Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 120

Onderwerp: Dasquades S6 C7 avant estoril LV (light van)

  1. #41
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Dasquades S6 C7 avant estoril LV (light van)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Camera is inderdaad gewoon niet gekalibreerd. Bagageruimteafdekking kalibreren foutmelding krijg je altijd na loskoppelen van de accu.

    Als ik de accu los heb gehad doe ik:
    Achterklep kalibreren (anders klapt 'ie hard open en hard dicht)
    Bagageruimteafdekking kalibreren (anders gaat 'ie op de uitersten niet zachtjes)
    Panoramadak (zelfde verhaal)
    Zonneschermpanoramadak (zelfde verhaal)
    EGR en gasklephuis (niet 100% zeker of EGR ook moet, maar is kleine moeite)
    Ramen uiterste standen inleren door knopje ingedrukt te houden (zodat comfort openen en sluiten werkt)
    MMI-instellingen .. (soms wel soms niet voor m'n gevoel)

    That's it volgens mij, elektrisch verstelbare stoelen uiterste standen en memory seats onthoudt 'ie gewoon
    Het kan allemaal met VCDS geloof ik, maar nooit geprobeerd. Gebruik zelf wat anders.

    Wat betreft die laatste foutcodes, turbodruk en brandstofdruk allebei onaannemelijk.. Ik zou in zo'n geval toch even kijken of dezelfde fouten er ook in blijven als ik op standaard software zit. Vraag me alleen af of JD een bedrijf is wat daaraan meewerkt.

    Edit: Leuk hè die techniek
    Opnieuw mercikes Peeet en Razor...
    Ik vermoed dat kalibiratie van de camera enkel mogelijk is zoals in dit topic:
    http://www.audiforum.nl/forum/model-...ml#post1595024
    Maar voorlopig minste van mijn zorgen .
    Domme vraag, maar 'bagageruimteafdekking'...ik heb het nooit gezien, maar spreken we hier over het afdekzeil 'op rol' in de koffer? Wist niet dat die automatisch was :s. Aangezien hij nu lichte vracht is, is deze er niet meer en valt er niks te calibreren (module uitschakelen?).

    Ik vroeg het me ook af of de foutcodes niet verband houden met de stage2 tuning van JD, maar zover ik weet, weten die gasten wel wat ze doen. Ze betwijfelden het, zeker omdat hun eigen S6 stage 3 probleemloos rondrijd (met pak meer druk enzo).
    Vergeten te vragen, maar zover ik weet werken ze inderdaad niet met een (ODB) tune switch om de wagen op stock te testen. Jammergenoeg redelijke afstand van mij tot JD en ze zeiden eerlijk genoeg dat ze niet in staat zouden zijn om iets te repareren, buiten testen en uitlezen van de wagen.

    Zoals gezegd, ik probeer morgen uit te vissen wat ze gedaan of getest hebben tijdens onderhoudsbeurt. Aan de ene kant lijkt het me verdacht dat 'het' niet hersteld is (moest het iets kleins zijn zoals een sensor ofzo), vandaar ik beetje vrees dat het probleem dieper zit..of duurder. Ik kan alleen maar hopen dat met wat simpele tests het probleem gevonden kan worden en er niet teveel tijd en vervangonderdelen nodig zijn. Zover ik lees is het een probleem die meerdere oorzaken kan hebben...

  2. #42

    Standaard Re: Dasquades S6 C7 avant estoril LV (light van)

    Die rol gaat automatisch, is een optie. Als je de motor eruit haalt zal je daar ook weer een foutmelding van krijgen die je eruit moet coderen.. Ik zou dat lekker zo laten met jouw lichte vracht bolide

    JD zal ongetwijfeld weten wat ze doen, maar neemt niet weg dat stage 2 geen kattepis is. Dat is een serieuze aanpassing (en meer belasting) op je auto. Misschien zijn die foutcodes ook helemaal niet zo erg, maar valt het één en het ander door de tuning gewoon buiten de oorspronkelijke sensor-meetmarges. Een switch werken zij inderdaad niet mee, maar je kan altijd je software weer origineel terug (laten) flashen. Meestal maken tuners een back-up voor aanvang, zo niet, dan nog kan je een nieuwe bijpassende ECU-file flashen (die heb ik zelfs voor je..). De tuning die er nu op zit kunnen ze ook opslaan en later weer terugzetten. Anyway, dan heb je wel hulp nodig van iemand die dat kan en ziet zitten en voor een niet te idioot bedrag voor je wil bewerkstelligen.

    Als je zekerheid hebt dat het echt niet aan die tuning ligt scheelt dat een hoop. Maar nogmaals, dat is de weg die ik zou bewandelen. Misschien is het wel opgelost met het vervangen van een sensortje en heeft de tuning er niets mee te maken.

  3. #43
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Dasquades S6 C7 avant estoril LV (light van)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Die rol gaat automatisch, is een optie. Als je de motor eruit haalt zal je daar ook weer een foutmelding van krijgen die je eruit moet coderen.. Ik zou dat lekker zo laten met jouw lichte vracht bolide

    JD zal ongetwijfeld weten wat ze doen, maar neemt niet weg dat stage 2 geen kattepis is. Dat is een serieuze aanpassing (en meer belasting) op je auto. Misschien zijn die foutcodes ook helemaal niet zo erg, maar valt het één en het ander door de tuning gewoon buiten de oorspronkelijke sensor-meetmarges. Een switch werken zij inderdaad niet mee, maar je kan altijd je software weer origineel terug (laten) flashen. Meestal maken tuners een back-up voor aanvang, zo niet, dan nog kan je een nieuwe bijpassende ECU-file flashen (die heb ik zelfs voor je..). De tuning die er nu op zit kunnen ze ook opslaan en later weer terugzetten. Anyway, dan heb je wel hulp nodig van iemand die dat kan en ziet zitten en voor een niet te idioot bedrag voor je wil bewerkstelligen.

    Als je zekerheid hebt dat het echt niet aan die tuning ligt scheelt dat een hoop. Maar nogmaals, dat is de weg die ik zou bewandelen. Misschien is het wel opgelost met het vervangen van een sensortje en heeft de tuning er niets mee te maken.
    Yup, zover ik me herinner van bij eerste contact met JD, zouden ze normaal nog de oorspronkelijke ECU files moeten hebben en wisten me toen al te vertellen dat reflashen gratis was indien nodig. Liefst zou ik het zo ook doen, maar momenteel kan ik onmogelijk met de wagen naar het buitenland (nog niet ingeschreven en kan enkel maar aan garageplaten geraken, geen transit platen). Ook doe ik nu liever geen verre afstanden, zo ligt de garage die nog 2 maanden garantie bied ook al op redelijke afstand...
    *The price you pay to play

  4. #44

    Standaard Re: Dasquades S6 C7 avant estoril LV (light van)

    Misschien heeft JD inmiddels ook in Belgie contacten/dealers die dat kunnen doen.

  5. #45

    Standaard Re: Dasquades S6 C7 avant estoril LV (light van)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Misschien heeft JD inmiddels ook in Belgie contacten/dealers die dat kunnen doen.
    Er is in ieder geval bij JD, een contact persoon voor ZuidWest NL.
    Die woont hierbij mij in Zeeuwse, niet ver van jou vandaan
    Heeft in 2009 mijn exB8 1.8 TFSi van JD tuning voorzien.
    Kan evt zijn telefoon nummer wel via PB sturen

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld


  6. #46

    Standaard Re: Dasquades S6 C7 avant estoril LV (light van)

    PB is gestuurd


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  7. #47
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Dasquades S6 C7 avant estoril LV (light van)

    Kleine update ivm de 'sensor/brandstofdruk' error...
    Ik heb de errors gedelete, na opnieuw scannen bleven ze weg. De motor gestart en warm laten lopen met daarna wat gas, nog steeds geen errors.
    Nog steeds geen papieren (gelijkvormigheidsattest is onderweg...) dus nog niet op de baan wat kunnen rijden, maar ik heb het gevoel dat het (deels) door de tune komt.
    Zal waarschijnlijk geen errors krijgen bij normaal rijden, maar bij vol gas/toeren veronderstel ik dat de tune misschien te veel vraagt en daardoor de errors geeft.
    Voorlopig laat ik het even voor wat het is tot ik op de baan kan en wat kan uittesten voor ik naar de garage of JD engineering ga....

    Gelijkvormigheidsattest is dus onderweg, wordt blijkbaar naar keurstation (waar hij gekeurd werd) gezonden en pas bij vertoon van inschrijvingspapieren en homologatie attest, krijg ik ze met lichte vracht vignet. Dus opnieuw nog even geduld (papieren opgezonden naar ombouwer), hopelijk volgende week alles terug inclusief platen.

    Ondertussen VW 'fan' spray nozzles gemonteerd ipv de stock 'jet' spray nozzles. Deze spuiten een nevel ipv stralen, bij de vorige audi ook veranderd. Vooral in de winter veel beter (antivries wordt mooier gelijkmatig op voorruit gespoten ipv 6 straaltjes).
    *Verwarmd en regelbaar

  8. Ad
  9. #48

    Standaard Re: Dasquades S6 C7 avant estoril LV (light van)

    Vervelend zeg dat het zo lang duurt.. A6 Facelift heeft die fan spray nozzles trouwens ook, die heb ik ook op de pre-facelift hier geplaatst. Veel fijner inderdaad!

  10. #49
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Dasquades S6 C7 avant estoril LV (light van)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Vervelend zeg dat het zo lang duurt.. A6 Facelift heeft die fan spray nozzles trouwens ook, die heb ik ook op de pre-facelift hier geplaatst. Veel fijner inderdaad!
    Die zijn gewoon plug and play toch? Dan ga ik die ook maar bestellen.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  11. #50

    Standaard Re: Dasquades S6 C7 avant estoril LV (light van)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Die zijn gewoon plug and play toch? Dan ga ik die ook maar bestellen.
    Yes. Heb ooit in jouw topic partnummer gespamd

  12. #51
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Dasquades S6 C7 avant estoril LV (light van)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Yes. Heb ooit in jouw topic partnummer gespamd
    Ja wist al dat ze ergens stonden maar zal eens terug zoeken hiervoor.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  13. #52

    Standaard Re: Dasquades S6 C7 avant estoril LV (light van)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Yes. Heb ooit in jouw topic partnummer gespamd
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Ja wist al dat ze ergens stonden maar zal eens terug zoeken hiervoor.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnwoo Bekijk Berichten
    Ik vind het een goed plan! Nog niet gecheckt maar dit zijn de nummers:

    Nieuwe ruitensproeiers facelift A6
    4G0 955 987 A sproeier, verwarmbaar links
    4G0 955 988 A sproeier, verwarmbaar rechts

    8 euro stuk ong.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Klopt, die heb ik er nu ook in. Prijs is €11,11 p.s. :-)
    In dit filmpje zie je links A6 facelift, rechts de pre-facelift. Is gefilmd in een A4 Allroad, in een A6 wordt de vloeistof beter op de ruit verdeeld.
    Losmaken kan je door bij open motorkap de sproeier van onder naar je toe te trekken.

    Afstellen gaat met een torx-boutje. Zo hoort 'ie te zijn:
    A92-10394.png


    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  14. #53
    RobertS3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Dasquades S6 C7 avant estoril LV (light van)

    Hele mooie wagen Dasquade. Hopelijk kun je er snel mee de weg op.

    Wat betreft die spray nozzles, weet iemand of deze ook passen op een A4 B8? Die driestraal vind ik maar niks en zou ze graag omruilen.

  15. #54
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Dasquades S6 C7 avant estoril LV (light van)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RobertS3 Bekijk Berichten
    Hele mooie wagen Dasquade. Hopelijk kun je er snel mee de weg op.

    Wat betreft die spray nozzles, weet iemand of deze ook passen op een A4 B8? Die driestraal vind ik maar niks en zou ze graag omruilen.
    Dank u
    Ivm de fan spray nozzle...deze (OEM) passen normaal perfect, net als OEM VW nozzles.
    Ik was niet op de hoogte dat facelift nu ook fan nozzles had, dus als test een setje gekocht op ebay vanuit China (12€ voor 2 inclusief verzending). Geen OEM maar ook verwarmd en regelbaar. Passen perfect .
    Had ik geweten dat de OEM ook relatief goedkoop waren, mss met de tijd setje OEM's kopen.

    De wagen is ondertussen debagded. Mat zwarte ringen voor achteraan ligt klaar voor na de poetsbeurt. S6 logo mat gespoten en nog aan het testen of ik voor (stock) rood opvulling of voor antraciet opvulling ga....of zonder logo.

    Poetsbeurt gaat voorlopig door, maar het zal close worden ivm aanvraag/ontvangen nummerplaten ;s...
    Laatst gewijzigd door Dasquade; 18-06-16 om 00:44.

  16. #55
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Dasquades S6 C7 avant estoril LV (light van)

    Nice, dat met die nozzles had ik ook eens gechecked, maar ik dacht dat die leiding in de motor kap zat ? Lijkt me echt mega pielen om dat niet kwijt te raken haha. Maar is dus appeltje eitje als ik het begrijp ? Alle OEM nozzles kunnen erop ? Zijn die nummer die @johnwoo meld ook voor A4 B8 ?
    Laatst gewijzigd door A6 Black Optic; 18-06-16 om 10:13.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  17. #56
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Dasquades S6 C7 avant estoril LV (light van)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RobertS3 Bekijk Berichten
    Hele mooie wagen Dasquade. Hopelijk kun je er snel mee de weg op.

    Wat betreft die spray nozzles, weet iemand of deze ook passen op een A4 B8? Die driestraal vind ik maar niks en zou ze graag omruilen.
    @razor misschien? Lijkt me ook wel een interessante optie. Wat betreft dat afstellen met torx, is dat lastig e.o nauwkeurig?
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  18. #57

    Standaard Re: Dasquades S6 C7 avant estoril LV (light van)

    @RobertS3 @witalik @Akita
    A6 C7 FL past in ieder geval op een A4 Allroad, zoals te zien op dat filmpje (auto: A4 B8 Allroad; links A6 C7 FL nozzle, rechts A6 C7 PFL nozzle) dat ik in JockJam z'n forum had gezet en wat Peeet hierboven opnieuw heeft aangehaald. Past dus waarschijnlijk ook op een normale A4 B8. Raam van 'n A4 is wel anders dan van de A6 dus verspreiding zal iets minder efficiënt zijn, maar oordeel zelfs zou ik zeggen. Afstellen met torx is puur de hoogte bepalen. De rest gaat vanzelf mee. Hier zie je hem de nozzles wisselen: https://www.youtube.com/watch?v=sNP3wVQlHPA

    Laatst gewijzigd door Nenna; 18-06-16 om 20:31.

  19. #58
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.581
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Dasquades S6 C7 avant estoril LV (light van)

    idd, fluitje van een cent
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  20. #59
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.310
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Dasquades S6 C7 avant estoril LV (light van)

    Steld niks voor.
    Ben wel benieuwd of het ook past op de A3.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  21. #60
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Dasquades S6 C7 avant estoril LV (light van)

    Keuring gedaan, maar blijkbaar moet ik nog eens langs de kassa passeren (wagen is gewogen onder lichtevracht met garage platen, maar moet nog eens gewogen worden met officiele platen....duh!!!). Dan pas krijg ik lichte vracht vignet en is alles in orde. Wilden bijna niet beginnen met keuren omdat ik op lichte vracht platen kwam (duh, kan niet anders omdat wagen nog niet ingeschreven kan worden) en ik geen medewerker van garage was en dat mocht blijkbaar niet...anyway
    Verzekering ook zo goed als rond.
    Inschrijving DIV done, als ik ambtenaar mag geloven, in de loop van de week (morgen) nummerplaten via post en kan ik terug naar keuring....


    Niet 100% tevreden over de S badge, misschien komen ze er terug op, misschien enkel de ringen.

    Toevallig iemand raad welke ledjes er in de koffer kunnen?
    Had nogthans deze gekocht (nieuwe generatie ledjes), maar ik merkte gelukkig vlug op dat er lichte rook uit kwamen :s. Dus vlug maar originele bulpjes erin.
    *T10 W5W 194 168 6W LED No Error COB Canbus Side Lamp Wedge
    http://www.ebay.de/itm/191559824223?...%3AMEBIDX%3AIT

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •