Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Aanschaf A4 cabrio 3.2 FSI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Aanschaf A4 cabrio 3.2 FSI

    Goede avond,
    Het is al weer lang geleden dat ik hier heb rondgeneusd in verband met de gewenste toevoeging van een cruise control op een Audi A4 2.5 TDI cabrio B6. Die auto heeft inmiddels al 8 jaar geleden het veld moeten ruimen, tot op de draad versleten. Het was de auto van mijn meisje. Ik reed in een Volvo C70 T5 cabrio die destijds plaats heeft moeten maken voor een Audi A6 3.0 TDI. Ik heb er 5 jaar geleden één teruggekocht. De bouwkwaliteit begint me te irriteren. Ik ben me daarom al enige tijd aan het oriënteren op een Audi A4 3.2 cabrio B7. Ik liep deze tegen het lijf: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/...a85845826d5acd Bedenk dat reparaties zakelijk worden belast. Toch moet het zinvol zijn. Wat zijn de risico's bij de aanschaf van de auto uit de link behalve een koprevisie en nieuwe kettingen?
    Bij voorbaat dank voor de input!

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.228
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    In het kort

    Duur, veel gelopen, geen opties, foute wielen, geen kenteken.

    Voor iets meer...... instappen en rijden.
    https://link.marktplaats.nl/m2115273896?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Voor iets meer...... instappen en rijden.
    https://link.marktplaats.nl/m2115273896?
    Dit is een 8 cilinder. Die is te iets te gortig in verbruik. Klinkt wel erg goed, maar ook teveel van het goede om bij klanten mee aan te komen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    In het kort

    Duur, veel gelopen, geen opties, foute wielen, geen kenteken.
    Te duur vind ik ook. Maar daar valt wellicht wat aan te doen. Een auto weer op kenteken krijgen, zou geen probleem moeten zijn. Waar ik vooral benieuwd naar ben ik welke opties zouden missen. Klopt het dat ik alleen de elektrische stoelen mis?

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.228
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aanschaf A4 cabrio 3.2 FSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin Visser Bekijk Berichten
    Dit is een 8 cilinder. Die is te iets te gortig in verbruik. Klinkt wel erg goed, maar ook teveel van het goede om bij klanten mee aan te komen.
    Met een auto van deze leeftijd? En meesten weten het niet tot je het zegt.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Aanschaf A4 cabrio 3.2 FSI

    En het verbruik dan? Wat me ook wel aanspreekt aan een auto met kapotte motor tegen een lage prijs, is dat ik na revisie met een nieuwe motor zou beginnen. Maar ben wel benieuwd hoeveel een revisie moet kosten.


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.228
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin Visser Bekijk Berichten
    Te duur vind ik ook. Maar daar valt wellicht wat aan te doen. Een auto weer op kenteken krijgen, zou geen probleem moeten zijn. Waar ik vooral benieuwd naar ben ik welke opties zouden missen. Klopt het dat ik alleen de elektrische stoelen mis?
    Automaat
    Navigatie
    Pdc voor
    S-line ext
    Dimmende binnenspiegel (dan ook niet buiten)
    Elektrische stoelen
    Memory seat
    Rest kan ik niet zien

    Vergeet niet dat de kosten lekker kunnen oplopen met deze motor, als je zuiger schade hebt of een cilinderwand dan zit je zo aan een revisie motor plus inbouw, koppeling setje komt er ook vaak bij met een handbak, dan nog wat tlc en je zit op 10-11 zeker.

    Wat verbruik aan gaat ligt het niet ver van elkaar, de S doet een 1:8 en de 3,2 maximaal 1:10 denk ik maar ik gok dat je het niet gaat halen, S en cabrio lijkt wat meer waarde te houden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin Visser Bekijk Berichten
    En het verbruik dan? Wat me ook wel aanspreekt aan een auto met kapotte motor tegen een lage prijs, is dat ik na revisie met een nieuwe motor zou beginnen. Maar ben wel benieuwd hoeveel een revisie moet kosten.
    Hij heeft een AUK motor zo te zien en die is gelukkig voor jou dan niet zo duur 😉

    Gebruikt
    https://www.vankronenburg.nl/audi-a6...leet-98-000-km

    Gereviseerd
    https://www.vankronenburg.nl/audi-a4...55pk-auk-motor

    Opgegeven verbruik tussen de 3,2 en een S4 avant 😉

    3,2 manual cabrio
    IMG_1880.jpg

    4,2 automaat avant
    IMG_1881.jpg

    4,2 cabrio automaat
    IMG_1882.jpg


    Zijn apk is ook van 9-22 overigens.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Aanschaf A4 cabrio 3.2 FSI

    Dank je wel voor de input! Hier heb ik zeker wat aan.
    De automatisch/sequentiële bak vind ik inderdaad wel een gemis. Aan de andere kant vind ik bij een sportievere auto handgeschakeld niet vervelend. De afwezigheid van een navigatie vind ik een pre in een oudere auto. Ik gebruik altijd Google maps op de telefoon en de navigatie bleek toentertijd nogal jatgevoelig met drie of vier inbraken met bijkomende kosten. Uit ervaring weet ik dat de telefoon prima past op de asbak. Ik denk ook wel zonder de andere opties te kunnen.
    De aantrekkelijkheid valt of staat met de aanschafprijs. De kosten van herstel zijn als zakelijke auto aftrekbaar en de BTW te verrekenen. Als ik al met al op 8 k uitkom met die frisse ruilmotor van 98.000 km, dan kan ik er weer heel lang tegen.

  8. Ad
  9. #8
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.228
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin Visser Bekijk Berichten
    Dank je wel voor de input! Hier heb ik zeker wat aan.
    De automatisch/sequentiële bak vind ik inderdaad wel een gemis. Aan de andere kant vind ik bij een sportievere auto handgeschakeld niet vervelend. De afwezigheid van een navigatie vind ik een pre in een oudere auto. Ik gebruik altijd Google maps op de telefoon en de navigatie bleek toentertijd nogal jatgevoelig met drie of vier inbraken met bijkomende kosten. Uit ervaring weet ik dat de telefoon prima past op de asbak. Ik denk ook wel zonder de andere opties te kunnen.
    De aantrekkelijkheid valt of staat met de aanschafprijs. De kosten van herstel zijn als zakelijke auto aftrekbaar en de BTW te verrekenen. Als ik al met al op 8 k uitkom met die frisse ruilmotor van 98.000 km, dan kan ik er weer heel lang tegen.
    Rond 8? Ex btw?
    De huidige waarde van de auto ligt nu zo tussen de 1500 en 2000 schat ik in zonder apk en kapotte motor, maar of de huidige eigenaar zover wil zakken betwijfel ik.
    Dan transport naar van kronenburg bijvoorbeeld en daar laten inbouwen, koppeling set van 700,- erbij, oude motor inleveren voor 400,- dan zou het misschien kunnen voor dat geld.
    Met een prijs van 4950,- niet.

    Dat export dingetje zou ik ook even uitzoeken, misschien dan weer bpm betalen? Geen idee hoe dat werkt, hij is in 22 geëxporteerd.

    IMG_4218.jpg
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.884
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaf A4 cabrio 3.2 FSI

    Er zit nu geen rest-BPM meer op lijkt me. Krijg je wel zo'n fijne duplicaatcode op je platen.

    Eens met Rol-co over de waarde, en dat ligt te ver van de vraagprijs.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Aanschaf A4 cabrio 3.2 FSI

    Helemaal eens wat betreft de prijs. Ik denk eraan er naartoe te rijden en dan een bod te doen. Met deze prijs kan het niet uit ten opzichte van een goed kant-en-klaar exemplaar.

  12. #11
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.228
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aanschaf A4 cabrio 3.2 FSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin Visser Bekijk Berichten
    Helemaal eens wat betreft de prijs. Ik denk eraan er naartoe te rijden en dan een bod te doen. Met deze prijs kan het niet uit ten opzichte van een goed kant-en-klaar exemplaar.
    Finnik zegt dagwaarde 4,5-7k, dus met 2,5k zou het echt op moeten houden, eigenlijk al wat te hoog.
    Ik zou hem eerst mailen wat ie minimaal wil, dan kan er vaak nog wel iets als je er staat maar geen 1000 of hoger. Dan weet je al iets.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •