Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: waar moet je op letten bij aankoop audi a4 b6 1.9tdi 130pk

  1. #1

    Standaard waar moet je op letten bij aankoop audi a4 b6 1.9tdi 130pk

    hallo

    ik wou is vragen of er iemand tips heeft voor audi a4 bij aankoop

    en wou is weten of het normaal is als je de olievulstop van een audi a4 1.9tdi 130pk eraf doe dat er zo wat dampen uitkomen .

    graag hier een antwoord
    want ik wil een audi a4 kopen maar weet nog niet waar ik juist moet op letten en van die dampen uit de oliedop

    dank u

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    48
    Posts
    680
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: waar moet je op letten bij aankoop audi a4 1.9tdi 130pk

    Die dampen zijn normaal en worden weer weggezogen door de carterventilatie. Olie verbruiken doen de meeste ook wel een beetje. Let goed op de motor en de geluiden hiervan. Hoe klinkt de turbo, je hoort ze fluiten maar ze mogen niet gieren. Als ze gieren (heel hard fluiten) dan geeft dat meestal aan dat de turbo aan het overlijden is.

    Kijk ook even goed naar de staat van de olie, hier mogen geen harde stukjes in zittenscchijn met een klein zaklampje door de olievuldop naar binnen en kijk of eer aangekoekte resten te zien zijn die op sludge kunnen duiden. Verder kunnen diverse bijgeluiden uit de wielophanging duiden op dure draagarmen die vervangen moeten worden.
    Audi A4 B6 1.9 TDI quattro avant S-line
    Solardak | Audi Navi-plus | Xenon | Michelin Pilot Sport 235-40-18 | EPS custom downpipe RVS | KKK BV43 turbo | Custom JD tuning 201pk 408Nm | Goodridge brakelines red | ATE 312-255 | Ferodo DS2000

  3. #3

    Standaard Re: waar moet je op letten bij aankoop audi a4 1.9tdi 130pk

    Beetje dampen mag maar moet niet helemaal gaan roken. Er zijn zoveel dingen waar je op moet letten. Als ik jou was zou ik iemand meenemen die lekker veel verstand van heeft. En hou de kilometers in de gaten want er worden veel auto's met lage kilometer stand verkocht NAP check kan je ook online doen www.autopas.nl tegen een betaling van ongeveer 3 euro.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: waar moet je op letten bij aankoop audi a4 1.9tdi 130pk

    Verplaatst naar Aankoopadviezen. Kijk hier eens rond, je bent niet de eerste die dit vraagt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard Re: waar moet je op letten bij aankoop audi a4 1.9tdi 130pk

    bedankt voor u reactie ik zal daar op letten


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •