Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 23

Onderwerp: Optrekken door rood, digitale flitspaal

  1. #1

    Standaard Optrekken door rood, digitale flitspaal

    Ik ben afgelopen zaterdag erg dom geweest. Ik kwam op een kruispunt afrijden en stopte voor het rode verkeerslicht. Nu staat er 20 meter na dit verkeerslicht nog een verkeerslicht. Door het lage dak van de auto lette ik eigenlijk op het verkeerde verkeerslicht. Die ging op groen en die van mij dus niet. Ik ben toen gaan rijden.. door rood. Nu staat er precies bij het verkeerslicht waar ik door rood ging een digitale flitspaal.

    Weet iemand of die ook 'flitst' als je optrekt door rood? Ik heb gelezen dat je tot en met 20 km/h door rood kan rijden zonder dat die flitst, om zo bijvoorbeeld ambulances de ruimte te kunnen geven. Ik hou de site van het CJIB in de gaten, maar tot op heden nog geen flitsfoto.

    Ik heb trouwens wat rond gezocht op internet, maar dat zijn vooral heel veel verouderde topics.
    Laatst gewijzigd door gabellotti; 01-02-17 om 17:25.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Optrekken door rood, digitale flitspaal

    Als hij geflitst heeft dan krijg je hem zeker op de mat.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.655
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Optrekken door rood, digitale flitspaal

    Digitale "flitspalen" flitsen niet.....
    Zie https://www.om.nl/onderwerpen/verkee...eid/flitspaal/

    Dat-ie niet zou "flitsen" onder de 20 km/u lijkt mij een broodje aap verhaal (helaas). Ze flitsen op door rood rijden EN op snelheid. In jouw geval kun je dus rekenen op een bon voor het eerste. Tenzij hij toevallig defect was of uitstond....
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  4. #4

    Standaard Re: Optrekken door rood, digitale flitspaal

    Flitst inderdaad niet meer, daarom ook de onzekerheid of ik hem wel of niet zou krijgen. Voor alsnog maar even in het broodje aap verhaal geloven, maar ik vrees er toch voor.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  5. #5

    Standaard Re: Optrekken door rood, digitale flitspaal

    Ambulances worden volgens mij net zo hard geflitst als ze door rood rijden; ze krijgen alleen geen boete als op de foto blijkt dat er lichtsignalen werden gevoerd of als er bekend is dat er een spoedmelding was.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #6
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Optrekken door rood, digitale flitspaal

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gabellotti Bekijk Berichten
    Voor alsnog maar even in het broodje aap verhaal geloven, maar ik vrees er toch voor.
    Helemaal een broodje aap is het niet, ik vind in de gauwigheid deze (relatief actuele) link http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160223_02144728 I know is in België, maar daarom kan het in NL best ook zo zijn. We horen het wel
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  7. #7
    kayan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Optrekken door rood, digitale flitspaal

    Klote, digitale flitspaal doet het altijd! Zonde geld.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Optrekken door rood, digitale flitspaal

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Helemaal een broodje aap is het niet, ik vind in de gauwigheid deze (relatief actuele) link http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160223_02144728 I know is in België, maar daarom kan het in NL best ook zo zijn. We horen het wel
    Wie weet! Ik weet niet hoe snel tegenwoordig de boetes binnen komen? Bij Wegmisbruikers hoor ik altijd 'binnen enkele dagen'. Toch nog even in spanning afwachten.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  10. #9

    Standaard Re: Optrekken door rood, digitale flitspaal

    Heb gister avond nog is een foto gemaakt van de situatie. Wel met een andere auto, dus het is met deze foto erbij misschien lastig te begrijpen dat ik alleen maar op het volgende verkeerslicht zat te focussen door het lage dak van de A5.

    image11.jpg
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  11. #10
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.655
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Optrekken door rood, digitale flitspaal

    Is goed te begrijpen! Mocht de bekeuring toch komen kun je in beroep gaan, met zo'n foto erbij, vanuit je A5 genomen. Ik geloof dat er twee foto's worden gemaakt zodat ze kunnen zien of je soms toch nog gestopt bent. In jouw geval zouden ze dan kunnen zien dat je idd te vroeg wegreed. Je weet maar nooit.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  12. #11
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Optrekken door rood, digitale flitspaal

    Foto 1 is voorwielen, foto 2 is achterwielen, zodra alleen foto 1 wordt genomen betekend dit dat je net te ver tot stilstand bent gekomen, 1 & 2 is doorrijden = bekeuring. Helaas.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  13. #12

    Standaard Re: Optrekken door rood, digitale flitspaal

    10 dagen (7 werkdagen) verder.. tot op heden geen post en ook geen openstaande boetes op CJIB.nl Nog steeds niet echt gerust, maar begin enige hoop op een goede afloop te krijgen.
    Laatst gewijzigd door gabellotti; 07-02-17 om 17:50.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  14. #13
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Optrekken door rood, digitale flitspaal

    Goed te begrijpen? Je kijkt naar de stoplichten aan de overkant van een kruispunt........?! Is het niet gewoon een gevalletje niet goed opgelet ipv een "laag dak"?

  15. #14

    Standaard Re: Optrekken door rood, digitale flitspaal

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Goed te begrijpen? Je kijkt naar de stoplichten aan de overkant van een kruispunt........?! Is het niet gewoon een gevalletje niet goed opgelet ipv een "laag dak"?
    Ik bedoelde 'laag dak' ook echt niet als excuus hoor. Natuurlijk gewoon een domme fout van mij. Als je beter oplet rij je idd niet door rood, maar mede door het 'lage dak' had ik geen zicht meer op dit verkeerslicht.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  16. #15
    TyCorZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.909
    Kudos
    106
    Land
    Land

    Standaard Re: Optrekken door rood, digitale flitspaal

    Misschien ook even kijken op het forum van flitsservice.nl daar zijn een hoop topics aangaande dit soort zaken te vinden. Met een digitale flitspaal heb je wel snel de bekeuring binnen...nog even afwachten dus.
    Vanaf september 2017 – heden: - Seat Ateca Xcellence 1.4 TSI 150 pk (geen Audi maar prima auto!)
    Van juli 2013 t/m september 2017: - Audi A3 SB 1.4 TFSI 8V Ambition Pro Line –

  17. #16
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Optrekken door rood, digitale flitspaal

    Ziet eruit als het kruispunt bij Krimpen aan den IJssel, ik ben daar ook een keer per ongeluk door rood gereden.
    Ik was aan het praten met een bijrijder en zie in mn ooghoek een licht op groen springen en ben toen gaan rijden.
    Bleek het licht voor rechtsaf te zijn, super dom maar is allemaal goed gegaan gelukkig.
    Maar ik heb hier nooit een boete voor gehad.

  18. #17

    Standaard Re: Optrekken door rood, digitale flitspaal

    @FalleN Dat klopt inderdaad! Vanuit Krimpen richting de brug.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  19. #18
    wisso's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2007
    Posts
    110
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Optrekken door rood, digitale flitspaal

    Ik denk dat hij niet op de mat valt, maar kan het mis hebben. meestal komt de boete meestal binnen de twee weken dus wanneer was je door rood gereden?
    Wees nooit sneller dan dat je beschermengel kan vliegen!

  20. #19

    Standaard Re: Optrekken door rood, digitale flitspaal

    @wisso vandaag 15 dagen geleden. Het was zaterdagavond 28 februari. Krijg er ook steeds meer vertrouwen in scheelt toch weer aardig wat geld. Blijf me wel afvragen of dit bij elke digitale camera zo werkt, dat je kan optrekken door rood zonder 'geflitst' te worden. Ik ga het in elk geval niet nog een keer uitproberen.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  21. #20
    renetje1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    264
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Optrekken door rood, digitale flitspaal

    28 februari moet het nog worden vriend.....
    maar misschien heb je geluk, maar ik zou niet te vroeg juichen

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •