• Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 20 van de 26

Standaard stoelen verven, mogelijk?

Ik heb vandaag een setje Recaro's gekocht voor m'n 80, maar het interieur wat ik heb is donkerbruin en de Recaro's zijn grijs, is er een mogelijkheid om de Recaro's te verven naar zwart bijv.?
      my first quattro was a wilkinson

WJNekkers's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      05 2009
      Leeftijd
      41
      Kudos
      0
      Auto
      Audi Cabrio
      Land
      Land

Standaard

er zijn, geloof ik, wel spuitbussen met textielverf. Heb dat wel eens zien staan bij de autoshop. Maar of het mooi wordt betwijfel ik.
      Audi Cabriolet 2.3

Standaard

Er is ook verf om gordijnen mee te verven. Als je de stof loshaalt van de de stoelen is dat misschien een optie?
      Audi A4 B7 1.9 tdi l 19" New RS6 wielen l 45/30 mm verlaging

Standaard

Is prima te doen.

Er bestaat speciale leerverf.

Ik heb het toen hier gekocht: http://www.leerlooier.nl/

Succes.

Audiwereld.nl Leon's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Kudos
      577
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

Standaard

Leer kan je niet verven, dat laat los, bij stof is het al wat makkelijker, maar de exacte kleur krijg je nooit..
      A4/8E (B6) 1.9TDI Avant
      Ebony black pearl|Black optic|S-line bumpers en dakspoiler|S4 doorblades|19" BBS CK|Goodyear Eagle F1 ASY 235-35-19|OEM S4 Avus 17"|Michelin pilot Alpin 225/45/17|3.0 uitlaat|4.2 (A6 4F) 80mm eindstukken|HT-mapping|S-line onderstel|Supersport federtellers|312x25 Zimmerman Sport|ATE ceramic|Black optic S4 grille|B7 DTM alcantara multifunctioneel stuurwiel|B7 DTM alcantara pook|Carbon sierlijsten in dashboard, deuren en middenconsole, custom alu logo|RS4 pedalen en voetsteun|Raam en spiegel schakelaars MY2012 (alu accenten)|Leder/alcantara (verwarmde) sportstoelen|BNS 4.2 navigatie|A4 B8 dak antenne|Gecleande achterruit (geen ruitenwisser)|Funkuhr|Radio Concert|Bose soundsystem|Fiscon Bluetooth|OEM Audi IPOD interface|Smarty HD driving camera|Full-Led interieur verlichting|Led voetverlichting in rood|Koelkast in dashboardkastje|Middenarmsteun met cupholder voor en achter|S4 Bi-xenon koplampen|Led instapverlichting|Electrisch inklapbare en dimmende buitenspiegels|Automatisch dimmende binnenspiegel met kompas en regensensor|Led omgevingsverlichting in buitenspiegels|Led stadslicht|Led mistlampen|Smoke achterlichten|Coming home/Leaving home.

E320CDI Gelato's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      07 2007
      Leeftijd
      44
      Kudos
      0

Standaard

Je kunt leer wel heel mooi behandelen.. Op deze site zie je de mogelijkheden www.mooi-leer.nl zelf te doen en niet duur.

Gegroet Gelato
      Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

Audiwereld.nl Leon's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Kudos
      577
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

Standaard

Maar niet van grijs naar zwart verven, dat ligt er binnen 3mnd weer af..
      A4/8E (B6) 1.9TDI Avant
      Ebony black pearl|Black optic|S-line bumpers en dakspoiler|S4 doorblades|19" BBS CK|Goodyear Eagle F1 ASY 235-35-19|OEM S4 Avus 17"|Michelin pilot Alpin 225/45/17|3.0 uitlaat|4.2 (A6 4F) 80mm eindstukken|HT-mapping|S-line onderstel|Supersport federtellers|312x25 Zimmerman Sport|ATE ceramic|Black optic S4 grille|B7 DTM alcantara multifunctioneel stuurwiel|B7 DTM alcantara pook|Carbon sierlijsten in dashboard, deuren en middenconsole, custom alu logo|RS4 pedalen en voetsteun|Raam en spiegel schakelaars MY2012 (alu accenten)|Leder/alcantara (verwarmde) sportstoelen|BNS 4.2 navigatie|A4 B8 dak antenne|Gecleande achterruit (geen ruitenwisser)|Funkuhr|Radio Concert|Bose soundsystem|Fiscon Bluetooth|OEM Audi IPOD interface|Smarty HD driving camera|Full-Led interieur verlichting|Led voetverlichting in rood|Koelkast in dashboardkastje|Middenarmsteun met cupholder voor en achter|S4 Bi-xenon koplampen|Led instapverlichting|Electrisch inklapbare en dimmende buitenspiegels|Automatisch dimmende binnenspiegel met kompas en regensensor|Led omgevingsverlichting in buitenspiegels|Led stadslicht|Led mistlampen|Smoke achterlichten|Coming home/Leaving home.

Standaard

Er zijn mensen die leer kunnen spuiten heb het gezien, moet wel navragen wie wat en waar dat weet ik niet meer.
      If it aint broke dont try to fix it.

Standaard

Laatst op tv nog gezien, resultaat was heel netjes,
      maar weet niet of het er ook lang op bleef dan...

Standaard

uhh het is geen leer mensen, graag reacties die voor mij van belang zijn

denk niet dat ik de bekleding gemakkelijk zelf van de stoelen kan (de)monteren

E320CDI Gelato's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      07 2007
      Leeftijd
      44
      Kudos
      0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle Bekijk Berichten
      uhh het is geen leer mensen, graag reacties die voor mij van belang zijn

denk niet dat ik de bekleding gemakkelijk zelf van de stoelen kan (de)monteren
      Het word toch een "one of project" lijkt mij.. Je hebt van die textielverfsoorten die je in je wasmachine kunt gooien. gooi je hoezen erbij en het spul word gekleurd. Vergeet niet de machine daarna een keer leeg te draaien met wasmiddel

Gegroet Gelato
      Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

Standaard

Mischien had je ergens nog een leer interieur om te spuiten
      If it aint broke dont try to fix it.

Standaard

Die textielverf voor het wasmachine had ik een keer gebruikt voor de stof van 2 hoofdsteunen... alles was blauw behalve de hoofdsteunen.... dat hechte niet aan die stof ofzo. verder geen ervaring mee qua andere oplossingen

WJNekkers's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      05 2009
      Leeftijd
      41
      Kudos
      0
      Auto
      Audi Cabrio
      Land
      Land

Standaard

misschien werkt dit, ik heb er geen ervaring mee maar ik kon me herinneren dat ik het een keer heb zien staan in de autoshop.

http://www.autostyle.nl/productfind....niversal=false
      Audi Cabriolet 2.3

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
      Die textielverf voor het wasmachine had ik een keer gebruikt voor de stof van 2 hoofdsteunen... alles was blauw behalve de hoofdsteunen.... dat hechte niet aan die stof ofzo. verder geen ervaring mee qua andere oplossingen
      Ik ben werkzaam in de tectielbranche en houd me bezig met chemische behandelingen van textiele vezels. Ik kan je wel uitleggen waarom het verven van gebruikte textiel vrijwel altijd op teleurstelling zal uitlopen.
      auto textiel is altijd synthetisch, vaak Dralon. Een van eigenschappen van vrijwel alle synthetische vezels is dat ze, micoscopies gezien, zeer kleine holtes hebben. Dit worden dye sites genoemd. In deze holtes zitten de kleurstoffen/moleculen die de stof o.a zijn kleur geven. Veelal worden deze holtes na verving afgesloten met een blanke verfstof.
      Het opnieuw aanbrengen is dus zeer complex omdat de blanke verf 'doorbroken' moet worden.
      Daarnaast zal op de meer gebruikte plaatsen de textiel vernanderen van eigenschap, een daarvan is dat op die plaatsen meer vocht opgenomen kan worden wat zal resulteren in ongelijke kleuring.
      Het doel van autotextielfabrikanten is een stof te leveren die ademt maar zo weinig mogelijk vocht opneemt, in auto's zal dit immers problemen geven.

De reden dat de hoofdsteun niet kleurt is dan ook dat er geeb kleurstof opgenomen kan worden en dat er nauwelijks slijtage is op dit soort plekken. Hierdoor is er ook geen vochtopname.
      Ik heb deze uitleg ietwat versimpeld weergegeven omdat het anders een erg lang tecnisch verhaal wordt maar In essentie komt het hier wel op neer.

Ik zou eens rustig op zoek gaan naar een setje gebruikte of anders een stoffeerder eens polsen naar de prijs.
      Sukses!

Standaard

Kijk! Da's een lekker onderbouwd antwoord.... , nou weten we ook weer hoe dat zit.

Standaard

bedankt voor de antwoorden, heb nu echter een ander probleem. De sledes blijken te breed voor mijn auto, dus die moeten eerst aangepast worden

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle Bekijk Berichten
      bedankt voor de antwoorden, heb nu echter een ander probleem. De sledes blijken te breed voor mijn auto, dus die moeten eerst aangepast worden
      stof kan je heet wassen dan krimpt het nog wel eens...met je sledes zal dat niet lukken.
      Suck6

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro-Rob Bekijk Berichten
      stof kan je heet wassen dan krimpt het nog wel eens...met je sledes zal dat niet lukken.
      Suck6
      ...
      avant a4 b5 1.8 20 kleppertje
      "t is mangs klook om oe dom te hoaln...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro-Rob Bekijk Berichten
      Suck6
      gehehe, dan probeer ik dat niet, bedankt voor de tip.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten