Pagina 11 van 14 EersteEerste ... 7891011121314 LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 220 van de 271

Onderwerp: Emissiewaardes van Audi-diesels wel OK?

  1. #201

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    190
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Emissiewaardes van Audi-diesels wel OK?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JDx Bekijk Berichten
    Lijstje naar buiten gekomen.

    Benzine:
    1.0 TSI (95 en 115 pk)
    1.2 TSI (105 en 125 pk)
    1.4 TSI (150 pk)
    1.8 TFSI (180 pk)
    2.0 TFSI (220 en 300 pk)

    Diesel:
    1.4 TDI (75, 90 en 105 pk)
    1.6 TDI (110, 115 en 120 pk)
    2.0 TDI (75, 102, 150, 184, 190 en 239 pk)
    Nee, zie de lijst in linkje paar berichten terug. Die link komt van vw-site. Gaat niet om al die motoren.

  2. #202

    Standaard Re: Emissiewaardes van Audi-diesels wel OK?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DanielZH Bekijk Berichten
    Nee, zie de lijst in linkje paar berichten terug. Die link komt van vw-site. Gaat niet om al die motoren.
    Ahhh, ok, sorry.

    Maar ik heb dus begrepen dat er niets gaat veranderen aan de auto's, VAG zal enkel de verschuldigde belasting op zich nemen als de auto in een andere categorie valt.
    SEAT Leon 1.0 TSI Style Connect 115 pk | Alorblue, Full LED, PDC, 8" Media/navisystem with Full Link, Middenarmsteun, DAB+ and Black Pack

  3. #203

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Emissiewaardes van Audi-diesels wel OK?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JDx Bekijk Berichten
    Ahhh, ok, sorry.

    Maar ik heb dus begrepen dat er niets gaat veranderen aan de auto's, VAG zal enkel de verschuldigde belasting op zich nemen als de auto in een andere categorie valt.
    Valt of gevallen zou zijn?
    En daarbij nog de vraag ook de toekomstige?

    En daarbij wat als de motors op zouden zijn, deze komen dan met die software makkelijker door de apk keuring lijkt me?
    Wat zullen ze daarmee doen?
    Laatst gewijzigd door Sjonnie999; 17-11-15 om 15:22.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  4. #204
    knalselder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    394
    Kudos
    27
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Emissiewaardes van Audi-diesels wel OK?

    En het spelletje van de salami-bekentenissen gaat verder. Zowat elke week komen er nieuwe zaken boven en geraken er meer auto's betrokken. Nu blijken ook de 3-liters in de VS officieel sjoemeldiesels te zijn. "Gelukkig" komen ook Renault en Opel stilaan in nauwe schoentjes...

  5. #205

    Standaard Re: Emissiewaardes van Audi-diesels wel OK?

    Renault en Opel hebben alleen "schade" doordat mensen bang worden om diesels te kopen, niet door imagoschade an sich.

    Voor wat betreft uitstoot bij andere merken:

    Automakers are said to charge the car’s battery before a test, deduct 4 percent from each test result and use incorrect laboratory settings for the inertia of the vehicle. While the companies admit these tricks, they claim they are “legitimate flexibilities”. As a result, the gap between official fuel economy figures and those achieved by an average driver have grown to 40 percent.

    This is why nitrogen oxide emissions for new diesel cars are typically five times higher on the road than the allowed limit, with just one in 10 cars meeting the required level on the road.

    However, for some models, the gap is so large Transport & Environment suspects the car is able to detect when it is tested via a “defeat device” which artificially lowers emissions during the test.

    These models include the diesel Audi A8 tested in Europe, which produced nitrogen oxide emissions 21.9 times over the legal limit on the road, a BMW X3 diesel that was 9.9 times over the limit, an Opel Zafira Tourer (9.5 times) and Citroen C4 Picasso (5.1 times). The results are really troubling considering that all these vehicles passed the laboratory test.

    In CO2 tests, T&E says almost every Mercedes model achieves levels on the road over 50 percent higher than the laboratory tests. The BMW 5-Series and Peugeot 308 achieve just under 50 percent higher than in the lab.

    Add a more worrying fact: for virtually every new model that comes onto the market, the gap between test and real-world performance leaps. With the launch of the VW Golf Mk7, the gap between test and real-world CO2 emissions jumped from 22 percent to 41 percent, while for the new Mercedes C-Class it rose from 37 percent to 53 percent. For the Renault Clio IV, the gap almost doubled from 19 percent to 34 percent. These results lead T&E and ICCT to believe that more automakers are using “defeat devices”.
    Bron:
    http://www.carscoops.com/2015/09/die...-psa-cars.html

    De BMW's presteerden op de bank en in 't echt gelijk, dat moet gezegd worden. Maar het principe blijft gelden dat ze met z'n allen de hele boel besodemieteren, en dat CO2 al lang en breed getolereerd (gedoogd?) wordt. NOx is nu gewoon de eerste die aangepakt gaat worden. Ik hoop dat de rest ook gepakt wordt; een 53% 'gap' tussen dyno-test en real-world driving voor de C-klasse betekent ook een 53% gap in verbruik. Als de dyno de norm is, dan is 53% 'verschil' 1,5 keer meer, dus 50% meer verbruik dan opgegeven.

    Wanneer gaan we nu eens massaal als consument klagen dat auto's 30-50% meer verbruiken dan in de folder staat? En waarom vallen we niet over het verhaal hierboven, waarin staat dat test-inertia fout wordt ingesteld (waardoor de auto 'voelt' alsof je bergaf rijdt, en dus zomaar 100% zuiniger rijdt)? Tests worden al jarenlang bedonderd waar we bij staan, we weten het, we vinden het prima. Tot er een test-bedonder-methode komt die nét wat gemener is, nét wat effectiever, en nét wat meer opviel.

    Echt. Belachelijk. De schandpaal moet ook voor BMW met z'n X3 @ 9,9 keer, of Opel met de Zafira met 9,5 keer de uitstoot worden opgebonden. Door 't slijk met al die meet-instanties, en walgelijke toleranties. Bah, vieze wereld is 't.
    Laatst gewijzigd door Bastet; 24-11-15 om 18:58.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #206

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    190
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Emissiewaardes van Audi-diesels wel OK?

    Vraagje aan de echte techneuten: het filtertje en de update die VW in de e189 motoren gaat stoppen als De Oplossing moet toch altijd een reductie in piekvermogen geven? Minder lucht = minder zuurstof bij verbranding = minder vermogen. Koppel zal waarschijnlijk niet heel veel achteruit gaan omdat de turbo bij lagere toerentallen er nog wel genoeg in geperst krijgt.
    De enige manier om de NOx serieus te reduceren is de ureum-injectie zoals bij de EU6-motoren. Of zie ik iets over het hoofd in mijn redenaties?

  7. #207

    Standaard Re: Emissiewaardes van Audi-diesels wel OK?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DanielZH Bekijk Berichten
    Vraagje aan de echte techneuten: het filtertje en de update die VW in de e189 motoren gaat stoppen als De Oplossing moet toch altijd een reductie in piekvermogen geven? Minder lucht = minder zuurstof bij verbranding = minder vermogen. Koppel zal waarschijnlijk niet heel veel achteruit gaan omdat de turbo bij lagere toerentallen er nog wel genoeg in geperst krijgt.
    De enige manier om de NOx serieus te reduceren is de ureum-injectie zoals bij de EU6-motoren. Of zie ik iets over het hoofd in mijn redenaties?
    Het roostertje dat erin geplaatst wordt is redelijk open, en kort, dus voor de totale luchtstroom zal het relatief weinig uitmaken. En het zal alleen een beperking in vermogen opleveren als de buizen voorheen al *net* voldoende waren; je hebt wel kans dat tuning minder efficiënt wordt, bijvoorbeeld.

    De stock setup is geheid overpowered wat betreft luchtkanalen (de 2.0TDI 170pk en 140pk hebben dezelfde inlaatbuizen, etc.), dus dat roostertje maakt daarin vrij weinig uit. Ook heeft de stock turbo meer dan genoeg reserve om wat harder te moeten werken (de duty cycle wordt simpelweg iets aangepast, zodat er meer uitlaatgassen op de turbine komen, waardoor de compressor meer lucht gaat verplaatsen). Het rendement (de efficiëntie) zal iets afnemen, maar gezien de reserves ga je dat niet merken. En, omdat VAG alleen maar de stock vermogen/koppel cijfers hoeft waar te maken is die marge er. Als je je 150pk 1.6TDI naar 180pk hebt getuned is er wel kans dat de nieuwe limiet 'maar' 170pk is... even figuurlijk gesproken.
    Laatst gewijzigd door Bastet; 26-11-15 om 15:35.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #208

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    190
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Emissiewaardes van Audi-diesels wel OK?

    Ok, dat deel snap ik. Ik was even niet uitgegaan van 'overmaatse' buizen.
    Maar als het zo simpel is...... Dan hadden ze het toch ineens goed gedaan?
    (Gaat mij niet over de fraude of wat dan ook, maar wil het technische deel snappen).

  10. #209
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Emissiewaardes van Audi-diesels wel OK?

    het roostertje moet er voor zorgen dat de lucht nauwkeuriger gemeten kan worden door de LMM, het is geen restrictie ofzo. dat is ook niet nodig met een E aangestuurde gasklep


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  11. #210

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    190
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Emissiewaardes van Audi-diesels wel OK?

    Blijft de vraag overeind: waarom dat de software gebruikt ipv deze goedkope oplossing? Als het zo simpel was hadden ze het toch ineens goed gedaan?
    Wat heeft dit voor 'bijwerkingen'?

  12. #211

    Standaard Re: Emissiewaardes van Audi-diesels wel OK?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DanielZH Bekijk Berichten
    Blijft de vraag overeind: waarom dat de software gebruikt ipv deze goedkope oplossing? Als het zo simpel was hadden ze het toch ineens goed gedaan?
    Wat heeft dit voor 'bijwerkingen'?
    Deze truc zou alleen werken voor EU modellen - in de USA zijn de eisen strenger, en is dit niet toereikend. Daarnaast is dit misschien *net* voldoende voor een 1.6 of 2.0 TDI, maar misschien niet genoeg voor een 3.0TDI. Software is universeel (detectie algoritme), en hoeft alleen lichtelijk aangepast te worden al naar gelang de motorisatie. Ik gok dus een kwestie van schaalbaarheid.

    @Henkjan: alles in de inlaat is een restrictie; het rooster is vrij dicht en beïnvloedt de luchtstroom; dit is misschien geen grote restrictie, maar het is een beperking. Hij is vrij fijnmazig, en dat betekent een relatief hoge dichtheid van ander materiaal (plastic). Het bruikbare oppervlak is, zo op de gok gezien, zeker 20% kleiner geworden. Door de lengte (paar mm maximaal) is de beperking in flow relatief klein dus je zal 't niet direct merken. Ik zou er alleen niet vreemd van opkijken als het piekvermogen bij getunede auto's gaat afnemen..
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  13. #212
    VosS4
    Guest

    Standaard Re: Emissiewaardes van Audi-diesels wel OK?

    Volgens mij las ik gister via de Autoweek App dat het bij de 200pk versie's 20 pk gaat kosten....dat verhaal kwam ergens vandaan.
    Maar ben je verplicht die update/modificatie te doen dan? Wie controleerd dat?
    Ik heb een VW Transporter uit 2012 JD chipped...die gaat echt niet, in mijn bezit, naar de dealer voor de modificatie.

  14. #213

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    110
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Emissiewaardes van Audi-diesels wel OK?

    Is nu bekend dan dat dit "de" oplossing gaat worden? Kan iemand aangeven waar dit te lezen is?
    A4 avant 2.0 tdi 143 pk 2009

  15. #214

    Standaard Re: Emissiewaardes van Audi-diesels wel OK?

    Ik las 't in de NRC, ik kan je helaas niet vertellen of dit de oplossing is, en voor welke auto's precies.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  16. #215

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    39
    Posts
    266
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Emissiewaardes van Audi-diesels wel OK?

    Ik ben zojuist deze artikelen tegen gekomen;

    http://www.auto-motor-und-sport.de/n...-10225988.html

    Die US-Umweltbehöre (EPA - Evironmental Protection Agency) hatte bereits am Montag (2.11.2015) bekannt gegeben, dass sie auch beim Dreiliter-V6-Diesel ein so genanntes "Defeat Device" entdeckt habe, das die Abgaswerte im Test verbessere. Betroffen sind nach Angaben der "Frankfurter Allgemeinen Sonntagszeitung" rund 100.000 Autos des Konzerns auch aus den Baujahren 2009 bis 2014, die mit dem 3-Liter-Turbodiesel ausgestattet wurden. Für Kunden in Europa bestehe kein Handlungsbedarf.
    http://www.n-tv.de/wirtschaft/Abgass...ign=veeseo_RUN

    Am Freitag hatten Carb und EPA betont, dass der VW-Konzern wegen der Regelverstöße mit Konsequenzen rechnen müsse. Zuvor war bekanntgeworden, dass die verdächtige Software nicht nur in Volkswagen-, Audi- und Porsche-Modellen der Baujahre 2014 bis 2016 installiert, sondern bereits seit 2009 verwendet wurde. Dadurch stieg die Zahl der betroffenen Fahrzeuge von 10.000 auf 85.000 an. Dazu kommen in den USA mehr als 480.000 Wagen mit 2,0-Liter-Diesel, bei denen VW im September Manipulationen zugegeben hatte.
    Mag ik hieruit opmaken dat ook mijn diesel "besmet" is?
    Laatst gewijzigd door Iggy; 02-12-15 om 20:01.
    - Audi A6 3.0TDI Quattro S-Line (dec 2009)

  17. #216
    zumba's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Emissiewaardes van Audi-diesels wel OK?

    Gisteren een brief in de bus. Doorgestuurd van PON door de leasemij. Onze A6 2.0 TDI 2014 is ook voorzien van sjoemelsoftware.. :-) In 2016 pakken ze dit verder op. Later meer dus.

  18. #217

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    42
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Emissiewaardes van Audi-diesels wel OK?

    Ik heb gisteren ook een brief ontvangen van d`ieteren, de Belgische invoerder. Mijn Audi a4 2.0 TDI uit 2010 heeft eveneens de bekende sjoemelsoftware aan boord.
    Nu wachten op meer info.

  19. #218

    Standaard Re: Emissiewaardes van Audi-diesels wel OK?

    Deze link geeft mooi inzicht..., vraag het de hackers .., vanaf 50 min ongeveer hacker analyse. Respect!

    https://www.youtube.com/watch?v=xZSU...ature=youtu.be
    Laatst gewijzigd door autodriver; 08-01-16 om 23:03.

  20. #219

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Emissiewaardes van Audi-diesels wel OK?

    Een comment op dat filmpje
    "that's not a weird way of writing software for an embedded system at all. embedded systems are by nature event-driven, so you get lots of small piecec of code that reacts to events, or processes data collected from sensora in an interval, and outputs steering commands to actors."

    Gek dat ze in het filmpje doen alsof het raar is... hoe meer modi hoe beter juist. Alsof je maar 1 regular model zou moeten hebben, dan zou het pas inefficiënt zijn.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  21. #220
    Lutz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    190
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Emissiewaardes van Audi-diesels wel OK?

    Hoi iedereen,

    het wordt weer eens tijd voor een reactie van mij. Op de ene kant is de situatie met Amerika. Dat maakt mij niet uit.
    Ik heb hier een A3 met gesjoemel en een tweede zonder. Terwijl in Duitsland alle autos worden teruggeroepen, is mij dat in Nederland niet duidelijk geworden. Moeten wij nu wel of niet de auto laten "repareren"? Of kunnen wij dat "vergeten"?

    Sorry, maar ik kan het niet mooier maken.
    Eindelijk terug in de civilisatie. Ze hebben verkeerslichten...

Pagina 11 van 14 EersteEerste ... 7891011121314 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •