Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Audi finance

  1. #1

    Standaard Audi finance

    Ik wilde even de volgende situatie aan jullie voorleggen betreffende een financiering van een audi A3.
    Ik lease deze wagen sinds januari 2009 en wegens verandering van baan is mij de vraag gesteld vanui ING carlease of ik de auto over wil nemen. Nu zit er bij mijn nieuwe functie geen lease-auto. ik zal dus een auto zelf moeten aanschaffen en zou graag deze auto behouden. Nu heb ik hier niet cash zo'n bedrag liggen (schatting 20.000) en zou hem graag via enige vorm van financiering bekostigen. Nu houd mijn positieverbetering natuurlijk wel een stijging van het netto inkomen in dus in die zin kan het wel. Nu ben ik nieuwsgierig naar de ervaringen omtrent dit product en hoe het exact in zijn werk gaat. kan je bijvoorbeeld gewoon bij een dealer binnestappen en dit bespreken?

  2. #2

    Standaard Re: Audi finance

    Ik zou bij een nieuwe baan ook een nieuwe auto nemen. Kan je ieder geval een oud boek sluiten en een nieuw begin starten.

    Naar mijn idee ben je goedkoper uit nu door de crisis automerken minder hebben verkocht en toch auto's willen verkopen.

    Bij deze website heb je meteen een tariefcalculator: www.directlease.nl

  3. #3

    Standaard Re: Audi finance

    Ik zou gewoon even op internet berekenen of er banken/financieringsmaatschappijen zijn die jou het gevraagde bedrag willen lenen.
    Kan heel eenvoudig via www.Independer.nl
    Hoop alleen niet dat je het volledige aankoopbedrag wil gaan lenen voor een auto .... zelfs een Audi ;-)

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi finance

    Lenen voor een auto... brrr. Liever in een goedkope bak rijden en sparen tot je 'm zelf kunt kopen. In ieder geval, de financieringen van de dealer zijn niet de voordeligste.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi finance

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Lenen voor een auto... brrr. Liever in een goedkope bak rijden en sparen tot je 'm zelf kunt kopen. In ieder geval, de financieringen van de dealer zijn niet de voordeligste.
    +1 dan maar een auto van 500 euro maar wel van je zelf..
    Audi A2 1.4 aua


  6. #6
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi finance

    voor een goede afweging, lijkt mij allereerst van belang of je de auto kostenloos kunt laten staan bij huidige werkgever, of dat je afkoopboete moet betalen? oftewel, wat is eventueel kostenplaatje als je de A3 niet overneemt?

    de aankoopprijs van de A3 moet je vervolgens even vergelijken met andere occassions. vraagt ING een reële prijs voor jouw auto?

    tenslotte pas de vraag of je dat geld wilt lenen. en ja, daarvoor kun je gewoon bij een dealer binnenstappen. zij rekenen ter plekke voor je uit waar je aan toe bent.

    en off topic... ik zou het ook nooit doen, want in een gefinancierde auto rijd je altijd achter de restwaarde aan maar 70% op de NL wegen is gefinancierd, en ik vertrouw er maar op dat topicstarter volwassen en nuchter zelf afwegingen maakt.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  7. #7
    Daro
    Guest

    Standaard Re: Audi finance

    Ik zag laatst bij de dealer wat je betaald, ze hadden een "actie" je betaald 250 euro pm PER 10 dzd euro die je leent....

    Dus als je schatting 20 dzd is betaal je 500 in de maand...komt nog verzekering, wegenbelasting en brandstof en onderhoud bij....

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Audi finance

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupé Bekijk Berichten
    +1 dan maar een auto van 500 euro maar wel van je zelf..
    Dan maak ik er drie van! Gewoon een goedkoop bakkie rijden tot je van het extra salaris weer een pot hebt kunnen maken voor een mooie (Audi) wagen! Auto's zijn al niet zo'n beste investering en lenen is niet de meest handige financiële transactie dus de combi bevalt mij niet zo!

    Ik ben zelf ook een jaar of vier geleden van baan gewisseld en moest toen mijn leaseauto inleveren. Heb toen een basic golfje gekocht en deze ga ik volgende maand omruilen voor een nieuwe A4 Avant 2.0T S Edition... Zo erg was vier jaar een "kleiner" autootje ook weer niet hoor!

    JD

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi finance

    Off topic:
    Ik ben het met jullie eens wat betreft lenen voor een auto: als je het geld hebt gewoon helemaal zelf aftikken, geen gezeur en als je iets niet kan betalen dan moet je het ook niet doen. Lenen kost immers geld.
    Echter, er is een verschil tussen wat financieel verstandig is en domweg lenen. Stel je voor, je kan een (deel) van het bedrag, zeg 10.000 euro, lenen tegen een rente van 5% en je rijdt de auto zakelijk. Als de hoogste belastingschaal waarin je zit 42% is, betekent dat je maar 2.9% van de rente hoeft te betalen (netto). Mocht je vervolgens 10.000 euro gewoon cash op de bank hebt staan en kan dat bedrag vastzetten tegen een rente van boven de 2.9%, dan leen je gratis

    Maar goed, dat is in dit geval niet zo. Daarnaast zijn de banken omgevallen en keren ze niet een dergelijke rente uit. Dus ik denk dat deze vlieger voor veel mensen niet opgaat de komende jaren...


    On topic:
    Ik zou het risico niet nemen, want uiteindelijk betaal je (veel) meer dan die 20.000 euro die je daar nu waarschijnlijk voor zal moeten lenen. Het bedrag gaat uiteindelijk niet alleen in de lening zitten, maar ook in onderhoud e.d., dat is natuurlijk ook gewoon duur bij Audi. Daarnaast is het zo dat Audi Finance je alleen een product wil aanbieden tegen een aantrekkelijke rente, als je daarnaast ook je autoverzekering bij Audi afsluit.

  11. #10
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi finance

    @meaudix:
    rente op consumptieve kredieten (zoals autofinanciering) is al jaaaaaaaren niet meer aftrekbaar! zakelijk gebruik maakt ook al niet uit, want topicstarter koopt 'm privé (toch? zo begrijp ik tenminste) zakelijk aspect is dan kilometers declareren, maar daarvoor maakt betaalwijze van de auto weer geen verschil...

    mijn ervaringen met Audi Finance zijn wel erg goed, zie o.a. verzekeringstopics hier op forum
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi finance

    @ketelapper: I stand corrected

    @TS: Ik zal mijn eerste verzekeringsgevalletje binnenkort ervaren, dan kan ik je meer vertellen over wel of niet goede ervaringen!

  13. #12

    Standaard Re: Audi finance

    Lighthammer reageert niet meer; waarschijnlijk toch besloten om er een baan bij te nemen?

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    2.458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi finance

    Lenen voor een auto? hmm, dus ook de afschrijving op die auto lenen (terwijl je nu al niet eens zoveel geld hebt liggen...

  15. #14
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi finance

    Voor een financiering van 20.000 moet je toch een redelijk inkomen hebben. De draagkracht zal getoetst worden, met een eigen huis eventueel kids etc. Verder wil men vaak ook een vorm van zekerheid en één van de vragen die kunt verwachten is of je een contact voor onbepaalde tijd hebt.

    Ik ben zelf geen voorstander van lenen voor een auto, tenzij je met die auto zelf weer geld kunt genereren. Is die auto belangrijk voor je moet je gewoon bij je huidige werkgever blijven zitten.

    Zakelijke kilometers declareren, als je alle kosten meerekent kom je mijn inziens daar niet mee uit, onbelast is het 0,19€/km, al jaren.... Terwijl autorijden fors duurder is geworden.
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot

  16. #15
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi finance

    kmvergoeding hangt beetje af wat je aan km's rijdt.

    hoe meer km's je maakt hoe interessanter het is.

    toen ik ook ineens naar eindhoven ( 140km per dag ) moest met de auto heb ik me gewoon een oude seat cordoba 1.9d gekocht.
    ding op 3/4e jaar 40k km erbij gezet op de klok en verkocht voor hetzelfde geld als ik hem gekocht had ( 600 euro )

    als je met je wagen bij klanten op bezoek moet gaat die vlieger natuurlijk niet op maar op dat moment was het de slimste keuze die ik kon doen.
    volle bak reiskosten krijgen en goedkoop rijden.

    de vraag is dus, heb je die nieuwe wagen persee nodig? of kan je een stapje terug doen?

    even heel lomp door de bocht reactie.
    geld lenen voor een (nieuwe) auto is in mijn ogen dik doen met iets wat net van jou is.....
    Laatst gewijzigd door rogek; 18-05-10 om 20:46.
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •