Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Audi A4 B7 1.8T Sedan

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Audi A4 B7 1.8T Sedan

    Eindelijk, m'n eerste eigen Audi!

    Na afscheid genomen te hebben van m'n 21 jaar oude Toyota Carina, stond 3 dagen later deze bolide (uit Duitsland) op de stoep:

    Bijlage 213090Bijlage 213091


    De specs:

    Audi A4 1.8T (BFB), volledig dealeronderhouden
    09-2005
    155.000km
    Handgeschakeld 5
    Bi-Xenon
    Cruise Control
    Audi Concert + Aktiv lautsprecher
    Stoelverwarming
    Automatisch dimmende binnenspiegel
    Regensensor
    PDC achter
    Middenarmsteun
    Neerklapbare achterbank
    Afneembare trekhaak
    16" Audi velgen (5x, met zomerbanden)
    Ablagepaket


    Wat heb ik er al gedaan:

    Alarm inclusief voortuigvolgsysteem in laten bouwen (klasse 5).
    Originele 17" Audi velgen (met winterbanden) inclusief slotbouten erop gezet.
    Kofferbak- en handschoenenvak verlichting vervangen door LED, kentekenverlichting volgt nog.
    Kleppendekselpakking + remblokken achteren laten vervangen.
    Inbouw anti-marterkastje + rubberen slangen ingesprayed met anti-marter middel.
    Afdekking waterkast + accu afdekplaat geplaatst.
    Ruitenwissers vervangen door Bosch AeroTwin.
    Rubbers onder accubak & rembekrachtiger verwijderd.
    Kabelbreuk bestuurdersdeur laten herstellen (2 kabels doormidden, gesoldeerd).
    Batterijen sleutels vervangen.
    Luxe kentekenplaten + plate's lock.
    Auto laten polijsten / poetsen / waxen, incl. binnenkant.
    VCDS: Tear-drop wiping geactiveerd
    VCDS: Autobahnlicht geachtiveerd
    VCDS: PDC pieptoon hoger + harder
    VCDS: AUX ventilatie aangezet
    VCDS: DRL inclusief achterlichten geactiveerd


    Wat ben ik nog van plan:

    Tuning bij Pedro incl. oliezeef behandeling + nieuwe olie incl. oliefilter
    RNS-E zelf inbouwen (wellicht met Kufatec bluetooth uitbreiding)
    N75 klep preventief vervangen?
    Koelvloeistoftemperatuursensor preventief vervangen?
    17" zomerbanden op de 17" velgen
    16" winterbanden op de 16" velgen
    Remschijven + remblokken upgrade
    Motorafdekking links / rechts plaatsen + nieuw logo op motorafdekking.
    Bumper demonteren, opnieuw afstellen. Daarbij alle lampen vervangen alsmede Xenon stuurapparaten.
    S-line exterieur pakket?


    Welke problemen heb ik tot nu toe nog:

    Auto start op 3 cilinders, na 10 sec. loop hij op 4 (ongeacht warme/koude start). Volgende week grote beurt waarbij de bougies worden vervangen.
    Auto verlies koelvloeistof, systeem op druk laten zetten maar geen zichtbare lekkages van bovenaf. Volgende week van onderen kijken.
    Xenon flikkert de eerste 5 min van de rit, steeds vaker en langer.

    Het is niet de meest dikke auto, en er moet nog het een en ander aan gebeuren, maar ik ben er wel ongelofelijk trots op en blij mee. Het rijdt fantastisch en ik weet zeker dat alle problemen binnen de perken (qua tijd / kosten) verholpen kunnen worden. Dan zal het echte genieten beginnen
    Laatst gewijzigd door Brake; 09-07-15 om 20:26.
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition

  2. #2
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B7 1.8T Sedan

    Mooi hoor, gefeliciteerd. En gelijk al investeringen om hem af te maken, prima

    Keurig nette B7 en alle mogelijkheden om het zo gek te maken als je zelfs wilt met de mod's.

    -Wat is tear-drop wiping?
    -Wat is er mis met je remmen dat je die wilt upgraden?
    -S-line exterieur natuurlijk fraai, maar best lastig vinden denk ik (tegen redelijk geld)? Heb daar zelf ook wel oren naar.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B7 1.8T Sedan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Mooi hoor, gefeliciteerd. En gelijk al investeringen om hem af te maken, prima

    Keurig nette B7 en alle mogelijkheden om het zo gek te maken als je zelfs wilt met de mod's.

    -Wat is tear-drop wiping?
    -Wat is er mis met je remmen dat je die wilt upgraden?
    -S-line exterieur natuurlijk fraai, maar best lastig vinden denk ik (tegen redelijk geld)? Heb daar zelf ook wel oren naar.
    - Na het sproeien met ruitenwissers, dat de ruitenwisser nog 1 x op en neer gaat om de laatste druppen weg te vegen.
    - Geperforeerde remschijven (Zimmermann?) vind ik erg mooi, en lees goede dingen over Ferodo remblokken. Extra remvermogen lijkt me nooit verkeerd, zeker na het tunen niet.
    - Ik heb al een complete onderdelenlijst, misschien na een ongelukje

    Eerst maar eens zorgen dat alle problemen verholpen zijn en het blok lekker loopt, dan tunen, en dan zien we de rest wel!
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B7 1.8T Sedan

    Het blok loopt/start inmiddels weer goed, zonder duidelijke reden. De bobines en bobineruimtes wel nogmaals schoongemaakt van (oude) olie die door de (reeds vervangen) kleppendekselpakking was gelopen. Ook heeft er een busje Forte Petrol Saver op een halve tank (Euro98, tank ik voortaan alleen nog maar in Dld) meegedraaid.

    De auto heeft inmiddels een grote beurt gehad:

    Nieuwe platinum bougies
    Nieuw luchtfilter
    Nieuw interieurfilter (actief koolstof)
    Nieuw brandstoffilter
    Nieuwe remolie
    Remmerij voor losgehaald, schoongemaakt en ingevet

    Alles van Bosch.

    Interval heb ik gereset naar een vaste interval (15.000km / 365 dagen) ondanks dat er longlife olie op het blok komt. Dit zal echter bij Pedro gebeuren (incl oliefilter).

    Verder een nieuw logo met de 4 bijgeleverde klemmetjes op de motorafdekking geplaatst. De motorafdekking links en rechts (van de RS4) heb ik teruggebracht naar de dealer, omdat dit niet (lekker) past.

    Ook heb ik een stoffen sportinterieur gevonden. Hiermee wil ik alleen de voorstoelen en de achterbank vervangen, de rest is gelijk aan dat van mijzelf en zal ik verkopen. Het stuur wordt dan vervangen door een lederen stuurwiel met stuurwielbediening (helaas wel 4 spaaks).

    Last but not least, met VCDS de led in het klokkenhuis voor de verlichting aangezet. Deze brandt echter continu, omdat met de dagrijverlichting ook de achterlichten en kentekenverlichting brandt. Als ik echter de DRL met de draaiknop uitzet, kan ik controleren of Xenon brandt middels die led (bijv. door regen, snelweg of doordat het donker is).
    Laatst gewijzigd door Brake; 17-07-15 om 10:51.
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B7 1.8T Sedan

    De bumper is nu opnieuw afgesteld en de Xenonlampen, parkeerlichten en mistlampen zijn vervangen door Osram Cool Blue Intense varianten. Kan niet zeggen dat ik er kapot van ben. Ook de knipperlichten vervangen door nieuwe Philips P21W lampen. Alleen de DRL nu nog, maar daar kan ik makkelijk bij, Leon heeft ze vandaag opgestuurd.

    Afspraak met Pedro is gemaakt op 6 augustus

    Auto heeft sinds de beurt geen slechte start meer gemaakt, gelukkig.
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Thumbs up Re: Audi A4 B7 1.8T Sedan

    Inmiddels bij Pedro geweest voor nieuwe olie en een schoonmaakbeurt van de zeef. Ook is hij gechipt, het vermogen kan hij op de 2 voorwielen maar moeilijk kwijt.

    Verder:
    Achterlichten feller gezet met VCDS.
    Consumptiecorrectie (115%, maximaal negatief dus) met VCDS.
    RNS-E ingebouwd.
    Kufatec bluetooth module ingebouwd.
    5x 18" originele old RS4 velgen gekocht met zomerbanden (1 reserve), de 5x 16" wielen verkocht. De 4x 17" wielen blijven dus voor de winter.
    Kop is demonteerd en gevlakt, nu geen KVS verlies meer en goede starts. Diverse onderdelen (oa temp sensor) preventief vervangen.
    Auto uit laten lijnen.
    LED kentekenverlichting (zonder storing!)
    Het sportinterieur is niet doorgegaan, alsmede het MFSW stuur niet. Was me niet netjes genoeg.
    Originele bagagehaken in de kofferbak.
    Origineel bagagenet.

    Op stapel:
    Heb 2 nieuwe Xenon stuurapparaten liggen van 2011. Maandag gaat de bumper er weer af, en haal ik tevens de lamp uit elkaar om de lens schoon te maken, het glas te laten polijsten en stuurapparaten te vervangen (d0h).

    En nog een plaatje:
    Bijlage 225856

    Verder ga ik niet al te veel meer investeren. Stieken zit ik naar een 2.0TFSI quattro tiptronic avant te kijken ivm de komst van een kleine
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B7 1.8T Sedan

    De 2.0TFSI Quattro TipTronic avant blijft even toekomstmuziek. De kinderwagen past ruim achter in de kofferbak, en ik vind de sedan een stuk mooier.

    De nieuwe Xenon stuurapparaten zijn geplaatst, en ook gelijk de lampen vervangen door Philips Xtreme Vision. De lenzen heb ik schoongemaakt, en heb nu 1 grote egale lichtbundel voor de auto met strakke lijnen. Absolute aanrader!

    Verder een hele nette Sonniboy set overgenomen en geplaatst. Een extra clipje besteld voor de 2 rubbertjes, die misten.

    Wegens rauw lopen, stationair schudden, vermogensverlies, en stotterend optrekken een carterventieltje vervangen. Hiermee waren alle problemen in 1 klap opgelost voor €12,05.

    De bakolie laten vervangen door nieuwe Castrol olie, met een Forte toevoeging.

    Met VCDS de melding aangezet dat je eerst de koppeling in moet trappen, voordat je de auto start :P

    Overigens de luxe originele rubberen matten weer geplaatst ondanks dat het zomer is. Is gewoon praktischer, aangezien ik na het klussen thuis of tennissen zonder pijn in m'n hart in de auto wil stappen.

    Voor de remmerij ben ik in overleg met @Bastet, hij heeft mijn gewenste Zimmermann + Ferodo combo liggen voor zowel voor als achter.

    Helaas 1 naafkap verloren / gejat, hopen dat ik een gebruikte op de kop kan tikken.
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition

  8. Ad
  9. #8
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B7 1.8T Sedan

    Goed bezig, keurig onderhoud voor de auto allemaal
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  10. #9
    lscholten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    528
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B7 1.8T Sedan

    http://www.ebay.de/itm/321954181283?...%3AMEBIDX%3AIT

    Voor het geval je nog naafkappen zoekt

    Goed bezig trouwens!

    Is dat tear-drop wiping niet standaard trouwens? Mijn B6 heeft dat namelijk ook.
    2010 Audi Q5 3.2FSI Quattro Exclusive Cherry Black Pearleffect

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B7 1.8T Sedan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Goed bezig, keurig onderhoud voor de auto allemaal
    Hij moet ook nog wat km's mee

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lscholten Bekijk Berichten
    http://www.ebay.de/itm/321954181283?...%3AMEBIDX%3AIT

    Voor het geval je nog naafkappen zoekt

    Goed bezig trouwens!

    Is dat tear-drop wiping niet standaard trouwens? Mijn B6 heeft dat namelijk ook.
    Wellicht omdat mijn auto import vanuit Duitsland is? De naafkappen van eBay zijn niet origineel, dus geen optie voor mij

    Wat ik nog overweeg, is een Forge Splitter en een K&N luchtfilter. Beide voor het geluid, niet voor de performance (al zou de splitter meer druk moeten behouden tussen het schakelen).
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition

  12. #11
    lscholten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    528
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B7 1.8T Sedan

    Mijne is ook import uit dld

    Originele naafkappen staan ook genoeg op ebay.de per stuk zelfs.

    Splitter? Absoluut niet doen! Rommel waar je storingen van krijgt. Als je graag dat afblaasgeluid wilt, (want daar is je het waarschijnlijk om te doen) kun je beter een open luchtfilter monteren icm. een standaard divertervalve. Mocht je een sterkere divertervalve willen monteren pak dan een orginele van een S3 of van een Leon Cupra R.
    2010 Audi Q5 3.2FSI Quattro Exclusive Cherry Black Pearleffect

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B7 1.8T Sedan

    Laat ik dat maar doen, heb het al eerder gelezen. Weet je ook zo welke versie dat is en wat het voordeel is tov de 'originele'?

    Aan de andere kant zijn de lmm, dv en n75 nog niet kapot. Vervangen gaat me zo €200/300 kosten.
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B7 1.8T Sedan

    06A145710N schijnt de DV van de S3 / TT 225pk te zijn.
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B7 1.8T Sedan

    De auto heeft weer een beurt gehad met 15.000km extra op de klok. Olie + oliefilter vervangen, ook luchtfilter weer opnieuw vervangen (zag er wel erg schoon uit overigens).
    Vrijlooppoelie van de dynamo bleek vast te zitten, die is dus ook vervangen.

    Ik overweeg nog steeds om de N75 en de DV te vervangen door:

    http://shop.ahw-shop.de/original-mag...l-motor?c=2314

    http://shop.ahw-shop.de/vw-audi-schu...ra-golf?c=2314

    Dit zijn geupdate versies, kan ik die 'gewoon' monteren?

    Ook zag ik op die site motorkapdemping, ik dacht dat die bij de 1.8T express achterwege was gelaten ivm koeling?

    http://shop.ahw-shop.de/original-aud...63825af?c=2314

    Ook wilde ik de onderhoudsintervallen nog even met jullie bespreken:

    'Kleine beurt' om de 15.000km
    15.000km / 30.000km / 45.000km (alle onderdelen origineel)
    Olie
    Oliefilter
    Carterstop
    Luchtfilter

    'Grote beurt' om de 60.000km
    60.000km (alle onderdelen origineel)
    Olie
    Oliefilter
    Carterstop
    Luchtfilter
    Brandstoffilter
    Bougies

    En dan om de 2 jaar
    Aircoservice + actief koolstof interieurfilter
    Remvloeistof verversen > Castrol React Performance DOT 4
    Remmerij gangbaar maken

    Zie ik nu nog iets over het hoofd? Koelvloeistof bijv.?

    Overigens heb ik de versnellingsbakolie ook laten vervangen door Castrol Syntrans Transaxle 75W90 met Forté Automatic Transmission Treatment.
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition

  16. #15
    lscholten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    528
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B7 1.8T Sedan

    Ik doe een kleine beurt om de 30.000 km of 1 jaar. En grote bij 60 of 2 jaar.

    Remvloeistof en remmerij doe ik eigenlijk nooit op intervalbasis. Ik rijd genoeg kilometers dat deze automatisch vervangen worden bij 2/3 jaar rijden haha.
    Jou A4 heeft minimaal G12+ koelvloeistof en gaat een autoleven mee (mits deze niet vervuild is geraakt door slijtage ergens) neusje in het reservoir steken, ruiken en bekijken met nuchter boerenverstand zal uitwijzen of je er verstandig aan doet deze te vervangen.

    Wat betreft de motorafdekking: ik zou deze er in plaatsen. Stukje demping van het geluid en wellicht een klein stukje isolatie.
    2010 Audi Q5 3.2FSI Quattro Exclusive Cherry Black Pearleffect

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B7 1.8T Sedan

    Stuur vervangen door een B7 DTM sportstuur. Daarom ook de sleepring vervangen alsmede de stuurkolomkappen voor de zwarte variant. De DTM versnellingspook zat er ook bij, het H5 plaatje van mn oude pook overgezet en de DTM pook gemonteerd. Erg fijne mod!

    Omdat ik toch bezig was, de carkit van links naar rechts verplaatst (om dynamoruis te verminderen, is enigszins verminderd) en de standaard bolmicrofoon vervangen door een hemelvariant van Fiscon. Na enig vijlwerk deze op de originele plek gemonteerd met stoffen tape, geen mic meer in het zicht dus! Ook gelijk ambiente leds geplaatst. Daarnaast nog de RNS-E voorzien van Aux-in. Deze kabel loopt door de tunnel en komt uit in het vakje onder de armsteun.

    De remmerij staat nog steeds op het programma, zodra Bastet de achterblokken weer gevonden heeft Er komt dan geperforeerd Zimmermann met Ferodo DS2500 rondom, met Goodridge remleidingen (rood) en Castrol react performance DOT4 vloeistof. De remklauwen spuit ik dan ook rood.
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B7 1.8T Sedan

    De remklauwen zijn inmiddels rood gespoten. Is redelijk mooi geworden, maar wel een duur en stoffig grapje. Als ik alles geweten had, had ik het niet gedaan. Maar goed

    Remslangen zijn vervangen door stalen van Goodridge. Tijdens de APK bleek de veer linksachter gebroken, dus alle 4 veren vervangen door een Eibach Pro-Kit. Auto ligt nu een stuk lager. Qua looks erg goed, qua rijgedrag nog niet de kart waar ik eigenlijk naar zoek.

    Af en toe start de auto op 3 cilinders, met name op warme dagen na korte opeenvolgende ritjes. Bougies en bobines schoongemaakt, gaat een stuk beter maar nog niet je van het. Originele Audi Platinum bougies besteld (net als de rest van het groot onderhoud materiaal) bij ahw-shop.de, binnenkort alles maar weer eens vervangen. Gaat het dan weer mis, blijven de bobines over vrees ik.

    Airco is weer afgevuld, remvloeistof is vervangen. Zit nu echter nog wel met een zacht pedaal. Eerdaags komt er een machine op die 2 bar op het systeem zet, kijken of alle lucht er dan wel uit komt.

    Oh ja, en alle achterlichten (10 in totaal) vervangen door Philips Vision Plus

    Edit:

    En omdat starten na een half uurtje met de deuren open wel heel moeilijk ging, en ik sowieso al vond dat de startmotor maar lafjes rondging, de accu vervangen door een Varta H3. Van 61Ah naar 100Ah en van 540A startvermogen naar 830A startvermogen. De startmotor gaat nu veel feller rond. Het pastte nét!
    Laatst gewijzigd door Brake; 20-07-17 om 09:23.
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •