Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Audi-coulanceregeling

  1. #1

    Standaard Audi-coulanceregeling

    Beste mensen,

    Ik heb een probleem met de ww-voorruit (dammglas) van mijn A6 (sedan, '05). De oorzaak is overduidelijk veroorzaakt door een constructiefout van de ruit zelf. Dus niet de inbouw maar de opbouw van de ruit zelf (gelaagd met metalen laag). Vs. de dealer op een ruit 1.000 km. garantie, maar dan ook eigenlijk alleen op de gevolgen van een verkeerde inbouw, hetgeen zich binnen 1.000 km. zou moeten manifesteren. Mogelijkheid is een beroep te doen op de coulanceregeling van Audi. Benieuwd derhalve naar jullie ervaringen in het algemeen: doekje voor het bloeden of substantiële tegemoetkoming?

    Ciao, Marten
    Laatst gewijzigd door marten; 04-12-09 om 22:30.

  2. #2
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.537
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb een keer de katalysator kapot gehad, mechanisch kapot, dus allemaal rammelende delen in de uitlaat. Deze is toen vervangen om na 1000 km weer te breken. Toen was het dus geen coulance meer omdat er maar één keer een bepaald onderdeel wordt vervangen onder coulance. Daarna heb ik de resten van kat maar verwijderd en zonder gereden. Zonder problemen twee APK's "overleefd".
    In mijn ogen is de coulance leuk als je de auto toch al bij de dealer in onderhoud hebt, anders ben je waarschijnlijk elders (CD, Hartog oid) toch al goedkoper uit.

  3. #3
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    IIRC dan werkt die regeling, afbouwend, 5 jaar tot een maximum van 100.000km. Daarbuiten niets meer.

    Dat gezegd hebbende, heb ik een keer een nieuwe automaat gekregen op een A6 2.8 na 120.000 km. Alleen werkloon voor mij...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  4. #4
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Ja, het kan verkeren. Koppeling kapot na 60.000 km / 3,5 jaar en ze wilden er niks mee doen, lekker ff 1800 aftikken voor koppeling en vliegwiel. Ik blijf het een schijtverhaal vinden. Volgens mij is het maar net afhankelijk van de bui van degene die je aanvraag afhandelt...

  5. #5
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    53
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Het blijft inderdaad coulance en geen garantie. Het word alleen een stukje soupeler als je de auto daar ook in onderhoud hebt, en niet voor een paar tientjes naar een andere garage rent omdat daar de onderdelen een 10 of 20% goedkoper zijn er € 5,= per uur minder arbeidsloon rekenen. Maar het blijft inderdaad een loterij bij sommige merken.

    @Madfred, als je zo'n ding er weer binnen 1000km uit rijd zou ik het over garantie hebben en niet over coulance, hier zou ik me niet 1, 2 3, bij neerleggen..

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal


  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor je reacties. Heeft er idd de schijn van dat omvang van de tegemoetkoming afhangt van de overtuigingskracht van de aanvrager/dealer. Ik zit nog wel onder die grens van 100.000/5 jr. Indien ik er gebruik van maak, post ik mijn ervaringen nog wel.
    Groet.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •