Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: advies aanschaf Audi A6 3.0 TDI Tiptronic

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard advies aanschaf Audi A6 3.0 TDI Tiptronic

    Hallo,


    Ik zou graag hier even om advies willen vragen. Ik ben namelijk al een erg lange tijd van plan om een Audi A6 3.0 TDI met Tiptronic aan te schaffen. Dit is al een lange tijd mijn droomauto. Op internet heb ik veel goede ervaringen kunnen vinden, maar echter ook dat ik rekening moet houden met hoge kosten. Ik heb van een bekende die veel ervaring heeft met Audi's, ook te horen gekregen, dat ik er eerst nog maar even heel goed over na moest denken. Aangezien het verbruik gemiddeld 1 op 10 is, en de belasting ook niet mals is. En als ik er iets mee krijg, ik van de reparatierekening al zeker niet blij mee wordt.


    Momenteel rijd ik in een Volvo S60, maar wil graag weer terug naar Audi gaan. Daarvoor had ik een Audi A6 2.5 TDI uit 2003 met multitronic. De reden dat ik die heb ingeruild was het feit dat ik mogelijke problemen vernom met de multitronic. Bij het afremmen schoot de auto nog een stukje vooruit, vlak voor het moment dat ie tot stilstand kwam. Nou weet ik niet of dat symptomen zijn, van de beruchte multitronic-problemen, maar ik wou het er liever niet op waagen, en heb er voor gekozen om voor een andere auto te gaan.


    Het was dus een Volvo S60 2.4 D5 uit 2006 geworden, waar ik nu achteraf spijt van heb. Ik heb hem nog geen half jaar, en heb 2 maanden geleden alle vijf verstuivers moeten vervangen, waar je niet vrolijk van wordt. Bovendien heeft de auto waarschijnlijk een inwendig motor-probleem. Hij verbruikt namelijk olie, waarbij ik zeker 1 keer in de twee weken, een heel potje dure 5W-30 olie erin moet gooien.


    Wat ik denk, is dat de auto door de vorige leaserijder erg is misbruikt. Wat dat betreft heb ik mijn lesje wel geleerd, ik koop nooit meer een ex-lease bak. En al zeker geen diesel, want die zijn toch erg gevoelig voor mensen die daar niet mee om kunnen gaan. Hoewel ik al eerder twee keer een ex-lease bak heb gehad, waar ik eigenlijk nooit rare dingen mee heb gehad. Het was een te snelle beslissing en een domme fout van mij, maar ik heb er nu dus van geleerd.


    Mijn vraag is dus nu, of er hier A6 3.0 TDI bezitters zijn, die ervaring hebben met deze auto, en me kunnen zeggen, of de nadelen m.b.t. de hoge vaste kosten, van het verbruik en de belasting, opwegen aan het comfort, het rijplezier, maar vooral de betrouwbaarheid. Financieel kan ik het me wel veroorloven, maar de vraag is, of de auto de kosten waard is. En verder waar ik op moet letten bij de aanschaf.

    Alvast bedankt!

  2. #2
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: advies aanschaf Audi A6 3.0 TDI Tiptronic

    http://www.audiforum.nl/forum/audifo...d-type-c6.html

    Verder JA, het is het geld waard ikzelf rij een a6 3.0TDI Quattro Particulier rij ±30000km op jaarbasis gemiddeld zet ik idd 1op10. Alhoewel je hier met je rechtervoet heel duidelijk invloed op kan hebben. Als ik me gewoon netjes gedraag is 1op 13 gewoon haalbaar. Qua kosten ach ik vind het meevallen. 350 euro aan brandstof 152 euro wegenbelasting en 75 euro All-risk verzekering. Gemiddeld reserveer ik 150 euro per maand voor onderhoud. Kortom gemiddeld per maand zo'n 750 euro aan kosten, ik vind het elke euro waard maar heb dan ook wel een hele dikke met luchtvering, elektrische stoelen, stoelverwarming voor en achter en zonnerollo's. Zoek wel naar een net exemplaar op het forum stond er één te koop. Zowiezo heb je meer ruimte als in de Volvo.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: advies aanschaf Audi A6 3.0 TDI Tiptronic

    Deze vraag hoort niet in Algemene discussie, verplaatst naar Aankoopadviezen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •