Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 38

Onderwerp: Auto voor langere tijd stallen

  1. #1
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.490
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Auto voor langere tijd stallen

    Bonjour,

    Strakjes, als de winter wederom zijn aantrede doet, gaat de Cabrio voor een half jaar de garage in.
    Ik zie geen meerwaarde om kosten aan een Cabrio te hebben in de koude maanden met de 100 voor de deur.
    Vandaar dat ik em zal schorsen.

    Nu heb ik de volgende concrete vragen:

    1. Hoe voorkom ik vierkante banden
    2. Hoe voorkom ik dichtgeslibte (brandstof)leidingen en dergelijke
    3. Hoe voorkom ik uitgedroogde keeringen waardoor olie-lekkages zouden kunnen ontstaan
    4. De APK valt, zelfs met de 2 maanden coulance regeling, binnen de schorsingsperiode. Kun je een auto voor één dag weer "legaal" maken of moet ie echt de auto-ambulance op richting een garage
    5. M'n 100 mag 1700Kg geremd trekken. De Cabrio weegt incl. vloeistoffen toch ca. 1400 kilo. Weegt een normale auto-trailer eigenlijk minder dan 300Kg ?
    6. Heb ik, uitgaande van het "Cabrio op trailer" scenario, geen E rijbewijs nodig
    7. Mag ik de auto uberhaupt wel een paar meter op de weg rijden (trailer op/af) of ben ik zelfs dan al strafbaar
    8. Hoe voorkom ik ellende waar ik nu nog niet aan gedacht heb...

    Een oplossing voor 1 t/m 3 zou in elk geval zijn: elke maand een stukje rijden maar dat mag dus niet (geschorst).
    Hoe los ik het dan wel op ?
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  2. #2

    Standaard

    Een rollenbank in de garage? :mrgreen:
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3

    Standaard Re: Auto voor langere tijd stallen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    5. M'n 100 mag 1700Kg geremd trekken. De Cabrio weegt incl. vloeistoffen toch ca. 1400 kilo. Weegt een normale auto-trailer eigenlijk minder dan 300Kg ?
    6. Heb ik, uitgaande van het "Cabrio op trailer" scenario, geen E rijbewijs nodig
    5. Wordt IIRC erg krap met een ordinaire stalen....
    6. Heb het ooit al eens uitgelegd, maar het CBR heeft er een keurige brochure voor.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  4. #4
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto voor langere tijd stallen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    1. Hoe voorkom ik vierkante banden

    Auto opbokken, wielen erafschroeven lucht eruit laten en (niet in het zonlicht) plat opstapelen. Je mag ze ook lichtjes met zuurvrije vaseline insmeren...

    Veel werk ik weet het, maar is wel beter.

    En wat punt 4 betreft: gewoon laten keuren zodra je hem weer op papier hebt staan.. (of nu alvast laten keuren )
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  5. #5

    Standaard

    voor de brandstof is er een vloeistof die je in je tank moet gooien zal vast wel te verkrijgen zijn bij automat halfords of zo iets en als de auto geschorst is mag je geen eens rijden en ook niet op de openbare weg staan


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.858
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Wat heeft het voor zin om je auto te laten keuren als-ie toch geschorst is? Het prettige van schorsen is juist dat die keuringsplicht vervalt...

    Inderdaad, gewoon een afspraak maken voor de keuring zodra-ie weer naar buiten komt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Als je een afspraak maakt bij een keurstation mag je die dag zo de weg op. Je moet wel aan kunnen tonen dat die afspraak er is als je staande gehouden wordt. Zo is het mij door de dealer verteld geworden ieg.
    Ik zou echter toch overwegen om hem nu bv te laten keuren omdat je elk jaar met dit probleem te maken gaat krijgen.
    Voor die combi met ambu heb je een E nodig in je roze votje.
    Dichtgeslibte leidingen e.d. hoef jeniet bang voor te zijn in een half jaar, wel accuklem loshalen en zo 1 keer in de maand (2 maanden) de motor even (statiomair) laten lopen, voorkomt ook tikkende klepstoters. En zorg dat de tank nokkie vol is als je hem wegzet.
    Nog een tip: niet op de handrem zetten :wink: .
    Koekje erbij?

  8. Ad
  9. #8
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Steven,

    Als je 'm stalt in een droge garage hoef je je voor een half jaar zeker geen zorgen te maken.

    Mijn UrQ staat elk jaar een half jaar stil en het enigste wat ik doe is accu eraf en stallingswielen eronder (stalen velgen met kale banden).
    Ik laat 'm zeker niet elke maand even lopen, da's slechter dan gewoon stil laten staan (of je moet er een stevig stuk mee gaan rijden maar dat mag niet (want geschorst)).
    Handrem niet gebruiken is ook wel verstandig 8)

    Je zou evt. wat dingen (metalen leidingen e.d.) onder de motorkap met WD40 in kunnen spuiten.
    Misschien de stoffen kap net los zodat ie niet onder spanning blijft staan?

  10. #9

    Standaard

    Ik zou er ook een autohoes overheen doen. Zeker met een linnen kap.

    Mijn Oudi staat ook met de accu los onder een hoes. Af en toe laat ik hem ff uit...
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  11. #10

    Standaard

    onze 4 oudi's staan elk jaar meer dan 6 maanden stil. Afgelopen jaar hebben ze zelfs niet gelopen in die periode. Ik zou er wel een hoes over heen doen, Dat doen wij ook voor eventule vuil. Net wat de andere mensen al zeggen wel de plus accupool los gooien.( Schijnen ook speciale dingen voor te zijn. Ik meende dat Tom me dat ooit eens verteld heeft).

    2 van onze oudi's moeten ook in hun stallings periode ApK gekeurd worden. Ze gaan gewoon voor de APK MITS de weg pekel vrij is.(anders huren we een autoambulance) Schorsen doen we niet die paar centen is het me wel waard want we hoeven ook niets te betalen aan stallings kosten.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  12. #11
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Ik kan de UrQ helaas ook niet schorsen voor de verzekering (GIO). Wel voor de houderschap en dat scheelt best wel.
    Ik zou 'm gewoon vlak voordat je 'm schorst laten APK-keuren. Kan je na het schorsen tenminste gelijk weer legaal rijden. Als je 'm elke winter wilt schorsen dan is dat zeker handig.
    Wil je dat niet dan neem je gewoon de gok door onverzekerd naar het APK-station te rijden. Ik neem niet aan dat dat vele km's ver weg is :wink:

    Een hoes is handig alleen moet je opletten dat er zich geen vocht onder kan ophopen (zeker met een stoffen kap)

  13. #12

    Standaard

    Let op geen bouwzeil over de audi doen. Heb ik ooit bij iemand gezien. :shock: Je wilde niet weten wat voor vocht er onder zat.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuattroNL
    Wil je dat niet dan neem je gewoon de gok door onverzekerd naar het APK-station te rijden. Ik neem niet aan dat dat vele km's ver weg is
    Ik heb ook eens gelezen dat je ongeschorst naar het APK-station mag rijden.
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartType81
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuattroNL
    Wil je dat niet dan neem je gewoon de gok door onverzekerd naar het APK-station te rijden. Ik neem niet aan dat dat vele km's ver weg is
    Ik heb ook eens gelezen dat je ongeschorst naar het APK-station mag rijden.
    Ongeschorst mag het natuurlijk altijd, maar ik bedoelde onverzekerd... :wink:
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartType81

    Ik heb ook eens gelezen dat je ongeschorst naar het APK-station mag rijden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACOQ
    Als je een afspraak maakt bij een keurstation mag je die dag zo de weg op. Je moet wel aan kunnen tonen dat die afspraak er is als je staande gehouden wordt. Zo is het mij door de dealer verteld geworden ieg.
    .
    :roll:
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  17. #16
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.858
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Onverzekerd mag je nooit rijden, ongekeurd wel als je inderdaad kunt aantonen dat je op weg bent naar de keuring.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #17

    Standaard

    Dus eigenlijk mag je met een 'ongekeurde auto' niet in het weekend rijden en niet op feestdagen....
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  19. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Onverzekerd mag je nooit rijden, ongekeurd wel als je inderdaad kunt aantonen dat je op weg bent naar de keuring.
    Ja sorry, ik hield ff 2 dingen door elkaar...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Dus eigenlijk mag je met een 'ongekeurde auto' niet in het weekend rijden en niet op feestdagen....
    Waar kom jij vandaan? Ik kom uit de stalling! Je bent veel te krokant om uit de stalling te komen!
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  20. #19

    Standaard

    hahaha :wink: , Jaja..er zijn inderdaad best wel wat auto's 'krokant' uit een stalling gekomen..Ik heb wel eens verhalen gehoord van auto's die in oude meststallen zijn weggezet waarna 'de zure omgeving' rustig een half jaartje vrij spel had bij de bodem....Flintstone-mobiel was het resultaat..

    :cry:
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  21. #20
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.490
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Mijn Cabrio gaat een het eind van deze week de stalling in. Ik ga em op-bokken. Dan hoef ik de wielen er niet af te halen dunkt me.

    De Cabrio heeft een kunstof brandstof-tank. Moet ik em dan toch tot aan z'n strot volgooien? Roesten doet de tank niet.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •