Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: advies aanschaf Audi A6 3.0 TDI Tiptronic

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard advies aanschaf Audi A6 3.0 TDI Tiptronic

    Hallo,


    Ik zou graag hier even om advies willen vragen. Ik ben namelijk al een erg lange tijd van plan om een Audi A6 3.0 TDI met Tiptronic aan te schaffen. Dit is al een lange tijd mijn droomauto. Op internet heb ik veel goede ervaringen kunnen vinden, maar echter ook dat ik rekening moet houden met hoge kosten. Ik heb van een bekende die veel ervaring heeft met Audi's, ook te horen gekregen, dat ik er eerst nog maar even heel goed over na moest denken. Aangezien het verbruik gemiddeld 1 op 10 is, en de belasting ook niet mals is. En als ik er iets mee krijg, ik van de reparatierekening al zeker niet blij mee wordt.


    Momenteel rijd ik in een Volvo S60, maar wil graag weer terug naar Audi gaan. Daarvoor had ik een Audi A6 2.5 TDI uit 2003 met multitronic. De reden dat ik die heb ingeruild was het feit dat ik mogelijke problemen vernom met de multitronic. Bij het afremmen schoot de auto nog een stukje vooruit, vlak voor het moment dat ie tot stilstand kwam. Nou weet ik niet of dat symptomen zijn, van de beruchte multitronic-problemen, maar ik wou het er liever niet op waagen, en heb er voor gekozen om voor een andere auto te gaan.


    Het was dus een Volvo S60 2.4 D5 uit 2006 geworden, waar ik nu achteraf spijt van heb. Ik heb hem nog geen half jaar, en heb 2 maanden geleden alle vijf verstuivers moeten vervangen, waar je niet vrolijk van wordt. Bovendien heeft de auto waarschijnlijk een inwendig motor-probleem. Hij verbruikt namelijk olie, waarbij ik zeker 1 keer in de twee weken, een heel potje dure 5W-30 olie erin moet gooien.