Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Lange wachttijd nieuwe Q2

  1. #1

    Standaard Lange wachttijd nieuwe Q2

    Op 9 December 2016 heb ik bestelling getekend voor een Q2 , daar het mijn eerste Audi is die ik aankoop vraag ik mij af of de afleveringtijden altijd zo lang duren bij Audi , mijn auto zou ten vroegste einde Mei afgeleverd worden , dan zal ik toch een half jaar moeten wachten . Wat ik dan wel eigenaardig vind is dat op site van Audi verleden week als stockwagen een Q2 stond met dezelfde opties en kleur als ik heb besteld .

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Lange wachttijd nieuwe Q2

    Mijn A3 heb ik in december besteld en zou deze maand geleverd moeten gaan worden. Dat was eerst vorige maand. Dus een maand vertraging. Komt dus uiteindelijk ook neer op 5 maanden.

    Ik heb een klein beetje onderzoek gedaan. Het blijkt dat Audi van de A3, 2 nieuwe uitvoeringen heeft uitgebracht. Deze zijn ook zomaar uit voorraad leverbaar. Mijn conclusie is dat bestellingen voor de dealers zelf gewoon voorrang krijgen op bestellingen van klanten in de productie. Ergens begrijp ik dit wel, want je wilt auto's beschikbaar hebben voor directe levering, proefritten en de showroom. Maar als klant voelt dit natuurlijk een beetje zuur. Het voelt alsof je niet meer belangrijk bent, zodra het geld binnen is.

    Verder vind ik een levertijd van een half jaar niet uitzonderlijk. Bij andere merken is dat ook gewoon het geval. Als je iets van de VAG groep besteld dat in Mexico geproduceerd wordt, staat hij al 6 weken op een boot. En waarschijnlijk ook nog een aanzienlijke tijd in de haven te wachten op die zelfde boot. Bij andere merken is het niet anders. Er zijn vaak 1 of 2 modellen/uitvoeringen die populair zijn in de lease en die zijn snel leverbaar. Wil je iets anders, heb je pech en moet je wachten.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •