Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: A3 8V: sportonderstel of S-line?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    27
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard A3 8V: sportonderstel of S-line?

    Beste,

    Momenteel ben ik bezig met de aankoop van een nieuwe Audi a3 1.0 tfsi s line, hier zitten 18" velgen onder. Standaard zit er een s line onderstel op die het normale sportonderstel nog eens 10 mm extra verlaagd (25 mm verlaagd in totaal). Mijn vraag is of een van jullie hier ervaringen mee heeft, gaat de auto nog comfortabel genoeg over drempels heen etc. En of jullie misschien aanraden om voor het normale sportonderstel te gaan.

    Alvast bedankt!

    Niels
    Laatst gewijzigd door nielskorte; 27-05-17 om 22:01.

  2. #2
    Max82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    182
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V: sportonderstel of S-line?

    Zelf heb ik voor het s-line onderstel gekozen omdat dit een mooiere aansluiting geeft. Hiermee geef je wat comfort op als je over drempels gaat. Je krijgt een hele fijne auto voor mooie (asfalt) wegen en een iets minder comfortabele auto voor de drempels ed. De vraag is hoeveel comfort je zoekt?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    In bestelling: A4 2.0 TFSI ultra s-tronic S line - Scubablue - MMI+ - comfortsleutel - pdc / Huidig: A3 1.4 s-tronic proline s - gletsjerwit - zwarte rotors - MMI+ - comfortsleutel - pdc

  3. #3
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: A3 8V: sportonderstel of S-line?

    Heeft deze basismotorisering nog een semi starte achteras itt tot de zwaardere motoriseringen? Dat zou mijn inziens belangrijker zijn. Voor de facelift was dit bij de 1.2 TFSI en 1.6TDi. Ik heb zelf 18" icm sportonderstel en vind het prima.
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  4. #4

    Standaard Re: A3 8V: sportonderstel of S-line?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansderk Bekijk Berichten
    Heeft deze basismotorisering nog een semi starte achteras itt tot de zwaardere motoriseringen? Dat zou mijn inziens belangrijker zijn. Voor de facelift was dit bij de 1.2 TFSI en 1.6TDi. Ik heb zelf 18" icm sportonderstel en vind het prima.
    Alle A3-tjes type 8V vanaf begin productie in 2013 onder de 125pk hebben een torsie as en geen onafhankelijke achyerwielophanging meer zoals dat bij de A3 8P (2003-2012) wel het geval was. Omdat er overal
    Waar te bezuinigen valt men de productie zo goedkoop mogelijk wil maken, veel mensen hebben toch geen idee, daarom gaat BMW nu ook voor de 1 serie over naar voorwielaandrijving. De meeste kopers hebben geen flauw idee, het gaat om het merk en men heeft nul verstand van de techniek die er achter schuilgaat.

  5. #5
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: A3 8V: sportonderstel of S-line?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten
    Alle A3-tjes type 8V vanaf begin productie in 2013 onder de 125pk hebben een torsie as en geen onafhankelijke achyerwielophanging meer zoals dat bij de A3 8P (2003-2012) wel het geval was. Omdat er overal
    Waar te bezuinigen valt men de productie zo goedkoop mogelijk wil maken, veel mensen hebben toch geen idee, daarom gaat BMW nu ook voor de 1 serie over naar voorwielaandrijving. De meeste kopers hebben geen flauw idee, het gaat om het merk en men heeft nul verstand van de techniek die er achter schuilgaat.
    Klopt, daarom vind ik het item ook fascinerend, dat je met een 1.0 driecilinder naar het onderstel kijkt..terwijl in de basis zo'n semi starre achteras al bedenkelijk is in deze premiumklasse.
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 8V: sportonderstel of S-line?

    Moet nu toch wel eerlijk toegeven, mijn laatste eigen wagen (voor de lease A3 Berline) was een Ford Focus mk1 uit 2003 met onafhankelijke achterophanging. Als je graag door de bochten scheurt, tegen weliswaar nog steeds niet onveilige snelheden, dan merk ik toch wel dat mijn oude Focus meer grip had dan mijn huidige A3 doordat de A3 een volle achteras heeft.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •