Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Tinq Uithoorn kwaliteit benzine?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard Tinq Uithoorn kwaliteit benzine?

    Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerts bij Tinq getankt omdat ze 15ct p/l korting gaven. Toen ik mijn weg vervolgde merkte ik na 5 (?) min dat in elke versnelling bij plusminus 2500 toeren de motor steeds oversloeg/hard schokte. Kan dit zijn doordat de benzine niet zo "schoon" is als bij bv shell?

    Na 50km is het wel opgehouden gelukkig.

    edit: Ik tank altijd euro95
    Laatst gewijzigd door bjanssen; 26-09-11 om 10:23.
    Audi A5 (2009) - 2.0 TFSI ABT - 275pk 390nm

  2. #2
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Tinq Uithoorn kwaliteit benzine?

    Wat tank je dan altijd bij Shell? V-Power? Het kan zijn dat octaangehalte van benzine bij TinQ ietsje lager is. 14 cent p/l is niet niks als je 70 L gaat tanken, zit je op ruim 10 euro maar wat krijg je er verder voor terug? Je hebt een prachtige auto en je gunt hem niet eens Shell, BP of Esso?

  3. #3
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Tinq Uithoorn kwaliteit benzine?

    Volgensmij moet je, als je auto ABT getuned is, altijd 98 tanken. het feit dat je bij shell e.d. geen last hebt is omdat deze waarschijnlijk gewoon echt 95 is en bij de tinq eerder 94 of zelfs lager.
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard Re: Tinq Uithoorn kwaliteit benzine?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skippie Bekijk Berichten
    Volgensmij moet je, als je auto ABT getuned is, altijd 98 tanken. het feit dat je bij shell e.d. geen last hebt is omdat deze waarschijnlijk gewoon echt 95 is en bij de tinq eerder 94 of zelfs lager.
    Volgens mij moet je 98 tanken om de maximale PK's eruit te halen (275) en kan je auto bij 95 gaan pingelen. Ik vind 98 te duur en op 95 loopt hij prima (normaal gesproken dus).

    Wat ik hier heb gelezen op het forum kan de benzine bij tinq (etc) niet 94 of lager zijn. Het moet echt minimaal 95 zijn en wordt door samples vaak gecontroleerd (?)
    Audi A5 (2009) - 2.0 TFSI ABT - 275pk 390nm

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Tinq Uithoorn kwaliteit benzine?

    Octaangetal is octaangetal, ook Tinq moet voldoen aan de warenwet. Het kan zijn dat je tuning inderdaad 98 vereist, of dat je auto iets lekkerder loopt met de toevoegingen van je gebruikelijke merk benzine. Die zitten niet in Tinq en Tango, daarom is dat spul goedkoop.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.304
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Tinq Uithoorn kwaliteit benzine?

    Hier een onderzoek van een journalist waar de goedkope brandstof vandaan komt luister hier het volledige verslag (9min). Conclusie de brandstof komt allemaal uit hetzelfde depot waar shell , BP, etc ook hun brandstof vandaan haalt. Het enige verschil zijn de dopes die er pas bij het vullen aan worden toegevoegd maar de basis is van allen hetzelfde.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  7. #7
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Tinq Uithoorn kwaliteit benzine?

    Opvallend: ik heb ook één keer bij de Tinq in Uithoorn getankt met de A4 1.8T (gechipt). Normaal gesproken reed ik met deze auto tussen 1:10 en 1:12, op BP 98. Twee tanks V-power getankt, en dat resulteerde in 1:8. Maar, de Tinq Uithoorn spande de kroon: ik kon na 250km alweer tanken! Dat was letterlijk 1:4,5! De motor liep verder zo goed als normaal (ietwat onrustiger), maar dat verbruik was echt niet grappig. In die 250km heb ik echt geprobeerd om zuinig te rijden (als je na 75km al een kwart tank hebt weggereden ga je echt wel proberen wat rustiger aan te doen), maar het kon niet. Hij bleef zuipen als een ketter.

    Direct erna volgegooid met Ultimate 98. De eerste paar km zette het verbruik door, maar na 50km (en 1/8e tank) werd het vrij direct weer 1:11, met dezelfde rijstijl.. Voor mij nooit meer Tinq, in elk geval niet bij die tent. Het mag dan 15 cent per liter korting zijn, maar de Shell en BP hier doen ook 8 cent, en voor die 55 x 0,07 = €4 per tank ga ik niet meer zo'n risico lopen...

    @ TS: als je 98 te duur vindt moet je maar een Honda gaan rijden. Het scheelt letterlijk 5 cent per liter tegenwoordig, oftewel maximaal €3,50 op een tank. Daarbij reed ik zelf (in de B5 1.8T en de C5 2.8, beide gechipped) met Euro 98 minstens 10% zuiniger. Reken maar uit: 10% minder brandstof tegen 3% meer brandstofkosten - doe mij die maar!
    Laatst gewijzigd door muizenissen; 26-09-11 om 12:42.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    39
    Posts
    174
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Tinq Uithoorn kwaliteit benzine?

    @muizenissen met het laatste stukje ben ik het niet eens.. hier in Assen zit er al gauw 10 cent verschil tussen euro 95 en 98 wel ervaar ik dat wanneer ik tank bij Total toch gauw 50 tot 100 km verder kan als benzine van de TinQ

  10. #9
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Tinq Uithoorn kwaliteit benzine?

    10 cent op 60 liter - 6 euro . Als je 75km verder rijdt (750 > 825) op euro 98 (weet niet of dat in jouw geval ook zo is) is dat 10% zuiniger. Bij de huidige prijzen is dat 16 cent per liter - je wint dus 6 cent per tank (jeeeeej, 3 euro 60 per tank, doe je 't voor!) door 10 cent duurdere brandstof te tanken .

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    2.458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Tinq Uithoorn kwaliteit benzine?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skippie Bekijk Berichten
    Volgensmij moet je, als je auto ABT getuned is, altijd 98 tanken. het feit dat je bij shell e.d. geen last hebt is omdat deze waarschijnlijk gewoon echt 95 is en bij de tinq eerder 94 of zelfs lager.
    V-Power is 97, nog wat; bijna 98, dus dan 95 omdat het geen 98 is. Als die tinq gewoon 95 octaan is, scheelt dat toch weer 3 octaanpuntjes en niet dat Tinq <94 verkoopt, zoals Tom al zegt 95 is 95, je hebt hier zoiets als een Warenwet inderdaad.

    Bij mij bij hoge uitzondering de Nederlandse VPower erin, anders bij mij in ieder geval altijd octaan 100+.. Bij Tinq of merkloos zien ze me never.. maar ja voor de meesten kan die benzine inderdaad misschien goed voldoen..

  12. #11
    JanA6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2005
    Leeftijd
    61
    Posts
    177
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Tinq Uithoorn kwaliteit benzine?

    Octaangehalte van V-power verschilt per land zie o.a. WIKI: http://en.wikipedia.org/wiki/Shell_V-Power
    Maar deze discussie is volgens mij wel vaker voorbij gekomen...


    In the United Kingdom and Denmark (where Super Unleaded must be a minimum of 97 RON), V-Power has a rating of 99 RON (whereas V-Powers' predecessor Shell Optimax was rated at 98 RON). There is one other 99 RON fuel available in the UK, namely Tesco MOMENTUM99.

    In The Netherlands, V-Power has a 95 RON rating, although officials from Shell stated it is effective 97 RON, but classes are limited to 92 RON, 95 RON, 98 RON and 100 RON.[1]

    In Germany, all Shell stations offer two varieties of petrol V-Power: Super V-Power, rated at 95 RON, and V-Power Racing 100, rated at 100 RON.

  13. #12
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Tinq Uithoorn kwaliteit benzine?

    Ik rij met mijn A4 1 op 13/14 met tango benzine (volgens vele vergelijkbaar met tinq), voor mij dus geen shell of iets dergelijks, is 9cent de liter duurder en rij er niks meer mee (2 tanks geprobeerd en exact hetzelfde verbruik) En het is misschien maar 5,85 per tank maar het blijft evengoed ook 5,85 per tank.. (bijkomend voordeel is dat de tango 325meter rijden en een bp of shell minimaal 6km)
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  14. #13
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Tinq Uithoorn kwaliteit benzine?

    In dat geval geef ik je groot gelijk. Ik heb een Shell op 900 meter, en op 2,5km, en een BPM op 2,3km, de dichtstbijzijnde Tinq is 18km verderop - ik mijd 'm met alle zorg .

  15. #14
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Tinq Uithoorn kwaliteit benzine?

    zodra ik ergens voor om moet rijden mijd ik het sowieso, shell kom ik af en toe langs als ik om moet rijden omdat ze ergens aan de weg aan het werken zijn ofzo, verder alleen een tango in de buurt... en nog een andere witte pomp waarvan ik de naam niet weet, maar dan geeft de tango me nog een beter gevoel
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  16. #15
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Tinq Uithoorn kwaliteit benzine?

    Wbt herkomst is er weinig van te zeggen.
    We hebben hier in het dorp een Gulf pomp en en Tinq-pomp.
    Bij beide stopt een Gulf-vrachtwagen om ze te vullen.

    Wat ik wel gehoord heb ik dat die euro95 een minimum eis is.
    Shell benzine kan dus best 97 zijn, maar dat noemen ze dan 95, omdat super benzine minimaal 98 moet zijn.
    Het kan dus zijn dat je bij de shell "euro97" hebt, wat doorgaat voor 95.
    Maar dat verschil merk je misschien wel tov "echte" 95.

    Maar volgens mij hebben auto's tegenwoordig klop en pingelsensoren die ontsteking en dergelijk bij regelen bij gebruik van "betere" of "slechtere" benzine.
    Dus zou het niet zo merkbaar moeten zijn, althans niet in rotter lopen ofzo.
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  17. #16
    MenW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Posts
    500
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Tinq Uithoorn kwaliteit benzine?

    Ik zou zeggen T(h)inq....
    Woaaaww, wat een power!!!

    Audi 4 ever

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •