Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Aanschaftips S5 4.2 V8 Quattro

  1. #1
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Aanschaftips S5 4.2 V8 Quattro

    Ik ga van de week naar een S5 V8 4.2 Quattro kijken en ik vroeg mij af waar ik op moet letten bij dit type auto. Ik heb vanmiddag al in eentje gereden, maar die was praktisch nieuw. Wat me wel enorm opviel bij dit type auto is dat de automaat heel anders is dan mijn multitronic. Je voelt hem gewoon letterlijk schakelen en dat heb ik met mijn multitronic niet.

    Het geluid is fenominaal en dat is ook de reden dat ik voor deze type auto ga. Degene waar ik naar ga kijken is een 2010er met 120k op de teller. Volledig onderhouden. Maar ik ben een beetje huiverig, omdat mijn huidige auto een motor probleem had die je niet aan de buitenkant kan zien.

    Is de 4.2 V8 een betrouwbare motor? En waar moet ik nog meer op letten?
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaftips S5 4.2 V8 Quattro

    Verplaatst naar Aankoopadviezen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaftips S5 4.2 V8 Quattro

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Verplaatst naar Aankoopadviezen.
    en dat op die tijd van de dag
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  4. #4
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaftips S5 4.2 V8 Quattro

    Niemand wat tips voor me? Inmiddels ga ik voor de RS5 welke alweer een andere motor heeft dan de S5. Dus mocht iemand daar tips voor hebben. Ik ga donderdag kijken.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  5. #5

    Standaard Re: Aanschaftips S5 4.2 V8 Quattro

    De S5 en RS5 (ook de RS4) hebben snel last van carbon build up, Google daar maar eens op daardoor kun je snel veel pk's verliezen. De mechatronic van de automaat wil nog wel eens de geest geven. Verder de standaard dingen die gelden voor dit platform (trillende voorwielen, door draagarmen, fusee/wiellager combinatie of aandrijfas probleem / homokineten) sommige mensen klagen over onderbemeten remmen voor het snelheidspotentieel. Daarbij nog wat typische A4 8K / A5 8T zaken die voor iedere motorvariant gelden.


  6. #6
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaftips S5 4.2 V8 Quattro

    Bedankt voor die tip over de carbon. Dat geneuzel ken ik nog wel van mijn vorige auto's. En het schijnt best serieus te zijn. Er worden onderhoudsbeurten vermeld van om de 10k en 1000euro kosten per keer. Serieus iets om in overweging te nemen. Resultaat zal zijn meer benzinegebruik en vermogensverlies. Nu woon ik wel aan de Duitse grens, dus 1 keer in de maand serieus blazen met een additieve erin is een optie. Tank toch in Duitsland, dus waarom dan niet even 10min blazen over de snelweg. Dilemma's. Probleem is gewoon dat het een te grote motor is voor ons rijgebied waar we maar 50 en 130km mogen rijden. Dat ding moet gewoon blazen om zijn volledige potentie eruit te halen.

    En de 3.0L V6 zal ook zijn problemen wel hebben denk ik.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •