Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Audi A6, 4.2

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    46
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Audi A6, 4.2

    Ik ben op zoek naar een 4.2l A6, en ik denk er eentje gevonden te hebben die er volgens mij erg netjes aan toe is. Enige punt is dat hij af en toe bij koud starten een rammeltje van de distributieketting laat horen. Toen ik ging bezichtigen hoorde ik niets, het schijnt vooral te gebeuren als de auto op een helling staat.

    Nu ben ik natuurlijk erg benieuwd hoe erg ik daarvan moet balen, de ketting is in ieder geval niet eerder vervangen en ik kan me best voorstellen dat hij ooit aan de beurt gaat zijn, maar hoe erg is het om af te wachten tot er een foutmelding ontstaat? Hoe normaal is een dergelijk rammeltje bij een km stand van 140.000 bij een A6 uit 2004?)

    Alvast bedankt voor de wijze woorden. =)
    Maarten

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Audi A6, 4.2

    Ketting ratel betekend kettingspanners defect en/of een opgerekte ketting, ik zou hem laten staan, is een zeer kostbaar grapje.

    Zodra de motor maar herl even heeft warm gedraaid is de ratel al niet meer te horen, dus de verkopende partij kan het rateltje makkelijk manipuleren.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    46
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A6, 4.2

    Precies, daarom de vraag inderdaad, ik denk overigens niet dat de verkoper de motor warm heeft laten draaien voor ik kwam, dus bij de koude start die ik gehoord heb was er geen ratel, hij heeft het verteld toen ik ernaar vroeg. Maar de ratel is er dus kennelijk niet altijd, maakt dat nog uit? Hoe lang kan je in principe rijden voordat dit een echt probleem wordt? Enig idee?

  4. #4
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6, 4.2

    Serieus 1x starten is genoeg om de ratel te verdoezelen, opzich hoeft het geen probleem te zijn er zijn Audi's die al jaren met het koude start rateltje rijden, zodra het motormanagment lampje gaat branden ben je gewoon te laat.
    Daarom zou ik als ik jou was rustig doorzoeken naar een exemplaar waar de ketting al eens van vervangen is.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  5. #5
    Ger079's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    63
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6, 4.2

    Is het bij die km stand ook niet de tijd dat deze vervangen wordt?
    Of scheelt dat per model/type?


  6. #6
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6, 4.2

    Wanneer je zo'n luxe auto op leeftijd koopt zul je toch flink moeten reserveren voor achterstallig onderhoud en onvoorzien. Tenminste, lijkt mij. Onderhandel de helft van de kosten voor nieuwe ketting eruit en rijden met die bolide.

    Hoe betrouwbaar is 10k/jaar voor een A6 V8?
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  7. #7

    Standaard Re: Audi A6, 4.2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Wanneer je zo'n luxe auto op leeftijd koopt zul je toch flink moeten reserveren voor achterstallig onderhoud en onvoorzien. Tenminste, lijkt mij. Onderhandel de helft van de kosten voor nieuwe ketting eruit en rijden met die bolide.

    Hoe betrouwbaar is 10k/jaar voor een A6 V8?
    Of 300000 km en de teller een slinger terug geven.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •