Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Audi A4 2007-2008

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Audi A4 2007-2008

    Hallo allemaal,

    Ben nieuw hier, uiteraard wel al een trotse Audi A3 bezitter.
    Na gezinsuitbreiding op zoek naar een andere Audi, nu vroeg ik me af of jullie advies hebben welke te nemen. En dan met name wel type motor.
    Ben op zoek naar een (en al een aantal gevonden) Audi A4 2007-2008 max 150-160.000 km.
    Vroeg me af welke motor goed is en wel type het minst problemen geeft (als er uberhaupt een is die problemen kan geven).
    Wel of geen turbo? Welke is het zuinigst?
    Hopelijk kunnen jullie me adviseren!
    Bedankt alvast.
    Grtjs,

    Jasper

  2. #2
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 2007-2008

    Wekt het de indruk dat je je nog niet heel erg ingelezen hebt of is je vraagstelling gewoon wat warrig?

    Ik denk, maar weet niet zeker, dat je een B8 zoekt. (Zou ook een B7 kunnen zijn). Je zou dus moeten beginnen met lezen van het aankoopadvies voor de B8. Geen turbo? Hoeveel blokken zijn dat? (antwoord: 1). Het meest zuinig zal de 2 liter diesel zijn met niet al te veel pk's. Lastig vinden met weinig km's. Wat is je argument voor genoemde kilometrages? Er zijn blokken die mogelijk problemen zouden kunnen geven. Ik zou iets in de zoekmachine gooien als: '1.8 tfsi probleem' of '2.0 tfsi probleem', kans dat je iets vindt. Tenslotte is het blok maar een onderdeel van het geheel. Ik weet niet of het je verder uitmaakt wat een versnellingsbak doet, een onderstel, etc?
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A4 2007-2008

    Hey Grollie,

    Bedankt voor je reactie!
    Ik heb een 1.6 gezien en een 2.0 TfSi.
    Nu las ik ergens dat Tfsi blokken wel eens veel olie zouden kunnen verbruiken maar er stond bij dat dat motoren zouden zijn van 2009-2014.
    De 2.0 tfsi was op papier wel zuiniger dan een 1,6 blok.
    Probeer niet te hoog qua kilometers te zitten aangezien ik de wagen wat langer wil gaan rijden. Maar weet ook niet wat nu veel is voor zo'n auto.
    WIl wel gaan voor een benzine ipv een diesel aangezien ik prive niet erg veel zal rijden.
    Uiteraard moet de totale wagen in orde zijn maar bekende motorproblemen wil ik zoveel mogelijk uitsluiten en dan weet ik waar ik op moet letten.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •