Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: A5 cabriolet kopen. Graag wat praktijkervaring...

  1. #1
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    467
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard A5 cabriolet kopen. Graag wat praktijkervaring...

    Introductie
    Ik rij in de zomermaanden nu in een 1993 Audi Cabriolet 2.8 V6 die ik ooit voor de grap heb gekocht (ralley door Europa). Deze auto beviel zo goed dat die ons al 5 jaar probleemloos overal in Europa gebracht heeft. Aangezien mijn daily (Tesla Model S) er deze maand uit gaat en de Audi Cabriolet ook wel wat nadelen heeft (geen airco, slechte verlichting/ontwaseming, ...) en helemaal tip/top opknappen economisch niet rendabel is wil ik een A5 cabrio kopen.

    Motorisering
    De Audi Cabriolet rijdt heerlijk relaxt met een 2.8 V6, maar niet echt economisch. Eigenlijk zou ik wel een A5 cabrio 3.2 FSI willen rijden, maar dat aanbod is zeer beperkt. De 2.0 TFSI schijnt ook bijzonder soepel te rijden en is veel beter beschikbaar. De 1.8 TFSI zou wellicht ook al prima voldoen, maar ik vind een enkele uitlaat wat minder fraai. De 1.8 en 2.0 TFSI staan niet al te goed bekend, maar als ik het goed begrijp zijn de problemen met de facelift redelijk opgelost.

    Wel/geen quattro (ST vs MT)
    Dan is er nog de vraag wel/geen quattro. Als ik me goed heb ingelezen heeft de quattro altijd de S-tronic bak en de voorwielaandrijver de Multi-tronic versie. Op zich heb ik niet perse behoefte aan quattro, want zal de auto voornamelijk in de zomer rijden en vergeleken met de 93-er cabriolet zal het weggedrag zeker beter zijn. Ik verwacht dat de voorwielaandrijver ook wat zuiniger zal zijn (en wellicht meer ruimte in de achterbak???). Ik heb het hele multi-tronic forum doorgelezen en volgens mij zijn alle issues onderhand opgelost. Ik neig daarom een beetje naar een multi-tronic.

    Nekverwarming
    Als ik het ergens koud krijg in de cabriolet is altijd altijd mijn nek. Daarom is nekverwarming denk ik een harde eis (daarom ook enkel 2011 of later). Ik denk dat ik veel vaker open zal rijden met deze optie. Stoelverwarming is een no-brainer, maar zal denk ik in elke cabriolet aanwezig zijn. Ik zie soms ook sportstoelen die helemaal dicht zijn, maar die vind ik minder fraai (veelal aanwezig op S5 cabrio). Ook zie je die nooit met nekverwarming. Iemand met een A5 cabriolet die er meer over kan vertellen? Dit soort zaken is lastig te checken tijdens een proefrit.

    Doorrijden in de winter of daily er bij?
    De A5 cabriolet zal de "liefhebbersauto" worden en ik rij meestal lang in dat soort auto's. Omdat een cabriolet in de winter ook niet ideaal is overweeg ik er een daily bij te nemen voor de saaie kilometers, wintersport, woon/werk, ... Daarmee spaar ik natuurlijk de A5 (die zal dan winterdag geschorst worden en overdekt worden weggezet). Aan de andere kant kost het je ook weer extra geld omdat er een daily bij moet komen (met afschrijving, onderhoud, ...) en je mist wellicht best wel wat mooie cabriodagen.

    Overigen
    B&O zou zeer welkom zijn (had ik ook in mijn 2011 A4 station), omdat in de 2011+ versies de standaard audio behoorlijk dramatisch was. Automaat lijkt me relaxt (heb nu handbak) en past bij het karakter van een cabriolet. Lederen bekleding vind ik praktisch in een cabriolet, maar ik vind de leder/alcantara ook fraai. Multi-zone airco lijkt me niet zo'n must (enkel-zone lijkt me prima). Ik weet niet of er overige opties zijn waar ik expliciet op moet letten. Ik heb 7 jaar een 2011 A4 B&O edition gehad (S-line editie) en ik had eigenlijk niet veel dat ik zou missen.

    Conclusie
    Ik vind de pre-facelift eigenlijk het mooiste (vanwege de koplampen), maar heb niet zo'n trek in die TFSI ellende. Ook is nekverwarming pas vanaf 2011 beschikbaar, dus zal het waarschijnlijk een 2012-2016 2.0 TFSI cabriolet moeten worden. Ik twijfel met name over motorisering en wel/geen quattro.

    Ik ben benieuwd of er wat A5 cabrioletrijders op dit forum zijn die wat praktische informatie kunnen geven. Het is allemaal vrij subjectief en helaas is ook het aanbod A5 cabrio's erg beperkt. Ben net een fraaie origineel Nederlandse A5 cabrio 2.0 quattro (2011) met nekverwarming misgelopen (die had al een motorrevisie achter de rug, dus verwacht dat die probleemvrij zou zijn). Ik wil graag snel schakelen als er weer wat komt.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  2. #2

    Standaard A5 cabriolet kopen. Graag wat praktijkervaring...

    Deze mannen zijn ervaringen deskundigen @johnny boy en @Nels en @JINXED

    Kijk ook eens in hun topics

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #3
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.007
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 cabriolet kopen. Graag wat praktijkervaring...

    Neem aan dat je ook in Duitsland kijkt, omdat daar de keus een stuk groter is? Ik heb een 2010 A5 3.0Tdi gehad en Quattro is voor mij een no-brainer. Daar zaten stoelen in met stoel-koeling, nekverwarming etc, dat zou voor mij ook een must zijn. Ik zou dan toch eens naar een 2010 3.2FSI kijken als je dat front mooier vindt. Deze bij 𝗺𝗼𝗯𝗶𝗹𝗲.𝗱𝗲:

    Audi A5 3.2 FSI S tronic quattro Cabriolet
    Erstzulassung: 05/2010 Kilometerstand: 121.480*km Kraftstoffart: Benzin Leistung: 195*kW*(265*PS) Preis: 16.799*€

    https://link.mobile.de/cevhi7QNZNAskunr7

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 10-09-23 om 09:03.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  4. #4

    Standaard Re: A5 cabriolet kopen. Graag wat praktijkervaring...

    Ik heb inderdaad een A5 cabrio gehad. Dat was een 2.0 TFSI Quattro uit 2010. Had geen nekverwarming, verder had de mijne wel veel opties. Als ik het windscherm gebruikte had ik over het algemeen weinig last van wind bij mijn nek, dus ik heb nekverwarming nooit echt gemist, maar ik heb het ook nooit ervaren.

    Mijn auto kreeg na een tijd helaas last van overmatig olieverbruik. Dat is overigens netjes op kosten van Audi verholpen. Kort daarna heb ik de auto verkocht, dus ik weet niet hoe het daarna gegaan is.

    Mijn A5 cabrio had een B&O-systeem en qua geluid vond ik dat prima. Als je open rijdt moet je er natuurlijk wel rekening mee houden dat je veel windgeruis en dergelijke hoort.

    Ik heb ook in de winters in de cabrio gereden en dat was prima te doen, zeker ook vanwege de Quattro-aandrijving. Door de vierwielaandrijving is de auto wel nog zwaarder dan een tweewielaangedreven versie. Ik vind dat je wel voelt dat je met een zware auto onderweg bent.

    Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust even weten!

  5. #5
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    467
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 cabriolet kopen. Graag wat praktijkervaring...

    Dank voor de reacties. Ik heb er nu eentje op het oog en dat is een 2011 2.0TFSI quattro met circa 65.000km (Duitse auto). De volledige onderhoudshistorie is bekend en in 2016 een revisie heeft gehad m.b.t. het olieverbruik. Alle facturen zijn er netjes bij, dus wat dat betreft lijkt het prima in orde te zijn.

    Het enige dat ik niet helemaal snap is de lijst met optie-codes. Die lijkt niet helemaal overeen te komen met de auto. De auto heeft op de foto's zichtbaar de deurpanelen van de B&O uitvoering (chromen ringen) en nekverwarming in de stoel. In het boekje met de codes zie ik enkel de volgende codes:

    Screenshot 2023-10-17 103932.jpg

    • 0G7 = Tiptronic
    • 0JF = Weight category front axle weight range 6
    • 0YK = Weight range 10 installation control only, no requirement forecast
    • 1AT = Electronic stabilization program (ESP)
    • 1BV = Sports suspension/shock absorption
    • 1KW = Disc brakes, rear
    • 1LA = Disc brakes, front
    • 1N3 = Speed-related variable steering assist (Servotronic)
    • 1SA = Without additional front underbody guard
    • 1XX = Leather trimmed multi-function sports steering wheel w/ Tiptronic
    • 2K7 = Reinforced bumpers
    • 3FT = Convertible top/folding top, powered
    • 3KA = Rear seat bench unsplit, backrest split folding
    • 3L3 = Manual height adjustment for front seats
    • 4GF = Windshield in heat-insulating glass
    • 4K4 = Radio remote controlled central locking
    • 4UF = Drivers and front passenger air bag with front passenger air bag deactivation
    • 4X1 = Side air bag front
    • 5D7 = Carrier frequency 868 MHz without panic button
    • 5SL = Left exterior mirror: aspherical
    • 5TG = Decorative aluminum inserts, dulling
    • 6TS = Right exterior mirror: aspherical, large viewing field
    • 6XD = Exterior mirrors: electrically adjustable/heated
    • 7K6 = Flat tire indicator
    • 7MG = Emission standard EU5
    • 7T2 = Navigation system (LOW)
    • 7X1 = Park distance control
    • 8BP = Bi-functional headlight with gas discharge lamp
    • 8F7 = Large side turn signal lights
    • 8GU = Alternator 140 A
    • 8Q3 = Automatic headlight-range adjustment dynamic (self-adjusting while driving)
    • 8Z5 = Not hot country
    • 9Q8 = Multi-function display/on-board computer
    • CP7 = Alloy wheels 9J x 19
    • D2D = 4-cyl. gasoline engine 2.0 l/155 kW 16V turbo FSI, homogeneous; base engine: TM2/TV2/TG6/TJ6/TD6/TP6/TL5/TL6
    • E0A = No special edition
    • F0A = No special purpose vehicle, standard equipment
    • J0B = 520 A (92 Ah) battery
    • N1Y = Leather seat covering
    • Q1D = Sports front seats
    • TG6 = 4-cylinder gasoline engine 2.0 l unit 06H.G
    • U2A = Instrument insert with km/h speedometer,radio-controlled clock, tachometer and trip odometer
    • X0A = National sales program Germany

    Volgens mij moet een auto met af-fabriek B&O de code 9VK hebben en die zie ik er niet bij staan. Maar vreemd genoeg zie ik helemaal geen code staan m.b.t. de radio. In de beschrijving van de auto stond ook niet dat die B&O heeft, maar ik heb het nagevraagd en volgens hem zit het er gewoon op. Volgens de beschrijving van de eigenaar heeft de auto ook nekverwarming (airscarf) en dat is ook op de foto's zichtbaar. Volgens mij had code 9K1 in de lijst moeten staan, maar die zie ik ook niet staan.

    Foto van het deurpaneel met B&O:
    Screenshot 2023-10-17 105202.png

    De zitting met airscarf (lastig zichtbaar):
    Screenshot 2023-10-17 105247.jpg

    Tot mijn verbazing zag ik dat de auto ook geen cruise-control heeft. Het verbaast mij dat je wel een servotronic aanvinkt, maar geen cruise-control. Nu is dat achteraf wellicht nog wel toe te voegen, maar daar komen toch weer kosten voor bij.

    Volgens de verkoper is het knopje van de spraakbediening kapot. Aangezien hij het nooit gebruikt heeft die het niet laten maken. Vraag me af of dat lastig te doen is. Wellicht meteen meepakken als je toch cruise-control gaat inbouwen?
    Screenshot 2023-10-17 110408.jpg

    Heeft iemand enig idee hoe dat zit met die opties? De verkoper is erg transparant en heeft alle facturen doorgestuurd. Er zitten helaas spoorverbreders op, dus die zal ik er waarschijnlijk weer afhalen. Er zit ook een sportuitlaat onder, maar de originele wordt bijgeleverd. Heb er op zich een goed gevoel bij, maar wil toch even weten hoe dat met die opties zit.

    De wagen heeft linksvoor wat lakschade (linker wielkuip) en de velgen hebben alle 4 stoeprandschade. Met 65.000km is de vraagprijs net geen 18.000 euro, maar ik moet hem ophalen (Zuid Duitsland) en natuurlijk nog invoeren. Het is niet het koopje van de week, maar ik zoek vrij specifiek een pre-facelist 2.0 quattro met (aantoonbare) revisie, nekverwarming en B&O. Dan is de spoeling niet heel erg ruim. Toch hoor ik graag jullie mening...
    Laatst gewijzigd door bugboy; 17-10-23 om 10:08.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)


  6. #6
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    467
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 cabriolet kopen. Graag wat praktijkervaring...

    Nog even de onderhoudshistorie:

    2011-07 / 0km: Auto gekocht
    2015-07 / ??.???km: Oliewissel (vreemd genoeg bij een ARAL pompstation)
    2015-12 / 22.921km: Oliemeting en motorontluchting vernieuwd (1l op 1.500km verbruik geconstateerd)
    2016-07 / 26.732km: Onderhoudsbeurt (oliewissel, remvloeistof, intereurfilter) bij Audi Mannheim
    2017-05 / 28.984km: Motorrevisie (4 pagina's aan onderdelen en totaal €5.638) en onderhoudsbeurt bij Audi Mannheim
    2018-04 / 30.627km: Onderhoudsbeurt (oliewissel/remvloeistof bij Audi Stuttgart)
    2018-06 / ??.???km: Spoorverbreders gemonteerd
    2019-05 / 32.187km: Onderhoudsbeurt (oliewissel bij Audi Stuttgart)
    2020-08 / 33.924km: Onderhoudsbeurt (oliewissel en remvloeistof)
    2021-04 / 34.500km: Auto verkocht aan huidige eigenaar (4e eigenaar) voor €22.650.
    2023-01 / 56.029km: Laatste onderhoudsbeurt (oliewissel, remvloeistof, bougies, 2x remschijf en set remblokken) en 4x Minerva 255/35 R19 all-weatherbanden.

    Die bandjes kan je meteen de prullenbak ingooien, want dat zijn no-name banden van nog geen 80 euro/stuk.
    Laatst gewijzigd door bugboy; 17-10-23 om 10:45.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  7. #7
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    467
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 cabriolet kopen. Graag wat praktijkervaring...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Neem aan dat je ook in Duitsland kijkt, omdat daar de keus een stuk groter is? Ik heb een 2010 A5 3.0Tdi gehad en Quattro is voor mij een no-brainer. Daar zaten stoelen in met stoel-koeling, nekverwarming etc, dat zou voor mij ook een must zijn. Ik zou dan toch eens naar een 2010 3.2FSI kijken als je dat front mooier vindt
    Ik heb nu een 2.8 V6 motor in de 1993 Audi cabriolet, maar het nadeel van de V6 vind ik toch wel het hoge verbruik. Dat zal wellicht bij de A5 wel iets beter zijn, maar meer dan 1:11 verwacht ik toch niet te halen. Er zijn ook niet zo heel veel 3.2 FSI modellen te koop. Ik ben het wel met je eens dat een V6 wel een mooiere rijbeleving geeft. Ik heb nog deze opgevraagd (helaas geen foto's). Een zwarte 3.2FSI met maar 36.190km van de eerste eigenaar. Volgens de verkoper had die de auto 12 jaar geleden verkocht aan iemand en die mocht na een paar jaar niet meer rijden. Nu overleden en auto wordt verkocht. Helaas geen nekverwarming, maar ook geen B&O (en dat vind ik eigenlijk toch wel een must). Als die B&O had gehad, dan had ik die auto zeker gaan bekijken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nels Bekijk Berichten
    Ik heb inderdaad een A5 cabrio gehad. Dat was een 2.0 TFSI Quattro uit 2010. Had geen nekverwarming, verder had de mijne wel veel opties. Als ik het windscherm gebruikte had ik over het algemeen weinig last van wind bij mijn nek, dus ik heb nekverwarming nooit echt gemist, maar ik heb het ook nooit ervaren. Mijn auto kreeg na een tijd helaas last van overmatig olieverbruik. Dat is overigens netjes op kosten van Audi verholpen. Kort daarna heb ik de auto verkocht, dus ik weet niet hoe het daarna gegaan is. Mijn A5 cabrio had een B&O-systeem en qua geluid vond ik dat prima. Als je open rijdt moet je er natuurlijk wel rekening mee houden dat je veel windgeruis en dergelijke hoort. Ik heb ook in de winters in de cabrio gereden en dat was prima te doen, zeker ook vanwege de Quattro-aandrijving. Door de vierwielaandrijving is de auto wel nog zwaarder dan een tweewielaangedreven versie. Ik vind dat je wel voelt dat je met een zware auto onderweg bent.
    Ik dacht dat nekverwarming pas vanaf 2011 leverbaar was, dus vandaar dat ik eigenlijk pas keek vanaf 2011. Ik zie inderdaad dat er ook 2010 modellen zijn met nekverwarming. In mijn huidige Audi cabriolet (1993) krijg ik het op koude dagen (ook met windschot) juist gauw koud in de nek. Vandaar dat ik het eigenlijk wel een must vind.

    Ik koop sowieso geen A5 2.0TFSI zonder dat die een (bewezen) motorrevisie heeft gehad. Quattro is voor mij op zich geen must, want ik rij toch voornamelijk zomers met de auto. Maar ik heb begrepen dat de tiptronic veel fijner is dan de multitronic, dus dat is eigenlijk de voornaamste reden. Daarbij vind ik eigenlijk dat een Audi wel een quattro hoort te zijn, maar dat is meer een gevoel. In mijn 1993 cabriolet heb ik het nooit gemist.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  8. Ad
  9. #8
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 cabriolet kopen. Graag wat praktijkervaring...

    Het enigste wat ik zou weten is vocht in de achterbak en achter de zijkapjes bij de elektronica (was bij mijn a5Cab redelijk veel)
    En B&O kunnen ook alleen de kapjes zijn controleren of je B&O instellingen in MMI ziet
    En ja de Duitse audi's zijn niet meer zo luxe als het eerder was dus word vaak zonder CC gekocht

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  10. #9

    Standaard Re: A5 cabriolet kopen. Graag wat praktijkervaring...

    Spraak knop is niet geactiveerd op een cabrio.
    Spraak bediening staat standaard uit op cabrio A5/8T. Kun je met vcds gratis vrij coderen.
    Zie VCDS PDF pagina 13 in de download sectie -> https://www.audiforum.nl/forum/downloads.php

    En nog veel meer zie PDF

    Spraak CD MMI3G dan ook installeren.
    P9211252c.jpg

    De vorige eigenaar, heeft misschien de alleen deurpanelen met B&O geretrofit.
    Gebeurd veel, omdat het mooier staat.

    Op Duitse Audi's is cruise control vaak een optie, in NL vaak standaard, kun je eenvoudig retrofitten.

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  11. #10
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    467
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 cabriolet kopen. Graag wat praktijkervaring...

    Een buurman van mij heeft een autobedrijf en die heeft de chassiscode even door autotelexPRO gehaald en daar staan 9VK (B&O) en de airscarf (9K1) gewoon in de lijst. Geen retrofit dus (is voor B&O ook best complex volgens mij). Geen cruise-control vind ik echt bizar. Helemaal in Duitsland is dat een lekkere optie, maar gelukkig is die relatief goed te retrofitten.

    Spraak heb ik jaren geleden bij een vriend van mij in zijn S5 cabriolet ook vrijgeschakeld. Weet niet of het goed werkte. Audi zal het wel niet voor niks hebben uitgezet. Ik gebruikte het in mijn 2011 A4 ook nooit, dus daar ga ik niets aan doen. Op mijn A4 indertijd wel de parkeersensor-weergave vrijgeschakeld. Deze heeft ook enkel 7X1 (parkeersensoren achter), dus prima upgrade. Ook vond ik olietemperatuur wel handig. maar dat doen we wel als ik de auto koop.

    Ik denk dat ik maar eens een afspraak maak om de auto te gaan bekijken. De auto staat wel een eind weg (zuid Duitsland). Zou het zinvol zijn om een DEKRA keuring te laten uitvoeren of zegt dat niet zo gek veel? Mijn auto vorige auto kreeg een DEKRA keuring voordat die werd ingenomen. Dat stelde niet veel voor, maar wellicht dat het in DLD wat beter is? Als ik die kant op ga neem ik sowieso een OBD2 lezer mee om even de storingen uit te lezen. Verkoper is zeer open over alles en stuurde alle facturen ook door en dat lijkt allemaal te kloppen. Ook stond in de advertentie al over stoeprandschade (velg) en lichte krassen vanwege parkeerschade op de wielkast.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  12. #11
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    467
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 cabriolet kopen. Graag wat praktijkervaring...

    Koop is rond. Nu nog even kijken hoe ik de auto het handigste deze kant op krijg. Dat is toch wel wat lastiger geworden. In DLD nog steeds alles op afspraak en overmaken is ook niet het handigste. Wordt waarschijnlijk weer met een pak cash op pad
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  13. #12
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.007
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 cabriolet kopen. Graag wat praktijkervaring...

    Probeer PayPal eens??

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  14. #13
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    467
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 cabriolet kopen. Graag wat praktijkervaring...

    Paypal heeft volgens mij flinke commissie en vind ik zelf een waardeloze club. Ik heb een website en daar heeft PayPal zonder duidelijke opgaaf van reden ineens de betaling stopgezet. Was ik plotseling maandelijks 40% omzet kwijt. Die gun ik geen cent meer. Ik heb nog een Duitse rekening (Raisin bank). Wellicht dat het dan instant is. Zal het morgen even proberen. Heeft de verkoper meteen een kleine aanbetaling en weet die dat ik een serieuze koper ben.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  15. #14
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 cabriolet kopen. Graag wat praktijkervaring...

    PayPal op zo'n bedrag zou ik ook niet doen (commissie) 10% denk ik
    kun je miss beter creditkaart gebruiken

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  16. #15
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    467
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 cabriolet kopen. Graag wat praktijkervaring...

    Uiteindelijk cash geld gehaald bij de bank en ter plekke cash betaald. De koper is met mij naar de bank gegaan en daar werd het geteld en op zijn rekening gestort. Wel een gedoe om in NLD cash geld te halen, maar uiteindelijk dus wel gelukt.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  17. #16
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.007
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 cabriolet kopen. Graag wat praktijkervaring...

    Graag fotootjes??

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  18. #17
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    467
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 cabriolet kopen. Graag wat praktijkervaring...

    Ik stuur wel even wat foto's, maar de auto moet ook nog even gepoetst worden, velgen strak gemaakt, wielverbreders er af, ...

    Volgens mij mag ook nog niet rijden. Het is me niet helemaal duidelijk hoe dat nu zit. Ik heb een Duits exportkenteken dat geldig is tot 10 november met WA verzekering. Daarbij ook 14-dagen BPM ontheffing aangevraagd en dinsdag afspraak bij de RDW. Toch lees ik overal dat ik niet mag rijden, terwijl ik volgens mij alles voor elkaar heb.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  19. #18
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.007
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 cabriolet kopen. Graag wat praktijkervaring...

    Dat is al jaaaaren een ellenlange discussie, dat je in NL niet met een Duits tijdelijk kenteken mag rijden ook al heb je een EU verzekering! Als je geduld hebt wachten en anders de Politie of Rdw raadplegen zou ik zeggen. En anders ff een tijdelijk RDW kenteken erop plakken en tijdelijke dekking op het voertuig regelen. Mag eigenlijk alleen als je naar de rdw gaat, maar die kentekens kun je elke dak opnieuw aanmaken!

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 29-10-23 om 09:34.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  20. #19
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    467
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 cabriolet kopen. Graag wat praktijkervaring...

    Vreemd dat het niet duidelijk is, maar het zonnetje scheen vanmorgen en dus was het te aanlokkelijk om toch te gaan rijden Ik ben verzekerd, dus zal hooguit een BPM dingetjes zijn. Morgen ga ik na de RDW keuring en die nemen mijn Duitse exportkenteken volgens mij in. Daarom toch maar voor morgen een eendagskenteken geregeld met verzekering, omdat ik anders op de terugweg een probleem heb. Nadat ik terug ben is de auto kentekenloos, dus dan mag ik sowieso niet meer rijden tot ik mijn NL kenteken heb.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  21. #20
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    467
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 cabriolet kopen. Graag wat praktijkervaring...

    Wel mazzel gehad. Reed t/m maandag vrolijk rond met mijn exportkenteken. Dinsdag naar de RDW voor importkeuring en een dagkenteken op karton gemaakt. Was er toevallig bij ons om de hoek een grote controle met politie, douane en belastingdienst. Natuurlijk meteen mee, maar gelukkig was alles voor elkaar en kon ik weer door. Geen idee wat er was gebeurd als ik nog op mijn exportkenteken had gereden.

    IMG_6900.jpg

    Ik had netjes even gevraagd of ik een foto mocht maken. Mocht wel, als er maar geen dienders zichtbaar in beeld was. Je wordt toch even zenuwachtig als je aan de kant wordt gezet.

    Vandaag kenteken binnen, verzekering geregeld, luxe platen er op en rijden maar (en toen bleek dat de accu plat was). Heb de auto nog niet gepoetst en zal nog wat uitvoeriger foto's maken, maar dit is de auto:

    IMG_6930.jpg

    Zijn oudere broer staat er nog naast.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •