Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 35 van de 35

Onderwerp: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T

  1. #21
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T *nieuwe foto's in OP*

    Dat is een fraaie! komt 'ie een beetje uit met et, naafgat etc?
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  2. #22
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T

    "One down, four more to go" van jouw oorspronkelijke "to do" lijstje. Goed bezig!
    The desire to know is natural to all good people.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    31
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T *nieuwe foto's in OP*

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Dat is een fraaie! komt 'ie een beetje uit met et, naafgat etc?
    Zeker, ze komen van een B7 Avant af dus naaf 57,1 en ET45.. Echter vind ik ze achter toch aardig ver in de wielkast zitten vergeleken met voor..
    Zit te denken aan 8/10 mm spoorverbreders er tussen te zetten. Maar dan spat ik mn hele zijkant onder het vuil en steenslag denk ik ?

    Bij deze wat foto's.

    image1 (4).jpgimage1 (5).jpgimage3 (1).jpgimage2 (1).jpgimage5.jpgimage4.jpgimage7.jpgimage1 (8).jpg

    In het echt lijkt ie minder hoog te staan dan op de foto's, en het feit dat ie op een aflopende weg staat geeft ook wat een vertekend beeld.. Mijn fotokunsten zijn niet echt geweldig haha.

    Nu het volgende... Verlagen ? Spoorverbreders?

    Er zit ongeveer 5 á 6 (5,5) cm afstand tussen wiel en de auto zelf. Daarnaast staat hij nu op 225/45 en zelf had ik in de planning staan om ze te vervangen voor 225/40. Deze zijn 10mm ''kleiner'' en zorgt er voor dat mijn tellerafwijking weer hetzelfde is als met de orginele 205/55 R16. Op het moment is mn tellersnelheid exact gelijk aan mn GPS snelheid (Flitsmeister). Dus ik denk dat de auto met 225/40 weer een stukje lager wordt (of ziei k dit verkeerd)

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    37
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T

    Het verschil in band zal wel een beetje schelen maar niet heel veel. Mijn vorige B6 heb ik destijds ook verlaagd (-40 -30) deed het een stuk schoner uitzien

    Ik heb de veren (KW) nog liggen hier maar is voor Avant dus weet niet of die passen, anders mogen ze voor een prijsje weg

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    31
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poolhaas Bekijk Berichten
    Het verschil in band zal wel een beetje schelen maar niet heel veel. Mijn vorige B6 heb ik destijds ook verlaagd (-40 -30) deed het een stuk schoner uitzien

    Ik heb de veren (KW) nog liggen hier maar is voor Avant dus weet niet of die passen, anders mogen ze voor een prijsje weg
    Ook op 18 inch velgen?. Jij hebt alleen verlaagd dmv veren? Ik zit momenteel te zien naar de 40/30 set van AP (veren en dempers) voor een in mijn ogen schappelijke prijs.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    37
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T

    Alleen veren ja, 19 duims in de zomer. Ze hebben wel niet lang eronder gelegen. Na 3 maanden moest de auto noodgedwongen vervangen worden (distributieriem stukken)

    Edit een zeldzame foto met verlaging hangt wel een beetje door omdat die in de bocht zit, kassen zitten gelijk met het rubber

    Laatst gewijzigd door poolhaas; 19-02-17 om 17:40.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    31
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poolhaas Bekijk Berichten
    Alleen veren ja, 19 duims in de zomer. Ze hebben wel niet lang eronder gelegen. Na 3 maanden moest de auto noodgedwongen vervangen worden (distributieriem stukken)

    Edit een zeldzame foto met verlaging hangt wel een beetje door omdat die in de bocht zit, kassen zitten gelijk met het rubber

    Ziet er echt wel strak uit, natuurlijk ook icm de 19 inch. Ben toch voor de 18 gegaan om de kosten wat te drukken en beetje comfort te behouden
    Wat voor ET waarde had jij?

    Is het niet beter om een complete set te monteren dus schokbrekers incl veren ?

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    37
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T

    ET waardes kan ik me niet meer herinneren, is al een tijd verkocht. Een maat van mij heeft deze geïnstalleerd zelf ben ik een leek in deze dingen waarschijnlijk dat met schokbrekers wel een betere optie zal zijn.

  10. #29
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T *nieuwe foto's in OP*

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mig92 Bekijk Berichten
    Dat is duidelijk, zakken! 'normaal' staat een B6 aan de voorkant optisch hoger dan aan de achterkant. In jouw geval lijkt het haast wel andersom te zijn. Je keuze om voor voor een fris en compleet onderstel te gaan is uitstekend, vraag mij af hoe 40/30 uit gaat komen.

    Dit is ook 18" et45 op een B6 sedan, en volgens mij ongeveer 40/30. Ik vind dat supernetjes. Breder zetten kan altijd nog.

    rickh.jpg
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  11. #30
    RickH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    602
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T *nieuwe foto's in OP*

    @Mig92 Lees je een beetje in op de vele topics hier op Audiforum en overige fora... de B6 is inmiddels al zo vaak besproken.

    Wat betreft bovenstaande, de laatste foto is van mijn auto met 18 inch met ET45 velgen. Echter kiezen velen ervoor naar ET35 te gaan (zo ik ook, inmiddels) met 18 en 19 inch omdat dit er gewoon simpelweg erg strak uit ziet, steenslag en vuil op de zijkant van de auto is niet merkbaar meer dan met ET45 mijns inziens.
    A4 B6 - 1.8T Sedan (2003) ​Ming Blauw--> https://tinyurl.com/tlp4vcs
    A4 B8 - 2.0TDI Avant (2014) Briljant Zwart --> https://tinyurl.com/szfqvt3

  12. #31
    RickH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    602
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T *nieuwe foto's in OP*

    @Mig92 Lees je een beetje in op de vele topics hier op Audiforum en overige fora... de B6 is inmiddels al zo vaak besproken.

    Wat betreft bovenstaande, de laatste foto is van mijn auto met 18 inch met ET45 velgen. Echter kiezen velen ervoor naar ET35 te gaan (zo ik ook, inmiddels) met 18 en 19 inch omdat dit er gewoon simpelweg erg strak uit ziet, steenslag en vuil op de zijkant van de auto is niet merkbaar meer dan met ET45 mijns inziens.
    A4 B6 - 1.8T Sedan (2003) ​Ming Blauw--> https://tinyurl.com/tlp4vcs
    A4 B8 - 2.0TDI Avant (2014) Briljant Zwart --> https://tinyurl.com/szfqvt3

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    31
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T *nieuwe foto's in OP*

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RickH Bekijk Berichten
    @Mig92 Lees je een beetje in op de vele topics hier op Audiforum en overige fora... de B6 is inmiddels al zo vaak besproken.

    Wat betreft bovenstaande, de laatste foto is van mijn auto met 18 inch met ET45 velgen. Echter kiezen velen ervoor naar ET35 te gaan (zo ik ook, inmiddels) met 18 en 19 inch omdat dit er gewoon simpelweg erg strak uit ziet, steenslag en vuil op de zijkant van de auto is niet merkbaar meer dan met ET45 mijns inziens.
    Ja dat doe ik ook zeker, zit ook op Audizine te kijken. Ben nu door jou topic heen aan het lezen, Zeer mooie A4 heb je!. A

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Dat is duidelijk, zakken! 'normaal' staat een B6 aan de voorkant optisch hoger dan aan de achterkant. In jouw geval lijkt het haast wel andersom te zijn. Je keuze om voor voor een fris en compleet onderstel te gaan is uitstekend, vraag mij af hoe 40/30 uit gaat komen.

    Dit is ook 18" et45 op een B6 sedan, en volgens mij ongeveer 40/30. Ik vind dat supernetjes. Breder zetten kan altijd nog.

    rickh.jpg
    Klopt dit was op de normale velgjes ook al zo, maar de locatie geeft wat een vertekend beeld hoor Ik zal me even in het onderstel verdiepen. Hij staat er nu niet zo heel raar bij dus eerst even nieuwe bandjes eromheen. Dan zien we binnenkort wel even verder
    Laatst gewijzigd door Mig92; 21-02-17 om 22:31.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    31
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T *nieuwe foto's in OP*

    Verwijderd
    Laatst gewijzigd door Mig92; 24-03-17 om 20:52.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    31
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T

    Verwijderd
    Laatst gewijzigd door Mig92; 24-03-17 om 18:55.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    31
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi - Audi A4 B6 1.8T

    Even een kleine update

    Motorstoring is verholpen onder de garantie, het ging uiteindelijk om een kleppendekselpakking, nokkenasverstellerpakking, kapotte peilstokhouder en het gasklephuis is gereinigd en opnieuw ingeleerd. Motor loopt echt een stuk beter nu!

    Helaas wel stuk meer brandstofverbruik na de overgang op 18'' velgen, ik heb het idee dat dit door de onzuinige Falken banden komt. Maar ben van plan om volgend jaar toch er een ander setje (nieuwe) velgen onder te gooien ipv 2e hands, met 4 zuinigere a-merk banden. En dan ook richting ET35 want ze mogen toch echt wel een stukje naar buiten toe.

    Ondertussen ook een Yatour USB en AUX kastje op de radio geinstalleerd, cd'tjes branden was ik onderhand ook wel klaar mee. En een goedkoop alternatief vergeleken met een RNS. (misschien komt die oooit nog

    Xenon retroquick kit gekocht via Retrofitlab.com, kleur XB35 4300K en het is echt heel mooi wit licht. Totaal geen sjonnie-look en geen seinende tegenliggers!
    Veel last gehad van radioruis, maar na het plaatsen van ferriet-kernen/klemmen was weg. Alleen nog storing bij tunnels (waar ik voorheen wel gewoon ontvangst had) Kan misschien ook liggen aan de antenneversterker? LEDjes als stadslicht die ook echt een hoop licht geven.

    image2 (2).jpg

    En vandaag dan een leuk cadeautje gekregen van Audi Deutschland , een heuse kentekenplaathouder Vorsprung durch Technik! Gelijk even LED kentekenverlichting erbij gedaan

    image1 (2).jpg
    Laatst gewijzigd door Mig92; 24-03-17 om 21:02.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •