Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Sq7 4m 4.0 tdi

  1. #1

    Standaard Sq7 4m 4.0 tdi

    Beste leden, graag zou ik jullie aandacht vragen voor het volgende:

    Ik zoek wat ervaringen of kennis wat betreft betrouwbaarheid cq problemen met de sq7 4.0 TDI.
    Dingen waar ik evt op moet letten bij aankoop ?

    Mijn laatste ervaring was met een bmw m550i en die was namelijk niet zo best. Bij de olie wissel zaten er paarse
    Spaanders in de olie wat resulteerde in een schadepost van 15.000,-

    Ik weet dat dit soort motoren nou eenmaal gevoelig zijn voor reparaties, maar ik
    Hoop toch dat het met audi iets beter gaat.

    Alvast hartelijk dank voor jullie input.

    Tevens even een stukje over mezelf.

    Ik ben hier vroeger actief geweest met een audi cabrio 2.3 welke toen omgebouwd is naar een Volkswagen V5 motor door een forumlid die zelf een rs4 motor in zijn audi 80 coupe had liggen.
    Dit was tevens ook mijn laatste audi. In de tussentijd wel steeds overwogen maar het kwam er steeds niet van.
    Inmiddels rijdt ik nu een RAM 1500 uit 2017 welke ik gebruik
    Voor zakelijk en privé. Ik ga straks als alles goed blijft gaan toch een plekje in de auto te kort komen.. vandaar dat ik uit kijk naar een 7 Zits en zo alle kinderen netjes en veilig kan vervoeren.. mijn oog is dus gevallen op de SQ7. Ik hoop dat ik wat input kan krijgen en de keuze kan maken. Ik vind het leuk om hier weer actief te worden met hopelijk een mooie frisse sq7 en mijn ervaring ook met jullie kan delen.
    Laatst gewijzigd door didrickydo; 22-05-24 om 07:19.
    Het kan altijd beter

  2. #2
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.032
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Sq7 4m 4.0 tdi

    Ook Audi heeft zwakke broeders en alles is afhankelijk van gebruik en onderhoud! Ik denk niet dat er veel 4.0tdi gebruikers op het forum zijn? Ik zie daar eigenlijk geen berichten van voorbij komen .. en dat is wellicht goed bericht??

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  3. #3

    Standaard Re: Sq7 4m 4.0 tdi

    Dank voor je reactie 😁 ik kan inderdaad ook weinig echt grote problemen vinden op het net. Wel heb ik een filmpje voorbij zien komen
    Dat de gehele motor uit de auto ligt inclusief onderstel etc, alleen dit is in een taal dat niet te verstaan is.. hier kan ik dus geen wijs uit worden. Ik ben ook zoiets tegen gekomen als een melding van te hoog oliepijl, maar dat is het dan ook. De motor ligt natuurlijk ook in de sq8 en Bentley. Ik hoop inderdaad dat geen bericht kan worden gezien als goed bericht.
    Laatst gewijzigd door didrickydo; 22-05-24 om 13:00.
    Het kan altijd beter

  4. #4
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.032
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Sq7 4m 4.0 tdi

    Bij de V6 TDI is niet handig dat de motor zich door de EGR klep helemaal met carbon verontreinigd, dat zal bij de V8 niet anders zijn vermoed ik. En dat geldt ook voor de oliedruk bij lage toerentallen. Als dat door bv een tuning verbeterd kan worden dan zou ik dat zeker doen, dat spaart je distributieketting en alle overige bewegende delen.

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  5. #5
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    868
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Sq7 4m 4.0 tdi

    Ik heb geen ervaring met deze motor of bolide, maar wellicht een mail aan wagen richting de UK. daar is een bedrijf die vaak rs4/rs5/rs6 en dikke snelle audi's fiksen. Je zou kunnen vragen of ze wellicht tips hebben waar je op moet letten of vaak voorkomende problemen. Je kunt ze vinden op https://www.youtube.com/@VAGTechnic laten ook alles op video zien en lijken me tamelijk transparant in wat ze doen.
    Succes,
    Maurice
    *** Q3 TFSIe Chronos Grey*** A1 8X 1.2 TFSi Phantom black *** ***
    Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets.



  6. #6

    Standaard Re: Sq7 4m 4.0 tdi

    Super bedankt voor de gouden tip 🙏🏼 ik zal hun eens een berichtje sturen.
    Het kan altijd beter

  7. #7

    Standaard Re: Sq7 4m 4.0 tdi

    De SQ7 is een beest van een auto, echt een fantastische allrounder en de betere motor vergeleken met de V6 tdi (die is pas vanaf 2018 wat probleemlozer). De V8 tdi kent ook wel wat aandachtspunten, maar is ondanks het mega vermogen redelijk bulletproof. Op motortalk vind je er ook wel wat meer over..

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Sq7 4m 4.0 tdi

    Allen bedankt voor jullie input. Het zoeken is begonnen..

    Nu volgt een periode van uitvogelen..
    Enkele wensen zijn bijvoorbeeld:

    -Km stand rond de 100.000
    -Het liefst B&O maar indien de rest aan de wensen voldoet volstaat bose ook.
    -interieurvoorverwarming
    -gekoelde stoelen heb ik laten varen.. dit is blijkbaar zeldzaam.. ik denk door de RS zetels ?
    -softclose ? Wanneer heb je dit erop zitten ? Welke opties zijn dan bijvoorbeeld samenhangend ?
    -de auto op slot kunnen drukken met achterklep dicht doen.
    -7 zits is een must
    -ambient verlichting zou ik mooi vinden.. ook hier weer de vraag met welke opties cq pakket dit samenhangt.

    Genoeg om uit te zoeken de komende tijd.. ik zal mijn vorderingen met jullie delen.
    Het kan altijd beter

  10. #9
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    868
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Sq7 4m 4.0 tdi

    Succes met zoeken!!

    kunt eens contact leggen met @sjoeritzz Hij importeert vanuit Duitsland. Heeft vrij recent de groene hulk van Andre geïmporteerd. Zie https://www.audiforum.nl/forum/audif...n-de-hulk.html


    Maurice
    Laatst gewijzigd door Applejuice; 30-05-24 om 21:20.
    *** Q3 TFSIe Chronos Grey*** A1 8X 1.2 TFSi Phantom black *** ***
    Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •