Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Audi Q7 uit Amerika

  1. #1

    Standaard Audi Q7 uit Amerika

    https://www.classiccar-auctions.com/...-prestige-2014

    Hallo , heb deze mooi Audi op een veiling website gevonden, ik ben zeer geïnteresseerd in deze auto maar , vraag aan jullie is het waard deze te kopen zou iemand de risico nemen met deze auto met de beschrijving in de tekst, graag vraag ik jullie hulp , heb de auto gezien staat geblokkeerd in N geen olie in de motor de peil was droog, is eer een mogelijkheid meer info uit de vinden over deze auto ? graag hoor ik van jullie , kavel is aan mij gegund voor 12500€ . mvg Peter

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Q7 uit Amerika

    Nee, niet kopen tenzij je graag veel geld wilt weggooien.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Audi Q7 uit Amerika

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter amsterdam Bekijk Berichten
    https://www.classiccar-auctions.com/...-prestige-2014

    Hallo , heb deze mooi Audi op een veiling website gevonden, ik ben zeer geïnteresseerd in deze auto maar , vraag aan jullie is het waard deze te kopen zou iemand de risico nemen met deze auto met de beschrijving in de tekst, graag vraag ik jullie hulp , heb de auto gezien staat geblokkeerd in N geen olie in de motor de peil was droog, is eer een mogelijkheid meer info uit de vinden over deze auto ? graag hoor ik van jullie , kavel is aan mij gegund voor 12500€ . mvg Peter
    Voor €1.250 kan je de gok wagen. Voor €12.500 ben je hartstikke gek. Onbekende historie, bak en motorschade zeer aannemelijk.... Zolang je onder de waarde van de velgen (€400), stoelen (€300), stuur en wat accessoires (€1000 samen) blijft zit je safe, alle andere is schrootprijs waard.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    736
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Q7 uit Amerika

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter amsterdam Bekijk Berichten
    https://www.classiccar-auctions.com/...-prestige-2014

    ... kavel is aan mij gegund voor 12500€ . mvg Peter
    Volgens de link is het winnende bod € 5.650,=.
    Verhoogd met 15,13% veilingkosten kom ik op € 6.505,=?

    In elk geval gefeliciteerd met je aankoop.
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 24-03-24 om 15:44.

  5. #5

    Standaard Re: Audi Q7 uit Amerika

    Mjn bod was te laag maar kreeg een aanbod 9500 ex veiling kosten enz, maar jullie heb gelijk zeker motor schade ,


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    235
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Audi Q7 uit Amerika

    Niet alleen onzekerheden. De motoren die buiten Europa worden gebruikt hoeven niet aan de Europese milieu wetgevingen te voldoen. Vaak stoten ze veel meer CO2 uit dan dat gelijkwaardige motoren hier doen.

    Laat nou net de BPM gebaseerd zijn op de CO2...

  7. #7
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Q7 uit Amerika

    Beetje vergelijkbare Q7's qua bouwjaar en kilometers staan in DE te koop voor 25-30k. Exclusief bpm natuurlijk, maar dat geldt voor een USA auto ook. In NL staan er 2 op gaspedaal, allebei 25k inclusief al NL kenteken.
    Bij 12,5k aanschaf zou je dus een budget van heel erg maximaal 10k nog hebben om er 'economisch' nog enigszins een business case van te maken. Dat lijkt me erg weinig voor een avontuur met een USA-auto met niet-lopende motor, geblokkeerde tiptronic en onbekende elektronische storingen.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Audi Q7 uit Amerika

    @ketelapper

    Screenshot_20240328-145701.jpg

    Import etc zou al betaald zijn.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #9
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Q7 uit Amerika

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Import etc zou al betaald zijn.
    Ja, maar de EU-importheffing op goederen vanuit USA is nog heel iets anders dan bpm-afdracht bij aanvraag van een Nederlands kenteken.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  11. #10

    Standaard Re: Audi Q7 uit Amerika

    Eens, al staat er ook import duties paid.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    235
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Audi Q7 uit Amerika

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Eens, al staat er ook import duties paid.
    Zouden dat geen lokale import duties zijn? Hoe kunnen ze nou iets alvast vooruit betalen als ze niet weten naar welk land het gaat? Voor hetzelfde geldt gaat het richting Singapore waar je je scheelt betaalt aan invoerkosten...

  13. #12

    Standaard Re: Audi Q7 uit Amerika

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snappaz Bekijk Berichten
    Zouden dat geen lokale import duties zijn? Hoe kunnen ze nou iets alvast vooruit betalen als ze niet weten naar welk land het gaat? Voor hetzelfde geldt gaat het richting Singapore waar je je scheelt betaalt aan invoerkosten...
    Risico voor de koper, ding is, als de advertentie tekst klopt, dus al ingevoerd in Nederland maar nog geen kenteken gehad. AFAIK kan je een auto invoeren qua belasting los zien van de RDW.

    Dat de auto daarna naar een ander land gaat is inderdaad zonde geld, maar als je je pakketje uit China al niet van de douane krijgt voordat de heffingen betaald zijn zal je een container met een auto ook niet zomaar meekrijgen zonder dat er heffingen afgerekend worden, en dat gebeurt dus zonder RDW tussenkomst.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •