zijn : xenon, rollo achter deuren, luchtvering, draaiende spiegels en voor de rest tja het ligt ook een beetje aan totaal plaatje.

    Diesel is geen optie, ik rij max 10 a 13k per jaar.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  13. #12

    Standaard Re: Multitronic A6 C7 en A4 B8 verschillend?

    @witalik
    Tsja, met de handbak zijn ook wel wat mogelijke issues bekend. Iets op de bank laten staan is trouwens sowieso niet onverstandig ;-)
    MMI 3g+ achteraf inbouwen is prijzig.. Met sim is standaard vanaf my2013 meen ik me te herinneren. Misschien toch een Quattro overwegen voor 'n S-tronic zoals al eerder genoemd.. en dat is zeker geen straf. Dan een fijne 2.8FSI of comfortabele doch snelle 3.0TFSI als je een pareltje vindt.

  14. #13
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Multitronic A6 C7 en A4 B8 verschillend?

    Klopt, ik reed er in eentje en blijkbaar was daar onder lage toeren met hoog koppel al wat aan de hand want toen begon het aardig te trillen in te auto. Iets met vliegwiel misschien ? Maarja met een handbak is de pijn waarschijnlijk wat zachter als die stuk gaat. En iets beter te troubleshooten.

    Ik zie ook dat er in de Pro line plus sowieso de grote navigatie zit vanaf 2013 (http://www.fleetwise.nl/sites/defaul...%202013%20.pdf) De business is eigenlijk de minst versie zo te zien.

    Quattro is dan weer wel een optie dan zou ik liever voor de 3.0TFSI gaan als de 2.8FSI , Dan ben ik wel gelijk klaar :-) , en verziekt waarschijnlijk. Het is erg lastig, als ik een soepele handbak tegen kom heeft het wel de voorkeur, maar daar is het met de vorige A4 ook al fout mee gegaan :-) . Kan beter een fiets kopen geloof ik.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  15. #14

    Standaard Re: Multitronic A6 C7 en A4 B8 verschillend?

    Je hebt geen zekerheid inderdaad, maar dat heb je nooit met een 2e hands auto.. Er zijn in de eerste jaren C7 ook mmi 3g+ uitvoeringen geweest zonder sim, just FYI. 3.0TFSI uit D'land plukken met aankoopkeuring of bij dealer met 'Gebrauchtwagen Plus'-garantie, goed plan

  16. #15
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Multitronic A6 C7 en A4 B8 verschillend?

    :-) helaas zijn deze ook niet zo heel veel te verkrijgen, met invoer en bpm vallen deze trouwens ook best zwaar met die uitstoot als bpm regeling. Maar als dan valt ie snel buiten budget.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  17. #16

    Standaard Re: Multitronic A6 C7 en A4 B8 verschillend?

    Invoer en bpm viel mij alles mee destijds, maar die 3.0TFSI's lopen ook in D'land als warme broodjes. Daar moet je echt binnen een paar dagen bij zijn.

  18. #17
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Multitronic A6 C7 en A4 B8 verschillend?

    Lijkt erop dat aan de hand van alleen de uitstoot van 190 g/km er 3700 euro bpm betaald dient te worden.

    De zoektocht gaat gewoon voort. Alleen jammer dat het meerendeel ook bruine/beige/oranje bekleding heeft
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  19. #18
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Multitronic A6 C7 en A4 B8 verschillend?

    Donderdag het zwart optiek exemplaar gekocht. Volgende week ophalen :-)
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  20. #19

    Standaard Re: Multitronic A6 C7 en A4 B8 verschillend?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Donderdag het zwart optiek exemplaar gekocht. Volgende week ophalen :-)
    Meer info!

  21. #20
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Multitronic A6 C7 en A4 B8 verschillend?

    Het was die ene in de eerdere advertentie. 2/2013 - 99.670 km - S-line intereur/exterieur helaas geen grote navi, stoel vervarming of andere exotische opties. Maar deze reed zo goed en zag er van binnen ook zeer netjes uit.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •