Verplaatst naar Aankoopadviezen. Je bent niet de eerste die hiernaar vraagt, kijk hier zelf eens rond want alles is al eens besproken.
In het kort:
- roestvorming in de daklijsten
- Sludge vorming in het carter(moet al een keer vervangen zijn/schoongemaakt zijn anders krijg je daar problemen mee)
- haldex olie moet iedere 60k vervangen zijn
- Turbo niet te veel fluiten --> kan zijn dat deze op z'n einde loopt.
- kloppende onderhoudshistorie. Liefst iedere 10-15k beurtje gehad.
Laat een aankoopskeuring doen. Kan je een hoop narigheid besparen.
Aankoopkeuring kan ik ook erg aanraden. De 1.8t is een heel fijn blok, maar ook een erg gevoelig blok. Ik heb toen geen aankoopkeuring laten doen en dat heeft me zo'n 3500 euo aan reparaties en onderhoud gekost.
Verder gewoon uitgebreid gebruik maken van de proefrit. Trekt 'ie soepel en vlot door in de toeren? Hapert of stottert 'ie wel of niet?