Nou, mijn ervaring is anders met de ceramics onder de S7. In Dld met 260+ doen we wat ze moeten doen: als je doortrapt een anker uitgooien, keer op keer. In Nederland vind ik ze juist heerlijk subtiel en, in combinatie met luchtvering, soms onmerkbaar goed. Daarnaast weinig remstof op de velgen :-) De remmen op mijn vorige auto, A6 C7 vond ik, zeker in Duitsland, onderbemeten: veel fading, een keer zelfs brandlucht bij remmen, dan rijd je niet meer relaxed rond...
Goed om te horen in ieder geval dat ook jij vind dat de remmen van de A6 onderbemeten zijn. Overigens vond ik dat op mijn A4 B8 3.0 TDI helemaal, die begonnen zelfs gigantisch te trillen bij 240 en hoger. Dit loste zich wel weer op nadat ze weer afgekoelt waren maar was meteen weet terug als je weer een paar goed op de ankers ging.
Enige dat mij weerhoud om Audi Ceramic eronder te gooien is aanschaf prijs. Zo'n 8/9000 euro voor een nieuwe set en zo'n 5500 euro voor een gebruikte set helaas.
De gemiddelde ervaring met Ceramic is toch echt anders . Ik heb hier regelmatig aanvragen van mensen met RS6 C7's en soorgelijken die een stock RS6 remmenset zoeken, omdat de Ceramic set voor day-to-day driving niet goed genoeg werkt (piepen, matig vertragen).
Gisteren alvast een handige toolset binnen gekregen om volgende week de B&O onderdelen in te bouwen in de A6. Was voorheen toch altijd tricky om alles zonder beschadigingen los te krijgen.
Nu een mooi setje tools ervoor besteld. Kosten: 10 euro
20150821032247.jpg
Onderdelen worden pas a.s. donderdag geleverd. Dus dat lukt dan pas
A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Zojuist de Hawk HPS remblokken voor en achter laten monteren. Nu pas 30km ermee gereden en uiteraard gelijk goed aan het inremmen. Merk nu al mega verschil t.o.v. hoe het was. Die heerlijke bite zoals ik deze op de A4 had heb ik nu al terug en dat al na 30km. Ben erg benieuwd hoe het straks na 500 km-er remt.
Vandaag een upgrade van het Bose Audio systeem gedaan in de A6. Ik heb zowel de subwoofer als de 2 tweeters vervangen voor de Sub en Motordrive Dôme Tweeters van de veels te dure B&O optie affabriek.
Tevens de subwoofer ook voorzien van een versterker ertussen die direct op de accu verbonden is voor een goede stroomtoevoer. Daarnaast heb ik de Bose software getweakt om het geluid flink op te krikken.
Het geluid is nu echt fenomenaal en zelfs veel beter dan wat het B&O Advanced systeem affabriek in de A6 presteert.
Enige dat ik nog moet uit uitwerken is een relais schakeling waarmee ik de motordrives ook kan schakelen wanneer de radio aan en uit gaan. De tweeters staan nu namelijk permanent omhoog.
Plaatjes bij de praatjes:
ImageUploadedByTapatalk1440791092.684772.jpg
ImageUploadedByTapatalk1440791049.893350.jpg
ImageUploadedByTapatalk1440790959.568721.jpg
ImageUploadedByTapatalk1440791127.036462.jpg
ImageUploadedByTapatalk1440791061.017177.jpg
ImageUploadedByTapatalk1440790997.072922.jpg
ImageUploadedByTapatalk1440791155.132593.jpg
ImageUploadedByTapatalk1440791080.713959.jpg
ImageUploadedByTapatalk1440791018.231028.jpg
ImageUploadedByTapatalk1440790949.419859.jpg
Super gave upgrade.
Peeet
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
Mooie upgrade, aan een toch al mooie auto.