Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Jullie mening / ervaring

  1. #1
    A4FSI
    Guest

    Standaard Jullie mening / ervaring

    Dit topic open ik voor een collega van mij. Mijn collega heeft weliswaar geen Audi maar een VW Touran 2.0 FSI. 7 jaar geleden nieuw gekocht. De auto wordt gebruikt voor woon-werk en zomers voor vakantie naar Italië. Auto is altijd dealer onderhouden. Ik hoor dat er ook voor een klein lampje langs de dealer is gereden. Auto wilde mijn collega inruilen voor een nieuwe. Toen de dealer de auto op de brug zette, zei die dat de motor helemaal aan gorten is en vervangen moet worden. Geen coulance, niets, nada, nothing!

    Ik vraag mij of dat zomaar kan. Als de auto altijd dealer onderhouden is, moeten zij zoiets toch eerder constateren? Er is inmiddels een nieuwe motor voor E 5.000,- erin gezet.

    Wat is jullie mening / ervaring?

  2. #2
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.504
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Jullie mening / ervaring

    7 jaar kun je niets meer halen. Maar vind het wel raar dat ze dat nu ineens zien terwijl ze de auto in onderhoud hebben gehad
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  3. #3
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    Ja, ik verwacht ook niet dat hij zich kan beroepen op enige garantie. Het is alleen heel raar dat er ineens gezegd wordt dat de motor naar de middeleeuwen is terwijl de auto altijd daar onderhouden is.


    Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

  4. #4
    RS197768's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    46
    Posts
    600
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Jullie mening / ervaring

    Je kunt ernstige twijfels stellen bij de garage die dat oordeel velt. Zeker als ze hem zelf hebben onderhouden. Als het een officiele dealer is dan zou je misschien bij Pon je oor eens te luisteren kunnen leggen. Maar aangezien de motor al vervangen is zal er nooit geconstateerd kunnen worden wat er waar is van het verhaal. Die andere motor zullen ze wel weggemoffelt hebben zodat er geen contraexpertise meer gedaan kan worden. Het toont in mijn ogen aan dat ze tegenwoordig wel heel zeker van hun zaak zijn in het naaien van klanten. Ikzelf zou dus never nooit meer naar die garage gaan. Linksom of rechtsom hebben ze je diep en hard genaaid. Want of het onderhoud is jaren bagger geweest en niet correct uitgevoerd. Of ze hebben ze gelicht met een nieuwe motor plaatsen. zoals je zelf al zegt. Dealer onderhouden voor minste of geringste naar garage dan mag je verwachten dat je niet koud op je dak zoiets krijgt.
    Audi A4 Avant (B7) 3.0TDI Quattro Advance 2007 s-line
    Audi A6 Avant (C5) 2.5TDI (132kw) Quattro Exclusive Sport 2003

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    58
    Kudos
    0

    Standaard Re: Jullie mening / ervaring

    Was de motor defect dan toen de auto naar de garage ging?
    Vind het wel apart dat de motor na 7 jaar aan "gort" is. Tenzij er misschien 5 á 6 ton op staat.


  6. #6
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.537
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Jullie mening / ervaring

    Een vriend van me heeft iets dergelijks meegemaakt waarbij een dealer beweerde dat een distributieriem was versprongen en daardoor alle kleppen krom, evt zuiger kapot etc. Reparatie werd geschat op €5000 plus.
    Nadat ik zelf naar hem was gereden en een en ander gecheckt had, bleek alleen de onderste afdekplaat van de motor los te zitten waardoor er een klapperend geluid ontstond. Zelfs nadat we de dealer hier mee confronteerden, bleef men volhouden dat de distributie riem was versprongen, terwijl we dus met de bewuste auto bij de dealer waren!!
    Laatst gewijzigd door madfred; 08-10-11 om 15:37.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  7. #7
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.687
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Jullie mening / ervaring

    @Yuxel:
    Beetje mosterd na de maaltijd. Je collega had eerder moeten reageren, toen de "defecte" motor nog niet vervangen was. Nu kun je niet meer zoveel, behalve de bewuste dealer de mantel uitvegen en een andere dealer zoeken.
    Dus....

  8. Ad
  9. #8
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    A4drieliter; ja, ben het met je eens. Beetje mosterd naar de maaltijd inderdaad. Hij zou een klacht indienen bij de importeur. Hoe dat verder gaat aflopen, weten we niet. We zullen zien maar ik acht de kans op succes minimaal. Ik heb hem geadviseerd die dealer voortaan te mijden.


    Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

  10. #9
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.687
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Jullie mening / ervaring

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yuxel Bekijk Berichten
    A4drieliter; ja, ben het met je eens. Beetje mosterd naar de maaltijd inderdaad. Hij zou een klacht indienen bij de importeur. Hoe dat verder gaat aflopen, weten we niet. We zullen zien maar ik acht de kans op succes minimaal. Ik heb hem geadviseerd die dealer voortaan te mijden.


    Sent from my iPhone 4 using Tapatalk
    Wens hem maar succes van me. Pon staat er niet om bekend zijn dealers af te vallen.
    Dus....

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •