Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 102

Onderwerp: Aangehouden, reden: dure auto? LOL

  1. #1

    Standaard Aangehouden, reden: dure auto? LOL

    Ik reed vandaag lekker rond in mijn audi a6 c5 oud model dus.
    Opeens werd ik zomaar aangehouden door een motoragent.
    Ik dacht wtf heb men gordel om en hield me netjes aan de regels.
    Opeens mag ik je rijbewijs even zien.
    Ik zeg natuurlijk.
    Hij zegt hoe kan dat?
    Ik zeg wat.
    Jonge gast in een audi? ik ben 18 voor de duidelijkheid.
    Ik zeg deze auto is al 10 jaar oud hoe bedoel je.
    Jah maar je valt op jonge gozer in zo'n auto.
    toen mocht ik uiteindelijk gaan.
    Aan het einde zei hij houd er wel rekening mee dat je aangehouden kan worden.
    Sloeg helemaal nergens op.
    Mijn vraag is dit jullie wel eens overkomen is namelijk heel erietant iedereen loopt je aan te staren alsof je iemand hebt vermoord.
    Ik haat dat:S:S:S

    Groetjes
    -Audi A6 2.5 V6 TDI 150 pk

  2. #2
    RS197768's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    46
    Posts
    600
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aangehouden reden:dure auto ?? LOL

    Er zijn momenteel verschillende steden die dit soort praktijken uitvoeren. Dit omdat het meer dan regelmatig voorkomt dat jonge "knapen" in grote dure auto's rijden. Deze zijn vaak afkomstig van crimineel geld en dit willen ze een halt toeroepen. Het nadeel is wel dat je dus bij voorbaat al verdacht bent als je als jongere met hard werken een mooie auto hebt kunnen aanschaffen. Hier kun je dus de paupers voor bedanken die er "geen fuck" voor doen. Ben bang dat de agent gelijk heeft en je dit nog wel eens mee zal gaan maken. Zou bijna zeggen laat een verklaring opstellen bij een advocaat dat je de auto 100% eerlijk hebt en dat de politie contact op kan nemen met die advocaat mochten ze vragen hebben. Helaas kost dat ook weer genoeg knaken.

    Nederland hoe gek wil je het hebben.
    Audi A4 Avant (B7) 3.0TDI Quattro Advance 2007 s-line
    Audi A6 Avant (C5) 2.5TDI (132kw) Quattro Exclusive Sport 2003

  3. #3
    Kaboutermans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    2.456
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Aangehouden reden:dure auto ?? LOL

    Bij reguliere controles mag ik ook standaard naar de kant... een Audi, 19 jaar en een wit nike petje is gewoon verdacht.
    A3 8L 1.8T chipped by Hartog!

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Aangehouden reden:dure auto ?? LOL

    Bij het maken van een proefrit vroegen ze mijn rijbewijs en de verkoper maakte in eerste instantie geen aanstalten om hem terug te geven. Toen ik vriendelijk zei: "Ik krijg hem toch wel terug? Voor het geval ik staande word gehouden :-)" Was het antwoord van de rond-de-40-jarige verkoper: "Tja, ik word ook altijd staande gehouden door de politie, omdat ik in een veels te dure auto rij."

    (Ik word dit jaar 26)

  5. #5
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aangehouden reden:dure auto ?? LOL

    Tja waarom zouden ze gewoon de bestanden koppelen en kijken of de auto overeenkomt met het inkomen.
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot


  6. #6
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Aangehouden reden:dure auto ?? LOL

    Ik heb dit meerdere keren gehad. Een maandje terug nog een agent; "zo, dat is een beste wagen. Staat 'ie op jouw naam"? (dussssss........). Na een uitgebreide check van de papieren en een blaastest wilde oom agent nog wel even het aantal pk's etc. weten, dat was dan wel weer geinig.

    Eerder reed ik in de auto van mijn baas (en toen nog nieuwe Volvo S70) en werd ik direct aangehouden met de vraag/reden: "zo meneer, van wie is die auto??" ..........tsja, je doet er weinig aan helaas.
    Laatst gewijzigd door Fredz0r; 01-05-10 om 10:49.
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    174
    Kudos
    0

    Standaard Re: Aangehouden reden:dure auto ?? LOL

    Hoi,

    Vreemd dat het blijkbaar nodig is voor de politie om dit soort random acties te doen. Je werkt gewoon hard voor je centen en dan moet je nog verantwoorden waar je het aan uitgeeft. Erg jammer, maar vooral meewerken.
    Ik heb ooit dit probleem ook gehad toen was ik nog 15 (dus 15 jaar geleden) en ik had een mobieltje gekocht (ipv. de rage een buzzer). Ik was klant nummer 008 van Libertel, net niet 007. Ik stond te bellen op straat komt de politie.
    Hoe kom ik aan die telefoon?
    Ik heel trots gekocht!
    Mogen we die eens beter bekijken.
    Ik heel stoer nee, ik ben aan het bellen. En ja ik mocht mee naar het bureau waarna een telefoontje naar huis ging en alles is opgelost. Mijn vader kon er wel om lachen. Maar opzich vreemd vond ik het wel. Ik had sparen met mijn bijbaantje om de maandakosten van 25 gulden te betalen en de gesprekskosten van 1 gulden per minuut. En dan aangehouden worden.
    Ik heb geleerd gewoon meewerken is altijd handiger.

    Cyril

  8. Ad
  9. #8
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Aangehouden reden:dure auto ?? LOL

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS197768 Bekijk Berichten
    Nederland hoe gek wil je het hebben.
    gebeurt elders net zo hoor, was ook een lange draad over op een engels forum met een jonge gast in een RS4 die als crimineel werd behandeld. niet de wout op aankijken, maar die fuckers die te lui zijn om met eerlijk werken hun geld te verdienen.

    de makkelijkste oplossing is gewoon dat petje afzetten en een grijze kleurspoeling in je haar


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Aangehouden, reden: dure auto? LOL

    Je bent 18, maar volgens je profiel 21?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10
    D190's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    993
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aangehouden, reden: dure auto? LOL

    Hahaha, dat zou ik ook wel eens willen meemaken lijkt me grappig.

    Schijnbaar kunnen sommige mensen het niet hebben dat wij in ECHTE auto's rijden en hun niet.

    Niks van aan trekken, het wordt alleen nog maar gekker in NL wat dat betreft.

    Ik ben zelf 20 maar sommige schatten me wel eens jonger, dat is best raar als je dan op een grote shovel(27.000KG-60.000KG) of graafmachine(25.000KG-80.000KG) werkt dan krijg je bijna altijd hele rare gezichten als je uit staptik kan er wel om lachen eigenlijk.
    Audi A4 B7 Avant 3.0TDI Quattro Tiptronic.
    Recaro DTM interieur|Bose soundsysteem|Zwarte hemel|Carbon inleg|RNS-E|black19inch RS4|etc....

  12. #11
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Aangehouden, reden: dure auto? LOL

    Nog nooit meegemaakt. Net 24, ook een A6. Sinds m'n 19e Audi's gehad. Rijden jullie dan toch anders of zo? "Sportiever"? Daarbij niet denken aan het overtreden van regels, maar een algemene indruk; meer links, nét iets harder, steviger door de bocht etc.

    @ Harlin: dat werkt ook lekker; ik heb op papier nauwelijks een noemenswaardig inkomen, enige reden waarom ik een A6 heb kunnen aanschaffen is de erfenis van m'n vader die ik op m'n 18e kreeg.
    Laatst gewijzigd door muizenissen; 01-05-10 om 11:49.

  13. #12

    Standaard Re: Aangehouden, reden: dure auto? LOL

    kijken of de auto overeenkomt met het inkomen.
    Ik vind kopvoddentax een beter idee.....

    Maar ff serieus......in de praktijk niet haalbaar.
    En het is aan ieder voor zich hoeveel geld ze uit willen geven aan een auto.

    Danny

  14. #13
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aangehouden, reden: dure auto? LOL

    heb dit ook never meegemaakt. ben 24 rij ook audi a6
    maar had dit gehoord dat ze dit gingen doen in paar steden omdat sommige mensen aan auto's komen
    via drugsgeld etc etc, ze mogen me best aan de kant zetten, deze a6 is gewoon van mij
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  15. #14

    Standaard Re: Aangehouden, reden: dure auto? LOL

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Nog nooit meegemaakt. Net 24, ook een A6. Sinds m'n 19e Audi's gehad. Rijden jullie dan toch anders of zo? "Sportiever"? Daarbij niet denken aan het overtreden van regels, maar een algemene indruk; meer links, nét iets harder, steviger door de bocht etc.

    @ Harlin: dat werkt ook lekker; ik heb op papier nauwelijks een noemenswaardig inkomen, enige reden waarom ik een A6 heb kunnen aanschaffen is de erfenis van m'n vader die ik op m'n 18e kreeg.
    Ach..hij heeft gewoon net de verkeerde agent getrokken... ben dan geen 20 meer maar laatst kwam ik een politiewagen tegemoet rond 19:00 en ik zag ze in m'n spiegel verderop als een gek keren. Binnen no-time zaten ze achter mij en 'STOP Politie' bordje. Ik dacht ook "uuuh..wat doe ik?". Was zogenaamd een standaard alcohol controle. Rond 19:00 op woensdagavond? yeah right.. het zou natuurlijk kunnen maar het viel me wel op dat ze mij meteen pakten want er reden genoeg auto's in hun richting. Alsof het logisch is dat ik om 19:00 al 4 biertjes achter de kiezen hebben..

    Enigzins herkenbaar dus maar het is volgens mij maar net wie je treft.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  16. #15
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Aangehouden, reden: dure auto? LOL

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Nog nooit meegemaakt. Net 24, ook een A6. Sinds m'n 19e Audi's gehad. Rijden jullie dan toch anders of zo? "Sportiever"? Daarbij niet denken aan het overtreden van regels, maar een algemene indruk; meer links, nét iets harder, steviger door de bocht etc.

    @ Harlin: dat werkt ook lekker; ik heb op papier nauwelijks een noemenswaardig inkomen, enige reden waarom ik een A6 heb kunnen aanschaffen is de erfenis van m'n vader die ik op m'n 18e kreeg.
    Dat laatste geldt zeker niet voor mij; rij 90% van de tijd als een bejaarde.
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

  17. #16

    Standaard Re: Aangehouden, reden: dure auto? LOL

    Je moet het zowat van verschillende kanten eens bekijken. Bij ons hier in België (waarschijnlijk ook in Nederland en andere landen) gaan veel jongen gasten zonder een rijbewijs hun papa zijn dure dikke auto eventjes lenen om eens goed op te scheppen bij de vrienden. Vaak zijn het ook de jonge gasten die hun auto niet verzekeren. Je moet je eens voorstellen hoe gevaarlijk het is om jonge gasten die nog geen rijbewijs hebben, op het verkeer los te laten met een auto die veel vermogen heeft...

    Nog geen 2 dagen geleden werd mijn buurjongen omver gereden(keert nu in een goede staat te zijn) met de fiets door een jonge gast die snel reed met een dure wagen waarvan de wagen niet van hem zelf was en daarbij nog niet verzekerd was. Leg het nu maar uit...

    Ik ben zelf op het moment 19 jaar, en ik heb respect voor wat de politie op dit vlak doet. Ik ben vaak ook tegengehouden geweest (alhoewel ik maar een Audi 80 heb), mjah dat is nu eenmaal hun job.

  18. #17

    Standaard Re: Aangehouden, reden: dure auto? LOL

    Ach, ik maak mij er neit druk om. Vind het juist fantastisch dat ik alles kan uitleggen/overleggen. Als ze mij aanhouden met een enorme trailer omdat ik niet in de leeftijd val die het E rijbewijs gratis kreeg vind ik het geweldig dat ik em wel kan laten zien. En ik ben blij dat ze er wat aan doen, prima. Bij sommige mensen is het nooit goed, die worden aangehouden en vinden het maar klote. Maar de eerste de beste Marok/petje in een dikke auto moet meteen van de straat..

  19. #18
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Aangehouden, reden: dure auto? LOL

    vind het ook geen probleem, alles is toch dik in orde als die van jezelf is dus je rijdt zo weer door, en langzamerhand worden de gasten die niet eerlijk zijn gefilterd van the good ones.
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  20. #19
    vissered's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    995
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Aangehouden, reden: dure auto? LOL

    lang geleden toen ik nog jong was hetzelfde meegemaakt
    in een jaguar xj 4.2 serie 3 van 10 jaar ,op de dag dat ik em kocht 3 keer aangehouden
    (21jaar petje en lang haar)
    eigenaar van :geen audi maar een seat mii

  21. #20
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Aangehouden, reden: dure auto? LOL

    Ik baal er zelfs van dat ik nog nooit ben aangehouden Rij soms als een idioot, maar altijd alles in orde qua papieren/alcohol..

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •