Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: review Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150pk Pro Line S (video + artikel)

  1. #1

    Standaard review Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150pk Pro Line S (video + artikel)

    Samen met mijn broer maak ik nu zo een 1,5 jaar rij-impressies en eindelijk voor het eerst een Audi van Pon meegekregen en meteen een erg mooie! Hopelijk vinden jullie de review leuk (check ook de video)!

    Solide verleider: Audi A3 Limousine (filmpje + fotogallerij)



    De traditionele sedan. Een auto zoals een kind ‘m tekent, een auto zoals die misschien wel bedoelt is. En toch bleek het een hele lastige opgave om in het populaire C-segment een aantrekkelijke sedan op de weg te zetten. Kun jij er één bedenken? Wij niet! Maar nu is er de Audi A3 mét kont. Op basis van de A3 hatchback tekende het Duitse merk een pracht van een sedan. Of zoals ze het model zelf graag noemen: Limousine. Rijdt deze rode schone net zo lekker als dat de looks doen vermoeden?

    Mooi rood is niet lelijk! Dat gaat zonder twijfel op voor de A3 Limousine in Misanorood die schittert in deze rij-impressie. Want wat een geslaagde auto is het geworden. Gedrongen, compact en zoals we van Audi gewend zijn: Lekker clean. De dikke velgen en het S-Line pakket voegen absoluut designwaarde toe, echter ligt de Limousine ook zonder deze opsmuk prettig op het netvlies. Wat ons betreft is de Limo een stuk begerenswaardiger dan de toch wat behouden vormgegeven hatchback broertjes. Nogmaals: De mooiste compacte sedan van dit moment!



    Door vier ringetjes te halen
    Zoals we van het merk met de vier ringen gewend zijn is het ook het interieur om door een ringetje te halen. Het dashboard oogt lekker opgeruimd en bezit een bijzondere aantrekkingskracht; waarschijnlijk veroorzaakt door de grote mate van finesse. Afwerking en materiaalgebruik zijn namelijk van uitzonderlijk hoog niveau voor een auto uit deze klasse. Neem de draaiknopjes om de climatecontrole mee te bedienen. Ze voelen echt top aan en worden in het donker mooi omlijst door blauw/rode ‘lichtboogjes’. Of de ventilatieroosters: Kleine meesterwerkjes waarmee je met een druk in het centrum de luchtstroom kunt regelen. Toegegeven, onze exemplaar is erg donker van kleurstelling maar het is mogelijk om andere tinten te bestellen. Leef je uit! Het MMI-systeem – Audi’s multimediasysteem – werkt feilloos en het is prettig dat Audi meerdere ‘snelknoppen’ rondom de draaiknop heeft geplaatst. Uiteraard maakt het MMI-systeem een hoop knoppen overbodig wat de ergonomie ten goede komt. Tot slot is er nog het scherm dat automatisch uit het dashboard omhoog komt bij het starten en weer verdwijnt bij het verlaten van de auto. Gave gimmick én goed zichtbaar in het filmpje



    Stevige zit
    Door het mooie dashboard vergeet je bijna dat goed zitten ook belangrijk is. Zoniet het belangrijkste. En gelukkig is ook dat geen probleem in de Audi. De prachtige sportstoelen zijn uitgebreid instelbaar, waaronder zelfs de hoek van de zitting, en de zit is Duits stevig. Misschien wel aan de harde kant voor sommige mensen. Ze bieden daarentegen wel veel steun en in combinatie met het goed verstelbare, afgeplatte stuurtje kun je een fijne werkplek creëren. Qua bergruimte treffen we bekerhouders, ondiepe kaartvakken én een vak in de tunnelconsole aan. Door naar achter!



    En daar houdt de ruimte niet bepaald over, zeker voor het hoofd. Met wat passen en meten lukt het echter wel om de benen wat plaats te geven. Nu zijn wij natuurlijk vrij lang, kinderen vinden er vast en zeker een prima plekje. Met z’n dikke kont ziet de Limousine er niet alleen gaaf uit, het biedt ook een extra diepe bagageruimte die ook nog eens praktisch is van vorm (lees: rechttoe rechtaan). De doorgang is vanwege het kleine klepje aan de krappe kant. Wij adviseren sporttassen in plaats van grote, logge koffers!

    Fijn maakt nog niet verfijnd
    Denk aan een dieselmotor en je zegt al snel ‘TDI’. Het Volkwagen concern, waar Audi deel van uitmaakt, heeft dit label de afgelopen 15 jaar op heel veel modellen geplakt en ook wij hebben ons aandeel TDI’s gereden. Sterker nog, Laurens rijdt momenteel nog steeds met een TDI. Van 11 jaar oud welteverstaan. Opvallend is de gelijkenis met het moderne, 150 pk sterke 2-liter blok in het vooronder van onze testauto: Zo merk je duidelijk dat de turbo pas boven de 2000 toeren per minuut goed los komt en maakt de motor nog altijd een typerend rauw dieselgeluid. Vooral bij accelereren. Het vrij explosieve karakter – ook des TDI’s – maakt de motor overigens niet minder soepel want met 150 pk en 320 nm koppel heeft de A3 Limousine vermogen genoeg. De handgeschakelede zesbak is prettig direct en trefzeker maar laat zich wel een tikkeltje afstandelijk bedienen. Zondermeer een fijne aandrijflijn, al gebied de eerlijkheid te zeggen dat we dieselmotoren kennen die verfijnder zijn.



    Solide op de weg
    Het rijden met de A3 Limousine is anders dan de toevoeging Limousine doet vermoeden. Het optionele S-Line onderstel is prettig stevig en maakt een zeer solide indruk: Of je nu 50 of 150 kilometer in het uur rijdt, de Audi boezemt één en al vertrouwen in. De A3 wordt nimmer oncomfortabel maar nodigt ook niet direct uit om een potje te gaan stoeien. Daarvoor is het algehele gevoel, waaronder in het stuur, net even te afstandelijk. Mocht het onverhoopt toch te hard gaan in een bocht dan geeft de auto geen krimp en ook de hoeveelheid grip valt in positieve zin op. Het stabiele onderstel maakt van de A3 Limousine een veilige en fijne auto om mee onderweg te zijn. Duitse degelijkheid ten voeten uit!

    Opties en pakketten
    Voor € 29.130 kun je een Limousine voor de deur hebben staan. Een A3 Limousine welteverstaan. Voor dat bedrag krijg je een benzinemotor in basisuitvoering. Zoals bekend tikken leuke gadgets en pakketten flink aan bij Audi en dat blijkt ook wel: Onze testauto kost een slordige 52 mille. Wat staat er zoal op de optielijst? Een Pro Line S pakket, LED-koplampen, een uitgebreid multimedisysteem en een panoramadak. Het is dan ook extra goed om te weten dat de 150 pk sterke diesel in het 20% bijtellingstarief valt. Ons testverbruik kwam uit op 1 op 16 wat we acceptabel vinden voor een krachtige, 2-liter diesel. Ook dat, beste mensen, is des TDI’s.



    Was het love at first drive? Voor Laurens wel, voor mij is het wat oppervlakkiger gebleven. Letterlijk en figuurlijk. De A3 Limousine ziet er fantastisch uit en ook het interieur is van begerenswaardig niveau. Zowel aandrijflijn als rijeigenschappen verdienen het predikaat goed, al is de dieselmotor wat rauw van karakter. De Limousine is daarmee een solide en vooral Duits degelijke auto met meer dan genoeg aankoopargumenten. Toch verwacht je door het gelikte uiterlijk én de flitsende kleur onbewust wat meer temperament en beleving.

    Zijn de stilstaande beelden niet genoeg? Check dan bewegend beeld van deze rode schone! (klik)

    Met dank aan Audi Nederland.


    Vind je onze video's en artikelen leuk? LIKE ons dan op facebook en volg ons op twitter. En je kunt uiteraard ook dit artikel en filmpje liken op onze website.

    Alle feedback is welkom!
    Laatst gewijzigd door Lohran; 07-09-14 om 23:44.
    Audi A2 1.4

  2. #2
    skylinemike's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    542
    Kudos
    24
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: review Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150pk Pro Line S (video + artikel)

    Goed filmpje, ik zou alleen meer shots van de auto nemen op bijzondere locaties(niet in een woonwijk); en ik zou snel mogelijk investeren in goede audio dan komt het gelijk beter over. Als je dit beweert : 'al gebied de eerlijkheid te zeggen dat we dieselmotoren kennen die verfijnder zijn' zou ik graag willen weten welke diesel motoren dit zijn.
    Nu: Audi E-Tron 55 (2020) / Audi A5 3.0 TFSI quattro (2015) / Audi A5 3.0 TDI quattro (2015)

  3. #3

    Standaard Re: review Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150pk Pro Line S (video + artikel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skylinemike Bekijk Berichten
    Goed filmpje, ik zou alleen meer shots van de auto nemen op bijzondere locaties(niet in een woonwijk); en ik zou snel mogelijk investeren in goede audio dan komt het gelijk beter over. Als je dit beweert : 'al gebied de eerlijkheid te zeggen dat we dieselmotoren kennen die verfijnder zijn' zou ik graag willen weten welke diesel motoren dit zijn.
    Bedankt Mike!

    Uiteraard zijn onze video's geen Top Gear producties We hebben helaas maar kort tijd met de auto's, deze hadden we 2 dagen. 2 dagen om de auto dus te leren kennen, op te halen en weg te brengen (ik woon in Hoorn, ver van Pon). Dit was in januari, dus korte dagen. Maar je hebt gelijk, meestal doen we ook een stadse locatie en een landelijke, bij de A3 is het er helaas niet van gekomen. We doen het ook nog naast ons werk en we doen alles zelf. We presenteren zelf en ik film/fotografeer en monteer nog (begonnen zonder ervaring). Dat is een flinke klus uiteraard, want de 'collega's' huren hier allemaal een pro voor in.

    Ik wilde eerder al een betere camera kopen, maar een bevriende cameraman raadde aan om toch even door te sparen. Dus dat hebben we gedaan en de video die volgende week online komt is met de nieuwe camera opgenomen (wel gebruiken we nog steeds de GoPro, maar we proberen dat wel minder). Onze nieuwe camera is een stuk beter en we hebben er een draadloze microfoon bij. Allemaal erg duur spul, zeker als je vanaf een camcorder komt (camcorder was 300 euro, onze nieuwe set was dik over de 2500). Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt! Maar het wordt dus beter, veel minder last van windruis met de 2 microfoons die we nu hebben.

    Met niet heel erg verfijnd bedoelen we dat de TDI z'n power 'opeens' geeft (explosief) en dat hij wat rauw/luidruchtig loopt (alles in perspectief natuurlijk). Wij vinden dat zelf niet heel erg, sterker nog, ik heb inmiddels mijn 5e TDI. De voordelen vind ik belangrijker, sterke diesel en vooral zuinig. We hebben aardig wat diesels gereden inmiddels en vele zijn er gewoon stiller en geven hun vermogen wat 'smoother' over. We waren erg te spreken over de 2.2 turbo diesel (150pk) van de Mazda3, dit was echt een verrassende auto sowieso. Ook de dCi's van Renault en de dieseltjes van Volvo/PSA zijn allemaal erg stil en soepel. Maar nogmaals, we vinden de 2.0 TDI een erg fijne motor omdat 'ie veel power heeft. We proberen gewoon zoveel mogelijk te behandelen en onze bevindingen door te geven. Wat de kijker zelf het belangrijkste vindt is aan hun natuurlijk.

    Oude camcorder naast de nieuwe:

    Laatst gewijzigd door Lohran; 28-03-14 om 11:25.
    Audi A2 1.4

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    197
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: review Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150pk Pro Line S (video + artikel)

    Leuk filmpje mannen,

    keep up to good work!

  5. #5

    Standaard Re: review Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150pk Pro Line S (video + artikel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rkoemans Bekijk Berichten
    Leuk filmpje mannen,

    keep up to good work!
    Thanks!
    Audi A2 1.4


  6. #6

    Standaard Re: review Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150pk Pro Line S (video + artikel)

    Ik had hem al op jullie site bekeken. Leuke review! Dat prijskaartje is toch wel absurd voor een auto waarbij je nog altijd zelf moet schakelen maar ja, dat weten we van Audi. Gooi je er nog een 184 pk motor in met quattro en S-tronic dan kan het nog veel gekker.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  7. #7

    Standaard Re: review Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150pk Pro Line S (video + artikel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Ik had hem al op jullie site bekeken. Leuke review! Dat prijskaartje is toch wel absurd voor een auto waarbij je nog altijd zelf moet schakelen maar ja, dat weten we van Audi. Gooi je er nog een 184 pk motor in met quattro en S-tronic dan kan het nog veel gekker.
    Ja het is echt een ontzettend prijzige uitvoering, met ruim € 17.000 aan opties Daar kun je heeeeel wat leuke dingen voor kopen! Maar het is wel een erg mooie wagen hoor, was spontaan verliefd geworden!

    Hierbij nog het optie lijstje:

    Audi A3 Limousine 2.0 TDI

    uitvoering: Ambition
    kleur: Misanorood pareleffect
    standaard bekleding: Alcantara/leder zwart

    vermogen/t-pm: 110kW-150pk / 3500 - 4000
    koppel/t-pm: 320 Nm / 1750 - 3000
    acceleratie 0-100 km/h: 8,7 s
    topsnelheid km/h: 224

    Basisprijs: € 34.140
    Pro Line S: € 4.000

    Exterieur
    3FB Glazen panoramadak € 1.331
    Metallic-lak € 911
    4ZB Sierlijsten, blank € 253

    Infotainment
    PNQ MMI navigatie plus € 1.596
    9VS Bang & Olufsen Sound system € 749
    9ZK Audi Connect € 701

    Interieur
    N7U Bekleding, leder/alcantara € 673
    4I3 Comfortsleutel € 547
    5TD Inleg, aluminium Mistral zilver € 280
    QJ1 Aluminium optiek in het interieur € 99

    Stoelen
    7P1 Lendensteunen, elektrisch instelbaar € 344

    Veiligheid / techniek
    7X2 Parkeerhulp plus met selectieve weergave € 1.093
    PCG Audi adaptive cruise control inclusief Audi pre sense front € 785
    7AL Diefstalalarm (niet SCM goedgekeurd) € 560

    Velgen / Banden
    C7D Velgen, lichtmetaal 8J x 19 "5-arm-wing"-design € 1.681
    1PE Wielbouten, diefstalbeveiligd € 35

    Verlichting / Spiegels
    PX2 LED-koplampen € 1.008
    PU7 Licht- en regensensor inclusief dimmende binnenspiegel € 217
    7W1 Audi pre sense basic € 280

    Totaalprijs (exclusief afleveringskosten) € 51.283
    Audi A2 1.4

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: review Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150pk Pro Line S (video + artikel)

    Ja pfff daar zit ook bijna alles wel op. Er was hier laatst ook iemand van dit forum en die zat ook al op 46K. Maar dan heb je ook wat
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    197
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: review Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150pk Pro Line S (video + artikel)

    Ik heb em voor 46k maar nog niet eens mmi+ 😭

  11. #10

    Standaard Re: review Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150pk Pro Line S (video + artikel)

    Haha ja je kan het bijna zo gek maken als je zelf wilt!
    Audi A2 1.4

  12. #11
    RJW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    52
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: review Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150pk Pro Line S (video + artikel)

    Super filmpje, had het op YouTube gezien. Heb zelf met deze demo proefgereden, en was eigenlijk gelijk om.

  13. #12

    Standaard Re: review Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150pk Pro Line S (video + artikel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RJW Bekijk Berichten
    Super filmpje, had het op YouTube gezien. Heb zelf met deze demo proefgereden, en was eigenlijk gelijk om.
    Thanks! En terecht, hele goede auto en vooral ook echt heel mooi. Is het die van je avatar? :P
    Audi A2 1.4

  14. #13
    RJW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    52
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: review Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150pk Pro Line S (video + artikel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDI Quattro Bekijk Berichten
    Thanks! En terecht, hele goede auto en vooral ook echt heel mooi. Is het die van je avatar? :P
    Die foto is van tijdens de proefrit, de verwachte leverdatum is begin juni!

  15. #14

    Standaard Re: review Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150pk Pro Line S (video + artikel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RJW Bekijk Berichten
    Die foto is van tijdens de proefrit, de verwachte leverdatum is begin juni!
    Phoeeee geduld is een schone zaak!
    Audi A2 1.4

  16. #15
    johnnick1967's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    175
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: review Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150pk Pro Line S (video + artikel)

    Het is inderdaad een mooie auto met een mooie kleur. En vooral een mooie sedan om te zien, maar uiteindelijk ben ik toch voor een Audi A3 Sportback gegaan in proline S trim. Niet alleen vanwege het prijs verschil tov de limousine maar ook om praktische reden. Een kofferbak blijft toch wat behelpen op een sedan, dat is bij de sportback toch wat functioneler ondanks het kleinere volume van 380 ltr tov 420 ltr van de limousine.
    Audi A3 sportback 1.4 TFSI 125 PK Proline S beluga bruin
    voorheen: VW Golf VI 1.4 TSI 160 PK Highline Deep Black 09, VW Golf 7 1.4 TSI Highline Tungsten Silver 13

  17. #16

    Standaard Re: review Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150pk Pro Line S (video + artikel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnnick1967 Bekijk Berichten
    Het is inderdaad een mooie auto met een mooie kleur. En vooral een mooie sedan om te zien, maar uiteindelijk ben ik toch voor een Audi A3 Sportback gegaan in proline S trim. Niet alleen vanwege het prijs verschil tov de limousine maar ook om praktische reden. Een kofferbak blijft toch wat behelpen op een sedan, dat is bij de sportback toch wat functioneler ondanks het kleinere volume van 380 ltr tov 420 ltr van de limousine.
    De doorgang is inderdaad krapper maar het is een ruime achterbak! Maar een station of hatchback blijft makkelijker wat dat betreft. Veel veilige kilometers in ieder geval!
    Audi A2 1.4

  18. #17

    Standaard Re: review Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150pk Pro Line S (video + artikel)

    Heb al paar keer met vier grote volwassenen in de Sportback gezeten en dat gaat met gemak. En die 380 liter rekenen ze tot de hoedeplank. Haal je die eruit en stapel je door dan heb je veel meer inhoud dan de Sedan.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  19. #18
    johnnick1967's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    175
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: review Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150pk Pro Line S (video + artikel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Heb al paar keer met vier grote volwassenen in de Sportback gezeten en dat gaat met gemak. En die 380 liter rekenen ze tot de hoedeplank. Haal je die eruit en stapel je door dan heb je veel meer inhoud dan de Sedan.
    Dus er is ruimte genoeg om de rollator van mijn moeder er in te leggen?

  20. #19

    Standaard review Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150pk Pro Line S (video + artikel)

    Rechtop bedoel je? Zonder hoedeplank denk ik wel. Liggend vast ook want onze kinderwagen paste destijds ook prima. Ben nog niet op de leeftijd dat ik er eentje nodig heb dus niet getest
    Laatst gewijzigd door peternorth; 15-10-14 om 12:18.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  21. #20
    johnnick1967's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    175
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: review Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150pk Pro Line S (video + artikel)

    @peternorth
    Nee, ik bedoel inderdaad liggend, en mijn moeder is ook nog geen 80+, maar is net aan een hernia geopereerd. Zodoende.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •